Köszi! Mindenképpen kétkörös lesz a hűtő és kipufogó is egyenesen, törés nélkül lép majd ki a hátfalon. persze ha egyáltalán ezt tesszük bele... én jobban szeretnék valami 100 le körülit, talán lesz valami sponzorunk, aki támogatna...
Az ún. árvizi rocsó vagy kis rocsó néven szokták emlegetni, a hivatalos neve MAHART fartükrös mentőcsónak, és a _fartükrös_ változata. ha valaki netán tudna egy ilyet eladót, kérem, szóljon! De csak a fartükrös változat érdekel, ez a "kétvégű" ami a fotón van, nem kell!ennek
Egy szivódizel motorral sokmindent nem lehet javitani, de sokat lehet rajta rontani.
Minden legyen precizen beállitva, motortérből ne szivja a forró levegőt, adagolója legyen rendben, kipufogója meg lehet 50-es, törések nélkül, akkor azért tudni fogja azt amit a Lada. Az olajhűtésre figyeljetek oda, és szerintem csak kétkörös hűtéssel szabad megcsinálni a vizét!
Más! Tud valaki topicot, oldalt a hazai jet-ski élettel kapcsolatban? Megköszönném!
Mostanában terjednek a négyütemű jetek és szerintem dizellel is be lehetne próbálkozni...
Azt szeretném kérdezni, hogy a felső- tiszán (Vásárosnaménytől lefelé) mi a helyzet a vizirendőrökkel, illetve határvizen jelenleg a nemzeti lobogó és 50m-en belüli partmelletti közlekedésen kívül milyen más rendelkezések vannak csónak kategóriában?
Egy szigetszentmiklósi csónakossal beszéltem, aki szerint a horvátoknál kb. 1 hónapja megint változtattak a csónak fogalmán tehát a bejelentés mentesség
2,5 méter és 5 KW alatti !!! Hivatalos oldalon pl adriatca .net 3m/4KW.
Esetleg valaki szembe találkozik eladó Yamaha Malta-val, vagy 4es 4ütemüvel, esetleg 5-ös 2ütemüvel értesítsen, gondos gazdája lennék.
Hétvégén lementünk a tiszaroffi új kikötőbe. Nagyon jó a Tisza a Saj-kanyar és Roff között, viszont a Saj környékén sok uszadék van, gondolom a kanyart "nem tudják" bevenni, ezért nincs lejebb.
Életemben első alkalommal zsilipeltem is. Nem vmi ördöngős, inkább unalmas.
Hali Kismiki! Nálunk=Dunaújváros. De leszoktam menni Dunaföldvár Bölcske felé is, és azon a vízterületen már a Paksi rendőrök az urak. Azok is ellenőriznek,utánna beszélgetni mint magán emberrel mind a két vízterületen lehet velük.Kedvesek, készségesek, szrintem nem bunkók, nem játszák meg magukat. Nekik ez a hivatásuk,ezt kell csinálniuk. Én nem félek tőlük. Tartson tőlük az, akinek nincsen rendben a felszerelése, okmányai. A csónakra is az vonatkozik,ahány fő annyi mellény. Vagy mégse? De legalább egy. Hmmm!!!!!!????? Megpróbálom a verdám képét feltenni ha sikerül.
Bocsánat, hogy egy kicsit bezavarok a társalgásba. Némi segítségre lenne szükségm, a Lajtának és a Viribus Unitisnak kellenének a kódlobogói. Valaki egy kiállítást akar rendezni és megkért, hogy próbáljak utánanézni. Előre is köszönöm a segítséget!
A szabályokról és a vízterület sajátosságairól telefonon is lehet érdeklődni. A hazai Duna szakaszról a Kopaszi-gáton lévő ügyelet (tel: 061 203 9132) ad infot.
Mifelénk a vizirendőrök nagyon rendesek, segítőkészek, ok nélkül soha nem cseszegetnek senkit. Hatalmas tapasztalatuk van, érdemes ellenőrzés közben/után elbeszélgetni velük.
Lehet hogy nehéz a felfogásom, de mi az, hogy legalább 1db.Ha többed magaddal vagy 1 mellénnyel és ellenőriznek, töltik is ki a szabálysértési feljelentést.
II-2. melléklet CSÓNAK KÖTELEZŐ FELSZERELÉSE 1. Csónak az alábbi alapfelszereléssel közlekedhet: a) mentőmellény - a csónakban tartózkodó kiskorúak és úszni nem tudó felnőttek együttes számának megfelelően, de legalább 1 db
15-18 évesekkel jól kibaxott a törvényalkotó, ők talán már tudnának magukra vigyázni. Írhatott volna gyermekkorút (0-14 éves), az ésszerűbb lenne.
Válaszd már külön a csónak és a kisgéphajó fogalmát!! Csónakban (4 kW alatt) tényleg a legalább 1 db az érvényes, de kisgéphajóra a geza007 topictársunk által belinkelt 4. sz felszerelési jegyzék érvényes, ami pedig a befogadóképességnek megfelelő számú mentőmellényt ír elő.
Mifelénk a rendőrök igy kérik. Ahány fő, annyi mellény,+ 1db mentőkarika,vagy mentőpatkó,vagy mentőlap. Lehet hogy nehéz a felfogásom,de mi az, hogy legalább 1db. Ha többed magaddal vagy 1 mellénnyel,és ellenőriznek,töltik is ki a szabálysértési feljelentést. A multhéten engem is ellenőriztek,még a szondát is odaadták. Szerencse,hogy kora délelőtt volt, és még nem cefréztem. Még a régi hajólevelem van,és azon rajta van a felszerelési lista.
II-2. melléklet CSÓNAK KÖTELEZŐ FELSZERELÉSE 1. Csónak az alábbi alapfelszereléssel közlekedhet: a) mentőmellény - a csónakban tartózkodó kiskorúak és úszni nem tudó felnőttek együttes számának megfelelően, de legalább 1 db,
Forrás: 39/2003. (VI. 13.) GKM rendelet a vízi közlekedés rendjéről (leánykori nevén HSZ)
Nem, nem. Ahány FŐ van a csónakban,ill. sport célú kishajóban,annyi mentőmellény kell hogy legyen. Persze ha négy főre van vizsgáztatva,többen mellénnyel sem ülhettek bele.De ha hárman ültök benne,három mellény a kötelező.Az úszni tudó nagykoruaknak nem kötelező felvenni. Üdv:Sügér.
Tudomásom szerint ez a rendelet megváltozott, és csak annyi mellény kell, ahány úszni nem tudó utas van a fedélzeten. Ha jól emléxem nekem egy vizirendőr mondta, de szerintem járj utána.
Érdeklődöm, hol lehetne olcsón mentőmellényt kapni? 3 db kellene, mindegy, milyen állapotú, úgysem használnánk, csak hogy a vízizsarunak be lehessen mutatni... 5 személyes a hajó, és a 4. sz. felszerelési jegyzék szerint ugyanennyi mentőmellénynek benne kell lennie. Van 2, ami új, jó állapotú, általában ketten járunk a ahjóval, tehát ez még akkor is elég lenne, ha használnánk, de a vízizsaruknak nem elég, és mostanában a Tisza-tavon állandóan ott eszi őket a fene.