Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sigma8 Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28669

Valóban nem helyes, de továbbra sem fér a fejembe, hogy az autószerelők miért menekülnek a 10w-40-től jobb olajtól. Nem értem ezt a görcsös ragaszkodást. Ez számomra megfejthetetlen.

 

Szervízbe az olajat és szűrőket mindig én viszem, így tudom mi kerül beépítésre.

Előzmény: R6Rider (28661)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28668

Bizonyítani nem tudom, de szvsz láttam már!:(

 

Minden esetre egy motorbelső sok mindenről árulkodik. Írhatod persze, hogy mindez csak feltételezés, de hát már ilyen gyarló/gyarlóak vagyunk.

Előzmény: Törölt nick (28663)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28667

Khmmm!

 

Szóval szerencsémre, de inkább szerencsétlenségemre pl: Fiat ügyileg látok/láttam már sok csudát. Miért különbözik vajh egy olasz manuál a magyartól? Nem beszélve a kontinensenkénti eltérésről! Mert van különbség! Pedig a vas egyforma.

... és nem fordítási anomália, mivel a számok azért talán egyformák egyformák.:)

 

 A gyártó műszaki képviselői sem egyértelműen nyilatkoznak, pedig hát ha nem ők, akkor kik a kompetensek valójában. ( friss élményeim vannak )

 

Ettől még persze csak bonyolultabb az élet!:(

 

Azért az ominózus D-4D  ( 2KD-FTV ) motorokhoz kiváncsi lennék mit találsz az adatbázisodban  gyári olajajánlásnak, ami mindenhol azonos?

... aztán akkor én is mutatok valamit.;-)

 

Előzmény: R6Rider (28660)
SLX-350 Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28666

Szia Berdinazzi,

 

" ... Láttál már a nem megfelelö olaj miatt autót megállni ? ... "

 

A kérdést ugyan nem nekem címezted de én már láttam nem is egy ilyen szomorú esetet.

Meglepő(?) módon a tulajok (a motorfelújítást követően) nagyon aprólékosan elkezdték böngészni a kenőanyagokra vonatkozó gyári követelményeket.

 

 

Előzmény: Törölt nick (28663)
vwopel Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28665

""egy autó bármilyen olajjal elketyeg. mit kell az olajon annyit vakerni.""

 

elketyeg, utána elkopog, legvégül jön a Családi kör. .....Nagyot koppan akkor, azután elhallgat.

 

Ez rád vonatkozva se lenne rossz, néha kevered a topikokat:-(

Előzmény: Törölt nick (28663)
R6Rider Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28664

Köszönjük Emese! XD

Előzmény: Törölt nick (28663)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28663
Láttál már a nem megfelelö olaj miatt autót megállni ? egy autó bármilyen olajjal elketyeg. mit kell az olajon annyit vakerni.
Előzmény: R6Rider (28660)
R6Rider Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28662

Szia! SLX már megírta a gyári követelményt, a 10W40 fél-szintetikus normál használatra kiváló. Amennyiben többször versenypályára tévedsz, akkor inkább egy teljesen szintetikus 10W50 a jó megoldás. Én 3.5 L mennyiséget látok, amit 12000 km vagy 1 év intervallum meglétekor kell cserélned, ezt érdemes tavasz elejére (szezonkezdetre) időzíteni, ha lehet.

Előzmény: kisp113 (28632)
R6Rider Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28661

Ez nagyon szomorú gyakorlat... Ezért kell olyan szervizt választani, ahol a megfelelő olajat teszik az autókba. Másik lehetőség, hogy ragaszkodni kell a hozott (a gyári előírásoknak megfelelő) motorolaj alkalmazásához.

Előzmény: Sigma8 (28652)
R6Rider Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28660

Sajnos a márkaszervizek mindenbe 10W40 motorolaj szemlélete (tisztelet a számos kivételnek) katasztrófa, sokszor volt már itt szó erről... :( Aki a gépkönyvi előírással ellenkező olaj alkalmazását engedi, és továbbra is bízik a szervizben, az vessen magára...

