Keresés

Részletes keresés

salesguy Creative Commons License 2005.12.18 0 0 879

de ez dizel,nem

en ugy tudom

es attol fugg mennyire nyomod neki..

szoval erdekelne a fogyasztas

esetleg, nem hasrautes szeruen, hanem statisztikakal alatamasztva

koszi

Előzmény: Thernitibi (876)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.18 0 0 878
Nekem volt egy 22 lábas Bayliner-em, 5000, V8-as 230LE motorral.

Megmondom őszintén, kétszer örültem neki. Amikor megvettem, és amikor eladtam.
A saját, és családi igényeinket figyelembe véve nem mostanában veszek a K MAXXI-nál nagyobb testet.
Ha csak a 230LE motor fogyasztását nézem, akkor az óránkénti 60-70 l/ó körüli fogyasztás a 25LE motornál elég egy hónapig!
És akkor még az éves nagyon is eltérő szervíz, és fentartási költségekről nem is beszéltünk.

Minden esetre szivesen olvasok Tőled olyanokról, amiket írsz a dízelekkel kapcsolatban.
Szerintem az 1millió nem is olyan vészes ár, ha figyelembe vesszük, hogy már egy 30LE önindítós motor is ennyibe kerül. Viszont egy beépített motor ennek a többszöröse. Teszemfel, egy dízelesített öreg hajót is ki lehet csinosítani úgy, hogy kellemesen lehessen tölteni a szabadidőt.

Kérdés, ha vinnék egy hajót, és egy V6 TDI-t, annak mennyi a munkaóra-igénye?
Előzmény: krezidiesel (874)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.18 0 0 877
Szia geza007

Tapaszatlatom szerint a cca 47 üzemóra benzinből úgy 500000Ft-ba került.
Kérdés az lenne, hogy saját tapasztalatod szerint helyén való-e a számításom?
Előzmény: geza007 (872)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.18 0 0 876
45l/ó
Előzmény: salesguy (875)
salesguy Creative Commons License 2005.12.18 0 0 875

hali

mivel, ugy latom itt igazi szakik vannak

 

mi lehet a fogyi adata pl ennek:

 

Volvo Penta KAMD 43 P Power: 170 kW (231 HP

 

 

udv

salesguy

 

mennyire jobb az uj volvo IPS?

az commonrail?

krezidiesel Creative Commons License 2005.12.18 0 0 874
Egyetértek, ha jó egy benzinmotor akkor nem nagyon éri meg dizelesiteni egy hajót...
Hacsak nem vizisieltet vele valaki napi 4-5 órában. Amiket átépitettünk azok mind öreg hajók voltak elavult, vagy bizonytalan állapotú motorokkal. A fogyasztás általában az eredeti benzines fogyasztás fele, vagy még talán alatta is van. Ha valaki tényleg 50 órát használja a hajóját egy évben, akkor 15l körüli fogyasztással nem tankol el 200eft-ot, tehát nem olyan veszélyes összeg. Mondjuk nyitott a kérdés hogy mennyivel hajózna többet az ember ha felébe kerül a tankolás... Az étolajos üzem meg gond nélkül alkalmazható egy ilyen dizelen, azzal is lehet spórolni.
Az 1mil tényleg csak egy hevenyészett irányár, nem is számoltam komolyabban még ki, mert már ez az összeg is általában mindenkit elriaszt... Nagyon nagy eltérések lehetnek az árban attól függően , hogy mik az igények. A hűtőrendszer és az interkúler még eléggé nyitott kérdés , és ezekre sok pénzt lehet elkölteni, főleg ha tengeri használatra kell a hajó. A pátyi cimborámmal amit csináltunk 5hengeres tdi átalakitásokat azok német megrendelésre készültek és ott kb 1,5 volt az ár, amire a sváb(egy hajókereskedő volt a megrendelő) már nagyon szivta a fogát. Mondjuk az 5hengeres motor drágább az 1,9-esnél, de ők hallani se akartak a négyhengeres motorról...
De pl Amurt átépitve 1,9tdire 1,4 körül árulja a gazdája, meg van egy volt vareszmotoros rendőrségi motorcsónak, amiben szintén 1,9 tdi van és 700 körül akar érte a tulaj. Nem nagyon kapkodnak értük mégse, igaz divatjamúlt hajók már , de ha valaki nekilátna nehezen tudná ennyiből összehozni.
Egy hajóra egyébként olcsóbban csinálok adagolót mint autóra, mert lényegesen egyszerűbb. Négy nagy porlasztócsúcs (új) beállitva 40 , egy adagoló egy 1,9-esre (ha nem hoz a tulaj az adagolóhoz donor elektromost) 90, és ez a konfig képes akár 160 lóra is, ha minden más (interkúler, turbó, hűtés,stb) megfelelő.
Igazából nagy fantáziát én se látok ebben a hajódizelesitésben, mint megélhetés.
A régebbi(10-20éves) nagytestű túrahajók(mondjuk 22-30 láb közöttiek) azok amiket érdemes talán átépiteni, mert a használati értékük, vagy a felszereltségük miatt értékesek, motorjaik meg jóétvágyú amerikai V8-asok. De ilyeneket még csak elvétve lehet találni itthon, pont a jóétvágyú motorok miatt. Másrészt sok munkát és nagy körültekintést követelő meló, aminek nehéz megkérni az árát. Inkább csak a kihivásból, hobbiból csinálgatjuk...
Előzmény: Barbabianka (871)
Márklár Creative Commons License 2005.12.17 0 0 873

