Keresés

Részletes keresés

Keeper83 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34207

A. Eset: Picit nyitva maradt a fűtésrendszert feltöltő szelep. (Kis tekerentyű általában a kazán alján a vízoldali betáp mellett.)

B. Eset: Átlyukadt a HMV hőcserélőd. 

 

Mindkét esetben megjelenik a hálózati víz nyomása a fűtési körben.

Kis játszadozással ki tudod deríteni, hogy mi a gond.

Előzmény: goldentaste (34192)
peterch Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34206

Szia !

 

Ne haragudjon meg rám senki , de míg nincsenek nagy hidegek , miért nem kéred meg a szerelöt , hogy próbára dobjon fel egy " normál " csak höfokra vezérlö termosztátot , hogy láthasd a különbséget ? Aztán amelyik a jobb neked , azt állandósítod .

Eszembe jutott még az is , hogy nem lehetséges a Honeywell termosztátnál a felhasználás földrajzi helyére is gondolva ez az óránkénti 6x gyújtogatás ? Mire gondolok ? Elég sokat utazgatok délebb irányba is . Például az olaszoknál Szicílián nagyon sok helyen ház falán kívül van a kazán felfogatva védett helyen . Ott +6°C a téli minimum hömérséklet . Nem lehet , hogy ott ezt a programrészt a kazán esetleges megvédésére az esetleges fagy ellen használják ?

Előzmény: csiba00 (34205)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34205

Inkább azt mondanám, hogy csak rá lökdös kis meleg vizet. Lényegében az első felfűtés óta (akkor kb. 18-19 °C-os volt a lakás) nem érezzük melegnek a radiátorokat. Max nagyon gyengén langyos a teteje, de sokszor szinte még ezt sem érezni. Igaz, kint sincsen rossz idő még, de a házon sincs szigetelés. 

 

 

Előzmény: ice device (34182)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34204

Szia!

 

Nem nagyon, vagy legalább is úgy nem, hogy bármi érdemi látszódjon rajta. 

 

Úgy néz ki, hogy van a kazán mellett 1 db kötődoboz és 3 db Honeywell-es (földszint, emelet és kazán vezérlés) doboz.  

 

A kötődobozba van bekötve a földszinti és emeleti körhöz tartozó keringető szivattyú. Illetve a kötődoboz össze van kötve a 3 db Honeywell-es dobozzal. 

 

A kazánba 2 vezeték megy, de, hogy hova van rákötve, az nem nagyon látszódik. Egyik a 230V-os csatlakozása, másik meg a kazán vezérlős Honeywell dobozból megy. 

Előzmény: Törölt nick (34194)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 1 34203

Így van!

Aki jobban meg akarja érteni a sűrű(bb) kapcsolgatás okát, megteheti, ha letölti a meditherm winwatt progit(ingyenes) és felveszi az "istenbizony annyi" rétegrendeket, megtudja hogy különböző külső hőmérsékleteknél

mekkora a lakás(ház) és helyiségek hőigénye.

Előzmény: smith (34189)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34202

Sajnos ilyen ország-világban élünk.

Egy év múlva a szervíz is ki fogja verni a biztit nálad(is) úgyhogy készülj. Tudod az kötelező, különben ugrik a bónusz garancia  :-)

Előzmény: Jocó0423 (34183)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34201

Nálam hosszas beállítás után (402 alacsony hőfok)  elpöcörög elég sokáig.

Nálam is kicsit alulméretezett lett a radiátor.

A 860-as menüben olvashatod a hibajegyzéket, ide a hibával leállás okait írja, gondolom nálad nem hibával áll le.

Ha termoszelepes radiátoraid vannak és azok lezárnak, akkor a bypass kinyit és rövid körön visszaforgatja az előremenöt majd leáll mivel hamar eléri a kikapcsolási hőmérsékletet.

Ha nem ez miatt,

akkor ahogy írtad, kevés a hőelvétel - magas lesz a visszatérő, azért áll le, pontosabban csak az égőt kapcsolja le, keringet amíg újra visszaáll a "rend".