Előzmény: the show must go on (28654)
R6Rider Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28659

Megfogalmaztad a lényeget! :) Még szerencse, hogy a gyártó a gyári dokumentációkban nyilvánossá teszi a motorolajra (is) vonatkozó előírásokat. Ezért a felhasználóknak nem az ezen a fórumon is tévesen (D4D dízelbe API CF motorolaj) megadott információk alapján kell a gyári előírásoknak nem megfelelő olajat alkalmazni... :)

Előzmény: stevie-w (28629)
La57 Creative Commons License 2012.06.28 0 0 28658

Nem vettem személyes támadásnak az írásodat.Amugy ez az egész a szervíz miatt kezdődött mivel ott 10w-40-es olajjal töltötték fel,és mivel most már én cserélem mert már lejárt a 3év gari ,gondoltam jobb olajat teszek a gépbe.Itt jött a képbe az hogy milyen olajat vegyek mivel már egyszer lecseréltem és akkor Castrol edge 5w-40 TD került bele amiről itt lebeszéltek.Mostanában megint olajcsere jön, de most veszek valamilyen A1/B1 5w-30 as olajat,ami a gyári ajánlás.

Sok balesetmentes kilométert nektek is.

Előzmény: the show must go on (28655)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28657

Hali Steve!

 

Nem igazán bonyolódnék bele, mert a magam véleménye nem elég fajsúlyos és Isten őrizz ...:)

A tudásom meg csupán egy szerelő tudása ...:(

 

... de La57 olvtárs ennyit írt az autóról. 2007-es Toyota HiAce 2,5 D-4D. Talán ebbe nem kéne belebonyolódnod, mert ennek a motorszériának a gyártásában keveset módosítottak és a kód, hááát ...

 

Amúgy a rendelkezésemre álló daták sem egyértelműek. A nem Európai forgalmazásúaknál nincs is ACEA ajánlás.

 

A többit megtartanám magamnak ...:)

 

 

 

 

 

Előzmény: stevie-w (28656)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28656

Nem állítom hozzáértésem, ellentétben veled.

 

 

De azért keményen beszóltál...

 

 

Azért ezt egyeztesd a Castrol ajánlókat készítőkkel is

 

 

Ezen a topikon köztudott, hogy a Castrol ajánló kihívásokkal küzd. (Ha visszaolvasol, találsz egy pár epic failt.)

 

 

A márkaszerviz ajánlása meg nem lehet nagy tévedés, de gondolom ezt Te másképpen látod.

 

 

Valóban másképp látom. És van némi, khm, tapasztalatom, hogy miért látom másképp. (Életemnek egy boldogabb szakaszában márkaszervizek műszaki auditálásával (és más felügyeletével) foglalkoztam.)

 

 

Amúgy meg azért írtam a kollegának, mert a mi gépünk motorkódja is 2KD-FTV.

 

 

Szerintem La57 kolléga nem írt motorkódot. Hangsúlyoztam is, hogy megeshet, hogy a ti autótokhoz jó az az olaj, ami az övéhez nem. 

 

Szerintem ugorjunk.

 

Love, peace, unity.

 

Előzmény: the show must go on (28654)
the show must go on Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28655

Remélem Te nem veszed személyed elleni támadásnak és valamire való ráerőltetésnek amit írtam. Csak azt ami tény és még eddig működik.

Sok balesetmentes kilométert!:)

Előzmény: La57 (28653)
the show must go on Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28654

"A topiknak az kell, hogy az üzenete legyen, hogy az olajválasztáskor az első és legfontosabb paraméter a gyári előírás. Ha egy kérdező azt írja, hogy a  gyári előírás az ACEA B1, akkor felesleges, félrevezető és káros B3 vagy B4 osztályú olajok használhatóságáról filozofálgatni."

