Keresés

Részletes keresés

kismiki Creative Commons License 2005.11.09 0 0 628

Ne savazzd hanem polirozd a hajód. Bármelyik autós polirpaszta használható.

A berakott képek nagyon jók.

 

Köszönöm a tanácsot és a dícséretet.  :))

 

 

Előzmény: Barbabianka (627)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.09 0 0 627

Hallo kismiki.

ne savazzd hanem polirozd a hajód. Bármelyik autós polirpaszta használható.

A berakott képek nagyon jók. Remélem mások is követik az ötleted.

Szevasz

bb

Előzmény: kismiki (626)
kismiki Creative Commons License 2005.11.08 0 0 626

Szervusztok Hajósok!

 

A motorcsónakomat ma hoztam haza, 1 hónapot töltött a Dunán. A vízvonal alatti részről nagy nyomású tisztítóval leverettem a redvát. A felület tapintva teljesen síma, láthatóan mégis csúf, foltos maradt. A kikötőben ajánlották háztartási sósav, vagy Cillit használatát az eredeti állapot helyteállításához. Mi a tapasztalat, a savas felülettisztítás árt-e a motornak, a műanyag testnek, vagy a horganyzott futónak? 

kismiki Creative Commons License 2005.11.08 0 0 625

Hogy nem haljon meg a topic télre szórakoztassuk egymást képekkel!

 

Éljen a topik!!!

 

http://kep.tar.hu/kismiki/50063099#2

 

http://kep.tar.hu/kismiki/50064952#2

 

 

Előzmény: dunaimentők (622)
dunaimentők Creative Commons License 2005.11.08 0 0 624
Szóval ezt a hajót, a kép lemaradt!
dunaimentők Creative Commons License 2005.11.08 0 0 623
Sziasztok!
Sajnos el kell adnunk ezt a hajót. 470 hosszú, zárható rekeszekkel, 40 le.-ig motorizálható. Nyáron épült, még nem volt vízen.Minden papír meg van hozzá, ha kell le is vizsgáztatjuk.
Ár: 480.000 Ft
Tel: 06-30-9317-193
06-70-388-0399
dunaimentők Creative Commons License 2005.11.08 0 0 622
"És most röpke hat hónap pihi :("

Hogy bírod addig? Én biztos megőrülnék!
Márciusban, az első langyosabb napon vízre teszem a hajót...na jó, az is 5 hónap.
De persze a mentőhajó télen is megy, ha kell, bár ne kellene....
Egyébként a listád teljesen jó, mindenkinek ajánlom!

Hogy nem haljon meg a topic télre szórakoztassuk egymást képekkel!
Előzmény: geza007 (619)
dunaimentők Creative Commons License 2005.11.08 0 0 621
Sziasztok!
Én a kétütemű motorokat 1:1-es keverési arányú benzinnel szoktam a gyertya nyílásánál feltölteni, 2-3x körbeforgatni, aztán visza a gyertyát, és mehet a bakra.Persze teszek alá edényt az átforgatásnál, hogy a kifolyó lutya ne a földre kerüljön. Ennek az a jelentőssége, gogy az olaj megtapad a hengerfalon,csapágyakon, stb. és nem engedi a párát a fémhez. A motorokat havonta egyszer célszerű átforgatni. Tavasszal először tiszta benzinnel, aztán normál keverékkel megismétlem a folyamatot, azután lehet indítani. A csizmában az olajat célszerű ősszel leengedni, mert így kiderül, ha víz kerül bele.Láttam olyan irányváltó- házat, amit télen elrepesztett a belefagyott víz!Ráadásul így arra is van lehetőség, hogy az esetleges tömítetlenséget ne tavasszal kelljen megcsináltatni, mikor már menne az ember fia hajózni...
Ha van rá lehetőség az irányváltó és a kormány huzaljait is célszerű valamilyen kenőanyaggal (WD40) kezelni, sok kellemetlenség előzhető meg...
A négyütemű beépített motoroknál egyszerű a helyzet, gavonta egyszer beindítom pár percre, azt víz nélkül is kibírja...
sokszor okoz gondot a gyenge minőségű hazai üzemanyag, előfordul, hogy a tankban, porlasztóban elkezd lebomlani, marad egy hígitószagú lé és egy cukorra emlékeztető sérga massza, ami tökéletesen el tudja tömíteni a fúvókákat, Ez megelőzhető BRIGS adalékkal, (a legtöbb kertigépesnél kapható). Na most rendesen rontom a "boltomat", hiszen a tavaszi javítások jelentős részét ez utóbbi hiba hozza...
NA ennyi, remélem nem untattam senkit!
Előzmény: Barbabianka (617)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.08 0 0 620

Szevasztok

tudtok valakit aki még ponyvát tud varni?? Javitani és impregnálni kellene.

