Szerintem pedig jók a japán motorok. A Suzuki és a Yamaha egészen kiváló motorok (a Mercury-hoz képest még fogyasztásra is). A Hondát azért nem említem, mert más árkategória.
A motor irányító karjára szereltem egy hosszabbítót, és beültem 1,5 méterre a farától (persze ezt a "menet-technikát" ki kellett tapasztalni). Ebben a formában viszont (több személlyel is) gyönyörűen fekszik a vízen. Ha hátul ülnék, akkor nagyon "tátogna" az eleje.
Kismiki képtárát böngésztem tegnap és jólesett a nyári hangulat felidézése, én is feltöltöttem a képtáramba pár nyáridéző képet (amíg a másik topicon orosz nyelvlecke folyt)
Azzal a motorral már más kategoriát képvisel a MAXXI, mint az én 5 lovas Suzimmal.Szivesen kiprobálnám, hogy megy ez a nagyon jól megformázott test 25LE-vel.Gondolom , már nem a csónak végében ülsz, kezedben az irányitó- gázkarral , mint én. Jó száguldozást, már csak 2006-ban.. üdv, ede
Szia Márklár! Köszi a segítséged,világos amit írtál. Na de az én begyöpösödött bénázó tudásom, az más dolog.:)))Namajd gyakorlom egy kicsit. Üdv:Sügér.
Az internet böngésző ablakába beírod a címet amit be akarsz linkelni. Ezután az egérrel ráklikkelsz, (vagyis kijelölöd), majd a ctrl+c-vel másolod.(Ekkor a géped
megjegyzi a linket), utána a hozzászólásba ctrl+v-vel bemásolod. Ennyi. Remélem
sajnálom de nekem még nincsenek dunai képeim. Ezeket krezidiesel kérésére tettem fel. Mond az orrmotoros Progress zsiroskenyér/sör meghajtással olcsobban megy mint keverékkel?
Volna hozzád egy kérdésem .Ahogy visszanézegettem a topikot találtam néhány képet a 377-es hozzászólásodban . Jól látom hogy az egyik kép a Dunaújvárosi kikötő öbölben készült ?
Teszek fel én is néhény képet .
A képek : jómagam egy kis evezgetés közben ,a Dunaújváros melletti kotrásban
De azért bejárnak vele a mellék ágakba is. Ha meg nincs benne víz,te sem mész be. De ha mégis bementél, és randizni akarnak veled,megvárnak a kijáratnál.Idejük mint a tenger. Ne felejtsed el van rajta powwertrím is. Ez a tiszta beszéd. /nincs okom a bujkálásra/
Márklár barátunk már válaszolt is. De nézzél körül a www.hajopiac.lap.hu oldalon. Sajnos nem tom hogy kell beírni,hogy az utalás meg is nyissa az oldalt. Ha valaki elmagyarázná, örömmel venném.
A hajóm Érden pihen a kertben. Egyébként Nagytétény magasságában szoktam vízre tenni. A sólya pár száz méterre van a 0-ás hídjától, de erről Kismiki többet tudna mesélni. Hát ezért volt hosszú az út. ;-)
Üdv mindenkinek. Aamen! Ne gondolkodjál,mert belezavarodsz, és majd megkérded magadtól,mi a fenének kell ez nekem?Kell a nyüg?Nem!!!De félre a tréfával.Ajánlom vegyél 4 ütemű 5 LE-s ill. 4KW teljesítményű 2 hengeres új mocit. Ja,hogy drága?!!De biztonságot,gondtalan szórakozást nyújt majd sok éven keresztül. A papírjai is rendben lesznek,ugyanakkor a kéthengeresnek egyenletesebb,halkabb a járása.A Tisza-t nem ismerem de a Dunát igen,de mégis okoz néha meglepit folyási, és áramlási dolgokban. Sokszor jó az a tudat hogy van alattad egy kajak moci. Nekem a ,,nagy"mocin kívül van egy 2LE-s szaljutom, amit kora tavasszal, és késő ősszel szoktam használni,mikor még már száguldani hideg van. De elkelne a 4-5 pacis. Tehát vegyél egy korszerű új kiadásút sok év jótállással/3év/mert örökre,vagy évekre le lessz a gondod róla.
Kismiki! Van nekik gucsójuk is. És neked sekély vízben nem drága a csiga? Jó neked.Akkor mért nem jársz Mocsárjáró AERBOOT tal?:))))
Az adatgyűjtéssel és egyeztetéssel a lopások megelőzése/felderítése a cél. A birtokunkban lévő, súlyos pénzekért megvásárolt hajókat és motorokat vigyázzák.
A bp-i vizirendőrökről csak jót tudok mondani, rendesek, segítőkészek, nem kukacoskodnak a normális hajósokkal. "Szívatni" a részeg hajóvezetőket szokták, de azokat nagyon.
