Hamár az orosz hajóknál tartunk... Amur 2-es, VW tdi motorral levizsgáztatva, 3éve hibátlanul üzemelő, kipróbálható. Kétkörös hűtés, vizes intekuler, olajhűtő, gázolajhűtő, vizes kipufogódob. Fogyasztás max 10l/óra, de nagyobb propellerrel tovább csökkenthető. Végsebesség kb 45km/h, 4600 fordulaton. Irányár: 1,5 mil. Van még egy volt varesz motoros rendőrségi motorcsónak is szintén VW tdi motorral vizsgáztatva egy cimbimnek, korrekt áron. Mindkét hajó vizen van.
Ezt találtam az idei termésben. Remélem nem sértek személyiségi jogokat, mivelhogy a képen lévő úr napszemüveget visel és a hajó száma is hiányosan látható. :))
A Progressz érdekes hajó. Alu lemezből szegecselt, a legenda szerint a szovjet repülőgépgyártás mellékterméke. Az ötvözet baromi jó minőségű, valszeg a leeső lemezdarabokból készítettek kisebb-nagyobb testek. A Progi majdnem elpusztíthatatlan, réz alkatrészekkel és cuprolin algagátlóval lehet kinyírni.
Olcsó (volt), sokat hoztak az élelmesebb orosz katonatisztek. Időtálló, az ex hajómat az előző tulaj unokái évekig homokozónak használták, először én tettem vízre. Könnyű, jól siklik, kényelmes, menetben és álló helyzetben stabil. A felügyelet alapból tengeri vizsgát ad rá, láttam már a Nati. Geo. egyik filmjében, hogy bálnára vadásztak belőle a nagyontávoléstakkeleten.
DE!!! Kanyarodni nagyon nem szeret. Gyárilag 30, ésszerűen 50 lóig motorizálható. Hallottam 70 lovas kísérletről is, de állítólag hamar felborultak a nagy száguldozásban.
U.i: A Kazanka ritkább, de jobb orosz aluhajó. Nagyon hasonlít, gyárilag 50 lóig terhelhető és jól kanyarodik.
Hali Barba! Nekem is ilyen hajóm van. Megvan még a gyári "gép"könyvecskéje is. Felteszem az adatait az otthoni gépemről, este. Szerintem a fényképét eccer mintha valamelyik topicra is feltettem volna. üdv. izgaga
A képeket rakott már fel AlexSenior is. Tehát látni már láttam itt. Csak közelebbi is érdekelt. hogy mi ez a test. AlexSenior biztosan olvassa ezt a topicot is. Szerintem nem kell különösebben invitálni. Ha van ideje akkor végig szalad a három kishajós részlegen és bizonyára jelentkezik.
Neki van róla leírása, és képei. Nekem is van, de olyan amin Ő is rajta van,ezért személyiség kérdése miatt sajnos nemtom feltenni. Ez van. Üdv: Sügér.
Barba papa! A kérdéseddel keresd a KELETI CSÓNAKMOTOROK című topikban AlexSeniort. Ő kimerítő választ tud adni a kérdésedre. Esetleg invitáld meg erre a topikra is.
Klassz a hajód. Lécci toljál száguldós képeket is! :))
Az alumíniumnál és fém csónakoknál az algagátlóval vigyázni kell,mert az algagátló rézoxid tartalmú,és vegyi reakcióba lép a fémmel. Rendesen alá kell dolgozni. Én katepoxot használok,és cuprolin antiflour algagátlót.
Az alunál kell vigyázni, azt megeszi a réz. Vasra és fára mehet a Cuprolin, habár ott is lehet/kell alapot készíteni. A Progressz anno Adhezor (műgyantaszerű) + Delfin Extra Antifouling bevonatot kapott és nagyon örült neki.
U.i: Látta valaki idén a Thin Lizzy nevű Progresszt? Dunaújvárosi ember vette meg, talán ott van most is. A fedélzet gyári okkersárga maradt, könnyen felismerhrtő.
Hali mindenki! Na végre, kicsit élénkül a topik. Kismiki! Igaz,hogy ez a kép már szerepelt,de ez is váci2 csónak. Így egy kicsit nehezebb lett, de egy kicsit komfortosabb. Az alumíniumnál,és fém csónakoknál az algagátlóval vigyázni kell,mert az algagátló rézoxid tartalmú,és vegyi reakcióba lép a fémmel. Rendesen alá kell dolgozni. Én katepoxot használok,és cuprolin antiflour algagátlót.Próbáltam több fajta algagátlót,de nekem ez vált be a legjobban. Na,teszem aképet,ha sikerül.
