Köszönöm a segítséged! Nem sikerült megegyeznünk, ő inkább visszautalja a pénzt. Tegnap kaptam is egy email-t ezzel kapcsolatban. Kb. mennyi az átfutási ideje a visszaküldésnek? Mert jelenleg sem az ebay-en sem a paypal oldalamon nem látok semmilyen mozgást ezzel kapcsolatban.
11.08-án feladott pakk (China Post free ship) ma jött meg. Érték olyan 3000 ft, még vámos bélyegző sem volt rajta - vagy olyat már nem is raknak a Liszt Ferenc reptéri kicserélőben ?
Szerintem első körben tárgyalj az eladóval. Mondjuk, ha francia,akkor lehet, hogy ha te magadnak nem megy, akkor keríteni kell segítőt, aki jól bírja a nyelvet. Lényeg, hogy _mindent_ az ebayen keresztül kommunikáljatok (várásolt termék mellett van a kapcsolatfelvétel az eladóval, ott témakörök szerint választhatsz, hogy mit szeretnél).
He elzárkózik, akkor nyitsz egy case-t (lehet, hogy már meg is nyílt, mert egyes kapcsolatfelvételi témakörök rögtön azzal indítanak), ami, ha nem rendeződik, átalakul dispute-tá, és majd az ebay dönt.
Nyilván kötelezni nem tudják, hogy küldje neked a cuccot (bár elvileg vihetnéd bíróság elé), de azért okzhatnak neki kellemtlenséget.
Ezért lényeges, hogy minden kommunikáció az ebayen kereszutül menjen, mert azt látja az ügyfélszolgálat, ha döntésre kerül a sor. És a határidőkről se késs le.
Mindenképpen abban a tudatban ütöttem le, hogy free shipping van. Kiválasztottam M.o.-t és arra is azt írta. Az eladó franciául írt egy mondatot, hogy külföldi vásárló esetén nézzük meg a postaköltséget. Én megnéztem. Készítettem oldalképet is (bár amilyen okos vagyok, az eladó neve lemaradt..) Szóval az eladó hibája a mostani félreértés.
Tulajdonképpen a terméket továbbra is szeretném, de postaköltséget nem akarok fizetni (legalábbis az egészet biztos nem). Ilyenkor tehet valamit az e-bay? És az ebay-en belül hova kell fordulnom segítségért?
de amint közeleg a 45 nap, mindenképpen érdemes "nem jött meg" ügyet nyitni, hiszen különben elbukhatod a teljes összeget!
az ismert torlódás miatt a kínai eladó erre úgyis szinte biztosan "my friend, várjál még légyszi egy kicsit"-et fog válaszolni, és ami a lényeg, ilyenkor indul egy további hónap az ügy megnyugtató intézésére: ha ennek végefelé (már lassan 2.5 hónapnál járva!) sem jön meg a cucc, akkor már nyugodtan kérhető a visszatérítés, hiszen nagy esély van rá, hogy már később sem fog (ha meg mégis, még mindig inkább az árfolyamveszteséget vállalja be az ember, mint a teljes buktát)
"Abban egyetértünk, hogy refundot célszerű kérni, az símán megjön." - ebben nem értünk egyet, és a "Mindegy, refundolok. :)"-ra próbáltam érzékeltetni, hogy nem fejeződik be egy refund-dal egy üzlet, ha úton van a cuccod, csak késik. Ha megérkezik, görcsölhetsz azon, visszaküldöd vagy újra utalsz - erre utaltam.
Akkor már csak arra lennék kíváncsi, mivel bonyolítom én most az utóbbi hónapokban az életem? Mindent ugyanúgy csinálok, mint az előző kb. 10 évben, amikor összesen nem volt ennyi problémás vásárlásom, mint az utóbbi 2-3 hónapban. :)
És a jelenséggel nem vagyok egyedüli példa. :(
Egy rakás cuccom a reklamáció, sőt a másodszori postázás után sem érkezett meg soha. Vagyis igenis, elvesznek csomagok és nem csupán késnek.
A visszaküldés során az eladó elnézést kért és felajánlotta a refundot, vagy más termék vásárlását, amibe beszámítja a problémás termék árát.
Abban egyetértünk, hogy refundot célszerű kérni, az símán megjön. De ezt jómagam is javasoltam nemrég azoknak, akik hasonló helyzetbe kerültek.
Csak remélni lehet, hogy csak megszónik ez a káosz és visszaáll minden a régi kerékvágásba.
