Szerintem benzinben ázott az a gyertya, az olaj kicsit durva lenne.
Pénteken beraktam az új gyertyákat. A motor úgy beröffent, mintha előtte egy órával állítottam volna le. :-) Persze, kellett a szívató, de a régi gyertyákkal való küszködés után majdnem elélveztem. :-) Valószínűleg az enyhe idő is segített, mert a szívatót hamar visszatoltam és úgy is szépen brumogott. Sajnos, időm nem volt rá, hogy kerüljek is vele egyet. :-(
A lényeg, hogy a gyertyák állapota sokat számít.
Most lennék nemsokára igazából első nagy motor tulajdonos..
Sok féle fajtát kinéztem, de ez fogot meg igazából :)
Szerintem nagyon szép ez a motor, és majd ilyet szeretnék venni a nyár folyamán..
De előtte letudom a jogsit!
1996, VALÓS 10e alatti km, 400v, 2.nd generation, piros, tankon karcok, de olajcsere, gyertyacsere, karbi beállítás és szinkron után, ősszel felrakott Dunlop 207 gumikkal, fémfékcsővel, megmittomén még mivel...
Még mindíg ott ál az MZ a Bandit mellett mert nincs szívem eladni!!! Ő a legjobb!
Viszont vele soha sem volt ilyen problémám. Ott mindíg mindent pik pak megtudtam csinálni. Sőt legjobb esteben ami elromlott másnap már újra jó volt!
De most ez a szar valamiért nem akar elindulni és már nem tudom miért? Húzom csavarom, de semmi!
Amúgy BAndot is beköpi olajjal. Múltkori próbálkozásom után is ázott az olajban. Sajna.
Neked azért nem idndul mert régi a gyerta? Erre én is gondoltam, de akkor hogy lehet, hogy 1 hónapja még simán indult? Azóta meg már totál megorvosoltam de nem akar valamiért.
Azt hiszem, valamit igencsak félreértettél, vagy nem volt soha kétütemű szocialista géped. :-)
A gyertyát ugyanis nem melegítés céljából kell a gázlángba tartani, hanem hogy a rárakódott olajat, benzint, egyéb dzsuvát leégessük róla. Ezek ugyanis "leszigetelik" az elektródákat, és a gyertya nem ad szikrát. A drótkefe nem hozza le a nedves dzsuvát, ezért kell kiégetni.
A kétüteműeknél gyakori, hogy beköpik a gyertyát, na ekkor jöhet a kiégetés. A Bandit esetében lehet, hogy nincs sok értelme, hiszen elvileg, olajos cucc nem rakódhat a gyertyákra, lehet, hogy nálam csak megszokás.
Egyébként ma délután én is próbáltam felébreszteni a gépet, de nem sikerült. A gyertyák viszont elég siralmasan néznek ki, lévén jó régiek, úgyhogy nem erőltettem tovább a dolgot, veszek bele újakat.
Nekem általában csak egy kis gázzal indul. Valószinüleg tényleg kell egy karbiszinkron. Mennyi ennek költsége?
A gyertyákat kiszedtem, kiszellőztettem, visszaraktam de azon kívül, hogy puffog és egy egyszer 50cm-es láng jött ki a kipufogón( ami nagyon király volt :)) semmi életjel.ÁÁÁÁÁÁÁÁ
Amit még nem próbáltam a gyerta melegítés. Ez bevallom új nekem. Azért kell mert a gyertya nem ad szikrát a hidegben?
A gázláng helyett öngyüjtő láng is megteszi nem?
A lényeg, hogy átmelegedjen!
Pedig már beszéltem is vele, beccézgettem simogattam.
>Szóval akkor sima önindítóval csináljam és nem húzzam a gázt hozzá.<
Ha egy motor (vagy autó) jól van bekarburálva és a szelepekkel sincs gond, akkor gázadás nélkül kell indulnia. Az enyém +10-15 fok felett hidegen sem igényli a szívatót, de ez sok mindentől függ. Volt olyan motorom, ami hidegen +40 fokban sem indult szívató nélkül, csak üzemmelegen. Az üzemmeleg motornak gázadás nélkül egyből röffenie kell. Ha nem, akkor valami gond van.
>A hideg ugye csak annyira befolyásolhatja aksit, hogy lemerül nem?<
Elöször is köszi a tanácsot!