Ilyenkor én nem haszálom a külső érzékelőt, és a sensys programozva fut, így elég hosszan tud egy ciklust "pöszörögni" kapcsolgatás nélkül.

 

Persze ez a teljesítmény így nem ígaz  :-)

 

Előzmény: DMA (34158)
tammmy4 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34200

Vaillant VUW int II 286/5-3 a kazán típusa. 6,2 kW-ig tud lemodulálni.

A hőcserélő eldugulás viszont valós probléma lehet, ezen eléggé elgondolkodtam.

Másik alternatíva lenne hogy a fűtési vezetékbe teszek egy váltószelepet. Mivel plc-s szabályozást tervezek, raknék a kazán mellé 0-10V-os vezérlés bővítést, így a kazán előremenő vízhőfokát tudnám szabályozni. Így HMV készítésnél a váltószelepet váltanám és a kazán előremenőt megemelném. Lehet ez jobb megoldás lenne?

Előzmény: Törölt nick (34195)
smith Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34199

Nem, azért, mert rosszul van konfigurálva a termosztát. Be kelll állítani. Azután is kapcsolgatni fog, csak épp ritkábban. És ugyanezt tenné a saját termosztátjával is.

Előzmény: Törölt nick (34198)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34198

Nem nem vinné lejebb,de itt nem ez a legfőbb baj jelenleg, mert nem a magas min teljesítmény miatt kapcsolgat 5 percenként a kazánja.

Előzmény: smith (34196)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34197

Viszont nem tudom milyen a kazánod ? Mennyire tud lemodulálni? hány kw.ra Mert nagyon nagyon fontos hogy minél kisebbre le tudjon menni ,ha ilyen "átalakítást" csinálsz.

Előzmény: tammmy4 (34166)
smith Creative Commons License 2019.10.10 0 1 34196

Tehát a saját termosztátja lejjebb vinné a kazán Pmin értékét is? Mesélj még! :-)

Előzmény: Törölt nick (34193)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34195

Üdv .Csináld bátran...jó lesz és élvezd a rétegtároló előnyeit a csőkígyóssal szemben!

 

idézet:attól tartok hogy nagyobb melegvíz elvételnél (amikor a szivattyú üzemel) az elvett melegvíz csak a kazánon keresztül fog áramlani, de ezt a nagyobb mennyiségű vizet a kazán már nem tudja megfelelően felmelegíteni, így nem elég meleg lesz a víz a fogyasztóknál.   A kazánon átfolyó melegvíz mindig ugyanakkora mert a szivattyúd állandó fix fordulatszámon tolja bele a vizet tök mindegy ,hogy kinyitod a csapokat vagy sem a kazánon átfolyó tömegáramod ugyanakkora lesz.Továbbá a víz mindig a könnyebb utat választja azaz a tartályban szinte nincs ellenállása hogy a fogyasztók fele menjen míg a kazánon keresztül áramolva át kell préselnie magát a baromi nagy ellenállású hmv hőcserélőn.

Viszont nagyon nagyon fontos a szivattyúd tudjon legalább 0.75-0.8 m3 /órát és emelett 3.5 -4 mv.o. nyomást és legalább 18,de inkább 22 rézcsővet használj.

Az ideális egyébként a tároló felső 1/3-ad része -ha oda be tudod vezetni a kazánból jövő (töltö) csövet az úgy naon jó.

És a szivattyút kapcsoló termosztátod kapcsolási értéke mindig kisebbre legyen állítva mint amire a kazán hmv hőfokát állítod (kb5-7) fok ideális.

Előzmény: tammmy4 (34166)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 0 34194

Üdv.

Le tudnád fotózni,hogy a kazánon belül hova van rákötve (melyik csatlakozásra) a termosztát rendszered?

Előzmény: csiba00 (34185)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.10 0 1 34193

 

Üdv.

 Idézlek: Ja, és nem mellesleg 3 H-t veszel egy B árán.    És mi a legfőbb különbség még a kettő között ?  Az ,hogy a B vel (azaz BOSCH) tökéletesen múködne a Bosch kazán    nem lenne ez a kínlódás mint a "H"azaz honeywellel   ---és sosem lesz jó bármit állítgatsz rajta.

