Keresés

Részletes keresés

geza007 Creative Commons License 2005.11.02 0 0 619

Egyszerű volt, csupán ennyi:

 

Motorolaj, szűrő cseréje

Motor vizes leöblítése

Hajtómű le, központosság ellenőrzése, vissza

Új hajtóműolaj

Motor fagyállós átöblítése

Zuhany fagyállós átöblítése

Telitank

Akkumulátor kiszerelése

A korábban észre nem vett apró karcolások felpolírozása

A ponyvák átmosása gőzborotvával

Teljes külső mosás

Be a garázsba

Az összes kiz zigzug átmosása, szárazra töltése

Porszívózás

A hajótesten a ponyvarögzítő szegecsek áttörlése WD-40-nel, fültisztító pálcika segítségével

Takaróponyva felrakása 

A trailer felbakolása

 

Lehet, hogy kihagytam ezt-azt. Nem tartott sokáig, munka után délutánonként bütykölve alig egy hét ment rá. És most röpke hat hónap pihi :(

Előzmény: Barbabianka (617)
kutya56 Creative Commons License 2005.10.28 0 0 618

Szevasz Barbapapa !

 

Nálam a dolog igen egyszerű, lévén, hogy külmotorom van.

Egy szerelő szokott Szegedről Szarvasra járni, és a motort ő nézi át / csizma olaj stb/.

A hajót kivettem , utánfutón tölti e telet, lemostam és kész.

Üdv: Zsolt

Előzmény: Barbabianka (617)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.28 0 0 617

hogyan téliesitettétek a hajót és a motort?

bb

kutya56 Creative Commons License 2005.10.27 0 0 616

Szevasz Barbapapa !

 

Hát a topic bizony kicsit sűllyed, de lassan itt a tél, és bizony keveset hajózunk.

Üdv: Zsolt

Előzmény: Barbabianka (615)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.22 0 0 615

Valaki dugja vissza a dugót mert sülyedünk.

bb

süger Creative Commons License 2005.10.19 0 0 614
LUCzIFERenc Úr!

Nézd meg a mailedet. Bocsi, hogy nem írtam alá.
dunaimentők Creative Commons License 2005.10.15 0 0 613
Úgy alakult, hogy "lett" egy telephelye az egyesületünknek a Rómain. Mivel szeretnénk megtartani ki akarunk adni pár tárolóhelyet, ebből fedezve bérletet. Egysesületünk non-profit szervezet, tehát megfizethetőek az áraink. Ha érdekel valakit tel.: 06-70-388-0399 e-mail: dunaimentok@vodafone.hu
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.15 0 0 612
Kösz az ajánlatod! Jelentkezem.
Előzmény: LUCzI FERencz (611)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.10.14 0 0 611
Sólya van több is, a daru meg nem tudom, elbír-e 3 tonnát. Ha oda kerül a sor, keress, elég jó helyismerettel bírok a környéken.

Előzmény: Barbabianka (610)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.14 0 0 610

LucÚr!

Azért kérdeztem mert tavasszal szivesen letettem volna a hajóm kipróbálni a Tiszatóra. Szeretném kipróbálni mielött a tengerre viszem. Kersnem kell egy jó lapos sólyát. 3t-val kimászni nem semmi. A térképeket nem  számonkérni akartam. Papit térképem van, de arról nehéz a koordinátákat kibogozni.

Üdv.

bb

Előzmény: LUCzI FERencz (609)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.10.13 0 0 609
Barba mester!

A Tisza-tó nem száradt ki, csak éppen nem voly időm lejutni. Ha hajót akarsz vízretenni, sólya több is van, daru csak egy helyen, a t.örvényi Szabics kikötőben, de annál drágább, lehúzósabb manuszt nem nagyon hordott még a föld a hátán!

A szerverrel gond van, fenn vannak a térképek, de hiába adom meg a linket, nem enged be.
Ide csak azért nem teszem föl, mert SZVSZ értelmetlen ilyen méretben és felbontásban, amit az Index enged.

Előzmény: Barbabianka (607)
Márklár Creative Commons License 2005.10.13 0 0 608

 

 Helló Barbabianka!

 

Én csak a gumicsónakot pakoltam el, a Géczy-vel szombaton, vasárnap és még tegnap is vízen voltam. Ha nem fog esni, a hétvégén is szeretnék menni egy kőrt.

Ameddig az idő kitart, én is kitartok. :-))

Előzmény: Barbabianka (607)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.13 0 0 607

Nagyon leültünk!!

Mindenki elpakolta a hajóját és tavaszig csak a korcsolyázás jár az eszében??

