Keresés

Részletes keresés

ede111 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 909
Menne 40-et is, nekem bőven elég a 20 , sokszor még annyi sem lesz, viszont 4 -6fővel kényelmesen lehet hajózni a szigetek között, kabinba lehet pakolni, ill. 3-4 fővel 2-3napra is el lehet utazni, alvás, zuhanyzás (édesviz!) OK. Sajnos az ára ujonnan, meglevő extrákkal közel duplája annak amit irtál, szerencsémre 86 üzemórával sikerült hozzájutni , s ilyenkor már 30-40%-ot veszit az uj árból. Szerintem akár Honda, Yam ,Suzuki, de van még más is, egy 18 lábas kabinos testet, ami tipustol  függetlenül kb 600-800kg,  normál kirándulós felnőttes stilusban 12-16 literrel el kell hogy vigye, hiszen ezek jelenleg ebben a kategóriában a legkorszerübb nagyszámu szériamotorok a világon.Jövőre kiderül,     ede
Előzmény: Thernitibi (906)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.19 0 0 908
Aha.

Mert amit írtál, az még nem cáfolta meg az én ismereteimet.
Előzmény: Márklár (907)
Márklár Creative Commons License 2005.12.19 0 0 907

 

A Yamaha "The Right Choice" nevű kiadványából 2004-ből. 2 és 4-ütemű külmotorok

adatait tartalmazza.

 

Márklár

Előzmény: Thernitibi (903)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.19 0 0 906
Én azt javaslom, még mielőtt bárkinek is a véleményére adnál, magad teszteld a motort.
Minden esetre én úgy gondolkodom, hogy 20 csomós sebességért kár 4 és fél millát beáldozni.
Előzmény: ede111 (899)
ede111 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 905
 Suzukit keményen hajtottam, és sok rövid menet is volt benne. Simán liter alatt lehet tartani.,,ede
Előzmény: Márklár (902)
ede111 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 904
  Be is b......na ha ennyit enne. Nyáron kb 100 üzemóra lesz biztosan 4 hét alatt, az ezzel a fogyasztással csak üza-ban 1 millió FT.  Nagyon nagyon max. 400ezer a limit, ki is kell hogy jöjjön belőle.  Miért jobb a tengeri fogyasztás?????????  ha jobb egyáltalán..Gyakorló hajósok a max. fogy. 30-40 %-át használják el.term. normál menetben.          ede
Előzmény: Márklár (902)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.19 0 0 903
Ezek az adatok honnan vannak?
Előzmény: Márklár (901)
Márklár Creative Commons License 2005.12.19 0 0 902

 

"A K MAXXí 5Le Suzukival nálam átlag 1-1.3  litert evett nyáron, kb 60 üzemórat számolva "

 

     Yamaha  F6B  (5 LE, benzin, 4-ütem, külmotor)

   Max.fogy: 2 l/h

 

Márklár

Előzmény: ede111 (899)
Márklár Creative Commons License 2005.12.19 0 0 901

 

Ede, jól számoltál! :)))

 

      Yamaha   F115A  (115 LE, injector, benzin, külmotor)

                     1741 cm3

  Max.fogy:    38 l/h

 

Márklár

Előzmény: ede111 (896)
Márklár Creative Commons License 2005.12.19 0 0 900

 

"Ezen kötekedtem! Ha azt adod meg hogy 0,33l/LE/h akkor tedd mellé max. fordulaton....."

 

De hát ott volt, idézem (881 sz-ban):

 

"Természetesen, ez teljes terhelésen értendő! (Nyilván, ésszerű vezetéssel, lényegesen kevesebb.) "

 

Ezért nem értettem, hogy mi nem világos. :))

 

Márklár

 

Előzmény: Barbabianka (891)
ede111 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 899

 Három négy környezetemben hajózóval egyeztettem még ősszel a reális fogyasztást illetően, ők hasonló  ( 90, 115 suzi. ill honda) motorral, talán hasonló hajóval utazgatnak, nem eladók voltak,  és 12-16 lit. körüli saját fogy. mondottak hazai vizeken, nyilván sok függ a kéztől is. Tengeren számolva állitólag kicsivel jobb a fogyasztás.Volt aki szép komotos hajózás mellett jócskán 10 alattit mondott, felajánlva , hogy menjek vele és tapasztaljam.

