igy mindjárt más a leányzó fekvése. eddig legjobban az elektronikától féltem. annak a meghibásodását nem tudnám javitani. Túl koplikált a Backbox.
Vagyis az elekromos adagolot kivágod és beleteszel egy mechanikus adagolót. Jó nagyon jó. A diesel motorokban az a szép, ha már egyszer elindult, akkor önjáró minden elektromos kábel nélkül.
A motor teljesitményét csip nélkül is lehet fokozni egy elektronikus adagolós autón is (nagyobb csúcs nagyobb adagolóelem, nagyobb turbó,stb). Mechanikus adagolónál a mennyiségcsavarral lehet beállitani gyakorlatilag mennyi az annyi, turbóvezérlés meg szintén hagyományos. (volt élet az elektronika előtt is...:-D) Turbónyomást meg egy egyszerű nyomásmérővel lehet mérni ezekután... Egy rakás kacattal kevesebb, ráadásul egy elektromos gázt egy irányváltóval összehozni szerintem nem kis feladat. Aki kitalálta hogy hajóba villanyos adagolós motort rakjon az volt őrült nem én...:-))) Viz meg a villany qrvára szereti egymást amúgy is...
Ez szintén hajó, egy 2,5 tdi 5hengeres Audi motorral.Ez egy Pajero Audi V6 2,5 tdi motorral amit offroad versenyekre használnak (kb230 ló)Ez egy G Merci tereprali versenyautó 2,9-es tdi motorral kb 250ló. Mindegyik motor eredetileg elektromos adagolós , most gázbowden és semmi több. De ez csak egy pár példa ,több száz ilyen átalkitott adagolót csináltam már az elmúlt 5 évben.És a végére még egy hajó, az AMUR motortere, amiben szintén egy átalakitott adagolós tdi moci dolgozik 3 éve hibátlanul. Amúgy eladó...
Ez azt jelenti hogy teljesen kihagyod az elektronikus vezérlést. Nincs benne vezérlö egység, nem lehet a chipet tunningolni, nem méri a turbonyomást, csak a motorra és a turbóra van le egyszerüsitve a hajómotor! Kimarad egy csomo meghibásodási lehetöség?
Semmi villany! Amint a képen látod: ez egy 2000 utáni golf4 tdi motor bowdenes adagolóval. Egyetlen vezeték megy rá, a leállitó szelepé, de kérésre ezt is meg lehet oldani mechanikusan... Autóba rengeteg ilyen átalakitást csinálok, hibátlanul működnek. De nem minden közvetlen befecskendezéses dizel elektronikus, nagyon sok autót gyártottak még 3-4 éve is bowdenes adagolóval. Ilyeneknek az alkatrészeiből lehet összegyúrni egy ilyen mechanikus adagolót. Hajóra egyébként sokkal egyszerűbb adagolót csinálni, mert egy adott fordulat közel azonos terhelést jelent ,mig autónál közel sem...
Még annyit tudnék hozzáfűzni, hogy érdemes lenne a vízpumpát kicserélni, így biztos lehetsz benne, hogy tuti a hűtés. Ha sokat kiálltak vele homokos parton úgy, hogy a csiga környéke túrta a homokot, akkor olyan előfordulhat, hogy a vízpumpa felszívja a homokot, és pumpa gumialkatrészeit erősen koptatja, ezzel csökken a pumpa teljesítménye, sőt, teljesen be is állhat.
2-3 deci az olajigény. A hűtővíz elfolyás a motor burkolat hátsó része alatt történik. A normális működést vagy vizen, vagy slagg végére szerelt "kopoltyúval", vagy spec. tartájra szerelve tudod kipróbálni. Szárazon lehetőleg ne járassad!
Akkor nem sok tenni való van vele. A hajtóműben ("lábban") feltétlenül cseréld le az olajat. Nem egy ördöngösség, házilag is meg tudod csinálni. Az ilyenkorú motornál nem sok más tennivaló van. (Talán még javasolnám, hogy vegyél egy tartalék gyetyát.)
Szevasz krezidiesel. már akartam kérdezni régebben is: avval hogy átalakitod az elektromos gázadást mechanikusra, kiiktatod teljesen elektronikus motor vezérlést?
Bocsi,akkor összekevertelek vele.De ami késik, azon nem múlik,még találkozhatunk. Adig is további jó melót.Ha megcsináljátok,tavasszal,vagy nyáron megnézem menet közben.
Az Amur a Hamué, tőlem vette a motort ami benne van. Én leginkább adagolókat csinálgatok mostanában... A másik két dizel hajóban is benne van a kezem ami a horgásztanyán állt. Hamunak van egy Silverline-ja, amibe januárban nálam akarja beépiteni a V8 helyére az 1,9 vw tdi-t.
Ha harmadik rántásra beindul, használd egészséggel. Ha huszadik rántásra sem indul be, akkor vidd vissza az eladónak. Ha nem veszi vissza, akkor még jó lehet nehezéknek!