 

Azt írja a fáma, hogy egy csónakmotor átlagos használat mellett, egy év alatt kb. 50 üzemórát fut. Ennek fényében megállapítható, hogy Te átlagosan használod a hajód.

 

Ez a szám, főleg használt hajó vásárlásakor érdekes, hiszen így ehez lehet viszonyítani, hogy kb. mennyit futhatott a hajó.

 

Márklár

Előzmény: geza007 (872)
geza007 Creative Commons License 2005.12.17 0 0 872
Az első év teljesítménye azt hiszem 46.8 üzemóra. Ha a 700 üzemórával számolok, akkor az kb. 15 év. Ezek szerint vagy többet kellene használni, vagy nem szabad hozzányúlni. Ami miatt elgondolkodtam a dolgon, az az, hogy alaphelyzetben is jobban szeretem a dízel motorokat, plusz a fogyasztáskülönbség, és a tudat, hogy én takarékosan szórakozom. Ez a kevés óraszám érdekes első hallásra még saját magamnak is, mert május utolsó napján lett átvéve, utána pedig minden normális hétvégét vele töltöttük egészen szeptember végéig, ráadásul egy hetet volt lenn az Adrián is, ahol minden nap ment. Bár az is igaz, hogy nekünk nem csak az állandó száguldás jelenti a  szórakozást, tehát vízen ennek a sokszorosát töltöttük. Azért megnézem, hogy a motor eladásában mi a realitás, hátha harmadolni lehetne a 15 évet.
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.17 0 0 871
a német hajósforum szerint csak akkor éri meg a csere ha valami baja van az öreg motornak.  Meg akkor is nehezen jön vissza az ára ha tüzelölajjal vagy saláta olajjal jársz.
Előzmény: ede111 (870)
ede111 Creative Commons License 2005.12.17 0 0 870
bár ha jol utánaszámolok, nem is annyi az év. Ha 6 liter eltérést veszek üzemóránként, az mai áron számolva kb 1500ft/óra. 700 özemóránál 0szaldós az üzlet, ha a régimotor is megmarad. Ha kapsz érte vmennyit, csökken az óra,. Mennyi az évi üzemórád??? sok függ tőle, de ha van stex, és mész is a géppel, ugy tünik megéri, figyelembevéve bb előző irását is. üdv ede
ede111 Creative Commons License 2005.12.17 0 0 869
Sziasztok,, kb reális az 50% körüli ár, a hajó ugy5 milla, a motor 2.5 még kedvező i s hiszen vadiuj. A gond az, hogy gyakorlatilag ELADHATATLAN.
Uj hajókon uj a motor is, a 20 évesekbe meg nem vesznek ilyet. Jobb ha marad a gyári, vagy csere és 100éves megtérülési idő, ami ugye ????? ede
Előzmény: Thernitibi (866)
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.17 0 0 868
az 1 milosban benne van egy átnézett 1,9TD motor tunningolva, marinirozva?( Kétkörös hütés, mechanikus gázadás, kapcsolat a Z meghajtás és motor között) Régimotor kiszerelése új beszerelése? garancia?
Előzmény: krezidiesel (862)
krezidiesel Creative Commons License 2005.12.17 0 0 867
A V6 tdi aránytalanul drágább más motorhoz képest. Csak az adagolóját átalakitani bowdenesre kb 300e ft. Ráadásul nehéz belőle jó bontottat venni, szinte mindegyiknek
kopott a vezérműtengelye. Egy szijszett se olcsó hozzá... De mondjuk nagyon szépen jár... Ha a széria moci 130 lovas volt akkor az 1,9-es motor bőven elég hozzá, és súlyra is kevesebb.
Csinálunk most a télen egy Silverline-t, amin szintén alfa-1-es hajtómű van, és asszem 19 lábas, eléggé testes hajó. 5l-es V8-as volt benne, ha ahelyett elég lesz az 1,9, akkor biztosan elég a 3l-es motor helyett is.
Előzmény: Thernitibi (865)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.17 0 0 866
Szerintem a motorért a hajó mostani értékének az 50%-t lehet kérni.