 Nyilván nem 20-25 csomóval gondolta. Azt hiszem reálisan számolok ha 13-15 körüli átlaggal számolok a tengeri fogyasztásra. Persze siklásban és nem vaddisznó módon száguldozva.  1o hónap mulva pontos adatokat tudok mondani.

 A K MAXXí 5Le Suzukival nálam átlag 1-1.3  litert evett nyáron, kb 60 üzemórat számolva                üdv,,,,  ede

Előzmény: Thernitibi (898)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.19 0 0 898
"Hát én ennek a harmadával számolok"

Én csak annyit kérek, próbáljátok ki.

De szerintem az eladó által közölt adat sem valós. Ha én lennék az eladó, én sem mondanék mást.
Tulajdonképpen meg is értem az eladókat, hiszen egy honi dealer sem rendelkezik olyan lehetősséggel, hogy egy típuson belül különböző ütemmel, és LE-vel rendelkező motorokat teszteljenek. Ilyen esetben leginkább a vevők visszajelzésére szoktak hagyatkozni, amelyek (tapasztalataim szerint) általában szubjektívre szoktak sikeredni.
Előzmény: ede111 (896)
krezidiesel Creative Commons License 2005.12.19 0 0 897
Nem értem miért ilyen nehéz ezt a fajlagos fogyasztást megérteni!
Mértékegysége (SI-ben) :kg/kWh .
Magyarul azt jelenti hogy egy motornak 1kW-nyi teljesitmény leadásához óránként mennyi üzemanyag kell.
Nyilván való hogy más súlyú , terhelésű, sebességű,stb, stb hajóknál más a teljesitmény igény. De a fajlagos fogyasztás az nem!
Tehát ha egy hajónak pl 30km/h tempónál x lóerő a teljesitmény igénye akkor a fogyasztása x szorozva a motorjának a fajlagos teljesitményével adja az óránkénti fogyasztást.
Egy autónak pl egyenletes 120km/h sebességhez 20-30ló kell...
ede111 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 896
  880-as irás,  0.33l/ Le:h   azaz 0.33x115= 37.95, na mégse 40   csak    38l. Hát én ennek a harmadával számolok?!        ede
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.19 0 0 895
Tényleg, hol olvastad azt a 40l/h fogyasztást?
Előzmény: ede111 (892)
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.19 0 0 894

Szivem csücske Salesquy Ha tudod a megoldást akkor minek vizsgáztatod a népet??

Ha jobban megnézed a grafikont a bal oldalon megtalálod a literbeosztást.

 

Előzmény: salesguy (890)
ede111 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 893
Még adalék,,, gondolom a test is számit, nem mindegy, hogy egy 5.40 Quick. kb 750kg , vagy egy 24 lábas másfél tonnás hajót visz a motor 20 csomóval. A fogyasztás üzemórára messze nem azonos,, ede
ede111 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 892
Sziasztok,,, most olvasom a fogyasztási adatokat, és máris megyek benzinért, hogy alágyujtsak a vadonatuj Quicksilvernek, mielőtt használnám (115Le , Suzuki 4 üt. inj. hengerenk.befecsk. a megadotttak szerint 40 literes fogyasztás), de előtte még elbánok az eladóval , aki megesküdött, hogy normál használat mellett , siklásban kb.20csomós(37km/h) tempóval, 4-6 személlyel 12-15 lit. a fogyasztás.Veszélyben az eladó élete??? üdv,,,, ede
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.19 0 0 891

Erröl szól a beszélgetés! ez hiányzott a képlethez.

Ez a képlet nem arról szól, hogy egy hajó, egy bizonyos motorral mennyit fogyaszt,

hanem arról, hogy egy bizonyos motor, teljes terheléssel mennyi benzint (gázolajat),

képes elégetni. vagyis max. fogyasztás!

