Nem értek (és nem is érdekel) a lájkolgatáshoz. Így ezúton tudatom, hogy nagyon tetszenek a munkáid. Különösen az fog meg, hogy a vasúti emlékek mellett az általános jellegű kultúrális látnivalók is szerepelnek bennük megfelelő magyarázatokkal kiegészítve. Köszönet értük.
A vg-kép még a régi fényjelzö-rendszerben rögzűlhetett nálam, csak ezért rajzoltam oda, h ez igy volt . Ugye késöbb a jelzöknél az egyik sárga fény megszünt, a négyszögletes táblákat csak lassan cserélték le a ma is meglevökre. De a vg hálózat az átépitésig semmit nem változott azért irtam " 79. elött." Az nincs a képben, h a forditó hogy kapcsolódott pontosan, de talán nem is az a lényeg.
Szia. Az biztos, h az 1-es ,6-os vonal vg.-ai egymás mellett voltak. Tehát akkor 2.,3. és 4./Szfvár-i./
Az át épités során a Szár felöli vg-ok maradtak a helyükön az elsö váltóig, onnan tovább helyileg minden máshova került, még a Bp fele kimenők is az ivkorr. miatt.
Fényképem sajnos nincs, akkoriban tilos volt képet csinálni, majd skiccet azért talán jövö héten össze tudok hozni.Van még egy reménysugár, nyugdijas ismerösöm talán tud segiteni , átépitési dolgokkal foglalkozott. Megpróbálom felhivni, talán hozzáfér még a régi dolgokhoz.
Ahogy ígértem elkezdtem az Andor utcai iparvágányt feltölteni, de a 88 kép helyére 43at engedett, így csak a Budafoki útig jutottam. Folytatás majd márciusban.
Egy idősebb ismerősömnek ( Pesti lakós de jegyvizsgáló volt és sok vonalon járt ) is el küldtem a be linkelt állomási helyszínrajz képet és ő azt mondta nekem, hogy emlékei szerint a jelenlegi hatodik vágányra járhatott be a mellékvonali szerelvény. De mindez ellent mondd annak a ténynek ha a nyolcvanas években átépült az egész állomás vágányhálózata.
A Te verziódról tudnál egy kézi rajzot készíteni és feltenni ide - vagy szerezni egy eredeti állomási helyszínrajzot még az átépítés előttről? Az még jobb lenne! Sajnos eredeti helyszínrajzot nem találok a neten. :(
A vonal személyforgalmának megszűnése idejét tudom, mert szereztem egy eredeti szolgálati menetrendkönyvet 1978. - 1979. -ből.
Gyerekkoromban sokat nyaraltam Bicskén, unokatestvéreméknél. Sokat bicajoztunk a vágányok mellett is ott a katonai raktár környékén is, volt hogy elzavartak stb. Tehát kérdésedre tudok választ, ismerem a környéket. A Bicske - Szfvár vonattal többször utaztam amikor Szf-on katona voltam. /1969/ ."Klassz" egy zug volt, a 48 km-es távot 2ó 20p alatt tette meg.... --
Az 6-s vonalat 1979-ben állitották le, az átépités 80-as évek eleje? tehát akkor már nem volt személyközlekedés,katonai teher még egy darabig ment. A régi állomáson 7-8 vg volt. az 1. teherrakodó, 2.-3. Bp-Heha egyenes átmenő fővg-ok, 4. -re egyenesen járt be a gőzös Fehérvár felöl. / Ez a mostani csonka lehetett/
Igy a 4.-en állt mindig a személy szerelvény. Ez sem volt csonka, mert a gözös, ha jól rémlik /275 v 375-ös volt/ ment a forditóra, az a mostani gyalogosfelüljáró tulsó lépcsöinél volt kb. Érdekesség, h a mozdonyt a vonal mindkét végén mindig forditották. Talán a lényeget leirtam, ha valamit nem, kérdezz.
Ezen ott voltam. Megismerem a hátamat. :-) Mennyi mindent lebontottak azóta... Még pont láttuk a szénosztályozót, a rendezőt, a nyíltvonali kiágazást, stb.
Én kérek elnézést. A Felcsúti állomás képét tettem be. Bicskéről, a vágányrajz jobb felső sarkán látszik az Alcsút-Felcsút felé vezető nyíl. Aztán, hogy hova állt be a gőzős, azt az fszt. tudta.