Most szerződtünk le egy mentazöld 1.4-es Lacetti Star-ra, szóval hamarosan(???) én is növelem a márkatársak számát. Eddig egy Matizt hajtottam, a szüleimnek pedig Kalosuk van (bár azt nem sokat vezettem), így tulajdonképpen Daewoo-Chevy törzsgárdatagnak is számíthatok.
Egyébként a Matizzal elégedett voltam, hozta, ami egy ilyen géptől elvárható, és csak akkor hagyott cserben ha égve felejtettem a fényszórót (ilyenkor jött jól az Assistance). Kíváncsian várom, hogy mit tud a Chevrolet két kategóriával feljebb...
A Lacetti tényleg nem figyelmeztet az égve hagyott lámpára ? A keresekedésben ezt mondták, de már ez sem tudott eltántorítani.
Anyám Lacija 5,9 evett (1,4 5ajtós). Ez már korrekt. Majd még figyelem az adatokat.
Vezettem is a gépet kicsit hosszabb távon (50-60 km): továbbra is fárasztó az üléspozíció, azaz a jobblábam hamar elfárad, valamint a sebességváltó nem esik kézre, lehetne 5-10 centivel a műszerfalhoz közelebb. Sikerült egyszer 4-be kapcsolva megrecsegtetni. Vagy a kuplung vagy a váltó hosszú útja lehetett a ludas vagy én (jobb váltóhoz vagyok szokva szerencsére) :) De szerintem mindhárom közrejátszott. Egyébként se vagyok a váltóval kibékülve, messze vannak a fokozatok, az 5-ös fokozatba nehezebben is csusszan. Bár ez már túl van a csusszanáson, mert nagyobb erő szükséges hozzá.
Thule az egyik legjobb csomagtartó és tetőbox gyártó. Itthon jelentősen túlárazott, a német nyelvterületen kb. kétharmad áron megveheted a dolgaikat. Itt a kínálat:
2x vezettem (150+60km) haverom 1,6-os SW Platinum gépét. Igen jó autó, kényelmes beltér, szép, tágas kaszni, kellően dinamikus motor és normálisan fogyasztás jellemzi. Országút-autópálya 1/3-2/3 arányban 7,4l/km, Bp.csúcs-országút felesben 8,5l/km-es átlagot mutat. Közel 2000km van benne, még bejáratós, valszeg tovább javulhat a fogyi.
Lenne egy pár kérdésem a Lacetti 1,4 Elit-ről.Volt azaz még van egy 1,2S Kalosom, igen sok gond problema volt vele,jelenleg 32000 km van benne (15hós) és már túl van egy gyűrűsor cserén, kétszeri computer cserén,kétszeri hengerfej javitáson,váltólebontáson,seria hiba miatt difibe vlmi alátét cserén, és sok sok auto Klubbbos autómentós papir sorakozik a szervizkönyve....és még sok egy apró alkatrész cserén,a váltó most kezdi a haláltusát.
Szóval ennek a kocsinak az ügyét már sok sok mindenki ismeri, a fogysztóvédelem,az autó2 jogásza a saját ügyvédem egy- két autószalon, kiemelten ahonnan vettem,és még sokan mások.Még konkrét információm nincs hogy ki hol tart az ügyben de már nem is érdekel...
Kb.2 hete voltam 30ezres szervizen és a szalontól azt az ajánlatot kaptam hogymivel ilyen xar az én kicsi drága járgányom, mit szólnák egyLacetti 1,4 Elit-hez?
Az ajánlatuk az volt hogy a Kalosomat 1.467.000ért beveszik és a 3.245000(metál)Lacettit megkapom 2.580.000 Ft.ért.Magukénak érzik a hibát nem akarnak ebből problematikát, stb....ELFOGADTAM..
Mit várhatok,tapasztalatok,seria hibák,vagy végig élem mindezeket?
Azt azért tudni kell, hogy a város nagyon rövid városi utakat (3-4 perc, 1-3 km) jelent. Ez van, a takarékos autózás mindig távol állt tőlem, a Mitsu is kb. ennyit evett (országút-vegyesben 1 literrel kevesebbet).
