Nagyon extra dolog nem lesz, ha haladok valamennyire a pályával akkor ide teszek pár képet + kért letöltések. Most a Lánchídra emlékszem. Bár nem tudom, lehet hogy hosszú lesz neked :)) Vagy ki tudja.
Nagy előny, hogy a 84-ben már lehet a hét minden napjára külön menetrendet csinálni, kicsit kötözködés, de tetszene, ha lenne egy valós éves naptár és pl a hétköznapra eső ünnepnapokon vasárnapi menetrendet csinálni, illetve azt megelőző napra péntekit, dec 24 re délutáni üzemzárást, szilveszterre sűrűbb éjszakaikat... stb. vonatokban téli-nyári menetrendet és persze... az éjszakai sötét kezdetét/végét minden napra aktuálisan megadni, a 2081 szeptember 3.-i teljes napfogyatkozást sem kihagyva XD Vélemény?:)
Járművek közt is vannak repülők, ha elég ínyenc vagy:) A program buszként kezeli, felszállni ugyan nem lehet vele, de a reptéren tudnak mozogni. ugyanezen az elven vannak személyautók, mentők, lehet közúti forgalmat csinálni:) (Mi a különbség a Meki és a McDonald's között?) :P Én ha egyszer késznek nyilvánítom Pestet, akkor a jövőt szeretném megcsinálni, részben a tervek (M4, M5, Gödöllő-Déli pu "S-bahn") stb részben meg a bőséges fantáziám alapján:)
A metró szeritnem lesz. Már csak azért is, mert pl. nem kell bajlódnom a 65-69 Beller I. utcai közös (és elég hosszú) egyvágányú szakaszával :) Így viszont nem lesz Rákosszeintmihályi HÉV, de valahogy túlélem :)
A csokiszíneket valószínűleg nem fogom lemodellezni pontosan: a hálózati csatlakozások ott lesznek, ahol a valóságban kell, a telepen belüli hálózat viszont csak minimális lesz.
És bár a '70-es évek Magyarországján nem sok Aldi, Meki és McDonald's volt, a linket azért köszönöm. A reptér egyszer majd biztos jól fog jönni :)
Igen ez a 16m-es téglalap sem túl jó a játékban, pl elég ritka a 16 méteres vágánytengely távolság, ezzel én is így jártam, ha élethűre szeretnél csinálni egy kocsiszint, legalább háromszor akkora lesz mint valójában... Metrót meg ne hagyd ki, ha már lehet:) legnagyobb előny a 3.84-ben, hogy több szinten lehet épiteni:) Ezt az oldalt gondolom mineki ismeri, de azért belinkelem, hátha segit... van itt minden ami egy városhoz kellhet, uzg-ben, benzinkút, meki, Plusz, Aldi, plázák, focistadion, a pályán rohangáló német zászlóval hadonászó mesztelen szurkolóval, minden...:)
Nnno, íme az első screenshot, az űberbéta állapotú Pestújhely, MÁV-telepről. Elvileg a téglalap minden oldala 16m-nek felel emg a valóságban, szóval amennyire a BAHN engedi, igyekszek pontos maradni. Legalább a főbb utak távolságában. A vágányhálózat alapja ez a hálózati térkép 1970-ből. A hálózat is kb. a '70-es állapotnak fog megfelelni, de azt még nem tudom, hogy a Deák-Örs között üzemelő metróval, vagy anélkül. Lehet, hogy csalni fogok egy kicsit itt-ott (pl. a 44-es a Moszkvás helyett a János kórházig, meg 9-9A helyett 9 egész nap), hogy a viszonylatszervezés kicsit könnyebb legyen, de ez majd kialakul. A buszokkal ötletem sincs, hogy mi lesz :)
Mindenesetre kezdésként Rákospalota és Zugló hálózatát igyekszem megalkotni, és beüzemelni, aztán jön majd a többi szépen, apránként. Nagyon nem lesz egyszerű menet :D
Apropó. Elemeket mivel lehet szerkeszteni (3.84-es verziónál)? Az a Caredi jó mindenre, vagy csak járműrajzolásra? Pl. elkéne némi MÁV szabvány kerítés :) Meg a ferde út-ferde villamos kereszt se sikerült a legszebbre.
