Menne 40-et is, nekem bőven elég a 20 , sokszor még annyi sem lesz, viszont 4 -6fővel kényelmesen lehet hajózni a szigetek között, kabinba lehet pakolni, ill. 3-4 fővel 2-3napra is el lehet utazni, alvás, zuhanyzás (édesviz!) OK. Sajnos az ára ujonnan, meglevő extrákkal közel duplája annak amit irtál, szerencsémre 86 üzemórával sikerült hozzájutni , s ilyenkor már 30-40%-ot veszit az uj árból. Szerintem akár Honda, Yam ,Suzuki, de van még más is, egy 18 lábas kabinos testet, ami tipustol függetlenül kb 600-800kg, normál kirándulós felnőttes stilusban 12-16 literrel el kell hogy vigye, hiszen ezek jelenleg ebben a kategóriában a legkorszerübb nagyszámu szériamotorok a világon.Jövőre kiderül, ede
Én azt javaslom, még mielőtt bárkinek is a véleményére adnál, magad teszteld a motort. Minden esetre én úgy gondolkodom, hogy 20 csomós sebességért kár 4 és fél millát beáldozni.
Be is b......na ha ennyit enne. Nyáron kb 100 üzemóra lesz biztosan 4 hét alatt, az ezzel a fogyasztással csak üza-ban 1 millió FT. Nagyon nagyon max. 400ezer a limit, ki is kell hogy jöjjön belőle. Miért jobb a tengeri fogyasztás????????? ha jobb egyáltalán..Gyakorló hajósok a max. fogy. 30-40 %-át használják el.term. normál menetben. ede
Három négy környezetemben hajózóval egyeztettem még ősszel a reális fogyasztást illetően, ők hasonló ( 90, 115 suzi. ill honda) motorral, talán hasonló hajóval utazgatnak, nem eladók voltak, és 12-16 lit. körüli saját fogy. mondottak hazai vizeken, nyilván sok függ a kéztől is. Tengeren számolva állitólag kicsivel jobb a fogyasztás.Volt aki szép komotos hajózás mellett jócskán 10 alattit mondott, felajánlva , hogy menjek vele és tapasztaljam.
Nyilván nem 20-25 csomóval gondolta. Azt hiszem reálisan számolok ha 13-15 körüli átlaggal számolok a tengeri fogyasztásra. Persze siklásban és nem vaddisznó módon száguldozva. 1o hónap mulva pontos adatokat tudok mondani.
A K MAXXí 5Le Suzukival nálam átlag 1-1.3 litert evett nyáron, kb 60 üzemórat számolva üdv,,,, ede
De szerintem az eladó által közölt adat sem valós. Ha én lennék az eladó, én sem mondanék mást. Tulajdonképpen meg is értem az eladókat, hiszen egy honi dealer sem rendelkezik olyan lehetősséggel, hogy egy típuson belül különböző ütemmel, és LE-vel rendelkező motorokat teszteljenek. Ilyen esetben leginkább a vevők visszajelzésére szoktak hagyatkozni, amelyek (tapasztalataim szerint) általában szubjektívre szoktak sikeredni.
Nem értem miért ilyen nehéz ezt a fajlagos fogyasztást megérteni! Mértékegysége (SI-ben) :kg/kWh . Magyarul azt jelenti hogy egy motornak 1kW-nyi teljesitmény leadásához óránként mennyi üzemanyag kell. Nyilván való hogy más súlyú , terhelésű, sebességű,stb, stb hajóknál más a teljesitmény igény. De a fajlagos fogyasztás az nem! Tehát ha egy hajónak pl 30km/h tempónál x lóerő a teljesitmény igénye akkor a fogyasztása x szorozva a motorjának a fajlagos teljesitményével adja az óránkénti fogyasztást. Egy autónak pl egyenletes 120km/h sebességhez 20-30ló kell...
Még adalék,,, gondolom a test is számit, nem mindegy, hogy egy 5.40 Quick. kb 750kg , vagy egy 24 lábas másfél tonnás hajót visz a motor 20 csomóval. A fogyasztás üzemórára messze nem azonos,, ede
Sziasztok,,, most olvasom a fogyasztási adatokat, és máris megyek benzinért, hogy alágyujtsak a vadonatuj Quicksilvernek, mielőtt használnám (115Le , Suzuki 4 üt. inj. hengerenk.befecsk. a megadotttak szerint 40 literes fogyasztás), de előtte még elbánok az eladóval , aki megesküdött, hogy normál használat mellett , siklásban kb.20csomós(37km/h) tempóval, 4-6 személlyel 12-15 lit. a fogyasztás.Veszélyben az eladó élete??? üdv,,,, ede
Erröl szól a beszélgetés! ez hiányzott a képlethez.
Ez a képlet nem arról szól, hogy egy hajó, egy bizonyos motorral mennyit fogyaszt,
hanem arról, hogy egy bizonyos motor, teljes terheléssel mennyi benzint (gázolajat),
képes elégetni. vagyis max. fogyasztás!
