Egymásmellé tettem egy 14*18-assal és kicsivel kisebbnek tűnik az emelkedése. Számokat a másikon láttam inkább, ami a cimbimnél maradt, ezen egy PR 122 látszik. Nem tudom ez jelent e valamit... Köszi :KZ
Az 5hengeresen a blokkon van az öninditó, a 4h-en a kazánlemezen. 2db 15kW-os hőcserélő van a motor hűtésére, az olajat a gyári vizes olajhűtő hűti, csak külső vizzel. Ahogy néztem menet közben siklásban 3500-ig nem magas a kipugáz hőfok. A pátyi cimbi fog csinálni egyébként vizes kipucsonkot.
A turbóból kilépő cső duplafalú, a csigaház és a kipu öntvény hűtetlen, a középrész vizes. Nem melegedett semmi se jobban mint kéne, igaz lehetne nagyobb is a propeller (most 14*18-as) mert ez nem terheli be a motort igazán, leszabályzásig (4600ig)könnyedén forog. 3200-al már siklik, és ott csak 0,6 a turbónyomás, a leszabályzó szelep 1,3 nál nyit azt csak 4200-nál éri el.
Sikeresen teszteltük ma az újonnan átépitett tdi-motoros hajót (a piros, egy norvég 18 lábas test, eredetileg OMC hajtással.) . Három éve átépitett "Amur 2" -essel együtt tettünk egy nagyobb tesztkört, hibátlanul ment mindkét hajó. Szóval még várjatok a téliesitéssel, lesznek még remélhetőleg a mainál melegebb napok!
Csak akkor foglalkozz vele, ha többrétegü az anyaga. Gyártatnak rengeteg szemetet kinában és megpróbálják nagy pénzért eladni. És beugrottam egyszer egy SEVYLORnak. Igaz nem ez a typus volt.
Én ha egy ujjat építenék a hajómba akkor azt csak kivülre tenném. Ezen a ponton úgy érzem a logikánk megegyezik. Én igen sokat tanultam az idén nyáron.
De valahogy rosszul állt és beindult. Állítólag a mi hajónkban két pumpa is van és az egyik rosszul volt "beinstallálva" - vadi új hajó volt, első nap lemerült az aksija, azóta nem.
Ugyanis van egy automatikus fenékszivattyú. ami még levett gyújtásnál is működik és ha az rosszul áll vagy vizet kap állandóan "dolgozik" és lemeríti az aksit.
Mi is jártunk így az új hajóval (egy üzemóra volt benne), igaz az úgy van kötve, hogy lekapcsolt áramtalanítóval is működjön ez a kettes szűmú "bilge pump".
Három literes Mercruiser van benne. Ahogy a sarut levettem és az akkuhoz érintettem, szépen sercegett. Mondjuk hegesztéshez kevés lenne, és akár a rádió igénye is lehetett. De valami nem kóser, az biztos.