Keresés

Részletes keresés

track300 Creative Commons License 2007.04.24 0 0 698

 

Visszaolvastam, de nem találltam (vagy elkerülte figyelmemet).

Erről a hídról van vkinek képe?

 

 

 

2007-04-19 16:49
Lebontják a Dél-Dunántúl leghosszabb vasúti völgyhídját

Életveszélyessé vált, ezért elbontják a Dél-Dunántúl leghosszabb vasúti völgyhídját Zaláta és Drávasztára között. Az Ormánságban húzódód híd az 1800-as végén épült, 102 méter hosszú. Vonat közlekedett rajta Sellyéről Horvátországba.

 

A hidat már több, mint ötven éve senki nem használja. A Dráva felett átívelő szakaszát a II. világháború után felrobbantották. Az önkormányzat most eladta az építmény megmaradt részét, a völgyhidat elkezdték bontani. A Dél-Dunántúl leghosszabb vasúti hídját még Draskovics gróf építette. Vonat járt át rajta még a II. világháború előtt. A hidat mára már benőtték a fák és a gaz. Az drávasztárai önkormányzat csak két hónappal ezelőtt tudta meg, hogy az építmény az övék -mondta el a Független Hírügynökségnek Sáity Borbála Drávasztára polgármestere.

"A műszaki osztály szakemberei megnézték és balesetveszélyesnek, életveszélyesnek nyilvánították, az állagmegóvásra pedig az önkormányzatnak nem lett volna anyagi lehetősége."

A hídról a 60-as években lelopták a vasanyagokat és a talpfákat. A szerkezetet csak azért nem vitték el, mert nem tudták összedarabolni. Az önkormányzat most eladta a völgyhidat egy vállalkozónak másfél millió forintért. A völgyhíd 102 méter hosszú, a szakemberek szerint körülbelül másfél hónap kell ahhoz, hogy teljesen lebontsák és eltakarítsák a törmelékeket.

(FH)

 

radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.23 0 0 697

Úgylátom elég kedvező fotós poziciókra nyílik itt lehetőség:-)

 

Amúgy ez mikor készülhetet időben? ( nap, óra)

Bár, ahogy az út állapotát nézem, ez nem mostani kép.

Előzmény: M62 127 (696)
M62 127 Creative Commons License 2007.04.23 0 0 696
Jó ez:)) A legszebb amikor a Csöri átdöcög rajta:
Előzmény: _nyunyuka (691)
écsapa Creative Commons License 2007.04.23 0 0 695
Hát a minőség nem az igazi, de talán az érzés (magyarul fíling :)))...
NOHABos külön vonattal a Déli Összekötőn át
radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.21 0 0 694

Na akkor sokat nem tévedtem a híd ügyében:-)))

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=61554588&t=9121571

Előzmény: radio100jozsi (693)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.21 0 0 693

Igazad van, írtó egyhangú így a híd látványa.

Na majd akkor megyek, mikor lesz körülötte sok szép bárányfelhő:-)

Előzmény: _nyunyuka (691)
écsapa Creative Commons License 2007.04.21 0 0 692
OK!
Most tisztult ki, hogy a 682 hsz-om harmadik -bekezdése zagyva kissé!
A "K hídtól délre" kitétel valóban pontatlan, félreérthető volt!
Bocs!!!
Előzmény: MALWIN (690)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.04.21 0 0 691

Józsinak: ilyen látványban lesz részed :-).

 

Sikerült a helszínen összeismerkedni a híd tervezőjével, aki szintén jött Nohabot fotózni. Még sok hasznos infót kaptam tőle.

 

Nagyon megköszönném, ha valaki átfestené a hidat sötétebb kékre vagy vörösre, jobban lehetne fotózni, nem olvadna bele a háttérbe :-).

