Keresés

Részletes keresés

Lacko_ Creative Commons License 2005.09.26 0 0 556

Sziasztok!

Egy kis segítséget (tanácsot) szeretnék kérni, ha valaki ráér egy kicsit írogatni. Most tervezem vásárolni első motorcsónakomat és az aggályom a csónak vízbeengedése illetve onnan való kihúzása körül merült fel.

Mivel a gép mindenestől kb. 1 tonna lesz, elgondolkodtam, hogy az autóm megfelelő-e - milyen erős motor, milyen kerék hajtás, kuplung, stb az optimális - a biztonságos mozgatáshoz. Ami a lejtő dőlésszögét illeti, semmi különösre nem gondolok, elősorban Dunán és Tiszán tervezek kibontakozni. El szeretném kerülni, hogy esetleg nagy égés vagy vízbecsúszás legyen a dolog vége :))

Ha valakinek van esetleg véleménye vagy gyakorlati tapasztalata ezügyben, nagyon szívesen venném, ha megosztaná. Köszi előre is.

kismiki Creative Commons License 2005.09.26 0 0 555

A prop cserélgetés nem olcsó mulatság, itthon az amcsi árak 2-3-4-szeresét kérik. Ha nem sürgős a dolog, érdemes lehet az ebay-en körülnézni.

 

A tádé motorokhoz nem (sem) értek. A Mercury gyári ajánlása szerint a hagyományos benyás külmotorokon +1coll változás 200-400ford/min csökkenést okoz.  

Előzmény: krezidiesel (554)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.26 0 0 554
Az 5 hengeresnek 1,5bar felett kellett töltenie, hogy kiemelje a hajót (igaz 22 lábas) a 4 hengeres moci a 18 lábas hajót 0,5-el kiveszi a vizből a nagyobb propellerrel. Igaz a 4 hengeresen van interkúler. 4600ig forog a 4 hengeres, azt könnyedén. Ott szabályoz le az adagoló. A wastegate (turbónyomás szabályzó) 1,3-nál nyit és 4000-es motorfordulaton is csak 1,1-1,2 a turbónyomás, olyan 4200-4300 között éri el az 1,3-at.
Az ideális az lenne ha már 2400 körül siklana (most 3000) és 4000 fölé nemigen tudna pörögni a motor. Ez talán egy 24-es emelkedésű csigával lenne meg, de azt lehet nem birná a hajtómű... Veszünk rá egy 20"-est azt meglátjuk. Tudtok esetleg próbára ilyet, vagy jó áron eladót?
Előzmény: kismiki (552)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.26 0 0 553

Elnézésed de a hétvégén el voltam havazva.

Amint látom kismiki-töl megkaptad a választ.

Melyik meghajtáshoz keresed az infot??

Üdv.

bb

Előzmény: krezidiesel (546)
kismiki Creative Commons License 2005.09.25 0 0 552

cimbi hajóján ez van az 5 hengeres TDI-vel és sokkal jobban küzd vele mint a mi hajónkban a 14*18-al az 1,9 tdi

 

Azt meg tudod állapítani, hogy full gázon leszabályoz a moci, vagy a propeller nem engedi tovább pörögni? 

Előzmény: krezidiesel (550)
kismiki Creative Commons License 2005.09.25 0 0 551

Az OMC hajtóművekről esetleg valami infót tudsz?

 

Keresd meg Zolibá-t a Trinexus csepeli szervízében, talán tud segíteni. 

Előzmény: krezidiesel (550)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.25 0 0 550
Köszönöm az infót. Jól láttam akkor , hogy kisebb 14*16-ot ir rá a katalógus. Már csak azt nem értem hogy a cimbi hajóján ez van az 5 hengeres TDI-vel és sokkal jobban küzd vele mint a mi hajónkban a 14*18-al az 1,9 tdi.Mert mi meg ráadásul nagyobb propellert keresünk, szerintem még a legnagyobb a katalógusban, a 14*20-as is kicsi. Hajtóműben pedig 1,46 az áttétel, nem hiszem hogy a másiknak többet forogna az alja, ennél inkább rövidebb áttétel szokott lenni a hajtóművekben.
Az OMC hajtóművekről esetleg valami infót tudsz?
Előzmény: kismiki (549)
kismiki Creative Commons License 2005.09.25 0 0 549

Itt a PR122, ma már 012092 típusszámon (4. oldal 7. prop):

 

http://www.properpitch.com/pdf/MWpriceList.pdf

 

+ katalógus írja:

OUTBOARD MARINE (OMC) MODEL 14 GEAR CASE ('67-'77) 

Előzmény: krezidiesel (548)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.25 0 0 548
Egymásmellé tettem egy 14*18-assal és kicsivel kisebbnek tűnik az emelkedése.
Számokat a másikon láttam inkább, ami a cimbimnél maradt, ezen egy PR 122 látszik.
Nem tudom ez jelent e valamit... Köszi :KZ
Előzmény: kismiki (547)
kismiki Creative Commons License 2005.09.24 0 0 547

Hali Krezidiesel!

 

Kűdd a számot, ha még időszerű a dolog. A Michigan katalógusban megnézem és írom az adatokat.