Ha van egy kb. fél kilós cuccom, ami egyébként 1850 körül volna simán, akkor ha jól értelmezem, ilyen borítékban, ha belefér, kb. 1360-ért elmegy ajánlottan is?
juhe megjottek a csomagjaim:) gondoltam beirom, legyen valami pozitiv is ne csak a siras:)
nem nagy ertek egyik sem (apro alkatreszek), ketto pakk amcsiktol egy nemetbol. de erdekes hogy mind pont 1 hetig utazott. semmi extra dij, mezei posta (amcsiktol 7dolcsi, nemetbol 17eur de az nagyobb pakk), pont azonos idoben adtak fel mind a 3-at egymastol fuggetlen eladok es tegnap meg ma ert ide mind. postas balfax volt mert nem tunt fel neki hogy ma ugyanarra a cimre ket csomi van igy johetett ki ketszer, pedig ott volt a taskajaban mind a ketto...
Ha tényleg rosszul adta meg a postköltséget, akkor akár vele megbeszélve, akár, ha nem kooperatív, case-t nyitva ő simán vissza tudja adni a pénzt.
De arra vigyázz, hogy neked legyen igazad, azaz valóban "free shipping" volt megadva Mo-ra is, nem csak a termék listában láttad az alap free beállítást, de nem nézted meg a szállítási részletek között, hogy ide is így van-e, illetve rákérdeztél-e előtte. Persze ez csak akkor lényeges, ha az eladó nem hajlik, mert akkor majd ezek alapján az eBay fog dönteni.
Bár, ha ki tudtad fizetni, akkor valóban 0 volt a megadott postköltség, mert arra figyel a rendszer (feltéve, hogy valós címmel vagy regisztrálva).
Ha mégis ki akarod fizenti, akkor az eladó ki tud bocsátani új számlát, vagy külön PayPal számlát a különbözetre. Banki utalásokat felejts el, mindent csak Paypalon keresztül, ha csak lehet.
Gyors segítségre lenne szükségem. Nem régóta kezdtem el rendelgetni az ebay-ről, eddig nagy gond nem is volt.
Most úgy néz ki, hogy egy megvásárolt terméket vissza kell mondanom, mert az eladó azt írta, hogy a "Free shipping" Magyarországra mégsem ingyenes, hanem + 15euró, amit én nem szeretnék kifizetni. Mivel az összeget paypal-lal már rendeztem, így azt valahogy vissza kellene utaltatni. Ennek általában mi a menete? Ebay-en keresztül történik?
Illetve ha mégis vállalom a postaköltséget, akkor azt én közvetlen az eladó bankszámlaszámára kell utaljam?
Mi lenne a legjobb megoldás ilyenkor? Nektek talán több tapasztalatotok van. Előre is köszönöm a segítséget!
Az átvilágítás a szállítók szerint kb 2 hét késedelmet okoz a szállításban, de ideérnek a cuccok. Ha az átvilágítás eredményeként visszafordítják a feladónak, a feladó másik szolgáltatóval elküldi.
Küldik a refundot vita nélkül, de bonyolítod az életedet. Megjön és utalhatod újra.
a tilalom miatt átvilágítják a kimenő csomagokat, ami önmagában is torlódást okozna, de nyilván sok esetben az átvilágítás nem ad egyértelmű eredményt (pl. az látszik, h akku/elem van a csomagban - de hogy lithium alapú-e, az már nem feltétlenül különböztethető meg)
így aztán tényleg káosz lett, ami valóban sújtja a legtöbb küldeményt, hiába nem értintettek :(
De miért nem jön meg a napszemüvegem, az esőkabátom, egy rakás LED égőm, a kártyaolvasóm, az egérpadom stb. Majdnem mind filléres dolog, s egyikben sincs semmilyen akku vagy elem. :)
Szerintem a túlzott ellenőrzés miatt káosz lett és elvesznek a küldemények.
Ahogy írtam, korábban ez nem volt jellemző. Mindegy, refundolok. :)
sziasztok.most találtam rá az ebayra és nem teljesen értem a pay pal fietést csak annyit tudok hogy az megbízható. ikor a kosárba testtem a terméket kérdez hog mivel fizetek: bankkártyás pay pall
feldolgozott pay pall
pay pall
melyik mi? és a végén kér valami kódot. hova utaljam a pénzt? Kérlek valaki segítene olvastam hogy bizonos összeg fejében valaki megrendeli helyettem a cuccot. ha olvasod akkor létszi válaszolj mert nem tiszta ez a pay pall