Keresés

Részletes keresés

LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.11.15 0 0 640
4,5 m körüli ex-szovjet alu motorcsónaktest.
Előzmény: Barbabianka (639)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.15 0 0 639

segitsetek ki egy szegény tudatlant.

Mielyen hajó az a Progressz? Ki a gyártó?

néhány paramétert szeretnék már tudni róla. Állandóan olvasom a nevét, de nem ismerem.

Üdv.

bb

süger Creative Commons License 2005.11.12 0 0 638
Sajnálom.Ilyen a szerencsém.
Manduláékkal meg jobbulást.
Előzmény: kismiki (637)
kismiki Creative Commons License 2005.11.12 0 0 637
Az Adhezort már nem gyártják, a higítója a mai szabályoknak nem felel meg.
Előzmény: süger (636)
süger Creative Commons License 2005.11.11 0 0 636
Kismiki!
Az az Adhezor műgyanta alapanyagú alapozó kétkomponenses? Festékboltokban
lehet kapni? Érdekelne. Lehet hogy jobb lenne mint a katepox.
Előzmény: kismiki (634)
süger Creative Commons License 2005.11.11 0 0 635
Nemtom,ide a horgásztanyára a nyáron hoztak 1 progit,kék színűt.
Úgytom,valahonnan a Tiszáról.De majd a jövőhéten utána nézek.
Előzmény: kismiki (634)
kismiki Creative Commons License 2005.11.11 0 0 634

Hali Sügér!

 

Klassz a hajód. Lécci toljál száguldós képeket is! :))

 

Az alumíniumnál és fém csónakoknál az algagátlóval vigyázni kell,mert az algagátló rézoxid tartalmú,és vegyi reakcióba lép a fémmel. Rendesen alá kell dolgozni. Én katepoxot használok,és cuprolin antiflour algagátlót.

 

Az alunál kell vigyázni, azt megeszi a réz. Vasra és fára mehet a Cuprolin, habár ott is lehet/kell alapot készíteni. A Progressz anno Adhezor (műgyantaszerű) + Delfin Extra Antifouling bevonatot kapott és nagyon örült neki.

 

U.i: Látta valaki idén a Thin Lizzy nevű Progresszt? Dunaújvárosi ember vette meg, talán ott van most is. A fedélzet gyári okkersárga maradt, könnyen felismerhrtő. 

Előzmény: süger (632)
süger Creative Commons License 2005.11.11 0 0 633
Na, hogy sikerült feltennem a képet,belebuzdultam,teszek fel egy 3 napos kirándulásra,horgászatra való indulásról.
süger Creative Commons License 2005.11.11 0 0 632
Hali mindenki!
Na végre, kicsit élénkül a topik.
Kismiki!
Igaz,hogy ez a kép már szerepelt,de ez is váci2 csónak. Így egy kicsit nehezebb lett,
de egy kicsit komfortosabb.
Az alumíniumnál,és fém csónakoknál az algagátlóval vigyázni kell,mert az algagátló rézoxid tartalmú,és vegyi reakcióba lép a fémmel. Rendesen alá kell dolgozni. Én katepoxot használok,és cuprolin antiflour algagátlót.Próbáltam több fajta algagátlót,de nekem ez vált be a legjobban.
Na,teszem aképet,ha sikerül.
krezidiesel Creative Commons License 2005.11.09 0 0 631
"az asszonyoknak több érzékük van hozzá" és kiváltképp lényelmesebb megoldás...:-)
Előzmény: Barbabianka (629)
kismiki Creative Commons License 2005.11.09 0 0 630

Az alut semmiképpen nem savaznám. A Vadkutya egyik cimborámé, a kertjük végében tartja, ott nem algásodik. :))

 

Ma du. nekiálltam. Nagynyomású - Bref wc tisztító ecseteléssel - nagynyomású - autósampon szivaccsal - nagynyomású volt a menetrend, jól sikerült a tisztítás. Polír és algagátló festés majd tavasszal, az első jóidőben lesz esedékes.  