LUCzIFERenc! kiszáradt a Tiszató?? Van a partján egyáltalán valahol egy darú??

bb

ahs18 Creative Commons License 2005.10.05 0 0 606

Máklár!

 

A végsebesség 5-10 km/h-val nőtt, GPS-el mérve. A külömbség, hogy könnyedebben megy a hajó, és hamarabb megsiklik. A könnyedséget a korkülömbségnek tudom be. Kopottabb gyengébb alkatrészek, és főleg a nyomatékkülömbség. Az öreg Johnyt is nagyon szeretem minden hibájával együtt. Tegnap felmentem vele szentendréig a rómairól fél gázon. Nagyon élveztem.

 

Süger!

 

Komolyan kérded? Mint egy T ford-ban egy DOHC motor. A megoldás az lesz, hogy kirándulni Honda, bemutatóra meg veterán motor.

 

Üdv.

Előzmény: Márklár (600)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.05 0 0 605

Szevasz Máklár

Nekem valamikor egy 40LEs Johnsonom volt egy Hille hajóval. Ment mint a bolond. Szerettem csak sokat zabált. Már nem emlékszem mennyit, de érzékenyen erintett.

üdv.

bb

Előzmény: Márklár (604)
Márklár Creative Commons License 2005.10.05 0 0 604

 

 Szia!

 

Azt nem tudom, hogy a Johnson-on milyen csiga volt, mert mint írtam ez volt az első

hajóm. Azt hittem, ennek így kell menni, így jó. Egyébként, 4-személlyel már nem is

tudta siklásba hozni a hajót. A Suzukin gyári csiga volt, és még 4-személlyel is ment

45 km/h-t.

Előzmény: Barbabianka (601)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.05 0 0 603

én még véletlenül se állitanám, hogy a jelenlegi Jap. motorok nem korszerübbek. Söt! Kissebb fogyasztás, üzembiztosság, jellemzö a mai motorokra.

Egy 30 lovas Johni és egy 30-as Yamaha a propeller tengelyen 30 LE-t ad le. (?)  Azonos feltételek mellet az-az optimális csiga azonos hajóforma és megterhelés alatt nem lehet nagy difi a két motor között. (Most ne beszéljünk a fogyasztásról.)

De. Azt se felejtsük el, hogy 20-30 évvel ezelötti a standard csigák még nem voltak annyira jók mint a maiak. Inkább itt lehet a külömbség.

Üdv.

bb

Előzmény: kismiki (602)
kismiki Creative Commons License 2005.10.05 0 0 602
A 2üt dzsonik nem erőművek, az 50 éves amcsi konstrokciók elmaradnak az 5-25 éves japán tervezés mögött. Nemrég mértünk össze Johnson 15Le-t Yamaha 13,5Le-vel, a Ya. 3 személlyel gyorsabb volt, mint a Jo. 2 személlyel. (A motorok újszerűek, a hajótestek tök egyformák voltak.)
Előzmény: Márklár (600)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.05 0 0 601

Szevasz Márklár

Azt nem irtad meg, hogy milyen csiga volt a két motoron. Valószinüleg az a mérvadó.

Az öreg Johnson sokat zabált , de baromi erös volt.

Üdv.

bb

Előzmény: Márklár (600)
Márklár Creative Commons License 2005.10.04 0 0 600

 

 Szia ahs18!

 

Én arra lennék kíváncsi, hogy a Hondával nagyobb lett-e a végsebesség?

 

Megmondom, miért érdekel. Az első hajómat egy 33LE-s '69-es kiadású Johnson-nal

vettem. Ezzel a motorral a hajó 32km/h sebességre volt képes. (Ez a motor arra volt

jó, hogy megtanultam motort szerelni, még önindítót is építettem bele).

Pár év múlva lehetőségem lett egy új motort venni, ez egy kétütemű 30LE-s

Suzuki volt. Na, itt ért a meglepetés. Ezzel a motorral a hajó, 50km/h sebességre

lett képes. Ez óriási különbség. Úgy, hogy az a 33LE, az nem ez a 30LE!

Előzmény: ahs18 (598)
süger Creative Commons License 2005.10.04 0 0 599
És miért nem illik!?
Előzmény: ahs18 (598)
ahs18 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 598

Sziasztok!

