Sziasztok.
Bocsi de nincs időm végigolvasni mindent, viszont felmerült bennem pár kérdés amire szerintem Ti kapásból tudtok válaszolni.
Szeretnénk idén / jövőre venni valami vizi járművet. 4-6 személyes, árban max. 1-1,5 M, az elvárás hogy kihúzza a vizisít és a gumit. Mo-n semmilyen tapasztalatunk nincs vízi járművekben, Floridában éltünk 1.5 évet és ott szerettünk bele a jetezésbe / csónakozásba. Ott kissé enyhébb szabályok vannak mint itt.
A kérdéseim:
- van-e ebben az árban olyan csónak ami megfelelő lenne? Milyen árban mennek a fentieknek megfelelő csónakok?
- Mo-n hol és milyen papírokkal (vizi jártassági, csónaknak szükséges papírok?) lehet használni?
- Horvátországgal kapcsolatban mi a tapasztalat? Érdemes-e levinni, milyen plusz ktsgek vannak?
- Lehet e Mo-n bérelni motorcsónakot 1 hétre? Mennénk Horvátba és tök jó lenne valami vízi jármű. Vagy papírok nélkül amúgy is reménytelen?
Előre is köszi a válaszokat!
sziasztok!
egy kb 25 éves amerikai vizisi húzóhajóba, kell kipuffogócsövet (80-as belső átmérő, szöveteerősítéséses vastag gumi) vennem, mert a régi feladta.
Tud valaki segíteni, hogy hol érdemes keresgélni, jellemzően budapesten.
előre is köszi
Szevasz kismiki.
ha benzinfogyasztásméröt akarsz épiteni, találtam egy linket ahol meg van a kapcsolási rajz. A pali leirja hogyan lehet bicikli kilométerórából fogyasztásméröt csinálni.
http://www.alpentourer.de/shop/spritmesser/spritmesser.html
Szerinten nagyon jó és olcsó az ötlet.
Megoldodott a problémád a Tomosodal??
Üdv.
bb
Szervusz Géza!
Köszönöm a választ. Az árából következtetek a típusra. Navman 2100? :))
A gyártó honlapja szerint 5l/h-tól mér, az európai forgalmazók szerint 2,5l/h-tól. Mi az igazság? A tankolások adatai egyeznek a műszer adataival?
http://www.navman.com/marine/products/fuel/fuel2100/index.html
http://segelladen.de/Inhalt-untergruppen40/navmanbenzincomputer.htm
Tud-e róla valaki, hogy újabban már nem kell felfesteni, ragasztani a hajórendszámot?
Vízirendőr figyelmeztetett hétvégén a zászló hiányára, ezt közben mondta, én meg nem akartam feszegetni a kérdést. Bár lehet, hogy félreértettem. A zászlóról is azt hittem - mutatja a hozzáértésem :) - ,hogy csak külföldön kell.
A fogyasztásmérő be van szerelve, eddig 3,5 és 21,5 liter/óra közötti értékeket mutatott. Két üzemóra alatt 10,6 liter fogyott el, én ezt eddig többnek tippeltem. Hozzátartozik, hogy még mindig a járatós, öreges stílusban van használva. Érdekes, hogy ez nem is olyan zavaró. Kis csorgás, kis siklás, kis pihengetés lehorgonyozva, szóval el lehet tengődni így.
Volt egy hosszabb út ezzel a hajóval, 80l fogyasztott 9(!) óra alatt, átlag 40-es utazóval. Levitték az Adriára ott mérték. A sváb nem akarta elhinni, azelőtt 22-25 liter között evett óránként, hasonló tempónál.
Az első próba beigazolta a rossz sejtésünket: a kipufogót a belső viz hűti, és nem birta visszahűteni a hőcserélő. A hajó amúgy jól ment. Ma átforditják a rendszert, és a külső viz lesz majd a dobban. Szerintem kár ezzel foglalkozni, különbet lehet olcsóbban csinálni.
A kipufogó aljában van a hőcserélő, a képen látszik a két vastag gumicsőnél megy be a külsőviz. Szerintem ennél a megoldásnál többet ér a központifűtés hőcserélő, de majd a próba során kiderül...
