A motorcsónakomat ma hoztam haza, 1 hónapot töltött a Dunán. A vízvonal alatti részről nagy nyomású tisztítóval leverettem a redvát. A felület tapintva teljesen síma, láthatóan mégis csúf, foltos maradt. A kikötőben ajánlották háztartási sósav, vagy Cillit használatát az eredeti állapot helyteállításához. Mi a tapasztalat, a savas felülettisztítás árt-e a motornak, a műanyag testnek, vagy a horganyzott futónak?
Sziasztok! Sajnos el kell adnunk ezt a hajót. 470 hosszú, zárható rekeszekkel, 40 le.-ig motorizálható. Nyáron épült, még nem volt vízen.Minden papír meg van hozzá, ha kell le is vizsgáztatjuk. Ár: 480.000 Ft Tel: 06-30-9317-193 06-70-388-0399
Hogy bírod addig? Én biztos megőrülnék! Márciusban, az első langyosabb napon vízre teszem a hajót...na jó, az is 5 hónap. De persze a mentőhajó télen is megy, ha kell, bár ne kellene.... Egyébként a listád teljesen jó, mindenkinek ajánlom!
Hogy nem haljon meg a topic télre szórakoztassuk egymást képekkel!
Sziasztok! Én a kétütemű motorokat 1:1-es keverési arányú benzinnel szoktam a gyertya nyílásánál feltölteni, 2-3x körbeforgatni, aztán visza a gyertyát, és mehet a bakra.Persze teszek alá edényt az átforgatásnál, hogy a kifolyó lutya ne a földre kerüljön. Ennek az a jelentőssége, gogy az olaj megtapad a hengerfalon,csapágyakon, stb. és nem engedi a párát a fémhez. A motorokat havonta egyszer célszerű átforgatni. Tavasszal először tiszta benzinnel, aztán normál keverékkel megismétlem a folyamatot, azután lehet indítani. A csizmában az olajat célszerű ősszel leengedni, mert így kiderül, ha víz kerül bele.Láttam olyan irányváltó- házat, amit télen elrepesztett a belefagyott víz!Ráadásul így arra is van lehetőség, hogy az esetleges tömítetlenséget ne tavasszal kelljen megcsináltatni, mikor már menne az ember fia hajózni... Ha van rá lehetőség az irányváltó és a kormány huzaljait is célszerű valamilyen kenőanyaggal (WD40) kezelni, sok kellemetlenség előzhető meg... A négyütemű beépített motoroknál egyszerű a helyzet, gavonta egyszer beindítom pár percre, azt víz nélkül is kibírja... sokszor okoz gondot a gyenge minőségű hazai üzemanyag, előfordul, hogy a tankban, porlasztóban elkezd lebomlani, marad egy hígitószagú lé és egy cukorra emlékeztető sérga massza, ami tökéletesen el tudja tömíteni a fúvókákat, Ez megelőzhető BRIGS adalékkal, (a legtöbb kertigépesnél kapható). Na most rendesen rontom a "boltomat", hiszen a tavaszi javítások jelentős részét ez utóbbi hiba hozza... NA ennyi, remélem nem untattam senkit!
Úgy alakult, hogy "lett" egy telephelye az egyesületünknek a Rómain. Mivel szeretnénk megtartani ki akarunk adni pár tárolóhelyet, ebből fedezve bérletet. Egysesületünk non-profit szervezet, tehát megfizethetőek az áraink. Ha érdekel valakit tel.: 06-70-388-0399 e-mail: dunaimentok@vodafone.hu
Azért kérdeztem mert tavasszal szivesen letettem volna a hajóm kipróbálni a Tiszatóra. Szeretném kipróbálni mielött a tengerre viszem. Kersnem kell egy jó lapos sólyát. 3t-val kimászni nem semmi. A térképeket nem számonkérni akartam. Papit térképem van, de arról nehéz a koordinátákat kibogozni.
A Tisza-tó nem száradt ki, csak éppen nem voly időm lejutni. Ha hajót akarsz vízretenni, sólya több is van, daru csak egy helyen, a t.örvényi Szabics kikötőben, de annál drágább, lehúzósabb manuszt nem nagyon hordott még a föld a hátán!
A szerverrel gond van, fenn vannak a térképek, de hiába adom meg a linket, nem enged be. Ide csak azért nem teszem föl, mert SZVSZ értelmetlen ilyen méretben és felbontásban, amit az Index enged.
Én csak a gumicsónakot pakoltam el, a Géczy-vel szombaton, vasárnap és még tegnap is vízen voltam. Ha nem fog esni, a hétvégén is szeretnék menni egy kőrt.
A végsebesség 5-10 km/h-val nőtt, GPS-el mérve. A külömbség, hogy könnyedebben megy a hajó, és hamarabb megsiklik. A könnyedséget a korkülömbségnek tudom be. Kopottabb gyengébb alkatrészek, és főleg a nyomatékkülömbség. Az öreg Johnyt is nagyon szeretem minden hibájával együtt. Tegnap felmentem vele szentendréig a rómairól fél gázon. Nagyon élveztem.
Süger!
Komolyan kérded? Mint egy T ford-ban egy DOHC motor. A megoldás az lesz, hogy kirándulni Honda, bemutatóra meg veterán motor.
Nekem valamikor egy 40LEs Johnsonom volt egy Hille hajóval. Ment mint a bolond. Szerettem csak sokat zabált. Már nem emlékszem mennyit, de érzékenyen erintett.
én még véletlenül se állitanám, hogy a jelenlegi Jap. motorok nem korszerübbek. Söt! Kissebb fogyasztás, üzembiztosság, jellemzö a mai motorokra.
Egy 30 lovas Johni és egy 30-as Yamaha a propeller tengelyen 30 LE-t ad le. (?) Azonos feltételek mellet az-az optimális csiga azonos hajóforma és megterhelés alatt nem lehet nagy difi a két motor között. (Most ne beszéljünk a fogyasztásról.)
De. Azt se felejtsük el, hogy 20-30 évvel ezelötti a standard csigák még nem voltak annyira jók mint a maiak. Inkább itt lehet a külömbség.
A 2üt dzsonik nem erőművek, az 50 éves amcsi konstrokciók elmaradnak az 5-25 éves japán tervezés mögött. Nemrég mértünk össze Johnson 15Le-t Yamaha 13,5Le-vel, a Ya. 3 személlyel gyorsabb volt, mint a Jo. 2 személlyel. (A motorok újszerűek, a hajótestek tök egyformák voltak.)