Keresés

Részletes keresés

ahs18 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 598

Sziasztok!

 

Én most vettem egy nem egész két éves 25-ös négyütemű hondát, a 35 éves 25-ös Johnson helyére. A Honda 5 literrel megy, ugyan olyan használat mellett, mint a Johnson. Az öreg, 7-8 litert fogyasztott. Az igazi előnye, hogy szinte semmi hangja, nagyobb nyomaték, nem kell bele a drága kétütemű olaj. A nagy baj az, hogy egyátalán nem illik a hajóimhoz.

süger Creative Commons License 2005.10.03 0 0 597
Igen. Azért választom a 20-as Hondát, mert 46 kg.
Ha vissza lapozol a 4. oldalra,479-es hozzászóláson megtalálod a csónakomat.
Előzmény: Márklár (596)
Márklár Creative Commons License 2005.10.02 0 0 596

 

Csak tájékoztatásul közlöm: Yamaha  25LE   62kg (498cm3)

                                              Honda    25LE   67kg (499cm3)

 

Létezik Yamaha 20LE is, ez a 25LE-nek a fojtott változata. (Egy súlyban vannak, 498cm3).

A Honda 20LE az a 15LE-nek a gyárilag  feltuningolt változata. (350cm3)

Előzmény: süger (594)
süger Creative Commons License 2005.10.02 0 0 595
Gondolom em is annyi a fogyijuk mint Márk írta.
Előzmény: kismiki (591)
süger Creative Commons License 2005.10.02 0 0 594
Nos nálunk is vannak 4-ütemü 25-ös Yammok. A fogyasztásuk jók, hangjukat alapon nem lehet hallani, ellenben a sújuk az borzasztó. Legalább katonai rocsó nagyságú hajó kell nekik. Egyébként talán ez a típus van ellátva legjobban tartalék alkatrésszel.
Én még nem láttam 4-ütemü Yammot 20le kivitelben.Ezért marad a Honda.
Kb max 45-50 Kg az ideális súj a hajómra.
Előzmény: Márklár (593)
Márklár Creative Commons License 2005.10.02 0 0 593

 

Egyébként, ezek a fogyasztási adatok, pár deci + - al, igazak más neves gyártók

mocijainak fogyasztására is. (Csak nem reklámozzák!).

 

A motorok súlyáról:

Én azt gondolom, hogy mindig az egyező hengerűrtartalmú (+,- 50cm3) motorok

súlyát szabad összehasonlítani. Így pedig már nincsenek nagy különbségek. A 40-50LE-s kategóriában, +,- 10-20kg.

 

Süger, ezt azért írom, mert azt mondtad, hogy a Honda lényegesen könnyebb.

Márklár Creative Commons License 2005.10.02 0 0 592

 

Egy autós példával szeretnék élni. Az olyan autókba, melyekbe van fedélzeti computer, ha alacsony sebességi fokozatban húzatod, a fogyasztási adatok

láttán infarktus közeli állalpotba lehet kerülni. Ugyanis nem ritka, a 20-25 literes

pillanatnyi fogyasztási érték. De így senki nem autózik, és az átlag fogyi mégis

jó lesz. Na, ez van a csónakmotoroknál is. Pont úgy, ahogy kismiki írja!

Előzmény: süger (590)
kismiki Creative Commons License 2005.10.02 0 0 591

Azután a fogyasztás után nézzél utánna, mert az nagyon nem jó. Ezek után senki
nem vesz Yammot.

 

A beírt fogyi adatok az elérhető legnagyobb fogyasztást mutatják. Ezt az életben nem lehet elérni, mert olyan barom nincs, aki a hajó orrát a partnak támasztva, álló helyzetben, csuma gázon ordíttatja a gépét.

A Yam motorok korszerűek, megbízhatóak és jól beállítva kedvező fogyasztásúak. Horgász/sporthajós barátaim 8db-ot használnak mostanság, mindannyian elégedettek. 

Előzmény: süger (590)
süger Creative Commons License 2005.10.02 0 0 590
Márklár,üdvözöllek.
Talán az a baj, hogy Szergejék egyadül maradtak, és nem tudnak fejleszteni.Igy maradt a másik oldal.Sőt lassan üzembe se engedik őket helyezni a szigorú uniós előírások miatt." Már pedig hajózni kell." A szoci mocikhoz új alkatrészt sem lehet
lassan beszerezni. Úgyhogy muszáj lessz lassan váltani. Márpedig hiába hozol egy
két darabot újszerü állapotba, ha nincs magán zárt vized, kipróbálni majd nem tudod.
Beteheted a vitrinbe. Nembeszélve a magas üzemanyag árrol.Már célszerű a keveset
fogyasztó,korszerű szabványnak megfelelő mociba fektetni, utánna jöhet a nosztalgia.
Én legalábbis így látom. Sajnos nálam is eltelik egy kis idő, mire váltani tudok. Kell a lóvé másra.Na ennyit a poliról,és a lelkiről,a továbbiakban legyen szó a technikáról.
Te! Azután a fogyasztás után nézzél utánna, mert az nagyon nem jó. Ezek után senki
nem vesz Yammot.
Előzmény: Márklár (588)
Márklár Creative Commons License 2005.10.02 0 0 588

 

Na, sziasztok!