Szóval akkor sima önindítóval csináljam és nem húzzam a gázt hozzá. Ok
A hideg ugye csak annyira befolyásolhatja aksit, hogy lemerül nem?
Holnap totál feltöltöm az aksit, kitisztítom a gyertákat és neki látok a műtétnek. Ha ez se jön be akkor jön a depresszió meg legrosszab esteben a szerelő. De azt nagyon nem szeretném.
Ha ez összejön hallani fogjátok öröm kiálltásomat!!!
Majd írok, hogy akkor depresszió vagy végtelen öröm mámorban vagyok-e.
Nálam a procedúra a következő:
Az akksit meleg helyen szoktam tárolni, a motort hidegben, tehát akksi berak.
Ha van még benne szufla, akkor teljes szívatóval indítózás kb. 10 mp-ig.
Ez elsőre nem szokott bejönni, ezért kb. ugyanennyit szívató nélkül is.
Szívató ismét csumira, majd köszörülés. Ha néha röffen egyet, akkor kezdődő halvány vigyor és további köszörülés. Kb. 3-4 hét téli leállás után ilyenkor már be szokott indulni.
Ha semmi reakció, akkor gyertyák ki, drótkefézés, vissza, szívató, indítózás.
Ha továbbra sincs reakció, akkor gyertyák ki, gázlángon enyhén megpirítani (fűszer nem kell), drótkefe, visszarak, indítózás.
Ha az akksi közben lemerül, akkor autóról bikázás.
A második gyertya kivét-berak után eddig a leghosszabb állás után is beindult.
Beindulás után a szívató még sokáig kell.
Lenne egy pár kérdésem amit csak banditásoktól tudok megkérdezni. A többiek válasza mégsem egyenrangú :)
Szóval ti télen hogyan indítjátok be a mocit?
Itt a sorrend érdekelne.
Mivel én szivató nélkül gyújtás gáz, majd utána szivató be taktikát alkalmazom megszívta magát a KEDVES.
Szóval ti milyen sorrendben indítjátok.
A másik kérdés:
Mikor nemrég valahogy 7 fok körül volt a hőmérő kiakartam menni gurulni.
Kitoltam a fütött garázsból a banditát és beindítottam. Rajta hagytam a szivatót hogy melegedjen. DE erre ő szép lassan lemerült. Utána az istenért sem akart be indulni. Se betolás se semmi sem segített.
Gondoltam megszívta magát.
Nagy nehezen kiszereltem a gyertákat megtisztítottam amennyire tudtam, feltöltöttem az aksit és várom a felböülő hangot.
De semmi.
Mivel kifogytam az ötletekből mi baja lehet, hozzátok fordulok mit tanácsoltok, mi lehet a gubanc?
400-as bandita:
olajcsere: én 6e után cseréltem, fullsynt olaj, ezen nem érdemes spórolni. egyébként az élettartam csökken.
hidegindítás: 0-5 fokig nem probléma azalatt meg amúgy sem szabad menni, mert nem tapadnak a gumik.
élettartam: ha húzod neki akkro is elmegy 40e-t
tipushiba: az meg mi?:)))én cseréltem fékcsövet fémre, és ha magtartanám, akkor az első rugókat cserélném még le keményebbre. különben semmi gond nem volt. a suzukiknál a váltót érdemes megnézni tapasztaltabb emberrel: kuplung nélkül is kattanás nélkül kell működnie, és olyan puhán, hogy ne vedd észre, hogy sikerült-e a váltás (sikerülni fog:)), csak ha a kuplungot kiengeded, vagy ráhúzod a gázt.
hol érdemes venni: redbaron drága, szar - annyiért adnak egy rozsdás 93-as sokat futott bandit I-et, amennyiért én a 9xxx-et futott 96-os bandit II-esemet. Motorsapiens szintén elszállt. Akik még viszonylag olcsóak: Litosz bt, bajnokmotor vagy magánszemély
és egyedül ne vegyél motort, leszámítva akét fenti kereskedést. az enyém is eladó:))de ezt esetleg mailben.
rnie
>Nem mélbe küldtem így más is elolvashatja!
Én is ezért nem írtam magánban :-)
Kösz a gyors választ! Ezexerint nem Te írtad régebben,hgy Törökszentmiklóson nem érdemes venni a GMC-ből,vagy a RedBaronból... Sorry.