Előzmény: smith (34181)
goldentaste Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34192

Westen Boyler Condens kombinált boyler-cirkóm van. Ma fűtőtesteket szereltek nálunk, leengedték a vizet, majd újra feltöltötték - jó alaposan. Amikor elmentek a szerelők, arra figyeltem fel, hogy a cirkó folyamatosan ki-be kapcsol és villog a 117 hibakód. Ez túlnyomást jelez, megnéztem a manométert, több, mint 3 bart jelzett.

Elkezdtem leengedni a vizet egy radiátorból, de a manométer mutatója nem ment lejjebb 20 liter leengedése után se. Gondoltam, rátöltök néhány decit, de a feltöltő csap megnyitásakor nem áramlik víz a készülékbe. lehet, hogy a manométert sikerült úgy kiaakasztani, hogy tönkrement ? A feltöltő csapot meg netán valami túlnyomáskor működésbe lépő retesz zárja le, hogy ne lehessen véletlenül tovább tölteni ? Valakinek van tapasztalata hasonló helyzettel ?

Galahed_ Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34191

Maga a Honeywell is ezt ajánlja (melegvizes rendszerekhez) legalábbis a honlapjuk szerint,

 

Az írás szerint egy hőlégbefúvásos rendszernél az óránkénti kapcsolások száma 5 - ezt tartják normálisnak, hogy fenntartsa a beállított hőfokot a termosztát. A meleg-vizes rendszereknél ennél kevesebb. - írják.

így most én is a három kapcsolás  - min öt perccel próbálkozom.

Előzmény: smith (34187)
peterch Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34190

 Érthetö , köszönöm !

 

 

Előzmény: smith (34189)
smith Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34189

Lehet, de ehhez a konkrét rendszert is ismerni kelllene. Viszont manapság egyre ritkábbak a rosszul szigetelt házak. A kis hőigényhez pedig egyszerűen nem gyártanak illeszkedő teljesítményű kazánt. Egyszer kiszámoltam, amikor odakint négy nap átlagában -10 °C-os középhőmérséklet volt, 4,5kW-nak adódott a ház átlagos hőigénye. Ha jól emlékszem, kb ugyanennyi az SD-m minimuma. Ergo bármilyen ennél melegebb időben az egyetlen megfejtés a kapcsolgatás. És ha már muszáj, akkor legyen tervezett módon.

Szerintem.

Előzmény: peterch (34188)
peterch Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34188

    Lényegében akkor ugyanazt a szerepet játsza , mint egy kis hiszterézises termosztát egy olyan házban , ahol nagy a höveszteség . Magyarán , a kazán képes gyorsan pótolni a höveszteséget , de mivel lapradiátorok vannak , amiben ugye elég kevés a víz , így az sokáig nem pótolja a ház höveszteségét és így a termosztát gyakrabban indít .

  Jól értem amit írtál ?

Előzmény: smith (34186)
smith Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34187

Tehát gyári alapon vannak. :-)

Legalább egy próbát tegyél egy Ot: 5, Cr: 3 beállítással...

Előzmény: csiba00 (34185)
smith Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34186

Visszakérdeznék!

Mennyivel jobb ennél az általad javasolt kis hiszterézissel működő termosztát? Kevesebbet kapcsolgat? Esetleg még ennél is többet? Egyáltalán, lehet azt tudni, hogy egy adott helyen mennyi idő alatt esik annyit a hőmérséklet, hogy bekapcsoljon? Mert szerintem nem.

Én láttam az alábbi típust a fejlesztés kezdetén működésben, szerintem sokkal rosszabb működést eredményezett, mint a mai PID termosztátok.
http://www.beryl.hu/
Persze akkor még nem volt benne ez az okosság a szoftjában. :-)

"5. Állítható minimális fűtési idő és minimális fűtési szünet.
A nagy érzékenység, és a bonyolult, sok szempontot figyelembe vevő fűtés szabályozás miatt előfordulhat, hogy a bekapcsolás után rövid idő múlva a termosztát kikapcsol, és fordítva, a kikapcsolás után hamar visszakapcsol."

