Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Normal harchelyzetben manapsag 15 perc boven elavult ha nem tudod megvedeni magad.
De szeretném ha ilyen "elavult" Patriotok védenék az országot! :D
Aki szamit a szakmaban gyur ra ezerrel de idaig csak olyan eszkozk jottek ki mint pl ami a fulelo keszulek volt anno a radar megjelenese elott.
Valamit er de nem az igazi.
Részben igazad van, részben nem. Abban 100%-osan egyetértek veled, hogy a B-2, és az F-22 ellen nem nagyon van ellenszer. Bitang jól megcsinált gépek. A kialakításuk minden oldalról, szögből biztosítja a "lopakodást".
A probléma a sokkal nagyobb példányszámban épülő F-35-el van. Ez a gép kizárólag szemből (30 fok) számít alacsony észlelhetőségűnek. Oldalról és hátulról már csak csökkentett észlelhetőségű. Ezt egy jól felépített, jól szervezett légvédelmi rendszer ki is tudja használni. Szóval az a bizonyos 100 kilométer, amin belül az orosz VHF AESA radar felderíti, csak akkor érvényes, ha az F-35 többé-kevésbé szemberepül vele. Ha kiesik ebből a 30 fokos szők kis zónából, a radar akár 200-250km-ről is észlelheti.
"Trotty, bármilyen nem aesa rendszerű radart. Szándékosan teszel úgy mint aki fogalmatlan?"
Csak azert kerdem mert a NYEBO egy teljesen uj kategoria. Semmit nem valtot ki mert nem volt elodje.
A hagyomanyos radarokra a nem lopakodo gepek miatt tovabbra is szukseg van. Azokat nem valtotta ki viszont egy uj generacio nyitopeldanya es igy nincs elod !
"Persze mint a mesében. Méteres technikával már 99-ben sem tudott a NATO sokat kezdeni.
Zoliék P18-asa folyamatosan ment."
Szerinted mennyire valoszinu hogy az ami 1999 ben problemat okozott az USAF nak az most problema? Szerintem nem a felderitesevel volt gond hanem a megsemmisitesevel. De csak tippelek.
"A lopakodas ellen manapsag meg senkinek nincs igazi ellenszere. "
Aki szamit a szakmaban gyur ra ezerrel de idaig csak olyan eszkozk jottek ki mint pl ami a fulelo keszulek volt anno a radar megjelenese elott.
Valamit er de nem az igazi.
Es ahogy ezt korabban irtam ez mindenkire az USAF ra is vonatkozik. Ami az USAF oldalan van hogy van annyi kapacitasuk hogy ne a radarokkal hanem a repterekkel foglalkozzanak. Ha nem szall fel gep mar ovek a legifoleny.
Ugye ez egy lassan nehezen telepitheto gyakorlatilag helyhez kotott technika.
Hát ha a 15 perces áttelepítési idő neked helyhez kötött, akkor a HAWK/Patriot micsoda?
:D
Viszont a kisugarzott teljesitmeny miatt szerintem a rendszer tobb szaz kilometerrol bemerheto es a 15 perces bontas ( ennyi egyaltalan ??? ) arra eleg hogy robotrepulogep 200 km rol ( mondjuk egy jarorogeprol ) odaerjen.
Persze mint a mesében. Méteres technikával már 99-ben sem tudott a NATO sokat kezdeni.
Zoliék P18-asa folyamatosan ment.
A lopakodas ellen manapsag meg senkinek nincs igazi ellenszere.
Jajmár, ez olyan TopGun magazinos :D
Igzi a lopakodni sem tud mindenki plane nem a csucs minosegben.
Hogy melyik légicél milyen minőségben tud lopakodni, azt szívesen megvitatnám, de alig hiszem hogy lenne valós információnk róla.
Addig meg marad:
Zoli mérése -30dBsm; F117
lletve pár megbízhatatlan sajtó anyag miszerint...
Ami pénzt a nyugat betolt az F35 fejlesztésbe, nos azt az Oroszok (nyilván ennek csak a töredékét) nagyjából a NEBO-M illetve az Sz-350 Vityáz-ba tolták be.
Ez megint mekkora marhaság már. Pont az elektronika mérete és súlya nem gond, mert az a radar amit kivált sokkal nagyobb és nehezebb, másrészt a feldolgozó egység az amerikai gépben sem nagyobb teljesítményű, mint mit az orosz ipar jelenleg tud. A szoftver lehet inkább a gond, bár ezt nem tudhatom, ahogy te sem..
Feltetelesen elfogadva az adatot ( ki tudna leelelnorizni pro vagy kontra ) a 100km nekem kevesnek tunik.