 

Én most vettem egy nem egész két éves 25-ös négyütemű hondát, a 35 éves 25-ös Johnson helyére. A Honda 5 literrel megy, ugyan olyan használat mellett, mint a Johnson. Az öreg, 7-8 litert fogyasztott. Az igazi előnye, hogy szinte semmi hangja, nagyobb nyomaték, nem kell bele a drága kétütemű olaj. A nagy baj az, hogy egyátalán nem illik a hajóimhoz.

süger Creative Commons License 2005.10.03 0 0 597
Igen. Azért választom a 20-as Hondát, mert 46 kg.
Ha vissza lapozol a 4. oldalra,479-es hozzászóláson megtalálod a csónakomat.
Előzmény: Márklár (596)
Márklár Creative Commons License 2005.10.02 0 0 596

 

Csak tájékoztatásul közlöm: Yamaha  25LE   62kg (498cm3)

                                              Honda    25LE   67kg (499cm3)

 

Létezik Yamaha 20LE is, ez a 25LE-nek a fojtott változata. (Egy súlyban vannak, 498cm3).

A Honda 20LE az a 15LE-nek a gyárilag  feltuningolt változata. (350cm3)

Előzmény: süger (594)
süger Creative Commons License 2005.10.02 0 0 595
Gondolom em is annyi a fogyijuk mint Márk írta.
Előzmény: kismiki (591)
süger Creative Commons License 2005.10.02 0 0 594
Nos nálunk is vannak 4-ütemü 25-ös Yammok. A fogyasztásuk jók, hangjukat alapon nem lehet hallani, ellenben a sújuk az borzasztó. Legalább katonai rocsó nagyságú hajó kell nekik. Egyébként talán ez a típus van ellátva legjobban tartalék alkatrésszel.
Én még nem láttam 4-ütemü Yammot 20le kivitelben.Ezért marad a Honda.
Kb max 45-50 Kg az ideális súj a hajómra.
Előzmény: Márklár (593)
Márklár Creative Commons License 2005.10.02 0 0 593

 

Egyébként, ezek a fogyasztási adatok, pár deci + - al, igazak más neves gyártók

mocijainak fogyasztására is. (Csak nem reklámozzák!).

 

A motorok súlyáról:

Én azt gondolom, hogy mindig az egyező hengerűrtartalmú (+,- 50cm3) motorok

súlyát szabad összehasonlítani. Így pedig már nincsenek nagy különbségek. A 40-50LE-s kategóriában, +,- 10-20kg.

 

Süger, ezt azért írom, mert azt mondtad, hogy a Honda lényegesen könnyebb.

Márklár Creative Commons License 2005.10.02 0 0 592

 

Egy autós példával szeretnék élni. Az olyan autókba, melyekbe van fedélzeti computer, ha alacsony sebességi fokozatban húzatod, a fogyasztási adatok

láttán infarktus közeli állalpotba lehet kerülni. Ugyanis nem ritka, a 20-25 literes

pillanatnyi fogyasztási érték. De így senki nem autózik, és az átlag fogyi mégis

jó lesz. Na, ez van a csónakmotoroknál is. Pont úgy, ahogy kismiki írja!

Előzmény: süger (590)
kismiki Creative Commons License 2005.10.02 0 0 591

Azután a fogyasztás után nézzél utánna, mert az nagyon nem jó. Ezek után senki
nem vesz Yammot.

 

A beírt fogyi adatok az elérhető legnagyobb fogyasztást mutatják. Ezt az életben nem lehet elérni, mert olyan barom nincs, aki a hajó orrát a partnak támasztva, álló helyzetben, csuma gázon ordíttatja a gépét.

A Yam motorok korszerűek, megbízhatóak és jól beállítva kedvező fogyasztásúak. Horgász/sporthajós barátaim 8db-ot használnak mostanság, mindannyian elégedettek. 

Előzmény: süger (590)
süger Creative Commons License 2005.10.02 0 0 590
Márklár,üdvözöllek.
Talán az a baj, hogy Szergejék egyadül maradtak, és nem tudnak fejleszteni.Igy maradt a másik oldal.Sőt lassan üzembe se engedik őket helyezni a szigorú uniós előírások miatt." Már pedig hajózni kell." A szoci mocikhoz új alkatrészt sem lehet
lassan beszerezni. Úgyhogy muszáj lessz lassan váltani. Márpedig hiába hozol egy
két darabot újszerü állapotba, ha nincs magán zárt vized, kipróbálni majd nem tudod.
Beteheted a vitrinbe. Nembeszélve a magas üzemanyag árrol.Már célszerű a keveset
fogyasztó,korszerű szabványnak megfelelő mociba fektetni, utánna jöhet a nosztalgia.
Én legalábbis így látom. Sajnos nálam is eltelik egy kis idő, mire váltani tudok. Kell a lóvé másra.Na ennyit a poliról,és a lelkiről,a továbbiakban legyen szó a technikáról.
Te! Azután a fogyasztás után nézzél utánna, mert az nagyon nem jó. Ezek után senki
nem vesz Yammot.
Előzmény: Márklár (588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!