 

Előzmény: Barbabianka (629)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.09 0 0 629

kismiki gyorsan néhány szót még az elözö kérdésedhez, újra megnéztem a képeid. Ez egy váci alutest. Ha erröl van szó semmiképen se savazd, mert megbontod a védörétegét. Ha erröl kell a foltokat eltávolitani akkor inkább törödj bele, hogy rajta van. Aluminiumnak és az utánfutód horganyának biztosan árt a sav.

A müanyag testeket gyönyörüen fel tudod polirozni. Azaz asszonyoknak több érzékük van hozzá. :-)

üdv.

bb

Előzmény: kismiki (628)
kismiki Creative Commons License 2005.11.09 0 0 628

Ne savazzd hanem polirozd a hajód. Bármelyik autós polirpaszta használható.

A berakott képek nagyon jók.

 

Köszönöm a tanácsot és a dícséretet.  :))

 

 

Előzmény: Barbabianka (627)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.09 0 0 627

Hallo kismiki.

ne savazzd hanem polirozd a hajód. Bármelyik autós polirpaszta használható.

A berakott képek nagyon jók. Remélem mások is követik az ötleted.

Szevasz

bb

Előzmény: kismiki (626)
kismiki Creative Commons License 2005.11.08 0 0 626

Szervusztok Hajósok!

 

A motorcsónakomat ma hoztam haza, 1 hónapot töltött a Dunán. A vízvonal alatti részről nagy nyomású tisztítóval leverettem a redvát. A felület tapintva teljesen síma, láthatóan mégis csúf, foltos maradt. A kikötőben ajánlották háztartási sósav, vagy Cillit használatát az eredeti állapot helyteállításához. Mi a tapasztalat, a savas felülettisztítás árt-e a motornak, a műanyag testnek, vagy a horganyzott futónak? 

kismiki Creative Commons License 2005.11.08 0 0 625

Hogy nem haljon meg a topic télre szórakoztassuk egymást képekkel!

 

Éljen a topik!!!

 

http://kep.tar.hu/kismiki/50063099#2

 

http://kep.tar.hu/kismiki/50064952#2

 

 

Előzmény: dunaimentők (622)
dunaimentők Creative Commons License 2005.11.08 0 0 624
Szóval ezt a hajót, a kép lemaradt!
dunaimentők Creative Commons License 2005.11.08 0 0 623
Sziasztok!
Sajnos el kell adnunk ezt a hajót. 470 hosszú, zárható rekeszekkel, 40 le.-ig motorizálható. Nyáron épült, még nem volt vízen.Minden papír meg van hozzá, ha kell le is vizsgáztatjuk.
Ár: 480.000 Ft
Tel: 06-30-9317-193
06-70-388-0399
dunaimentők Creative Commons License 2005.11.08 0 0 622
"És most röpke hat hónap pihi :("

Hogy bírod addig? Én biztos megőrülnék!
Márciusban, az első langyosabb napon vízre teszem a hajót...na jó, az is 5 hónap.
De persze a mentőhajó télen is megy, ha kell, bár ne kellene....
Egyébként a listád teljesen jó, mindenkinek ajánlom!

Hogy nem haljon meg a topic télre szórakoztassuk egymást képekkel!
Előzmény: geza007 (619)
dunaimentők Creative Commons License 2005.11.08 0 0 621
Sziasztok!
Én a kétütemű motorokat 1:1-es keverési arányú benzinnel szoktam a gyertya nyílásánál feltölteni, 2-3x körbeforgatni, aztán visza a gyertyát, és mehet a bakra.Persze teszek alá edényt az átforgatásnál, hogy a kifolyó lutya ne a földre kerüljön. Ennek az a jelentőssége, gogy az olaj megtapad a hengerfalon,csapágyakon, stb. és nem engedi a párát a fémhez. A motorokat havonta egyszer célszerű átforgatni. Tavasszal először tiszta benzinnel, aztán normál keverékkel megismétlem a folyamatot, azután lehet indítani. A csizmában az olajat célszerű ősszel leengedni, mert így kiderül, ha víz kerül bele.Láttam olyan irányváltó- házat, amit télen elrepesztett a belefagyott víz!Ráadásul így arra is van lehetőség, hogy az esetleges tömítetlenséget ne tavasszal kelljen megcsináltatni, mikor már menne az ember fia hajózni...
Ha van rá lehetőség az irányváltó és a kormány huzaljait is célszerű valamilyen kenőanyaggal (WD40) kezelni, sok kellemetlenség előzhető meg...
A négyütemű beépített motoroknál egyszerű a helyzet, gavonta egyszer beindítom pár percre, azt víz nélkül is kibírja...
sokszor okoz gondot a gyenge minőségű hazai üzemanyag, előfordul, hogy a tankban, porlasztóban elkezd lebomlani, marad egy hígitószagú lé és egy cukorra emlékeztető sérga massza, ami tökéletesen el tudja tömíteni a fúvókákat, Ez megelőzhető BRIGS adalékkal, (a legtöbb kertigépesnél kapható). Na most rendesen rontom a "boltomat", hiszen a tavaszi javítások jelentős részét ez utóbbi hiba hozza...
NA ennyi, remélem nem untattam senkit!
Előzmény: Barbabianka (617)
Barbabianka Creative Commons License 2005.11.08 0 0 620

