5-6 méteresböl ca. 10-15 éves hajót kapsz ezért a pénzért. Egyre nagyon kell vigyázni! nem szabad szendvics felépitésü hajótestet venni. Vagy a 70-es évek vége felé tendálj vagy a 90-es éves közepe felé. Motorból nem kell erösebb mint 50-70 LE ehez a hajónagysághoz. Külsömotor. Valami jobb japánt kellene ráakasztani, hogy ne legyen vele gondod. A kétütemü motorok könnyebbek LE/kg viszonylatban és egyszerübbek. Szerintem 1000-1200 kg öszsúlyal megúszod amit egy, egytengelyes utánfuton még elhúzol.
Verőcén lakok a Dunától kb. 50 m-re. Az utca végén van egy sólyapálya, amit lehet használni. Itt megoldható a csónak leengedése.
Szia Többiek!
A tárolás a kertben megoldható lenne, nem kellene fizetnem érte másnak.
Mire használnám?
Valószínűleg csak egy (fél) napos kiruccanásokhoz, mert nem igazán van időm több napra elhúzni a csíkot. Bár ha tényleg megszigorítják a bérlést, kénytelen lennék lehúzni a horvátokhoz.
Hol?
Első sorban a Dunán, mert ez van a legközelebb.
Vontatás?
Van egy 3l-es dízel kocsim. Ez elhúz azért ezt-azt, de az egy (fél) napos túrázáshoz a 2-3 tonnás hajót cibálni elég nagy macera.
Külső v. belső motor?
Na erről fogalmam sincs. Mik az előnyök/hátrányok?
Egy belső motoros hajó sztem sokkal szebb, és talán halkabb is. De ezek persze drágábbak, és talán a szervíz is körülményesebb. Nem tudom.
Diesel v. benzin?
Takarékosabb a dízel, de mivel nem akarok elsőre túl nagy hajót, sztem a benzin a megoldás. Nem is tudom kisebb 4-6 m-es hajókban van-e dízel.
Sebesség?
Nem célom az őrült hajtás, abból kijut bőven hétköznap. Én nyugalomra vágyom a vizen. Nyáron béreltünk egy Galia 440-et (közép konzolos), ezen egy 40 lovas motor volt (talán egy Suzuki). Amit az ment tengeren, az bőven elég volt.
Bérlésről
Mi Trogir mellett voltunk a Ciovo félszigeten. Trogirban tudtunk bérelni egy napra is hajót, és nem tűnt drágának (asszem 25-27eFt volt). Itt lehetett nagyobb, 10 személyes motoros hajót is bérelni. Itthon nem tudom mi a helyzet.
bocsi all de nekem vmiért azon a lapon nem jelent meg kép :D de belenéztem az oldal forráskódjába és az alsó kép ahol a felujitás után van a piros kép az megvan .... de ami a felül van ami a felujitás előtt van azt nem látom ... ha kérhetem vki csináljon nekem rólla egy printscreent lécci és az emilemre küldjétek el buszter@freemail.hu előre is köszönöm a segitségeteket
1136-ban írtam vívódásaimról. Nagyon kellene már idén nyáron hajóznom, de nem tudom hol kezdjem. Írtad, hogy elég sok hajód volt már, úgyhogy a tapasztalat megvan! Tudnál egy-két javaslatot adni? Duna mellett lakom, de minden nyáron Horvátországban múlatjuk az időt a haverokkal. Nem tudom mit kellene vennem. Túl sokat azért nem áldoznék rá, mert attól félek a munka miatt elég keveset lenne használva a szerkezet. Viszont azt sem akarom, hogy egy év múlva cserélnem kelljen. A nagyobb hajó akkor éri meg, ha az átlagos 50 üzemórát használom egy évben. Ha ennél kevesebbet fut, akkor a fenntartás vs. bérlés már elég közel van egymáshoz. Nem hinném, hogy sportra használnám, inkább túrázni. 1-2 milla körül lehet venni valami szép hajót? Ez egy olyan összeg, amit rászánnék arra, hogy kipróbáljam, belefér-e az életembe még egy hobby. A szándék megvan, kicsit úgy érzem magam, mint amikor gyerekkoromban a playboyt lapozgattam. Marhára kellene a dolog, csak nem tudom milyen lehet élőben :-) Ezért gondolkodtam bérlésekben egyenlőre, de ez itthon nem egyszerű, és lényegesen drágább, mint déli szomszédunknál.
nézd meg a Márklár által a 1147 alatt berakott elsö képén a motor helyzetét.
A csiga fölötti lap az a Kavitácios sik. ez a sik kell hogy a hajód gerince alatt egy ujnyira legyen. Teljesen mindegy hogy a hajó uszik vagy a parton áll, ez a távolság azonos marad. Ha sokkal lejjebb van vagy sokkal magasabban van akkor a motor nem passzol a hajódhoz.
Négy különbözö motorcsizma typus van: Hosszú, közép, rövid és extrarövid.
Ezek nemzetközi szabvány méretek és tükrökhöz passzolnak.
Visszaolvastam. a hajógerinc a hajó alján a lemélyebb ponton az orrtól a tükörig meghúzott egyenes. (katamarán kizárva)
Mea kulpa! :o( Ez nem Bösch hajó de legalább olyan szép. (azért lehet, hogy a formát a Bösch hajóról koppintották mert nagyon hasonlóak.)
Tavaly nagyon keveset csináltunk rajta. Majd áprilistól akkor már otthon leszek. Talán 2006 végére kész lesz. Hál`Isten nincs gondom, hogy hol aludjak.
A tököm televan ezzel a hülye géppel,nem tudom előcsalogatni a linket.Sz....dik a szemét.pedig megnézném. Lehet hogy forma C lessz a vége. Kidobott a letöltés oldalról is. Pipa vagyok. S.
Amúgy nagyon bejön a hajód. Szépen felújítva olyan lesz, amilyet szeretnél: MEGFORDULNAK UTÁNA! anélkül, hogy 100 lovas motor lenne rajta.
Én is bele vagyon bolondulva ezekbe a klasszikus vonalvezetésű hajókba (Boesch, Riva, ChrisCraft). Egyszer gazdag leszek, veszek egy Rivá-t, az biztos. Csak az a baj, hogy a tengerre kell vennem egy másikat is.