Én sajnos még nem tartok ott, jelenleg a különböző összetételű kupacok eltüntetésén dolgozom. A megmaradó homokból homokozó lesz, az alatt jó poén lenne egy alagút! Mert tudjátok, a kertivasút nem nekem épül, hanem a gyerkőcnek! :-D
Én is a kertben dolgoztam az utóbbi időkben, telepítettem egy "akciós" patakot, építem az új pályát, stb... Vika barátom készíti az új LGB-s honlapomat, lassan már publikus lesz a dolog.
Ez sajnos minden méretarányban így van... De momentán nincs 20-30 milkám, hogy vegyek egy több hektáros parkot ősfákkal, patakkal, stb... Tudod, kompromisszumkészség....
Még nem próbáltam, épp csak leraktam a sineket magába, megnézni "hogy mutat"... Egyébként a mozdonyaim elmennek az R1 íveken is. A Brawa gyönyörűsége csak, ami nem komálja a szűk íveket - na de olyanom nincs is...
Az R2 nem lesz szűk a nagy mozdonyaidnak ? Meg lehet, hogy elmegy minden rajta, de egy spirált r2-ből összerakni elég kockázatos... túl nagy az emelkedő, és könnyen beborulhat a szerelvény. Próbáltad már ?
Gyári hídlábelemeket nem vettem, mert a hegy oldalában tervezem a "felkanyarogtatást" a tetőre, ennek csak az a hátránya, hogy cirka 6 köbméter földet kell rendeljek (betalicskázzak) majd... Lefelé egy spirál hozná le a földre a vonalat, amit R2-s ívekből állítok majd össze.
Kavarognak az ötletek a fejemben, nem bánnám, ha lenne kedvetek egy "brainstorming"-hoz (jól írtam?) itt a kertemben... Sör, boroskóla, egyéb agysejtbarát italok természetesen rendelkezésre állnak...
Az emelkedö adhéziós (normál) üzemnél hivatalosan 5%-os lehet. Ez a gyakolatban azt jelenti, hogy a 300mm-es egységegyenes két vége között 15mm szintkülönbség lehet. Ha hidat is tervezel az alsó vágányok felett, akkor vedd figyelembe, hogy áthaladási (haszonos ürszelvény) magasság 225mm. Ehhez 4.5m pályahossz kell. A gyári hídlábelemek pontosan ezt a rendszert követik.
Ha helyproblémád van és a gördülöanyagod támogatja az R1-es ívet, akkor megpróbálhozhatsz a 12db 30fokos R1 ívböl épített S betüvel (ez majdnem pontosan 4 méter). Így az emelkedés 5.625% lesz.
Nem tudom, próbálkozott-e már valaki a kertben emelkedővel. Mi a gyakorlati tapasztalat, hány százalékos emelkedőt bírhat el egy átlagos LGB mozdony a mögötte lévő 4-5 személykocsival súlyosbítva?
Ezért keresek állandó korrektort. A Ganzos cikkeket majd te fogod (szakmailag is) korrekturázni, rendben? Már ha a negyedéves szakmagazin online szerkesztése mellett ez megengedett.
Volt főnököm rengeteg linket szedett össze ebben a témában (bár főként parkvasút), remélem nem bánja, ha megosztom veletek. Építéssel kapcsolatban rengeteg jó ötletet lehet fellelni. Jó böngészgetést! :-)
Az MMVT (Monori Magánvasút Társaság) pályáján megint komoly fennakadásokat okozott a vasárnap esett nagy mennyiségű hó. A pálya felszabadítására kiküldött tolatógép többszöri nekifutásra is csak egy rövid szakaszt tudott felszabadítani, majd az űrszelvényből eltolt havat pőrekocsin szállította el. :-DDD