Üdv

bb

geza007 Creative Commons License 2005.11.02 0 0 619

Egyszerű volt, csupán ennyi:

 

Motorolaj, szűrő cseréje

Motor vizes leöblítése

Hajtómű le, központosság ellenőrzése, vissza

Új hajtóműolaj

Motor fagyállós átöblítése

Zuhany fagyállós átöblítése

Telitank

Akkumulátor kiszerelése

A korábban észre nem vett apró karcolások felpolírozása

A ponyvák átmosása gőzborotvával

Teljes külső mosás

Be a garázsba

Az összes kiz zigzug átmosása, szárazra töltése

Porszívózás

A hajótesten a ponyvarögzítő szegecsek áttörlése WD-40-nel, fültisztító pálcika segítségével

Takaróponyva felrakása 

A trailer felbakolása

 

Lehet, hogy kihagytam ezt-azt. Nem tartott sokáig, munka után délutánonként bütykölve alig egy hét ment rá. És most röpke hat hónap pihi :(

Előzmény: Barbabianka (617)
kutya56 Creative Commons License 2005.10.28 0 0 618

Szevasz Barbapapa !

 

Nálam a dolog igen egyszerű, lévén, hogy külmotorom van.

Egy szerelő szokott Szegedről Szarvasra járni, és a motort ő nézi át / csizma olaj stb/.

A hajót kivettem , utánfutón tölti e telet, lemostam és kész.

Üdv: Zsolt

Előzmény: Barbabianka (617)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.28 0 0 617

hogyan téliesitettétek a hajót és a motort?

bb

kutya56 Creative Commons License 2005.10.27 0 0 616

Szevasz Barbapapa !

 

Hát a topic bizony kicsit sűllyed, de lassan itt a tél, és bizony keveset hajózunk.

Üdv: Zsolt

Előzmény: Barbabianka (615)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.22 0 0 615

Valaki dugja vissza a dugót mert sülyedünk.

bb

süger Creative Commons License 2005.10.19 0 0 614
LUCzIFERenc Úr!

Nézd meg a mailedet. Bocsi, hogy nem írtam alá.
dunaimentők Creative Commons License 2005.10.15 0 0 613
Úgy alakult, hogy "lett" egy telephelye az egyesületünknek a Rómain. Mivel szeretnénk megtartani ki akarunk adni pár tárolóhelyet, ebből fedezve bérletet. Egysesületünk non-profit szervezet, tehát megfizethetőek az áraink. Ha érdekel valakit tel.: 06-70-388-0399 e-mail: dunaimentok@vodafone.hu
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.15 0 0 612
Kösz az ajánlatod! Jelentkezem.
Előzmény: LUCzI FERencz (611)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.10.14 0 0 611
Sólya van több is, a daru meg nem tudom, elbír-e 3 tonnát. Ha oda kerül a sor, keress, elég jó helyismerettel bírok a környéken.

Előzmény: Barbabianka (610)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.14 0 0 610

LucÚr!

Azért kérdeztem mert tavasszal szivesen letettem volna a hajóm kipróbálni a Tiszatóra. Szeretném kipróbálni mielött a tengerre viszem. Kersnem kell egy jó lapos sólyát. 3t-val kimászni nem semmi. A térképeket nem  számonkérni akartam. Papit térképem van, de arról nehéz a koordinátákat kibogozni.

Üdv.

bb

Előzmény: LUCzI FERencz (609)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.10.13 0 0 609
Barba mester!

A Tisza-tó nem száradt ki, csak éppen nem voly időm lejutni. Ha hajót akarsz vízretenni, sólya több is van, daru csak egy helyen, a t.örvényi Szabics kikötőben, de annál drágább, lehúzósabb manuszt nem nagyon hordott még a föld a hátán!

A szerverrel gond van, fenn vannak a térképek, de hiába adom meg a linket, nem enged be.
Ide csak azért nem teszem föl, mert SZVSZ értelmetlen ilyen méretben és felbontásban, amit az Index enged.

Előzmény: Barbabianka (607)
Márklár Creative Commons License 2005.10.13 0 0 608

 

 Helló Barbabianka!

 

Én csak a gumicsónakot pakoltam el, a Géczy-vel szombaton, vasárnap és még tegnap is vízen voltam. Ha nem fog esni, a hétvégén is szeretnék menni egy kőrt.