A kipufogót valahol kint csinálták,(német, vagy svéd) de nem tetszik , ilyet csinálunk mi is. Az adagoló nem elektronikus hanem bowdenes, nem kell "harcolni" a villannyal és jobban is megy.Ha minden igaz a héten vizrerakják, majd beszámolok milyen lett.
Ma voltam a pátyi cimbinél, kezd összeállni a hajó amin dolgozik. 2,5 5H tdi került valami 6l-es Volvo benzinmotor helyére, kiváncsi leszek hogy bir el a hajóval, ami eléggé termetes. (kb22-24 lábas, de mély kajütös nehéz hajó). Igy csinálták meg a vizes kipufogót meg a hőcserélőt kint, de nem voltunk eldőlve tőle. Az utolsó képen látszik milyen mély a hajó, elveszik lent az Audi moci...
3 éve rendelkezem egy Cortina 480 Cabin tipusú lengyel kishajóval, amin egy
Selva 55 LE-s külmotor van.
A motoromhoz nincs tartalék csigám , és venni kivánok egyet.
Az interneten találtam a Volvo Penta egy termékét, a QL Multi Propeller-t.
A csiga négy leveles , de műanyag / valami karbon ötvözet / , viszont állítható a levelek dőlészszöge, és cserélhetők a levelek. Ára az én motoromra 66.000 Ft.
Ismeritek -e, és mi a véleményetek róla? Tartalék csigának jó lesz ? Vagy fő csigának , és a mostani lesz a tartalék.
Ami megfogott benne az az állíthatóság, és az, hogy bár műanyag, csak a Volvo Penta terméke.
Igen úgy gondoltam a könnyü siklást. Ekkor a legkissebb megterhelése a motornak.
A fáma azt tartja, az új tipusu motoroknak igazándiból nincs bejáratási ideje. Az elsö olajcserát azért szokták megvárni a hajkurászással mert az elsö ölajcsere alkalmával eltávozik minden szerelési szennyezetséget a motorból.
A csigát nem vetted drágán Ez az ára.
Nemetországban a leghiresebb propeller javitó és kereskedö cég a Gröver
Ugyan azt a csigát vetted meg ami gyárilag a motoron volt??
A fogyasztásméröt az www.ebay.de -on vettem. Volt éppen egy hát lecsaptam rá.
még nem kaptam meg igy nem tudok róla semmit se mondani.
Hogy miért kell fogyasztásmérö? Mert egyszer már elfogyott a benzinem a tengeren és nagyon kellemetlen volt. Azóta a feleségem minden uton megkérdezi hogy elég benzinünk van-e a célpontig.
A hajó Monterey, bár lehet, hogy csónakot illett volna írnom, mert egy rendes tiszai ladik is 6.2, ez pedig csak 5 hetven.
bb
A könnyű siklás alatt gondolom arra a helyzetre gondolsz, amikor még éppen siklik a test. Ezt még nem igazán tudom jól eltalálni, de a siklatás most amúgy is túl sok figyelmet követel, mert a Tisza rengeteg hordalékot hoz, és ezt én pihenés helyett majdnem a munka kategóriába sorolom. Na azért nem szakadok bele. :)
A csiga 14.5x19-es. A Bodenseenél Németországben találtam egy céget, akiktől megrendeltem egy új alu csigát házhozszállítással együtt 177,5 €-ért. Biztosan lett volna jobb megoldás, de nem akarom sokáig húzni az időt, már csak a fent leírtak miatt sem. Szó volt acélcsigáról is, de egyenlőre megteszi ez is.
Átvételkor azt modták, hogy 20 üzemóránál lesz egy "átnéző" szervíz, én úgy tudom, hogy akkor még nem cserélnek olajat. Ezt abból gondolom, hogy azt mondták nem kell bevinni a gépet, ezt akár otthon is meg lehet csinálni. A következő 50 üzemóránál lesz. Akkor létezne, hogy addig kell várni egy rendes csapatásra?
Ezek után nem értettem a 388., és az azt követő hozzászólásodat. Te hirtelen elhatározásból vettél egy ilyen műszert? Mert ha igen, akkor kérlek minden információt tégy közkinccsé! Hol vetted, miért, beszerelted-e már, hogy működik, stb......