VJSZ volt majdnem az első amit megcsináltam, ott dolgozok:) szal megvan a vágányhálózat is elég élethűen. Forditókorong a VJSZ-ben pont nincs, BKV keretein belül a két metro telepen van, többről nem tudok, de én hosszú távon a vasutat is megcsinálnám, a Gyermekvasút már kész, ott is megrajzoltam Hűvösvölgyben, aztán kell még a Keletibe, Fradiba, Füstibe... azért van egy pár:) Ja és VJSZ-ben szeretném megcsinálni a telepen belüli próbapályán a mozgásokat, hetente párszor egy-egy éjjeli utcai próbajáratot, vagy éppen a Kisföldalatti szállítását, bár azt pont a metróhoz viszik csak VJSZ-en át, szal az megoldható, de a VJSZ csarnokából a mostani élethű vágányokat megépitve nem lehet ki/beállni működő tolópad nélkül:( Egy fix helyre rajzolt tolópaddal is legfeljebb az udvarra lehet kijutni... ha valakire rájön a rajzolhatnék, kéne egy olyan vjsz-es sínvezetős traktor is, meg vendégforgóvázon fényezés nélküli Tátra... XD lehetőségeknek csak a fantázia szab határt... :)
Amúgy a tolópadot még vágom, hogy a Fogas remízéhez lesz majd (ha odajutok ezer év mulva, sztem rajzolgatok én is olyasmit, vagy VJSZ - Fehér úton), de fordítókorong hol van?? Bár a VJSZ-ben van egy mini :D De gondolom, a VJSz-t nem építetted még meg.
Figy, nekem így tetszik, neked úgy. Ennyi. A Bahn-ból ezt lehet kihozni, s kb mindenki a maga kis pályáját építgeti, s amiben tudunk segíteni egymásnak abban segítünk.
Tolópadot és fordítókorongot nem tud valaki uzg-ben? Meg lehet csinálni, de nem az igazi a nyolcszögletes fordítókorong két sínszálon. Az még inkább hiányzik, hogy működjön is, pl érkezési sorrendben odafordulna a járművekhez, és a váltóhoz hasonlóan meg lehetne adni, hogy melyik viszonylatot hova forgassa...:) talán majd egy pár év múlva megjelenő verzióban ilyen is lesz:)
Én most szerintem valami '70-es évek beli Budapesti villamoshálózatot szeretnék összerakni. Nagy meló lesz, de elvileg részenként csinálom meg: először a Rákospalota-zuglói hálózatot, aztán az újpestit és így tovább. Aztán majd kisül belőle valami :)
Nem tartott sokáig ez a hirtelen nagy élet a topikban...:( Pesti fogaskerekűt nem tud valaki? Vagy valamit ami első ránézésre hasonlít rá... esetleg valaki felesleges szabad óráiban nem szeretné megrajzolni?:)
Van benne valami, a Bahn-nak egy nagy hátránya, hogy vagy egyenesen tud menni vagy 45° ban, igazán nem kötözködésből...:) de a hülye elhelyezkedésével együtt szerintem az egyeneshez jobban hasonlít, mint két 45 fokos ívhez. Aztán... lehet ha kész lesz sokkal jobb lesz mint az enyém, majd ha kész mind a kettő eldöntöm:)
Lehet, hogy nekem nem esik le már sokadszor, akkor bocsi, de nem azt mondtad hogy minden indítás előtt át kell írnod valamit? Mert nekem nem, csak le ok-zni a hibát. De nem fogom Rád erőltetni...:P -------------- Olyat lehet a váltó beállításainál, hogy mindenkori gyökről érkező irányhoz képest a másik irányba tereljen? Körüljárásnál megkímélne egy egész hétre beírt időkorlátos rejtvénytől, ami vagy összejön vagy nem (pl nem kapcsolná össze magát két vonat kocsija és indulnának el egyben a két mozdonyt otthagyva, stb...) Másik: Lehet-e olyat, hogy jelzőtől függő váltó, de kocsiszínbeálló mindenképp szabad egyenes/kitérő jelzést vár és arra megy? Határ úton 42/52 es végállomását nem tudom még hogy fogom enélkül megoldani. Szerintem már rájöttem volna ha lehet véletlen, de azért egy kérdést megért...
Igen Pest (és környéke akar lenni) Szentendrétől Ráckevéig illetve Budafoktól Gödöllőig, kb. egyenlőre:) nem annyira részletes mint a Tiéd, de majd lesz remélem, egyenlőre a nagy része csak vázlatszerű és pont ezért vannak olyanok amik jobban jöttek ki mint Nálad, pl nálam a Gellért tértől Újpalotáig nyíl egyenes a Rákóczi (illetve a Thököly) út nálad van benne egy s kanyar...:P és ha tovább építed félő hogy néhány arány nagyon nem jól fog kijönni, én ezért előbb építem meg vázlatosan az egészet, aztán majd csinosítgatom. Az a Sikló nagyon bejön, remélem az is letölthető lesz... :) várom:)