Üdvözlet mindenkinek, én személy szerint nagyon tudom javasolni a Suzuki 5LE négyütemüt,ára általában 275eFt persze ujonnan.,Egyszerü, nagyon jó a fogyasztása, normál használatban 1 liter/üóra alatti. Ezzel a fogyasztással egy 150 kilós K MAXXI-t +2-3 személyt visz 10-12 km/h sebességgel.Persze megy jobban is de akkor már liter fölötti fogyasztással.Azért nagyobb a hangja mint a 2hengeres emlitett Yam.-nak de hát az 1 henger az 1 henger, viszont az ára is sokkal kevesebb üdv, ede
A TT-n távolságok vannak. Poroszlótól ahonnan te indulni szoktál, kb. 6 km az élő Tisza, és azért nem mindegy, hogy fél vagy egy órát motorozol. Nem is beszélve arról, mikor van egy kis szintkülönbség, és ömlik át a víz a zsilipeken.
A motoromat 5 évnél régebben vettem, és mivel nem nyilvántartásra kötelezett, nem vagyok köteles megőrizni a papírját 5 évnél tovább. (Egyébként megvan, de hogy a vízen nem lesz nálam, az biztos. ) A csónakomról meg papír sincs, mert az előző tulajtól telefonon vettem meg, és telefonon utaltam át a pénzt is. Furcsállnám, ha papírt kérnének. A 18 éven aluliak kötelező mentőmellény viseléséről nem tudtam, de megnéztem a szabályzatban, és valóban így van.
"a gumicsónakomra olyan Yamahát vettem. amin gyárilag 6-os matrica van,de a motor csak 5LE"
ezt mar en is neztem, de ennek a mocinak a listaara negyutemuben 448e ft:-((
egyelore a ttavon kozlekednek, negy eve elvagyok egy villanymocival, tapasztalatom egy 2.5-os ketutemu mercuryval van, ami kivaloan elvisz egy hatmeteres faladikot, ezert nem nagyon talalnek indokoltnak nagyobbat. kozben beszeltem telefonikusan LUCzI FERencz kartaccsal, aszondja, a kis motorral akkor leszek gondban, ha kimegyek az elo tiszara vagy az oblitokre vizereszteskor, ez viszont elgondolkoztato, mert sokszor mondjak, hogy jobban megy a hal az elon, de oda mar kierni is poroszlorol nem mindegy hogy 2 vagy 5 lovas a motor...
mindenesetre koszonom az eszreveteleket, elgondolkodok rajtuk.
Néhány gondolat, a hegymenet, völgymenet dologhoz. Szerintem, ha torlónyomásos
sebességmérőt használ valaki, (pl. én), akkor teljesen mindegy, hogy lefele vagy felfele megy az ember, a sebességmérő mindig a vízhez viszonyított sebességet méri. A hajó lefele, és felfele is ugyan olyan hamar fog siklásba jönni. A fogyasztás
sem fog változni. Viszont változni fog a sebesség a parthoz képest. Lefele ugyan olyan sebesség mellett, (vízhez viszonyított), több utat lehet megtenni, mint felfele.
Ezt azért írom, mert ede111 írja, hogy az új hajója, hegymenetben milyen hamar
siklásba jött. Én úgy gondolom, ezt a dolgot nem úgy kell kezelni mint az autóknál. Azoknak nyilván gond egy emelkedő. Nem tudom, hogy sikerült-e érthetően leírnom,
Ha kimozdultok a Tisza-tóról pl. a Dunára, vagy a Sorira, érdemes felkészülni.
Egyébként a nyilvántartásra nem kötelezett csónakokat nem szokták igazoltatni,
szokták
nem szoktak semmilyen papírt kérni
Hangosbeszélőn felszólítanak, hogy állj meg, vagy nyüszítenek egyet a szirénával és melléd fordulnak. A motor és a csónak származását igazoló doksikat (számla, adásvételi) és személyit kérnek. A papírokat beviszik a kajütbe, minden adatot feljegyeznek és közben a két hajó együtt csorog.
Pöstiek a mocit 8lóerőig általában elnézik, de pl. a dujvárosiak mindenre ugranak. Leszarják az 5-ös matricát, az adattáblát keresik és feljelentenek.
max. a vezetőtől valami igazolványt, hogy elmúlt 16 éves
Az érvényben lévő előírások szerint mentőmellényt kell viselnie minden 18!!! életévét be nem töltöttnek. Átsasolnak a hajódba és ha látják a kötelező felszerelések nagyrészét, nem kérik tételesen. Ha semmi nincs a csónakban, azonnal büntetnek 10 000Ft-ra.
U.i: A Dunán elkerülhető az ellenőrzés, ha sekély (0,5-1m) vizen nyomulsz. A nagy merülésű béjlájnerrel nem mernek kimenni, mert a legyalázott propellert kifizettetik velük.
LUCzI FERencz-ben már meg van az a bölcsesség ami megóvaja szélsöségektöl.
Ne vegyél 3 lovas motort mert azok csak bocikra valok. Ha teheted vegyél egy 5lovas Yamahát. A Tiszán láthatod milyen szépen viszi a nagy faladikot árral szemben is.
Kicsi a fogyasztása megkapsz minden alkatrészt hozzá, csendes hosszúéletü motorok.