Előzmény: peterch (34184)
csiba00 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34185
No megnéztem a 2 db termosztátot. Mind a kettőnél Ot: 1, Cr: 6.

Akkor ezek szerint ez minimum érték. Mi lehet az oka, hogy most nálam úgy működik, mintha 12-n lenne a Cr? Mert 5 percenként kapcsol. Tanuló fázisban van még? Szombaton üzemelték be.
Előzmény: smith (34175)
peterch Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34184

Még mindíg arra nem adtál választ , hogy mi értelme egy kondenzációs kazánt óránként 6 x kapcsolni ?  Az árat meg hagyjuk a megrendelöre , hogy neki mi drága és mi nem , figyelembe véve az elvárásait .

Előzmény: smith (34181)
Jocó0423 Creative Commons License 2019.10.09 0 1 34183

Ma rendesen kiakadtam.

Augusztusban vettem egy Ariston kondenzációs kazánt mert tönkrement a Westen kazánom 14 év után.

Nagyon kedvező volt az ár 200 ezer Ft. Jött a gázszerelő és 137 ezer forintért felszerelte, elkészítették a kéményt is. A villamossági megfelelésre 15 ezret fizettem, az EON ingyért vette át. Idáig teljesen korrekt szerintem minden.

A kazán üzemkész volt, működött szépen, de bekellett üzemeltetni ügye. Lelett jelentve, a központi ügyfélszolgálat mára, október 9-re vállalta a beüzemelést, majdnem 2 hónapra.

Kijön az Úri ember leveszi a kazán elejét 10 percet piszkálja és kész is van, hangsúlyozom a kazán tökéletesen üzemelt.

Beüzemelés kiszállással 33500 Ft!

Abszolút nem érzem ezt arányosnak az elvégzett munkával. Ez egyszerű lenyúlás!

 

ice device Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34182

Ha egy órában 5 percenként kapcsol az valóban 12 kapcsolás. De, mennyi ideig fűt, hogy abban a következő periódusban már  megint hő igény van? Vagy csak rá lökdös egy kis melegvizet? mi van az utókeringetéssel? 

Én sem értek hozzá, csak olvashatóan (hangosan) gondolkodok ;)

Előzmény: csiba00 (34177)
smith Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34181

Hát, ha beleolvasol a doksijába, akkor kiderül, hogy amit kihagytak belőle, az időprogram, pl. Németországban külső kapcsolóval pótlandó. Nyilván nem véletlen...

Aztán továbbolvasva az is valószínűsíthető, hogy ebben pont ugyanúgy fuzzy logic van, csak épp a paraméterezhetősége nincs publikálva, mert majd a szagember...

Ezzel szemben a Honeywell pontosan leírja, mit és hogyan tudsz beállítani rajta.

Ja, és nem mellesleg 3 H-t veszel egy B árán. :-P

Előzmény: peterch (34179)
ice device Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34180

Nem neked szól, csak a témához  ;)

A 24kw-os kombi kazán 30kw-tal csinálja a hmv-t. Legalábbis az enyém leírásában az van :)

Előzmény: Házas Ember (34167)
peterch Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34179

Szia !

 

Értem én , csak áruld már el nekem laikusnak , hogy mi a francnak egy kondenzkazánhoz radiátorokkal az óránkénti 6x kapcsolás . Az öntanulós alatt azt értettem , hogy megtanulja milyen túllengés van alapból és abból kiszámolja , hogy mikor indítson , hogy ne legyen nagy a höingadozás . Mond meg kérlek , miért nem felel meg egy sima ilyen ? : https://netkazan.hu/termek/5275/bosch-cr10-digitalis-szobatermosztat

Előzmény: smith (34178)
smith Creative Commons License 2019.10.09 0 0 34178

"Fejlett öntanuló TPI szabályozás

A DT90 egy öntanuló ‘fuzzy logic’ időarányos szabályzási algoritmust használ."

 

Szóval ez pont az. :-)

Előzmény: peterch (34174)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!