 

Nem állítom hozzáértésem, ellentétben veled. Azért ezt egyeztesd a Castrol ajánlókat készítőkkel is, és majd megkövetlek ha úgy érzem meg kell tennem. 

A márkaszerviz ajánlása meg nem lehet nagy tévedés, de gondolom ezt Te másképpen látod.

Amúgy meg azért írtam a kollegának, mert a mi gépünk motorkódja is 2KD-FTV.

Egyebekkel is szolgálok: '06 októberi gyártású, egy évet állt a Valeo cég francia telepén, Magyarországi forgalomba helyezése '08.05.21

Fehér.

 

 

Előzmény: stevie-w (28649)
La57 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28653

2 évvel ezelött volt az autó kötelező szervizen utoljára egy neves toyota szervizben ,akkor egész pontosan Castrol Powertech 10w-40-nel töltötték fel.

Előzmény: stevie-w (28651)
Sigma8 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28652

Hát ezzel vitatkoznék. :)

 

Nálunk Borsodban a "legtöbb" szervíz 10w-40-es olajat használ mindenhez. Ez tartják az optimumnak, mindegy hogy DPF van, vagy nincs. Lényeg, ha futott 60e km-t már a kocsi, nem kell vékonyabb olaj. :) Sajnos ezt hallom sok helyről, persze tisztelet a kivételnek!

 

Soha nem értettem azt, hogy egy átlagos autószerelő hogyan bírálhat felül olyan embereket, akik magát a motort tervezték.

Magyarországon sajnos ez bevett dolog.

Előzmény: stevie-w (28651)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28651

Ha nagy problémát okozna akkor a szervizek gondolom nem használnának ilyen olajokat.

 

 

A szervizek -- feltételezem -- azokhoz az autókhoz használnak ilyen olajokat, amiknek ez az előírásuk.

Előzmény: La57 (28650)
La57 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28650

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást.

Az én kérdésemre úgy érzem a választ megkaptam,maradok a gyári ajánlásnál.Amugy gondolom az is igaz hogy ha valaki A3/B3 olajat használ A1/B1 helyett valószinűleg nem lesz érdemben baja a motornak más kérdés hogy nem tartja be a gyári előírást.Ha nagy problémát okozna akkor a szervizek gondolom nem használnának ilyen olajokat.

stevie-w Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28649

Legalább néznél utána pontosan, ha már konkrét számokat használsz írásodban.

 

 

Ha valaki ennyire nem ért hozzá, mint te, az tényleg mi a fenének ugat bele?

 

Lécci, nézz utána, miért írtunk különböző konkrét számokat, és miért lehet egyszerre mind a kettőnknek igaza. (Ami egyben arra is választ fog adni, mit képes Mantec azért megtenni, hogy tetszőleges hozzászólásomban bármi kritizálhatót találhasson -- én egyébként annyiban még örülök is az ő hozzáállásának, hogy az ilyen kis vitákból néha egész értelmes és tanulságos dolgok sülnek ki.)

 

Ha megvan a válasz, jöhetsz bocsánatot kérni a stílusodért.

 

 

Amúgy én csupán leírtam, amit mi, ill. a márkaszerviz alkalmaz. Semmi egyebet nem akartam közölni, csak azt, hogy talán tudják mi a megfelelő.

 

 

Először tisztázni kellene, egyáltalán ugyanaz a motor van-e az autótokban. Ezt a motorkód ismeretében lehetne kijelenteni, de légyszi ezt egymás között játsszátok le, vagy valamelyik Toyota fórumban.

 

Ez a topik alapvetően ismeretterjesztő topik, amit rengetegen olvasnak olyanok is, akik nem szólnak hozzá.

 

A topiknak az kell, hogy az üzenete legyen, hogy az olajválasztáskor az első és legfontosabb paraméter a gyári előírás. Ha egy kérdező azt írja, hogy a  gyári előírás az ACEA B1, akkor felesleges, félrevezető és káros B3 vagy B4 osztályú olajok használhatóságáról filozofálgatni.