A baj az, hogy a kereslet hiánya miatt nehéz eladni. (Általában a kihalytást keresik komplett, vagy bontva.)
De szerintem próbáld meg hírdetni.
Előzmény: geza007 (863)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.17 0 0 865
Én egy V6-os TDI-t 23-as csigával.

(ezt komolyan mondom!)
Előzmény: geza007 (863)
krezidiesel Creative Commons License 2005.12.17 0 0 864
A 844-es hszben egy norvég kb17 lábas hajónak van bent a képe, abba egy 2002-es évjáratú golf 4 1,9tdi motor lett beépitve. A fogyasztása kb 7-8 liter óránként, de kicsi(14*18-as) propeller van rajta, amivel sokat forog. Elbirná szerintem még a 22-es emelkedést is amivel már 2000el siklana a mostani 2800-3000 helyett. Akkor tovább csökkenne a fogyi. (kb most olyan mintha a kocsiddal 3.-ban járnál...) a régi motorod nem tudom mit ér, a neten lehetne értékesiteni.
Előzmény: geza007 (863)
geza007 Creative Commons License 2005.12.17 0 0 863
Milyen motort ajánlanál bele, a most benne lévő 50 üzemórás motorért mit lehetne kapni, hogy változna a fogyasztás?
Előzmény: krezidiesel (862)
krezidiesel Creative Commons License 2005.12.16 0 0 862
Durván 1 mil magasságában.
Előzmény: geza007 (861)
geza007 Creative Commons License 2005.12.16 0 0 861

krezidiesel

 

Egy 18 lábas Monterey testet,  mint ez:

 

 

 

180fs

 

 

 

az alap 3 literes 135 lovas motorral, Alpha 1-es hajtóművel szerelve, milyen költséggel lehetne gázolajossá tenni a menettulajdonságok romlása, a komfortérzet és a megbízhatóság csökkenése nélkül?

Előzmény: krezidiesel (848)
süger Creative Commons License 2005.12.16 0 0 860
Hát igen, a nosztalgia. Kétségen kívül, gyönyörű hajok ,,voltak". Azért tettem időző jelbe, mert már nem igen készülnek ilyen mahagóni testek. Az áruk is 5-600 ezer körül lenne. Azért meg már lehet univerzálisabb hajót venni. Az a vihar asszem 25 pacis, még szép,hogy megsiklatja.
Előzmény: Thernitibi (859)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.16 0 0 859
Nem.
Csak régebben is, és most is a fa megmunkálása, és a hajó formájának a "harmóniája" az, ami nagyon tetszik. Még ezzel az öreg viharral is gyönyörűen siklik.
Előzmény: süger (858)
süger Creative Commons License 2005.12.16 0 0 858
És magadévá is tetted?
Csinos kis jószág. Hasonlít a H KOVÁCS-ra.
Előzmény: Thernitibi (850)
bobojj Creative Commons License 2005.12.16 0 0 857
 Köszi nagyon rendes vagy,csak egy magyarnyevü leirás volna az igazi.
Előzmény: Barbabianka (856)
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.15 0 0 856

Kukkantsál csak ide be http://www.boatingsolutions.com/johnevinomc.htm Találsz mindenfélét az johnsonodhoz

bb

Előzmény: bobojj (834)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.15 0 0 855
hajo
Előzmény: Thernitibi (854)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.15 0 0 854
hajo
Előzmény: Thernitibi (853)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.15 0 0 853
hajo
Előzmény: Thernitibi (852)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.15 0 0 852
hajo
Előzmény: Thernitibi (851)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.15 0 0 851
hajo
Előzmény: Thernitibi (850)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.15 0 0 850
Megtaláltam fiatal korom egyik kedvenc tipusát.
hajo

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!