Előzmény: krezidiesel (546)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.21 0 0 546
Egy Michigen(lehet rosszul irom) csigáról a bele ütött cikkszám alapján honnan lehet megtudni mekkora?
Előzmény: Barbabianka (544)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.21 0 0 545
Az 5hengeresen a blokkon van az öninditó, a 4h-en a kazánlemezen.
2db 15kW-os hőcserélő van a motor hűtésére, az olajat a gyári vizes olajhűtő hűti, csak külső vizzel.
Ahogy néztem menet közben siklásban 3500-ig nem magas a kipugáz hőfok.
A pátyi cimbi fog csinálni egyébként vizes kipucsonkot.
Előzmény: Barbabianka (543)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.21 0 0 544

Még egyszer azért kérdeztem a meghajtást mert több csigám van a Volvo 270-eshez. Viszont sajnos nem passzolnak az GMhez.

 

Előzmény: krezidiesel (542)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.21 0 0 543

A kipu hütésére gondoltam. Én egyszerüen félek egy hütetlen kiputól.

Ha már az összekötö csö hütött miért nem hütitek a kiput is.

Az már nem egy nagy trükk igaz az a legdrágább darabb az egész hütörendszerben.

Mekkora höleadásal számoltatok a höcserélönél??

A VW motornál, a blokkra van erösitve az öninditó, vagy a kazánlemezre??

üdv.

bb

Előzmény: krezidiesel (542)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.21 0 0 542
A hajtóműre gondolsz? Az eredeti OMC Z hajtómű. Nem melegszik, vagy mire gondolsz?
Előzmény: Barbabianka (541)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.20 0 0 541

Milyen kihajtásotok van??

Én azért rátennék egy vizes hütöt. Az 1,6-oshoz nem is olyan qurva drága.

bb

Előzmény: krezidiesel (540)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.19 0 0 540
A turbóból kilépő cső duplafalú, a csigaház és a kipu öntvény hűtetlen, a középrész vizes. Nem melegedett semmi se jobban mint kéne, igaz lehetne nagyobb is a propeller
(most 14*18-as) mert ez nem terheli be a motort igazán, leszabályzásig (4600ig)könnyedén forog. 3200-al már siklik, és ott csak 0,6 a turbónyomás, a leszabályzó szelep 1,3 nál nyit azt csak 4200-nál éri el.
Előzmény: Barbabianka (539)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.19 0 0 539

Nagyon finom szerkezet.

Megoldodott a kipuffogo és a turbó hütése??

bb

Előzmény: krezidiesel (538)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.18 0 0 538
Sikeresen teszteltük ma az újonnan átépitett tdi-motoros hajót (a piros, egy norvég 18 lábas test, eredetileg OMC hajtással.) . Három éve átépitett "Amur 2" -essel együtt tettünk egy nagyobb tesztkört, hibátlanul ment mindkét hajó. Szóval még várjatok a téliesitéssel, lesznek még remélhetőleg a mainál melegebb napok!
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.17 0 0 537
Holnap akarunk letenni egy hajót, és amig nem fagy lent is akarjuk hagyni. Téliesités?
Korán van még, ennél jobb idő nyáron se nagyon volt...
Előzmény: geza007 (536)
geza007 Creative Commons License 2005.09.17 0 0 536

Lassan kezdődhet a téliesítés, vagy még korai? Ki mikor kezdi?

Barbabianka Creative Commons License 2005.09.16 0 0 535

Sorry nem ide szántam.

bb

Előzmény: Barbabianka (534)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.16 0 0 534

Csak akkor foglalkozz vele, ha többrétegü az anyaga. Gyártatnak rengeteg szemetet kinában és megpróbálják nagy pénzért eladni. És  beugrottam egyszer egy SEVYLORnak. Igaz nem ez a typus volt.

Üdv.

bb

Barbabianka Creative Commons License 2005.09.16 0 0 533

Itt megtalálhatod a piacon levö kapcsolok néhány tipusát.

http://www.moerer.de/index.php?set_language=de&cccpage=unterkategorie&set_z_unterkategorie=6

üdv.

bb

Előzmény: geza007 (532)
geza007 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 532

Sajnos nem volt időm vele foglalkozni, de ha túl leszek rajta megírom. Most még sajnos 13-as kulcs az áramtalanító.

Előzmény: Barbabianka (529)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.14 0 0 531

Szégyen, hogy ilyen megtörténik !!  =:-(

bb

Előzmény: kutya56 (530)
kutya56 Creative Commons License 2005.09.13 0 0 530

Sziasztok !

 

A segítségeteket kérem ,bár sejtem ,hogy kicsi eséllyel.

Egyesületünktől elloptak Yamaha F8 CMHS 6 KW-os négyütemű külmotort.

Szín: acélkék

Gyári szám: 1001431

Vázszám: 68T

Üzembehelyezve: 2004

Ha véletlenük a látókörötökbe kerülne, értesítsetek.

Előre is köszönettel: Dobruczky Zsolt

                                 Tel: 66/313255

                                  Kajak-kenu Club szervas

 

 

 

Barbabianka Creative Commons License 2005.09.11 0 0 529

Hallo geza007

megtaláltad már, hogy mi szopja ki az áramot az akksidból??

bb

Előzmény: geza007 (520)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.07 0 0 528

Ugyanakkor a Regalon már kivül van.

Én ha egy ujjat építenék a hajómba akkor azt csak kivülre tenném.  Ezen a ponton úgy érzem a logikánk megegyezik. Én igen sokat tanultam az idén nyáron.

bb

Előzmény: blueye (527)
blueye Creative Commons License 2005.09.07 0 0 527
Ezt én is így gondolom, mégis eddig a (Crownline) hajókon az aksi mellett volt az áramtalanító.
Előzmény: Barbabianka (526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!