A gépkocsi müszaki leirásában is legalább 3 érték szokott szerepelni: városban, 120km/h és átlag. Ezen kötekedtem! Ha azt adod meg hogy 0,33l/LE/h akkor tedd mellé max. fordulaton vagy 70% fordulaton. A fogyasztás a egy optimális fordulaton kb a fele a max.-on fogyasztott benzin mennyiségnek és akkor még a többi tényezöröl nem is beszéltünk.

Lányos zavaromban végignéztem néhány VP motor müszaki adattáblázatát.

A következö motorokhoz 3.0GLM-C, 3.0GLP-C, 4.3 GL-D, 4.3GXi-E, 4.3GXi-EF, 5.0GL-E, 5.0GXi-E, 5.0GXi-EF, 5.7GL-E, 5.7… 8.1….. A gyári adatlapon sincs megadva a fogyasztás. Valószinüleg tudják miért??!!

Ezért kaptam fel a fejem a 45l/ó válaszon.

Üdv.

bb

Előzmény: Márklár (887)
salesguy Creative Commons License 2005.12.19 0 0 890
Előzmény: salesguy (889)
salesguy Creative Commons License 2005.12.19 0 0 889

varom a tablazatot Barba

en meg nezegetem a Volvopenta honlapjat csak mivel nem vagyok muszaki ember nehezen ertelmezem a grafikont(es gallonban van megadva) 1 gallon= 4 L ???

Előzmény: Barbabianka (886)
krezidiesel Creative Commons License 2005.12.19 0 0 888
Visszafele is igaz: egy adott fordulaton megméred a hajó fogyasztását, elosztod arra a tipusra jellemző fogyasztási adattal megkapod azt hogy adott fordulaton hány lóval terheli a propeller a motort.
Előzmény: Barbabianka (886)
Márklár Creative Commons License 2005.12.18 0 0 887

 

Ez a képlet nem arról szól, hogy egy hajó, egy bizonyos motorral mennyit fogyaszt,

hanem arról, hogy egy bizonyos motor, teljes terheléssel mennyi benzint (gázolajat),

képes elégetni.

Egy autós példával had éljek. Biztos ültél már olyan autóban, amelyben van fedélzeti

 computer. Alacsony sebességi fokozatban, ha huzatod, a pillanatnyi fogyasztás

könnyen elérheti a 20-25 litert. (pl: 1800 cm3 motor). Ha az autókban nem lenne

sebesség váltó, igen magas fogyasztások lennének. De ügye az autók sem fogyasztanak ilyen sokat. Az említett motor (1800 cm3) 8-10 literrel elmegy. De a

motor képes lenne, 20-30 litert elfogyasztani!

 

"Lehet, hogy egykoron igaz volt a tétel, de azóta sokat fejlödtek a hajómotorok."

 

A Yamaha fogyasztási adatokat, egy 2004-es kiadványból vettem.

 

Márklár

Előzmény: Barbabianka (886)
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.18 0 0 886

Kresidiesel

Megerösited amit irtam. Ez a képlet így kétséges. Az én 170LE Volvo motoromnak 20csomós utazósebességnél a fogyasztása ca. 30l/h.

A jelenlegi befecskendezös motorokat nam tudod összehasonlitani a régi karburátoros motorokkal. Lehet, hogy egykoron igaz volt a tétel, de azóta sokat fejlödtek a hajómotorok. Az elözö Glastron hajómban egy 5l Ford karb. motor,

ugyan ennél a sebességnél a dupláját ette. Régi elökamrás dieselek és a jelenlegi turbó direktbefecskendezös motoroknál is nagy a különbsége a fogyasztásban.

bb

ps. Ha holnap lesz egy kis idöm összeállitok egy táblázatot. Egy német topicban leirják a résztvevök a hajójuk fogyasztását.