 

Én is átjöttem. Azt azért meg kell mondjam, hogy én izgaga-val értek egyet azzal

amit a Keleti csónakmotorok topicban írt, a 1723 sz. hozzászólásban. Én régóta olvasom, a hajózással foglalkozó topikokat itt a fórumon. Általában ugyanazok az

emberek írnak mindegyikbe. Nem számoltam meg, de tizenvalahányan lehetünk.

Ez nem sok. Akkor nem mindegy, hogy hova írunk? Most épp a Keleti-be lett egy

téma, amiről lehetett beszélni. És? Nem értem, hogy ez miért baj. Na, ennyi.

süger Creative Commons License 2005.10.02 0 0 587
LUCzI FERenc!
Átjöttem erre a topicra,mert az orosz oldalrol ki lettünk ebrudalva.Erröl az oldalammról egy kicsit sértődékeny vagyok. A topic gazdája úgylátszik orosz műgyüjtő,vagy nem tud fejlődni. Az az ember lehet hogy nem is igazi vízi ember. Pedig nekem is orosz mocijaim vannak.
Legalább jobban életben tartjuk a topicodat. Kéne szolni a többieknek is, hogy itt szívesen beszélnénk a különböző nemzetiségű motorokról.
A valóságban 350-ccm 23-Le Neptun 7,5 L/h fogyasztása van. Én meg a Dunába vágnám bele, ha megzabálná a10 lityit.
süger Creative Commons License 2005.09.30 0 0 586
Szerintem a BACARDI a legfontosabb. Hát...BB papa" rossz" ember nem lehetsz.
Előzmény: Barbabianka (582)
salesguy Creative Commons License 2005.09.29 0 0 585

ha 2 van belőle egy hajón:))

vagy komoly skipper license

Előzmény: LUCzI FERencz (583)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.29 0 0 584

Az hogy ki mit fogad el az más dolog. Én nem azt irtam hogy nem fogadják el hanem azt, hogy ez a nemzetközi irányelv. Ha a német vizeken elkapnak valószinüleg leszednek a hajóról. A mediterán nemzetek sokkal elnézöbbek. Nem olyan vaskalaposak mint a németek.

Én a 74-79 ig és 89-91 minden évben magyar vezetöi engedélyel hajóztam a Horvát vizeken. A kutya se szólt érte. Ma már szólnak!

Nem arról van szó, hogy nem engednek hajózni a görögök hanem arról ha valami kárt okozol akkor esetleg nem fizet a biztositó. Az meg qurva drága mulatság.

De ha beválalod!!?? ;o)

bb

Előzmény: LUCzI FERencz (583)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.28 0 0 583
Ennek ellenére, nem saját tapasztalatból, de konkrétan tudom, hogy Görögországban pl. elfogadták a horvát papírt.
Előzmény: Barbabianka (581)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.28 0 0 582

Szevasz Zsolt

A hajóra nincs semmi különösebb vizsga. Fell kell szerelni az elöirt kötelezö tartozékokkal. Pl. világitás mentömellény horgony kötelek stb. stb.

Meg van egy csomó ami igen ajánlatos. Pl. Tartalék alkatrész, csiga, Bacardi!

Valaki már közreadott egy listát csak nem emlékszem, hogy hol. Keress utána.

Németországban sem kötelezö a hajóvizsga (kivétel:a Bodeni tó és esetleg a Bajor tavak. Az is csak környezetvédelmi szempontból) Tehát nem követelhetik meg a Magyar hajóktól sem.

Üdv.

bb

 

Előzmény: kutya56 (580)
Barbabianka Creative Commons License 2005.09.28 0 0 581

Szevasz LUCzI FERenz.

Köszönöm az ajánlatod. Min a két variáció jó volna. Ha ide felteszed a térképet a Tiszatóról, biztosan egy jó téma lesz az elkövetkezö idöben. Ha nekem elküldöd akkor legalább részletesen is megismerem a ti kötnyéketek.

A hajóvizsgázással kapcsolatben a téma nem a "Tengeri vitorlázás" hanem a            " Tengeri hajózás, hajóvásárlás, url-t :) " ben volt.

 

A tengeri vezetöi engedélyel a jogi hozzáállás a következö:

Az állapolgárságodnak megfelelö országban letett jogositványt elfogadják a az idegen országok. Vagyis a Mo. lerakott tengeri jogositvánnyal vezethetsz az összes europai tengeren. Norvégiától Törökországig. Az idegen az az nem állampolgárságodnak megfelelö vezetöi engedélyel csak abban az országban vezethetsz ahol a jogsit leraktad.

 

Üdv.

bb


 

Előzmény: LUCzI FERencz (577)
kutya56 Creative Commons License 2005.09.28 0 0 580

Sziasztok !

