Egy kis segítséget (tanácsot) szeretnék kérni, ha valaki ráér egy kicsit írogatni. Most tervezem vásárolni első motorcsónakomat és az aggályom a csónak vízbeengedése illetve onnan való kihúzása körül merült fel.
Mivel a gép mindenestől kb. 1 tonna lesz, elgondolkodtam, hogy az autóm megfelelő-e - milyen erős motor, milyen kerék hajtás, kuplung, stb az optimális - a biztonságos mozgatáshoz. Ami a lejtő dőlésszögét illeti, semmi különösre nem gondolok, elősorban Dunán és Tiszán tervezek kibontakozni. El szeretném kerülni, hogy esetleg nagy égés vagy vízbecsúszás legyen a dolog vége :))
Ha valakinek van esetleg véleménye vagy gyakorlati tapasztalata ezügyben, nagyon szívesen venném, ha megosztaná. Köszi előre is.
Az 5 hengeresnek 1,5bar felett kellett töltenie, hogy kiemelje a hajót (igaz 22 lábas) a 4 hengeres moci a 18 lábas hajót 0,5-el kiveszi a vizből a nagyobb propellerrel. Igaz a 4 hengeresen van interkúler. 4600ig forog a 4 hengeres, azt könnyedén. Ott szabályoz le az adagoló. A wastegate (turbónyomás szabályzó) 1,3-nál nyit és 4000-es motorfordulaton is csak 1,1-1,2 a turbónyomás, olyan 4200-4300 között éri el az 1,3-at. Az ideális az lenne ha már 2400 körül siklana (most 3000) és 4000 fölé nemigen tudna pörögni a motor. Ez talán egy 24-es emelkedésű csigával lenne meg, de azt lehet nem birná a hajtómű... Veszünk rá egy 20"-est azt meglátjuk. Tudtok esetleg próbára ilyet, vagy jó áron eladót?
Köszönöm az infót. Jól láttam akkor , hogy kisebb 14*16-ot ir rá a katalógus. Már csak azt nem értem hogy a cimbi hajóján ez van az 5 hengeres TDI-vel és sokkal jobban küzd vele mint a mi hajónkban a 14*18-al az 1,9 tdi.Mert mi meg ráadásul nagyobb propellert keresünk, szerintem még a legnagyobb a katalógusban, a 14*20-as is kicsi. Hajtóműben pedig 1,46 az áttétel, nem hiszem hogy a másiknak többet forogna az alja, ennél inkább rövidebb áttétel szokott lenni a hajtóművekben. Az OMC hajtóművekről esetleg valami infót tudsz?
Egymásmellé tettem egy 14*18-assal és kicsivel kisebbnek tűnik az emelkedése. Számokat a másikon láttam inkább, ami a cimbimnél maradt, ezen egy PR 122 látszik. Nem tudom ez jelent e valamit... Köszi :KZ
Az 5hengeresen a blokkon van az öninditó, a 4h-en a kazánlemezen. 2db 15kW-os hőcserélő van a motor hűtésére, az olajat a gyári vizes olajhűtő hűti, csak külső vizzel. Ahogy néztem menet közben siklásban 3500-ig nem magas a kipugáz hőfok. A pátyi cimbi fog csinálni egyébként vizes kipucsonkot.
A turbóból kilépő cső duplafalú, a csigaház és a kipu öntvény hűtetlen, a középrész vizes. Nem melegedett semmi se jobban mint kéne, igaz lehetne nagyobb is a propeller (most 14*18-as) mert ez nem terheli be a motort igazán, leszabályzásig (4600ig)könnyedén forog. 3200-al már siklik, és ott csak 0,6 a turbónyomás, a leszabályzó szelep 1,3 nál nyit azt csak 4200-nál éri el.
Sikeresen teszteltük ma az újonnan átépitett tdi-motoros hajót (a piros, egy norvég 18 lábas test, eredetileg OMC hajtással.) . Három éve átépitett "Amur 2" -essel együtt tettünk egy nagyobb tesztkört, hibátlanul ment mindkét hajó. Szóval még várjatok a téliesitéssel, lesznek még remélhetőleg a mainál melegebb napok!
Csak akkor foglalkozz vele, ha többrétegü az anyaga. Gyártatnak rengeteg szemetet kinában és megpróbálják nagy pénzért eladni. És beugrottam egyszer egy SEVYLORnak. Igaz nem ez a typus volt.
Én ha egy ujjat építenék a hajómba akkor azt csak kivülre tenném. Ezen a ponton úgy érzem a logikánk megegyezik. Én igen sokat tanultam az idén nyáron.