Előzmény: krezidiesel (885)
krezidiesel Creative Commons License 2005.12.18 0 0 885
Pedig a MAHART-nál is igy számoltak anno nagyhajókra...
Egy közvetlen befecskendezéses dizel 200-220g/kWh-t fogyaszt optimálisan. Egy nagyhajót addig "reszelnek" amig a propeller és a motor optimumban nem lesz egymással, mert egy aldunai útra tankoltunk anno 100t gázolajat... nem literekről van szó. A mi tapasztalatunk szerint egy karbis V8 pont kétszer annyit fogyasztott mint egy tdi. A benzinbefecsis mocik már biztos jobbak fogyasztásban.
Egy propeller hatványozottan veszi fel a nyomatékot a fordulattal, (nyomatékszor fordulat az =teljesitmény) tehát nagyon nem mindegy (mint autónál szintén) hogy miként kezeled a gázt. 3000-es fordulaton utazol, vagy 4500-on az másfélszeres fordulatkülömbség, de teljesitményigényben több mint kétszeres, sebességben meg kb csak 30-40% plusz, a propeller növekvő szlipje miatt. Magyarul mondjuk ha 30-al siklik egy hajo azzal, 42-el utazni kb kétszer annyi üzemanyag kell.
Jól látszott ez a turbónyomás mérőn is: 3000-nél mondjuk volt 0,5bar 4000-nél 1,1 bar, 1,2-nél nyitott a nyomásszabályzó a turbón, és ezért volt csak 1,3 4500-on.
Előzmény: Barbabianka (883)
Thernitibi Creative Commons License 2005.12.18 0 0 884
Szerintem ez a képletecske a legegyszerűbb levezetés, bizonyítja az utánnam tett hozzászólás:

Egy konkrét adat, a Yamahától: F 200A (200 LE, benzin, külmotor)

                                                   3352 cm/3

                              Fogyasztás:  66 l/h

 

Gondolom, nem nehéz kiszámolni, hogy a fenti motor 1LE/0,33l/h fogyaszt.

 

Továbbá volt egy olyan adat is, hogy egy 40LE Yamahárnak 15l/h adtak. Itt a szorzó 1LE/0,37/H-ra jön ki, szerintem rátartással adták meg  fogyasztást.

Minden esetre a 0,33-as szorzó régi, jól bevált módszer a fogyasztás megállapítására.

 

És azt is mondtam, nem kell elhinni, hanem ki kell próbálni.

A módszer: Pl. fogtok egy 5LE motort, egy négyszemélyes ladikot, beleűltök négyen, és megindultok háromnegyed gázzal egy órán keresztül.

Az erdményt kíváncsian várom.


Előzmény: Barbabianka (883)
Barbabianka Creative Commons License 2005.12.18 0 0 883

Válaszod gyorsan érkezett, csak nem világos. A 45/ó meghatározás félrevezetö. A fogyasztást legjobban megtett távolság es fordulatszám megadásával tudod megadni egy megadott csónaktesthez.

Mire vonatkozik a ez a képlet.

Benzines esetén kábé 0,33l/óra/LE
Dízel esetén kábé 0,2l/óra/LE

Hajó nagyság? Forma? Súly?  Menetsebesség? Végsebesség? Valamivel komplikáltabb mint ez a  képlet.

 

Előzmény: Thernitibi (876)
Márklár Creative Commons License 2005.12.18 0 0 882

 

Még annyit fűznék hozzá, hogy ennek a max. fogyasztási adatnak, (átlagos vezetéssel), kb. a felével el lehet menni. Ezt tapasztalatból tudom, mert az én

40-es Yamahámra, 15l/h max. fogyit írnak, és a 7.5 l/h-át, simán tudom hozni,

(még alatta is).

 

Márklár

Előzmény: Márklár (881)
Márklár Creative Commons License 2005.12.18 0 0 881

 

Sziasztok!

 

Egy konkrét adat, a Yamahától: F 200A (200 LE, benzin, külmotor)

                                                   3352 cm/3

                              Fogyasztás:  66 l/h

 

Természetesen, ez teljes terhelésen értendő! (Nyilván, ésszerű vezetéssel, lényegesen kevesebb.) 

 

Márklár             

Thernitibi Creative Commons License 2005.12.18 0 0 880
Naszóval:
Benzines esetén kábé 0,33l/óra/LE
Dízel esetén kábé 0,2l/óra/LE

Aki nem hiszi (persze miért hinné?), próbálja ki.

Várom a jövőnyári tapasztalatokat.
Előzmény: salesguy (879)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!