Az alut semmiképpen nem savaznám. A Vadkutya egyik cimborámé, a kertjük végében tartja, ott nem algásodik. :))
Ma du. nekiálltam. Nagynyomású - Bref wc tisztító ecseteléssel - nagynyomású - autósampon szivaccsal - nagynyomású volt a menetrend, jól sikerült a tisztítás. Polír és algagátló festés majd tavasszal, az első jóidőben lesz esedékes.
kismiki gyorsan néhány szót még az elözö kérdésedhez, újra megnéztem a képeid. Ez egy váci alutest. Ha erröl van szó semmiképen se savazd, mert megbontod a védörétegét. Ha erröl kell a foltokat eltávolitani akkor inkább törödj bele, hogy rajta van. Aluminiumnak és az utánfutód horganyának biztosan árt a sav.
A müanyag testeket gyönyörüen fel tudod polirozni. Azaz asszonyoknak több érzékük van hozzá. :-)
A motorcsónakomat ma hoztam haza, 1 hónapot töltött a Dunán. A vízvonal alatti részről nagy nyomású tisztítóval leverettem a redvát. A felület tapintva teljesen síma, láthatóan mégis csúf, foltos maradt. A kikötőben ajánlották háztartási sósav, vagy Cillit használatát az eredeti állapot helyteállításához. Mi a tapasztalat, a savas felülettisztítás árt-e a motornak, a műanyag testnek, vagy a horganyzott futónak?
Sziasztok! Sajnos el kell adnunk ezt a hajót. 470 hosszú, zárható rekeszekkel, 40 le.-ig motorizálható. Nyáron épült, még nem volt vízen.Minden papír meg van hozzá, ha kell le is vizsgáztatjuk. Ár: 480.000 Ft Tel: 06-30-9317-193 06-70-388-0399
Hogy bírod addig? Én biztos megőrülnék! Márciusban, az első langyosabb napon vízre teszem a hajót...na jó, az is 5 hónap. De persze a mentőhajó télen is megy, ha kell, bár ne kellene.... Egyébként a listád teljesen jó, mindenkinek ajánlom!
Hogy nem haljon meg a topic télre szórakoztassuk egymást képekkel!
Sziasztok! Én a kétütemű motorokat 1:1-es keverési arányú benzinnel szoktam a gyertya nyílásánál feltölteni, 2-3x körbeforgatni, aztán visza a gyertyát, és mehet a bakra.Persze teszek alá edényt az átforgatásnál, hogy a kifolyó lutya ne a földre kerüljön. Ennek az a jelentőssége, gogy az olaj megtapad a hengerfalon,csapágyakon, stb. és nem engedi a párát a fémhez. A motorokat havonta egyszer célszerű átforgatni. Tavasszal először tiszta benzinnel, aztán normál keverékkel megismétlem a folyamatot, azután lehet indítani. A csizmában az olajat célszerű ősszel leengedni, mert így kiderül, ha víz kerül bele.Láttam olyan irányváltó- házat, amit télen elrepesztett a belefagyott víz!Ráadásul így arra is van lehetőség, hogy az esetleges tömítetlenséget ne tavasszal kelljen megcsináltatni, mikor már menne az ember fia hajózni... Ha van rá lehetőség az irányváltó és a kormány huzaljait is célszerű valamilyen kenőanyaggal (WD40) kezelni, sok kellemetlenség előzhető meg... A négyütemű beépített motoroknál egyszerű a helyzet, gavonta egyszer beindítom pár percre, azt víz nélkül is kibírja... sokszor okoz gondot a gyenge minőségű hazai üzemanyag, előfordul, hogy a tankban, porlasztóban elkezd lebomlani, marad egy hígitószagú lé és egy cukorra emlékeztető sérga massza, ami tökéletesen el tudja tömíteni a fúvókákat, Ez megelőzhető BRIGS adalékkal, (a legtöbb kertigépesnél kapható). Na most rendesen rontom a "boltomat", hiszen a tavaszi javítások jelentős részét ez utóbbi hiba hozza... NA ennyi, remélem nem untattam senkit!