Igazából olyan kevés km-t megyek egy hónapban, hogy leszarom mennyit fogyaszt.
A jövőhéten kedden veszem át az 1,6-os SW met Elite felszereltséggel az autó Danubiánál. Végigolvastam a topicot a kérdésem az lenne mire figyeljek az autó átvételekor? esetleg tapasztalatok amivel bepróbálkoztak nálatok ill a gyári balupunkt CD viszi a másolt lemezeket is?
A szolgáltatónk neve www.ns.nlg.hu ról www.nlgsys.net re változott, és állításuk szerint a DNS szerverek valamijen más szolgáltatói dologok miatt lassan frissülnek. Ekkor megkérdeztem, hogy van az, hogy nekem szombat du óta ment, viszont hétfő du akartam fellépni azóta nem megy. Most akkor mi van?? Erre is a más szolgáltatók DNS meg valami reg eljárást hibáztat. (valami olyant mondott, hogy a gerinc hállózaton reggelt domain név szinte azonnal fenn van a DNS szerveren, míg itthon reg domain csak napok múlva, Axeleró szerint ez a hivatalos procedúra, ki érti ezt??) Wasek is csak enyit tudott, többet nem tud tenni ő sem, illetve én próbálom összefogni a dolgot, nyomozgatni a több mint 50 szolgáltatón keresztül, hogy most éppen mi is van.
Van olyan hállózat ahonnan most is elérhető a klub oldala!
Lehet,hogy hihetetlen dolgot fogok írni,de miért szépíteném,ha nem így van!
Egyébként a clubbon szoktam írogatni gyussz fedőnéven,de sajnos már vagy 3 napja nem elérhető!
No a lényeg,hétvégén hosszabb útra indultam ezért mivel matricát is vettem meg is tankoltam.34,6 litert tankoltam 490km-re,és ebben már sok klima használat is volt.
Igazándiból 1X sikerült 8 literre feltornázni.Tavaly Olaszország 5 személy kitömött csomagtartó,és tetőbox.A hétvégén megkináltam autópályán 140-190 között a klima folyamatosan nyomta,+ tötyörgés a déli parton a sok útfelbontás miatt,és bár nem tankoltam (400km) de ez sem lesz 7,5nél több a szintmutató szerint.Egy bökkenő van!Ez egy NUBIRAIII!De ha minden igaz a 2 autónak csak a neve más,és egy két külső megoldás.És még egy érdekesség!
Nekem a vezetési stilus nem igazán befolyásolja a fogyasztást,ezért az első 3-4 ezer km után pörgetem rendesen.(egyébként a clubforumon általános vélemény:kell is)
Hááát, a Kumho nekem sem a szívem csücske, de az is biztos, hogy csak pár ezer forint a különbség a Bridgestone-hoz képest, és még a méret is egy kicsit el van szúrva (195/55).
Miért nem raktak rá gyárilag /60-ast...?
Az tuti, hogy ha cserélni kell, nem leszek "újravásárló"
Az a trükk, hogy van a hűtőrács feöli belső oldalon, vízszintesen is egy olyan csavar, amit a könyv nem ír. Hátulról kell benyúlni egy dugókulccsal... Rossz, aki rosszra gondol :) (na ebből már nem jövök jól ki!) Ez után már kibillen a lámpatest. Le kell húzni a csatlakozókat és onnan már megy a dolog könnyedén.
Ha sikerült szétszedni, légyszives nézd már meg, neked hová van bekötve az a csatlakozó, amit a 373 hsz-ben lefotóztam. Köszi
Akkor lehet, hogy rosszul fogalmaztam. A rázást úgy értem, hogy az úthibákat sokkal jobban meg lehet érezni vele (szerencsére nem centírozási probléma). Az egyenlőtlen kopást azért nem tartom valószínűleg, mert 0 km-esen kerültek most tavasszal fel a kocsira. Az átvételkor már a téli gumi volt rajta.
Egyszerűen csak az alapanyag minősége lehet a gumi árával egyenes arányban.