 

Tessék elfogadni, hogy az autót tervező mérnökök nem a hasukra ütve találják ki, milyen kenőanyagot írnak elő az egyes konstrukciókhoz.

 

Megismétlem: a B1 illetve a B3 és B4 osztályú olajok nem kompatibilisek egymással. Mivel a különböző osztályú olajok ára és elérhetősége ugyanaz, teljesen érthetetlen, ha valaki tudatosan nem a megfelelő olajat használja.

 

Pláne, ha másokat is erre akar rávenni.

 

Előzmény: the show must go on (28645)
SLX-350 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28648

mantec,

 

van itt egy apróság(?), jelesül az ACEA A1/B1 és az A5/B5 olajoknál megkövetelt CEC L-054-96 teszt, amely a 15W-40-es referencia olajhoz viszonyítva min. 2.5 %-os üzemanyag fogyasztás  csökkenést ír elő. Ezt az A3/B3 illetve A3/B4 minősítésű olajok szvsz nem képesek teljesíteni.

Előzmény: mantec (28642)
jó hír Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28647

köszönöm a segítséged...tisszta égő, eszembe sem jutott, hogy létezhet ilyen topic...

 

hááát..több szem, többet lát...   :-)

 

 

rajta vagyok, köszönöm

szia.

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (28643)
jó hír Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28646

:-)

Előzmény: vwopel (28644)
the show must go on Creative Commons License 2012.06.27 0 0 28645

A tudatlanságot, felületességet nem lehet határozottsággal álcázni!

Legalább néznél utána pontosan, ha már konkrét számokat használsz írásodban.

Amúgy én csupán leírtam, amit mi, ill. a márkaszerviz alkalmaz. Semmi egyebet nem akartam közölni, csak azt, hogy talán tudják mi a megfelelő. Az autó teszi a dolgát.

Előzmény: stevie-w (28633)
vwopel Creative Commons License 2012.06.26 0 0 28644

""tíz százalék az elég szép...létezhet? (22 liter helyett 19 )""

 

hazugság!

 (22 liter helyett 19,8 ) :-P

Előzmény: jó hír (28640)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2012.06.26 0 0 28643

Szia!

Van itt erről egy topic, szerintem ebből kaphatsz némi információt:

 

Spuri adalék !

 

Üdv:  Sz. Béci

:-)

Előzmény: jó hír (28641)
mantec Creative Commons License 2012.06.26 0 0 28642

T stevie-w!

ACEA European Oil Sequences 2010

"... ellentmondó ..."
Nem.  
Az az olaj, mely HTHS viszkozitása egyenlő (=) 3,5 mPa.s az teljesíti mindkét követelményt.
Hogy ilyen létezik e?
Nem tudom, de a szabályozás lehetőséget ad rá.

"... nyírási stabilitás ..."
A1/B1 xW-30-as olajé ≥ 9,3 mm²/s.

Előzmény: stevie-w (28633)
jó hír Creative Commons License 2012.06.26 0 0 28641

szeretném megkérdezni a hozzáértőktől, illetve aki használt ilyent, mi a tapasztalata...

egy rokonom nagy büszkén mutatott egy kis flakon adalékot,(spuri jg-2)amiről szentül állította, hogy neki bizony tíz százalékot csökkent a fogyasztása, mióta ezt az anyagot teszi a 100 oktánoshoz...(mert olyan ótója van)

tíz százalék az elég szép...létezhet? (22 liter helyett 19 )

jó hír Creative Commons License 2012.06.26 0 0 28640

szeretném megkérdezni a hozzáértőktől, illetve aki használt ilyent, mi a tapasztalata...

egy rokonom nagy büszkén mutatott egy kis flakon adalékot,(spuri jg-2)amiről szentül állította, hogy neki bizony tíz százalékot csökkent a fogyasztása, mióta ezt az anyagot teszi a 100 oktánoshoz...(mert olyan ótója van)

tíz százalék az elég szép...létezhet? (22 liter helyett 19 )

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!