 

Nekem magyar kedvtelési célú jogosítványom van, ami az európai belvizekre jó.

Cca két hét múlva megyek le horvátba Molnár Endréhez vizsgázni.

A motorcsónakom hajólevele belvizi.

Kérdezném az urakat, hogy mit kell tenni azért, hogy a hajólevél és a hajó tengerre

is használható legyen.

Újra kell vizsgáztatni ?

Mi kell bele pluszzba ?

A hajó egy Cortina / quicksilver koppintás / 480-as kabinos kishajó külmotorral.

Várom válaszaitokat.

Előre is köszönettel:

Kutya

 

salesguy Creative Commons License 2005.09.28 0 0 579

na szoval:

 

 

ez a mérfold yachting ajanlata...

 

nincs TM megadva...

mondjuk a skipper licenset nem értem..miert 3 év..mert tudtomal TM megy es nem időre

Előzmény: salesguy (578)
salesguy Creative Commons License 2005.09.28 0 0 578

jol leraztal:)

nem tudnad gyorsan kifejteni?:))

Előzmény: LUCzI FERencz (577)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.28 0 0 577
A magyar hatóság is mást mond, a horvátok is mást mondanak, és a jogosítványtulajdonosok is mást mondanak. Keresd meg a Tengeri vitorlázás topicot, ott mostanában volt ez téma. Ott le van írva a horváttal kapcs. sokminden.
salesguy Creative Commons License 2005.09.28 0 0 576

en most kezdtem a magyar belvizi jogsit..ott azt allitjak, hogy utana lesz a tengeri, ami nemzetkozi es OK az adrian tobbek kozt

most mi az igazság?

mert nem szeretnek tobb 100e-et bukni amikor a horvat papir 400€ es jo olaszban is

 

kulonben a horvat jogsit mire jogosit fel pontossan?

hajomeret?

TM a parttól?

 

 

koszi

Előzmény: LUCzI FERencz (575)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.28 0 0 575
Ha a magyar tengerit akarnád megcsinálni, akkor kellene a magyar belvizi. A horváthoz nem kell, ui. keresztbe nem ismerik el egymást.
Előzmény: tclar (574)
tclar Creative Commons License 2005.09.28 0 0 574

Akkor elég csak a horvát jogsi ha csak az Adrián akarok nyomulni, vagy először magyar kedvtelési kishajós majd a horvát?Köszi

Előzmény: LUCzI FERencz (572)
blueye Creative Commons License 2005.09.27 0 0 573
A tengeri mögé ezért írtam :o)-t.
Előzmény: LUCzI FERencz (572)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 572
Nem jó, amikor a hajót vizsgáztattam, rákérdeztem a felügyelet emberénél. A magyar "Igazolvány Sport és kedvtelési célú kishajó vezetésére" nemzetközi érvényű, 3 nyelvű, de csak belvizekre érvényes. Nem igaz az a tengerparttól számított 3 mérföld, amit régebben állítottak.
Már csak azért sem lehet érvényes, mert akkor ki csinálná meg a tengeri IV. osztályút, ami 4 tmf-re jó?
Ezt egyébként senki nem olyan hülye, hogy megcsinálja, mert az elvileg csak horvát felségvizekre érvényes, de a Földközi mentén állítólag mindenütt elfogadott horvát "Boat Leaders Certificate" megszerzése sokkal egyszerűbb.
röhej, hogy a horvát papírt nálunk nem ismerik el, a tengerparti országok meg elismerik.


Ha érdekel valakit: van egy eladó GLASTRON 153-as tengeri I. körzetre vizsgázott motorcsónakom 75 LE, 0 üzemórás frissen felújított Mercury motorral, és rendszámos utánfutóval. _A csónaktest és az utánfutó felújításra vár_ . (Utánfutón néhány csavart kell kicserélni, egy többlet merevítőkonzolt ráhegeszteni, meg egy alapos rozsdátlanítás és festés kell. Érvényes hajólevél és a futóra érvényes műszaki. 900 eFt a kikiáltási ára, mely alku tárgya. A motor power-trimmes, a power trimm hibás, de javítható.
Előzmény: blueye (571)
blueye Creative Commons License 2005.09.27 0 0 571
Akkor lehet, hogy a tied tengerre is jó. :o)
Előzmény: LUCzI FERencz (570)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 570
Igen
Előtte nem sokkal kezdték lecserélni a régieket, amikben még főgépteljesítmény-korlát is volt.
Előzmény: blueye (569)
blueye Creative Commons License 2005.09.27 0 0 569

Az már négyoldalas és műa. tokban van?

A régim (ha jól emlékszem) sima kartonpapír volt, kétoldalas.

Előzmény: LUCzI FERencz (568)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.09.27 0 0 568
Na ez az! Nekem nincs bejegyezve a hivatalos bejegyzésekbe, viszont szintén 3 nyelvű. (Mondjuk, az enyém 95-ös.)
Előzmény: blueye (566)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!