MALWIN Creative Commons License 2007.04.21 0 0 690
Abszolút kerek:-))))
Előzmény: écsapa (688)
écsapa Creative Commons License 2007.04.21 0 0 689
Ja! Még egy kép (Bár lehet, h korábban volt már!)
A "K" híd még áll (a pillér északi végén), tőle délre a ma is álló jobb vg hídja már kész:
Előzmény: écsapa (688)
écsapa Creative Commons License 2007.04.21 0 0 688

Nem értem a problémát!


Szóval:
- először volt egy híd x helyen,
- majd egy új, x-től északra 12m-rel (tehát nem dél felé vándorlás!)
- a háború után először nagy hirtelen egy ideiglenes híd épült, cölöp jármokra, az eredeti pillérektől 25 m-re északra (ennek tehát nem volt köze a korábbi pillérek egyikéhez sem!)
- majd épült egy negyedik "K" rácsozású híd (amely szerkezet ma az Északi Összekötő híd) amely a már meglévő pilléreken, - némi felújítás után- azok északi oldalán (tehát a második híd pillérén) épült meg (valóban némi magasítás után amelyet én 4,40 m-nek ismertem, egy Gáll Imrétől eltérő forrás szerint, de az valóban kb 5 m)

- majd a ma végső hídnak ismert két szerkezet az első híd pillérein épült meg

- a tervek szerint a második és negyedik hídat is szolgáló pilléreken épülne meg a harmadik vágány hídja

Remélem így kerek!

 

ui:

- kicsit fáradtan szedtem össze a választ és a képeket (amelyeket el is szúrtam most kicsit nagyobban újra nyomom), ezért lehet, h nem voltam kellően egyértelmű, bocsánat!

- a forrás nem az a könyv volt

 

 

remélem jobban látható, mint a korábban felrakott képek!

 

Előzmény: MALWIN (686)
MALWIN Creative Commons License 2007.04.21 0 0 687
Ja, a forrás "A budapesti Duna-hidak" című könyv.
Előzmény: MALWIN (686)
MALWIN Creative Commons License 2007.04.21 0 0 686
Nem egészen így.
Addig oké, hogy a híd előbb ide-oda vándorolt (ugye az eredeti mellé a forgalom folymatos fenntartása mellett építettek egyet, majd a forgalom átterelése után elbontották-így lett az első, dél felé vándorlás), de a K híd szerkezetet nem a helyreállított eredeti falazatokra helyezték, mert a K-híd alsó öve magasabb volt az eredeti híd alsó övénél, ezért kb 5m-en felfalazták a pilléreket, és erre helyezték a hidat.
Előzmény: écsapa (681)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2007.04.21 0 0 685
Köszönöm mindenkinek a megfejtést!
écsapa Creative Commons License 2007.04.19 0 0 684
csak nem hagyott nyugodni :)
az első híd, az eredeti pilléreken (sajnos pont a pillérből nem sok látszik)
















a "K" híd építésénél jól látszik a korábbi -éppen romos- pillér is
Előzmény: écsapa (683)
écsapa Creative Commons License 2007.04.19 0 0 683
Ja! És a lényeg :) hogy a déli oldalon lévő (szélesebb) pilléralapok kisvízszint alatti része eredeti, így idén 130 éves!!!
Előzmény: écsapa (681)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.19 0 0 682

Én is csak ma szereztem tudomást erről a völgyhídról, ami a megszűnt Sellye és a Horvátország között (Szlatina) közötti vasútvonalon volt, és a 100 m összhosszúságú.

 

Hát kár érte, hogy nem lett megörökítve...

 

http://www.online.rtlklub.hu/hirek/hazank/?id=0704271284#

écsapa Creative Commons License 2007.04.19 0 0 681
A Gumidani által említett "ide-oda rakosgatás" a megoldás!

A  képed azért lehet megtévesztő, mert az már a második Kölber-Thoma féle hidat ábrázolja, ami az első pillérek északi irányú toldására épült!

 

Szóval...

 

-  Az első vasúti hid 1913-ig volt forgalomban. Az1900-as években már a hid az új terhelésre gyengének bizonyult és az 1908. évi fővizsgálat új hid épitésést irányozta elő. A pilléreket és hidfőket észak felé megtoldották. Ide épült a 4 db kéttámaszú, vonóvasas, 2 vágányú rácsos vasszerkezet. Forgalombahelyezésére 1913-ban került sor.

