Aki új motor vásárlásán töri a fejét, annak nagyon körültekintőnek kell lennie.
Elmondom miért. Mikor én akartam motort venni, alaposan körüljártam a témát.
Addig vagy jó vevő, ha csak venni akarsz. Ha van egy eladó motorod, és be szeretnéd számoltatni az újba, már nem örülnek neked annyira.(Tisztelet a kivételnek, nálam ez a központi Yamaha szalon.) Említettem, hogy volt egy 2001-es
30 LE Suzukim. Felhívtam a budapesti Suzukit, ismerem hiszen tőle vettem. Közölte,
hogy sajnos nem tudja beszámítani, hiába akarok nála újat venni. Ezt azért írom,
mert ugye márkaazonost akartam venni. Ezen kívül, még három helyen próbálkoztam, (de ezek nem kimondottan márkaszervizek voltak), hasonló sikerrel.
Magyarul, hiába akartam Hondát, Mercuryt, Suzukit venni, igen negatív hozzáállást
tapasztaltam. Mivel millió feletti árkategóriájú motort akartam venni, elvártam volna
valami kedvezményt. A Suzuki 0 ft, a Honda és a Mercury, néhány ezer forintot akart
adni. Ekkor hívtam fel a Yamahát.( A Yamahánál beszámítják a használt Yamahát.)
(Tavaly vettem egy 6-os Yamahát náluk.) Kérdezi az eladó, hogy vettem-e már náluk
valamikor motort? Mondom igen. Akkor engem kedvezmény illet, stb....nem akarom
tovább húzni, végül is 80-ezer kedvezményt kaptam, és egy új propellert 3/4 áron.
Mikor a 4-4.5 m-es testekről írtál, nekem egyböl, egy legalább 4 személyes motorcsónak ugrott be. Ülésekkel, kormányművel stb... Egy ilyet bizos, hogy nem
visz 40-nel. Egy ilyen ladikot, mint a Vadkutya, szerintem is viszi. Erre, szerintem
Kismiki. Harmónikus a hajó és a motor. erre a testre kár volna nagyobb motort rakni.
Egy jó tanács. Mikor beviszed a motort a csónakba köss rá egy kötelet és azt fixáld valahol. Már láttam olyat amikor valaki motorfelrakás közben beesett a vizbe és elsülyedt a motor. Igaz nem parton állt a gumicsónak hanem egy horgonyzott nagyhajó mellett.
Én is alátámasztom. 23as Neptun-nal amíg nem volt leborítva, megterhelve ,,nagon,, ment talán még 50-el is. Most így néz ki. kicsit komfortosabb,kényelmesebb. Sjnos menetközi képem nincs. majd nyáron csináltatok.
Váci 2-es alu csónakom van orrborítással,Skoda S100 as szélvédővel,az üveg kb 10kg. Mikor első vizsgája volt,a vizsgabiztos ránézett,minden mérés nélkül 3 személyre megadta az engedéjt.De már tudom, hogy 300Kg hoz kevés ez a teljesítmény,siklatni már nehezen tudom.Negyedgázzal vizet tolatni 2 ütemü /nagymotorral/ a motor halála. Vagy kicserélem a hajót,vagy a motort.A moci már úgyis régi szoci verda,ideje lenne nyugdíjazni. Azonos teljesítmény, azonos súj 4 ütemüben. Az alapjáratot is jobban bírja. Azért nem akarok hajót cserélni,mert leszámítva a meleg nyári napokat, egyedül járok,könnyen mozgok vele.
Papírvékony falú kmaxxi-klón testen, 1 személlyel 42,valamennyit ment az upgrade-elt 13,5Le 2üt yam. Ugyanez a motor a kissé viseletes, 4,5m-es, kb.150kg-os orosz alu testet 32-vel viszi. (mérések GPS-szel)
A Yam 15F 2ütemű, az F15A 4ütemű moci. A 15FMHS ára 480eFt (2005. dec. 31-ig), a súlya 36kg, a fogyasztása 3,5-4l/h. Egyetlen hátrány a 2ütemű/keverékolajozású motor. 4ütemben esélytelen a Yam, a 20-as Hondára kaptam már 660eFt-os ajánlatot is. A Duna és az RSD a főcsapás iránya, kevéssé valószínű, hogy a hagyományos technikát kitiltanák innen a következő 10 évben.
U.i: Balatonról valami friss hír, tervezik-e a motorosok engedélyezését?
Na halihó mindenkinek! A választásom azért esett a hondára,mert anno1-Megbízható,van nálunk 15ös kb 10 éves,olyan mint Savhauzer,kevés fogyasztás. anno2- Kis súly.46Kg. Nekem most neptunom van,ami 43Kg. Tehát súlyuk, teljesítményük mondhatjuk egyforma. Mind a kettő 350 ccm.Így a fogyastás lényegesen lecsökken. anno3-A folyóvizen döcögni nem kóser amikor sietsz reggel vagy este pecázni. Most úgy 35-40km el megy,7-8 literrel. 40es keverékkel. Az olaj sem olcsó mulatság. Egyenlőre nincs jobb a repertoárba. Súly-fogyasztás- megbízhatóság. De ha lessz jobb mire odakerül hogy veszek,átlovagolok rá.
A 25B 496ccm/2üt munkamotor. 4-4,5m-es testen 44km/h körül tud, a többinek 40km/h magasságában van vége. 10% sebességkülönbség, összemérhrtő a 30-50%-os többletfogyasztással?
A Yamaha "The Right Choice" kiadványban szereplő fogyi adatokat (Maximum fuel consumption) a képviselet szerint fix szerelésű motoron, medencében, csuma gázon mérték. Ésszerű használat mellet kb. felét eszi a gép, de gyakorlati tapasztalatok alapján a 4üteműek merülésben 20-30%-ával megeléxenek.
Most megnéztem az árakat.. Hol 480ezer a 15 lovas Yam?????????????? Én csak 6-700 ezer között láttam!!! A Suzuki 15 le 600 ezer, ez talán a legkedvezőbb. ede
Ha a test nem különösebben nehéz, és nem akarsz száguldozni, a használat sem évi több száz óra , én a kis Yam. -ot választanám. A 150ezer árkülönbözet azért nem semmi, a fogyasztáskülönbség 1-2 deci, Minőségi különbség sem jelentős,, vezető világmárka mindkettő, gondolkodhatsz igy Suzukiban is,, egykutya. üdv,,ede
Ippeg magam is ezen szenvedek, napokon belül döntenem kell.
Kiszemeltek a legjobb árajánlattal:
Honda BF15D3 SH E - 660 - legjobb fogyasztás
Honda BF20D3 SH E - 690 - nagyon teccik :))
Yamaha 15FMHS - 480 - legjobb ár
Yamaha 25BMHS - 582 - legnagyobb teljesítmény, szomjaska
A Hondák mellett szól a kiváló minőség és a szerény fogyasztás. A környezetvédelemben is kiválóak, ha valaha hajózhatunk a Balatonon, csak a 4üt külmotorok jöhetnek szóba.
Köszi! Na ja. Gondolhattam volna. Nem az ára, hanem a súlya bosszant. Egyenlőre nem szándékozom hajót váltani,csak mocit. Maradok a kiszemeltnél 20 as 4 ütemü Honda.