Most már nem feledem: minden motorosnak és nem motorosnak békés karácsonyt,és motorozásban gazdag következő esztendőt kívánnék :-)
Heló Rezorr!
Nagyon kedves vagy,hogy tőlem érdeklődsz de hidd el én nem csak ehhez a motorhoz vagyok tökhülye,mindenesetre megpróbállak meglepni pár válasszal karácsonyra!:)
Az-az igazság,hogy újonnan vásároltam a motoromat és az olajcserét a szervízben bonyolították!Igaz ott voltam én is de nem emlékszem,hogy indítóztak volna levett pipákkal.
Arra mindenképpen figyelj,hogy jó minőségű olajat tegyél(tetess) bele, ezzel igazán nem érdemes spórolni!
Az én motoromon a szívató a kormányon van balkézen.Csontig húzom magamfelé,negyedgáz és röff!
Nagyon sok jót hallottam már a banditokról de igazán csak az 1200-ról tudok nyilatkozni. Hallottam már olyat,hogy 80-100 ezer km-t is elment ez a fajta blokk generál nélkül!!
Az ezerkettes típushibája amit én is igazolhatok,beráz a kormány 80 és 100 km körüli tartományban.Lehet orvosolni ha a kormánysúlyokat nagyobbra cserélik de én még ezt nem próbáltam.
Hol érdemes venni? Szerintem bárhol ha megfelelőt találsz.Legszívesebben úgy vásárolnék ha én magam vihetném el bevizsgáltatni persze az eladó költségén!:)A Vörös Bárót nem ismerem viszont a vörös,bögyös Macát azt igen de ez nem az a topic!:))
Hát igen kezdő és nem kezdő lúzer se vegyen egyedül mocit!!
Hidd el én még most is kezdő vagyok és amire a legjobban szoktam figyelni az,hogy valami köcsög autós le ne tiporjon az útról menet közben mert csúnyán oda lehet kozmálni!:)
Nem mélbe küldtem így más is elolvashatja!
Abszolút nem zavartál sőt elokoskodtam egy cseppet legalább:))
Üdvözlet!
Venni fogok 400-as banditát,eldöntöttem :-)
Bocs,hgy Tőled érdeklődöm,de ha jól látom,Te indítottad a fórumot.
Mivel csonthülye vagyok az említett mocihoz,karácsonyi ajándékként lepjél meg pár válasszal légyszí ;-
Előszőr is békés,bolfog ünnepet mindenkinek!
Másodszor elfelejtettem megírni,hgy fél milkó körüli használt mociról van szó.
Szal ezek foglalkoztatnak:
-olajcsere olyan,mint autóban? Olaj,szűrő ki,friss mindenből be,majd lehúzott pipákkal addig indítózni,míg felépül az olajnyomás? Vagy van vmi,amire figyelni kell?
-hidegindítás hgy kell? Szivatója hol van?
-rendes karbantartás mellett,hány km-t megy átlagosan,amíg generálra érik?
-típushibák mik? Mire figyeljek,ha prószálom a megveendő mocit?
-hol érdemes venni? Itt vki nagyon lehúzza a VörösBárót+ehhez hasonlókat,de érthető módon.Alternatíva?
-már januárban elhoznám a megvett mocit.Pestmegyébe :-) Szal a hideg nem akadály...
Szerepelhet a válaszodban,hgy kezdő lúzer ne vegyen egyedül mocit :-) Viszont Te is voltál kezdő,és biztos tod,mire kell figyelni már :-)
Ha gondolod,mélbe is jöhet,bocs a zavarásért!
Való igaz, több teszt is írja, hogy a B12 már a gyári kipufogóval is jóval többet tud a hivatalos 98 LE-nél, egy nyitott csővel pedig ennél is jobb az eredmény. Konkrét példa: B12 Martin dobbal, semmi extra, 120LE, 110Nm... Még több infó: www.bandit.hu
Üdv,
Laca
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy vki csináltatott-e teljesítmény mérést 1200-es banditáján (nekem 2003-as van, nem tudom, van-e Le különbség a régebbi és az újabb között keréken mérve?)? Ui ahány újság, annyi Le mérési adatot közölnek (ált.: 110 körül), míg a forgalmi szerint 98 Le-rős. Szerintetek?