Úgy alakult, hogy "lett" egy telephelye az egyesületünknek a Rómain. Mivel szeretnénk megtartani ki akarunk adni pár tárolóhelyet, ebből fedezve bérletet. Egysesületünk non-profit szervezet, tehát megfizethetőek az áraink. Ha érdekel valakit tel.: 06-70-388-0399 e-mail: dunaimentok@vodafone.hu
Azért kérdeztem mert tavasszal szivesen letettem volna a hajóm kipróbálni a Tiszatóra. Szeretném kipróbálni mielött a tengerre viszem. Kersnem kell egy jó lapos sólyát. 3t-val kimászni nem semmi. A térképeket nem számonkérni akartam. Papit térképem van, de arról nehéz a koordinátákat kibogozni.
A Tisza-tó nem száradt ki, csak éppen nem voly időm lejutni. Ha hajót akarsz vízretenni, sólya több is van, daru csak egy helyen, a t.örvényi Szabics kikötőben, de annál drágább, lehúzósabb manuszt nem nagyon hordott még a föld a hátán!
A szerverrel gond van, fenn vannak a térképek, de hiába adom meg a linket, nem enged be. Ide csak azért nem teszem föl, mert SZVSZ értelmetlen ilyen méretben és felbontásban, amit az Index enged.
Én csak a gumicsónakot pakoltam el, a Géczy-vel szombaton, vasárnap és még tegnap is vízen voltam. Ha nem fog esni, a hétvégén is szeretnék menni egy kőrt.
A végsebesség 5-10 km/h-val nőtt, GPS-el mérve. A külömbség, hogy könnyedebben megy a hajó, és hamarabb megsiklik. A könnyedséget a korkülömbségnek tudom be. Kopottabb gyengébb alkatrészek, és főleg a nyomatékkülömbség. Az öreg Johnyt is nagyon szeretem minden hibájával együtt. Tegnap felmentem vele szentendréig a rómairól fél gázon. Nagyon élveztem.
Süger!
Komolyan kérded? Mint egy T ford-ban egy DOHC motor. A megoldás az lesz, hogy kirándulni Honda, bemutatóra meg veterán motor.
Nekem valamikor egy 40LEs Johnsonom volt egy Hille hajóval. Ment mint a bolond. Szerettem csak sokat zabált. Már nem emlékszem mennyit, de érzékenyen erintett.
én még véletlenül se állitanám, hogy a jelenlegi Jap. motorok nem korszerübbek. Söt! Kissebb fogyasztás, üzembiztosság, jellemzö a mai motorokra.
Egy 30 lovas Johni és egy 30-as Yamaha a propeller tengelyen 30 LE-t ad le. (?) Azonos feltételek mellet az-az optimális csiga azonos hajóforma és megterhelés alatt nem lehet nagy difi a két motor között. (Most ne beszéljünk a fogyasztásról.)
De. Azt se felejtsük el, hogy 20-30 évvel ezelötti a standard csigák még nem voltak annyira jók mint a maiak. Inkább itt lehet a külömbség.
A 2üt dzsonik nem erőművek, az 50 éves amcsi konstrokciók elmaradnak az 5-25 éves japán tervezés mögött. Nemrég mértünk össze Johnson 15Le-t Yamaha 13,5Le-vel, a Ya. 3 személlyel gyorsabb volt, mint a Jo. 2 személlyel. (A motorok újszerűek, a hajótestek tök egyformák voltak.)
Én most vettem egy nem egész két éves 25-ös négyütemű hondát, a 35 éves 25-ös Johnson helyére. A Honda 5 literrel megy, ugyan olyan használat mellett, mint a Johnson. Az öreg, 7-8 litert fogyasztott. Az igazi előnye, hogy szinte semmi hangja, nagyobb nyomaték, nem kell bele a drága kétütemű olaj. A nagy baj az, hogy egyátalán nem illik a hajóimhoz.
Nos nálunk is vannak 4-ütemü 25-ös Yammok. A fogyasztásuk jók, hangjukat alapon nem lehet hallani, ellenben a sújuk az borzasztó. Legalább katonai rocsó nagyságú hajó kell nekik. Egyébként talán ez a típus van ellátva legjobban tartalék alkatrésszel. Én még nem láttam 4-ütemü Yammot 20le kivitelben.Ezért marad a Honda. Kb max 45-50 Kg az ideális súj a hajómra.
Azután a fogyasztás után nézzél utánna, mert az nagyon nem jó. Ezek után senki nem vesz Yammot.
A beírt fogyi adatok az elérhető legnagyobb fogyasztást mutatják. Ezt az életben nem lehet elérni, mert olyan barom nincs, aki a hajó orrát a partnak támasztva, álló helyzetben, csuma gázon ordíttatja a gépét.
A Yam motorok korszerűek, megbízhatóak és jól beállítva kedvező fogyasztásúak. Horgász/sporthajós barátaim 8db-ot használnak mostanság, mindannyian elégedettek.
Márklár,üdvözöllek. Talán az a baj, hogy Szergejék egyadül maradtak, és nem tudnak fejleszteni.Igy maradt a másik oldal.Sőt lassan üzembe se engedik őket helyezni a szigorú uniós előírások miatt." Már pedig hajózni kell." A szoci mocikhoz új alkatrészt sem lehet lassan beszerezni. Úgyhogy muszáj lessz lassan váltani. Márpedig hiába hozol egy két darabot újszerü állapotba, ha nincs magán zárt vized, kipróbálni majd nem tudod. Beteheted a vitrinbe. Nembeszélve a magas üzemanyag árrol.Már célszerű a keveset fogyasztó,korszerű szabványnak megfelelő mociba fektetni, utánna jöhet a nosztalgia. Én legalábbis így látom. Sajnos nálam is eltelik egy kis idő, mire váltani tudok. Kell a lóvé másra.Na ennyit a poliról,és a lelkiről,a továbbiakban legyen szó a technikáról. Te! Azután a fogyasztás után nézzél utánna, mert az nagyon nem jó. Ezek után senki nem vesz Yammot.