A gépkocsi müszaki leirásában is legalább 3 érték szokott szerepelni: városban, 120km/h és átlag. Ezen kötekedtem! Ha azt adod meg hogy 0,33l/LE/h akkor tedd mellé max. fordulaton vagy 70% fordulaton. A fogyasztás a egy optimális fordulaton kb a fele a max.-on fogyasztott benzin mennyiségnek és akkor még a többi tényezöröl nem is beszéltünk.
Lányos zavaromban végignéztem néhány VP motor müszaki adattáblázatát.
A következö motorokhoz 3.0GLM-C, 3.0GLP-C, 4.3 GL-D, 4.3GXi-E, 4.3GXi-EF, 5.0GL-E, 5.0GXi-E, 5.0GXi-EF, 5.7GL-E, 5.7… 8.1….. A gyári adatlapon sincs megadva a fogyasztás. Valószinüleg tudják miért??!!
Ezért kaptam fel a fejem a 45l/ó válaszon.
Üdv.
bb
Visszafele is igaz: egy adott fordulaton megméred a hajó fogyasztását, elosztod arra a tipusra jellemző fogyasztási adattal megkapod azt hogy adott fordulaton hány lóval terheli a propeller a motort.
Ez a képlet nem arról szól, hogy egy hajó, egy bizonyos motorral mennyit fogyaszt,
hanem arról, hogy egy bizonyos motor, teljes terheléssel mennyi benzint (gázolajat),
képes elégetni.
Egy autós példával had éljek. Biztos ültél már olyan autóban, amelyben van fedélzeti
computer. Alacsony sebességi fokozatban, ha huzatod, a pillanatnyi fogyasztás
könnyen elérheti a 20-25 litert. (pl: 1800 cm3 motor). Ha az autókban nem lenne
sebesség váltó, igen magas fogyasztások lennének. De ügye az autók sem fogyasztanak ilyen sokat. Az említett motor (1800 cm3) 8-10 literrel elmegy. De a
motor képes lenne, 20-30 litert elfogyasztani!
"Lehet, hogy egykoron igaz volt a tétel, de azóta sokat fejlödtek a hajómotorok."
A Yamaha fogyasztási adatokat, egy 2004-es kiadványból vettem.
Megerösited amit irtam. Ez a képlet így kétséges. Az én 170LE Volvo motoromnak 20csomós utazósebességnél a fogyasztása ca. 30l/h.
A jelenlegi befecskendezös motorokat nam tudod összehasonlitani a régi karburátoros motorokkal. Lehet, hogy egykoron igaz volt a tétel, de azóta sokat fejlödtek a hajómotorok. Az elözö Glastron hajómban egy 5l Ford karb. motor,
ugyan ennél a sebességnél a dupláját ette. Régi elökamrás dieselek és a jelenlegi turbó direktbefecskendezös motoroknál is nagy a különbsége a fogyasztásban.
bb
ps. Ha holnap lesz egy kis idöm összeállitok egy táblázatot. Egy német topicban leirják a résztvevök a hajójuk fogyasztását.
Pedig a MAHART-nál is igy számoltak anno nagyhajókra... Egy közvetlen befecskendezéses dizel 200-220g/kWh-t fogyaszt optimálisan. Egy nagyhajót addig "reszelnek" amig a propeller és a motor optimumban nem lesz egymással, mert egy aldunai útra tankoltunk anno 100t gázolajat... nem literekről van szó. A mi tapasztalatunk szerint egy karbis V8 pont kétszer annyit fogyasztott mint egy tdi. A benzinbefecsis mocik már biztos jobbak fogyasztásban. Egy propeller hatványozottan veszi fel a nyomatékot a fordulattal, (nyomatékszor fordulat az =teljesitmény) tehát nagyon nem mindegy (mint autónál szintén) hogy miként kezeled a gázt. 3000-es fordulaton utazol, vagy 4500-on az másfélszeres fordulatkülömbség, de teljesitményigényben több mint kétszeres, sebességben meg kb csak 30-40% plusz, a propeller növekvő szlipje miatt. Magyarul mondjuk ha 30-al siklik egy hajo azzal, 42-el utazni kb kétszer annyi üzemanyag kell. Jól látszott ez a turbónyomás mérőn is: 3000-nél mondjuk volt 0,5bar 4000-nél 1,1 bar, 1,2-nél nyitott a nyomásszabályzó a turbón, és ezért volt csak 1,3 4500-on.
Válaszod gyorsan érkezett, csak nem világos. A 45/ó meghatározás félrevezetö. A fogyasztást legjobban megtett távolság es fordulatszám megadásával tudod megadni egy megadott csónaktesthez.
Mire vonatkozik a ez a képlet.
Benzines esetén kábé 0,33l/óra/LE Dízel esetén kábé 0,2l/óra/LE
Hajó nagyság? Forma? Súly? Menetsebesség? Végsebesség? Valamivel komplikáltabb mint ez a képlet.
Még annyit fűznék hozzá, hogy ennek a max. fogyasztási adatnak, (átlagos vezetéssel), kb. a felével el lehet menni. Ezt tapasztalatból tudom, mert az én
40-es Yamahámra, 15l/h max. fogyit írnak, és a 7.5 l/h-át, simán tudom hozni,