Ameddig az idő kitart, én is kitartok. :-))

Előzmény: Barbabianka (607)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.13 0 0 607

Nagyon leültünk!!

Mindenki elpakolta a hajóját és tavaszig csak a korcsolyázás jár az eszében??

LUCzIFERenc! kiszáradt a Tiszató?? Van a partján egyáltalán valahol egy darú??

bb

ahs18 Creative Commons License 2005.10.05 0 0 606

Máklár!

 

A végsebesség 5-10 km/h-val nőtt, GPS-el mérve. A külömbség, hogy könnyedebben megy a hajó, és hamarabb megsiklik. A könnyedséget a korkülömbségnek tudom be. Kopottabb gyengébb alkatrészek, és főleg a nyomatékkülömbség. Az öreg Johnyt is nagyon szeretem minden hibájával együtt. Tegnap felmentem vele szentendréig a rómairól fél gázon. Nagyon élveztem.

 

Süger!

 

Komolyan kérded? Mint egy T ford-ban egy DOHC motor. A megoldás az lesz, hogy kirándulni Honda, bemutatóra meg veterán motor.

 

Üdv.

Előzmény: Márklár (600)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.05 0 0 605

Szevasz Máklár

Nekem valamikor egy 40LEs Johnsonom volt egy Hille hajóval. Ment mint a bolond. Szerettem csak sokat zabált. Már nem emlékszem mennyit, de érzékenyen erintett.

üdv.

bb

Előzmény: Márklár (604)
Márklár Creative Commons License 2005.10.05 0 0 604

 

 Szia!

 

Azt nem tudom, hogy a Johnson-on milyen csiga volt, mert mint írtam ez volt az első

hajóm. Azt hittem, ennek így kell menni, így jó. Egyébként, 4-személlyel már nem is

tudta siklásba hozni a hajót. A Suzukin gyári csiga volt, és még 4-személlyel is ment

45 km/h-t.

Előzmény: Barbabianka (601)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.05 0 0 603

én még véletlenül se állitanám, hogy a jelenlegi Jap. motorok nem korszerübbek. Söt! Kissebb fogyasztás, üzembiztosság, jellemzö a mai motorokra.

Egy 30 lovas Johni és egy 30-as Yamaha a propeller tengelyen 30 LE-t ad le. (?)  Azonos feltételek mellet az-az optimális csiga azonos hajóforma és megterhelés alatt nem lehet nagy difi a két motor között. (Most ne beszéljünk a fogyasztásról.)

De. Azt se felejtsük el, hogy 20-30 évvel ezelötti a standard csigák még nem voltak annyira jók mint a maiak. Inkább itt lehet a külömbség.

Üdv.

bb

Előzmény: kismiki (602)
kismiki Creative Commons License 2005.10.05 0 0 602
A 2üt dzsonik nem erőművek, az 50 éves amcsi konstrokciók elmaradnak az 5-25 éves japán tervezés mögött. Nemrég mértünk össze Johnson 15Le-t Yamaha 13,5Le-vel, a Ya. 3 személlyel gyorsabb volt, mint a Jo. 2 személlyel. (A motorok újszerűek, a hajótestek tök egyformák voltak.)
Előzmény: Márklár (600)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.05 0 0 601

Szevasz Márklár

Azt nem irtad meg, hogy milyen csiga volt a két motoron. Valószinüleg az a mérvadó.

Az öreg Johnson sokat zabált , de baromi erös volt.

Üdv.

bb

Előzmény: Márklár (600)
Márklár Creative Commons License 2005.10.04 0 0 600

 

 Szia ahs18!

 

Én arra lennék kíváncsi, hogy a Hondával nagyobb lett-e a végsebesség?

 

Megmondom, miért érdekel. Az első hajómat egy 33LE-s '69-es kiadású Johnson-nal

vettem. Ezzel a motorral a hajó 32km/h sebességre volt képes. (Ez a motor arra volt

jó, hogy megtanultam motort szerelni, még önindítót is építettem bele).

Pár év múlva lehetőségem lett egy új motort venni, ez egy kétütemű 30LE-s

Suzuki volt. Na, itt ért a meglepetés. Ezzel a motorral a hajó, 50km/h sebességre

lett képes. Ez óriási különbség. Úgy, hogy az a 33LE, az nem ez a 30LE!

Előzmény: ahs18 (598)
süger Creative Commons License 2005.10.04 0 0 599
És miért nem illik!?
Előzmény: ahs18 (598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!