Ugye ez egy lassan nehezen telepitheto gyakorlatilag helyhez kotott technika. ( haboruban ha nem tudsz satrat bontani 5 max 15 percen belul akkor veged )
Ertelem szeruen nem telepitik frontvonalba hanem cca 50 km rel hatrebb hogy a tuzerseg hatotavjan kivul legyen ( mar az 50 km sem eleg ehez manapsag ) Az az van masik 50 km re az F-35 nek hogy veszelyzonaba legyen.
Viszont a kisugarzott teljesitmeny miatt szerintem a rendszer tobb szaz kilometerrol bemerheto es a 15 perces bontas ( ennyi egyaltalan ??? ) arra eleg hogy robotrepulogep 200 km rol ( mondjuk egy jarorogeprol ) odaerjen.
Bekeben felderiteni oke de szerintem haboruban sok haszna nem lenne.
A lopakodas ellen manapsag meg senkinek nincs igazi ellenszere. Igzi a lopakodni sem tud mindenki plane nem a csucs minosegben.
Mennyi is ennek a rendszernek a telepitesi bontasi ideje ?
Ezt senki nem vitatta. Foldi rendszerekben ahol a meret a suly annyira nem szamit ot megtudjak oldani de ott ahol a meret a suly korlatoz ott jelenleg nem eleg a tudomanyuk.
Abban lehet, hogy igazad van, hogy az oroszoknak nincsenek szolgálatban AESA radarral szerelt repülőgépeik. DE! Azt tudtad-e, hogy a légvédelemnél több fajta is van, amiket már szolgálatba állítottak? A világon senkinek nincs VHF AESA radarja, csak az oroszoknak!
Az AESA nem csak abban különbözik a PESA-tól, hogy pár nagyságrenddel drágább (és pár százezer sornyi SW kód kell az működéséhez), hanem a lehetséges üzemmódok párhuzamos megvalósítása által; (értsd időosztásos, ~100mérés/sec) működése az összes lehetséges üzemmódnak:
- AA célkutatás (első impulzusig)
- AA LPI célkövetés (az összes többi impulzusnál; változó frekivel, impulzus ismétlődési idővel, impulzus kompresszióval, jelalakkal)
- földi SAR kép generálása (mozgó célok felderítése, és álló célok alak alapú azonosítása)
- Tengeri célok felderítése
- Analóg radarok zavarása (szögben, és távolságban)
- Tűnyalábú (elvileg lehallgatatlan) kommunikációs csatorna létesítése (a kötelék más gépeivel)
Egész jó laikus összefoglaló (ezt pozitív értelemben mondom). Pár apróság:
Ha egy antennarácsban változtatod a modulon teljesítményét egymáshoz képest, az viszi a karakterisztikát is. Ha _csak_ az amplitúdókkal játszol, akkor a nyaláb iránya nem fog változni, de az alakja igen. A nyalábszélesség, melléknyalábok helye, szintje, a nullhelyek mind változnak. Érdekesség, hogy aszimmetrikus amplitúdó eloszlással is a karakterisztika szimmetrikus marad.
1 mikroszekundum az 150 méter hatótáv. A vevő ennél lényegesen hosszabb ideig van nyitva (ms nagyságrend). A kisugárzott impulzus hossza esik mikroszekundumos tartományba (ha impulzuskompressziót is használnak, akkor 10-100 mikro is lehet).
A linkelt oldalon levő találatok alapján, egy kis számolással kb. 640 - 650 milliárd rubel. Ez a hivatalos rubel/dollár árfolyamon értendő, ami 50-60-ig 4 dollár / rubel volt (LOL). Hogy ez valójában mennyit ért valójában az jó kérdés. Ha a 61 jan. 1-től érvényes árfolyamon (0.9) számolunk, ami valószínűleg közelebb áll a valósághoz, akkor 140 - 150 milliárd rubel jön ki. Te jössz :)
Nekem egyszer elküldte nekem a teljes költséget és azt, hogy mennyi volt a rakéta, a bunkerek, út és radar aránya. A HT összefoglóba ezt részben átemeltem.
A szükséges úthálózat hossza kb. 1000 km volt Moszkva körül és a megerősített betonfedezékek és egyéb építészeti költségek a teljes projekt kb. felét (!) tették ki. A rendszer teljes költségének kb. negyede a radarrendszer kiépítésére ment el. A rakéták gyártási költsége kb. a rendszer teljes árának a negyedét tették ki. A teljes összeget Hpasp majd leírja.
"Szerintem nem tartasz te semmit csak primitíven trollkodsz. Volt egy véleményed, utánanéztem, mondtam hogy igazad van, most meg örömtáncot lejtesz mert te vagy a tükör.
Max egy lavór lábvíz vagy amelyben tükröződik valami."