Szevasztok

tudtok valakit aki még ponyvát tud varni?? Javitani és impregnálni kellene.

Üdv

bb

geza007 Creative Commons License 2005.11.02 0 0 619

Egyszerű volt, csupán ennyi:

 

Motorolaj, szűrő cseréje

Motor vizes leöblítése

Hajtómű le, központosság ellenőrzése, vissza

Új hajtóműolaj

Motor fagyállós átöblítése

Zuhany fagyállós átöblítése

Telitank

Akkumulátor kiszerelése

A korábban észre nem vett apró karcolások felpolírozása

A ponyvák átmosása gőzborotvával

Teljes külső mosás

Be a garázsba

Az összes kiz zigzug átmosása, szárazra töltése

Porszívózás

A hajótesten a ponyvarögzítő szegecsek áttörlése WD-40-nel, fültisztító pálcika segítségével

Takaróponyva felrakása 

A trailer felbakolása

 

Lehet, hogy kihagytam ezt-azt. Nem tartott sokáig, munka után délutánonként bütykölve alig egy hét ment rá. És most röpke hat hónap pihi :(

Előzmény: Barbabianka (617)
kutya56 Creative Commons License 2005.10.28 0 0 618

Szevasz Barbapapa !

 

Nálam a dolog igen egyszerű, lévén, hogy külmotorom van.

Egy szerelő szokott Szegedről Szarvasra járni, és a motort ő nézi át / csizma olaj stb/.

A hajót kivettem , utánfutón tölti e telet, lemostam és kész.

Üdv: Zsolt

Előzmény: Barbabianka (617)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.28 0 0 617

hogyan téliesitettétek a hajót és a motort?

bb

kutya56 Creative Commons License 2005.10.27 0 0 616

Szevasz Barbapapa !

 

Hát a topic bizony kicsit sűllyed, de lassan itt a tél, és bizony keveset hajózunk.

Üdv: Zsolt

Előzmény: Barbabianka (615)
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.22 0 0 615

Valaki dugja vissza a dugót mert sülyedünk.

bb

süger Creative Commons License 2005.10.19 0 0 614
LUCzIFERenc Úr!

Nézd meg a mailedet. Bocsi, hogy nem írtam alá.
dunaimentők Creative Commons License 2005.10.15 0 0 613
Úgy alakult, hogy "lett" egy telephelye az egyesületünknek a Rómain. Mivel szeretnénk megtartani ki akarunk adni pár tárolóhelyet, ebből fedezve bérletet. Egysesületünk non-profit szervezet, tehát megfizethetőek az áraink. Ha érdekel valakit tel.: 06-70-388-0399 e-mail: dunaimentok@vodafone.hu
Barbabianka Creative Commons License 2005.10.15 0 0 612
Kösz az ajánlatod! Jelentkezem.
Előzmény: LUCzI FERencz (611)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2005.10.14 0 0 611
Sólya van több is, a daru meg nem tudom, elbír-e 3 tonnát. Ha oda kerül a sor, keress, elég jó helyismerettel bírok a környéken.

Előzmény: Barbabianka (610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!