Szóval az a helyzet, hogy az idei az első tél, hogy a hátsó garázsban elpakoltam, és végre befért a MAXXI. De én is három télen át így tároltam a ladikot. (A képen látható fenék teljesen megegyezik a "K MAXXI"-val, ha nem tudnám hogy "FROG", akkor össze is téveszthető is lehetne.)
Van nálunk is ijen test. Lehet hogy gyári hibás de a fara megvan húzva. Nem tom hogy a képen majd látszik e de a valóságban látszik.Nem a szélességi összetartás, hanem a fenék síkjához képest. Délelőtt voltam lent a H.tanyán,pont csináltam pár téli képet.Közöttük van az eminens csónak típus is.Teszem is fel.
Tényleg jó a test, kipróbáltam egy 20LE Yamahával. Stabil, szépen "áll" a vizen. Persze, nem egy sporthajó kategória, de amire tervezték (horgászladik), arra jó.
Szia,, ismerem , az a FROG ha jól látom. Van a Keletin 1 belőle, mi csak úgy hivjuk " Batár". Kicsit ormótlan szerintem, hossz. -szél.- magas. arány nem teljesen eltalált.
Egyébként stabil, terhelhető, Maxxi utánérzet. ede
K MAXXi!! az igen, nem kell annál jobb, s az ára is igen kedvező. Használt ritkán található, új van inkább piacon.
Van a szomszédomban egy hasonló, mint a feltett ladik, s bizony nagyon "csúszkál" a vizen, még kisebb mocival is, és az ára több volt mint a MAXXi. Veri is fejét a falba a szomszéd. üdv,, ede
De az is lehet hogy a fény játékát néztem Kiel-nek bocsi, lehet hogy neked van igazad. De akkor ez a ,,ladik" életveszéjes is tud lenni.Rosszabb mint egy lélekvesztő. ,, Nagy"mocit nem is szabadna rátenni.
Na ja! A köveken még a szárazföldi terepjáró is sokszor elakad.:))))) Itt nálunk is vannak üvegszálas műgyamtás hajók.Pl. MAXI család külömböző típusai. Gondolom már ezek új technológiával készültek. Ezekre még panaszt nem hallottam,de a régebbi konstrukciójúakról igen. Nekem is tetszenek,tágasak sok pakk belefér.Katamarán felépítése miatt 15-20 pacival meg lehet siklatni. Mikor árad a víz,sok szemetet farönköt gallyakat lemos a partról,megszívják magukat vízzel, a felszín alatt úsznak és már kész is a veszedelem. De akkor is menni kell,mert a halaknak, kirándulni vágyó vérnek megállást parancsolni nagyon nehéz,nem lehet.
Barba papa! Ha jobban megnézed a képet, látni az alján, a két szélén katamarán szerüségű kialakítást stabilizátornak. Szerintem elég ahhoz hogy ne csúszkáljon. Ellenben a sima lapos fenék kiképzés miatt egy ,,jó" mocivaíl igen csak szedheti a bakancsait. Pattoghat is a hullámokon rendesen.
Érdekes formájú hajó. Semmi megvezetés nincs alatta. Még a gumicsónakok alá is szoktak tenni egy felfujható Kielt ami megvezeti menetközben a hajót. Kanyarba oldalirányban csúszhat.
Az Amik kezdték el a 80-as években a szendvics rendszerü hajók sorozatgyártását. Ekészült egy habszivacs test és azt beboritották mindkét oldalról üvegszálas mügyantával. Nem laminálták hanem megpróbálták befújni üveszállal a gyanta réteget. Nem voltak tartós testek.Nagyobb terhelésnél megrepedt az alsó réteg és beszivárgott a viz. A javitás költségei nagyobbak mint a hajó értéke. Ha csak újra laminálod akkor a bentmaradt viz elöbb utobb újra megrepeszti a testet.
Na szóval az a helyzet, hogy már nem purhabos technológiával készül ez a tipus (soha nem is készült). Sokszor egész nyáron vizen vagyok, sok ugyanebből a műhelyből kikerült müa. testel rendelkező ismerősöm van, de az általad felvetett problémáról még nem hallottam. Persze, ha a Dunán "kövön át járunk", akkor teljesen mindegy, miből készült a test:-)))
Jónak jó,de nekem nem tetszik. Ha valami okból hajszálrepedést kap,beszivárog a víz a kettősfenék rétege közé, A purhab amivel ki van töltve felszívja, nehéz lessz mint a franc. Már láttam hasonló hajónak ezmiatt kiablakolva a belső fenekét,utánna meg már macera a két anyagot összedolgozni.