-  1945.február-márciusában a szovjet Hadsereg müszaki alakulatai 45 nap alatt cölöpjármokra helyezett, szegecselt, gerinclemezes tartókból provizóriumot épitettek. Kis nyilásai miatt azonban a jégzajlás esetére nem felelt meg. A provizóriumon 10 km/h-val közlekedtek a vonatok. A katonai provizórium pótlására ideiglenes jellegű,csavarozott szerkezetű K hidat épitettek, a helyreállitott régi falazatokra 1946.évben.Forgalombahelyezése 1946.október 31-én volt.

-  A K hid a fokozott forgalomra nem felelt meg,ezért a K hidtól Délre, másodikként  épült meg a jelenlegi bal vágányú , 5 támaszú ,végleges  jellegű, alsópályás rácsos acélhid.

-  A negyedik hidat - a meglévő eredeti mederpillérek északi oldalán - 1946. október 31-én helyezték forgalomba.

Sajnos most képeket hirtelen nem találok, de igyekszem minélelőbb pótolni :)))

gumidani Creative Commons License 2007.04.18 0 0 680

Gyanítom, hogy a megfejtés a híd eseménydús történetében rejtőzik. Volt egyvágányú, kétvágányú, lebombázott, ideiglenesen helyreállított, majd két lépcsőben újjáépített.

Mindennek a feltevésemnek ugyan ellentmond a régi kép.

Előzmény: radio100jozsi (678)
Nohabf Creative Commons License 2007.04.18 0 0 679
Bocsánatot kívánok!:-)
Előzmény: radio100jozsi (678)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.18 0 0 678
Ez az, hogy nem, de remélem a hidat jobban ismerő topiktárs talán segít majd.
Előzmény: Nohabf (677)
Nohabf Creative Commons License 2007.04.17 0 0 677
Radio100Józsi ha errejár akkor biztosan megleli neked a választ rá.
Előzmény: neofrix baszmacs (676)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2007.04.17 0 0 676

Sziasztok!

Nem tudom, hogy ebben a topikban főleg vasutas, vagy hídépítő szakértelem gyűlik, én mindenesetre egyikhez sem értek, úgyhogy kérdeznék.

Miért van a Déli összekötő vasúti híd pillérein rés? Ha a partról benézek a híd alá, minden pillér föntről lefele haladva előbb egyben van, aztán a víz (jelenlegi állása) fölött vagy tíz méterrel két lábra válik: északon van neki egy keskenyebb, délen egy kb. háromszor olyan széles.

Természetesen csak a vasútpálya hídjáról beszélek, nem a Lágymányosi-híd pillérjeiről.

Nem kéne ennyi szöveggel fárasztanom benneteket, ha lett volna annyi eszem, hogy lefényképezzem, de hát nem volt.

Előre is köszönet!

radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.05 0 0 675
Majd egyszer, most holnap Északnak megyek:-)
Előzmény: _nyunyuka (674)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.04.05 0 0 674

Az bizony. Szép rácsos, ugye? Ahogy ismerlek, kimész ezt is lefotózni :-).

Előzmény: radio100jozsi (673)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.05 0 0 673
Ez Eszéknél a Dráva-híd?
Előzmény: _nyunyuka (672)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.04.05 0 0 672

Nem is tudom, miért nem tettem be eddig...

radio100jozsi Creative Commons License 2007.04.05 0 0 671
Majd ezt is körbedeszkázzák mint a Sibrik felüljárót Kökin.
Előzmény: écsapa (670)
écsapa Creative Commons License 2007.04.05 0 0 670

Ez nem vasúti, hanem vasút feletti híd!

Ferihegyi gyorsforgalmi út hídja :(

hamel Creative Commons License 2007.04.04 0 0 669
Na, mit lőttem ma délelőtt? Pécs-Vasas és Hird között a nosztalgia jegyében.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!