Mikor a 4-4.5 m-es testekről írtál, nekem egyböl, egy legalább 4 személyes motorcsónak ugrott be. Ülésekkel, kormányművel stb... Egy ilyet bizos, hogy nem
visz 40-nel. Egy ilyen ladikot, mint a Vadkutya, szerintem is viszi. Erre, szerintem
Kismiki. Harmónikus a hajó és a motor. erre a testre kár volna nagyobb motort rakni.
Egy jó tanács. Mikor beviszed a motort a csónakba köss rá egy kötelet és azt fixáld valahol. Már láttam olyat amikor valaki motorfelrakás közben beesett a vizbe és elsülyedt a motor. Igaz nem parton állt a gumicsónak hanem egy horgonyzott nagyhajó mellett.
Én is alátámasztom. 23as Neptun-nal amíg nem volt leborítva, megterhelve ,,nagon,, ment talán még 50-el is. Most így néz ki. kicsit komfortosabb,kényelmesebb. Sjnos menetközi képem nincs. majd nyáron csináltatok.
Váci 2-es alu csónakom van orrborítással,Skoda S100 as szélvédővel,az üveg kb 10kg. Mikor első vizsgája volt,a vizsgabiztos ránézett,minden mérés nélkül 3 személyre megadta az engedéjt.De már tudom, hogy 300Kg hoz kevés ez a teljesítmény,siklatni már nehezen tudom.Negyedgázzal vizet tolatni 2 ütemü /nagymotorral/ a motor halála. Vagy kicserélem a hajót,vagy a motort.A moci már úgyis régi szoci verda,ideje lenne nyugdíjazni. Azonos teljesítmény, azonos súj 4 ütemüben. Az alapjáratot is jobban bírja. Azért nem akarok hajót cserélni,mert leszámítva a meleg nyári napokat, egyedül járok,könnyen mozgok vele.
Papírvékony falú kmaxxi-klón testen, 1 személlyel 42,valamennyit ment az upgrade-elt 13,5Le 2üt yam. Ugyanez a motor a kissé viseletes, 4,5m-es, kb.150kg-os orosz alu testet 32-vel viszi. (mérések GPS-szel)
A Yam 15F 2ütemű, az F15A 4ütemű moci. A 15FMHS ára 480eFt (2005. dec. 31-ig), a súlya 36kg, a fogyasztása 3,5-4l/h. Egyetlen hátrány a 2ütemű/keverékolajozású motor. 4ütemben esélytelen a Yam, a 20-as Hondára kaptam már 660eFt-os ajánlatot is. A Duna és az RSD a főcsapás iránya, kevéssé valószínű, hogy a hagyományos technikát kitiltanák innen a következő 10 évben.
U.i: Balatonról valami friss hír, tervezik-e a motorosok engedélyezését?
Na halihó mindenkinek! A választásom azért esett a hondára,mert anno1-Megbízható,van nálunk 15ös kb 10 éves,olyan mint Savhauzer,kevés fogyasztás. anno2- Kis súly.46Kg. Nekem most neptunom van,ami 43Kg. Tehát súlyuk, teljesítményük mondhatjuk egyforma. Mind a kettő 350 ccm.Így a fogyastás lényegesen lecsökken. anno3-A folyóvizen döcögni nem kóser amikor sietsz reggel vagy este pecázni. Most úgy 35-40km el megy,7-8 literrel. 40es keverékkel. Az olaj sem olcsó mulatság. Egyenlőre nincs jobb a repertoárba. Súly-fogyasztás- megbízhatóság. De ha lessz jobb mire odakerül hogy veszek,átlovagolok rá.
A 25B 496ccm/2üt munkamotor. 4-4,5m-es testen 44km/h körül tud, a többinek 40km/h magasságában van vége. 10% sebességkülönbség, összemérhrtő a 30-50%-os többletfogyasztással?
A Yamaha "The Right Choice" kiadványban szereplő fogyi adatokat (Maximum fuel consumption) a képviselet szerint fix szerelésű motoron, medencében, csuma gázon mérték. Ésszerű használat mellet kb. felét eszi a gép, de gyakorlati tapasztalatok alapján a 4üteműek merülésben 20-30%-ával megeléxenek.
Most megnéztem az árakat.. Hol 480ezer a 15 lovas Yam?????????????? Én csak 6-700 ezer között láttam!!! A Suzuki 15 le 600 ezer, ez talán a legkedvezőbb. ede
Ha a test nem különösebben nehéz, és nem akarsz száguldozni, a használat sem évi több száz óra , én a kis Yam. -ot választanám. A 150ezer árkülönbözet azért nem semmi, a fogyasztáskülönbség 1-2 deci, Minőségi különbség sem jelentős,, vezető világmárka mindkettő, gondolkodhatsz igy Suzukiban is,, egykutya. üdv,,ede
Ippeg magam is ezen szenvedek, napokon belül döntenem kell.
Kiszemeltek a legjobb árajánlattal:
Honda BF15D3 SH E - 660 - legjobb fogyasztás
Honda BF20D3 SH E - 690 - nagyon teccik :))
Yamaha 15FMHS - 480 - legjobb ár
Yamaha 25BMHS - 582 - legnagyobb teljesítmény, szomjaska
A Hondák mellett szól a kiváló minőség és a szerény fogyasztás. A környezetvédelemben is kiválóak, ha valaha hajózhatunk a Balatonon, csak a 4üt külmotorok jöhetnek szóba.
Köszi! Na ja. Gondolhattam volna. Nem az ára, hanem a súlya bosszant. Egyenlőre nem szándékozom hajót váltani,csak mocit. Maradok a kiszemeltnél 20 as 4 ütemü Honda.
Ezeket a motorokat nem egy 3,8-as testre revezték, hanem sokkal nagyobb halász vagy túrahajókra. Az az árkülönbözetet nem tudod megkeresni a fogyasztáson.
Én így szoktam.Attol függ mit akarsz menteni. Alapbeállításnál a képek JPEG formátumban, a táblázatok ha Adobe Raider csomagolásban van Adobe Raider formátumban mentődnek. Ráviszed az egeret a képre,vagy táblázatra,ha akarod nagyítani,/ha van rá lehetőség/ bal klikkel nagyítod, utánna jobb klikk választod a mentés másnéven,kiválasztod hová kéred,bal klikk a mentés gombra. Vagy ha oldalt akarsz klikk a bal felső sarokban lévő Fájl utánna oldal mentése, kiválasztod hova, utánna mentés. Az elmentett dolgokat utánna is tudod nagyítani.
boatmotors.com/marine_diesel_engines.htlm/ Itt rengeteg neves gyártónak a linkje van, vagy direktben:yanmar.com és ott a dizelmotorokat keresd vagy a volvo.com és ott is a marine dieseleket keresd, a sterndrive alattiaknál találsz komplett leirásokat adobe fájlokban. Ha valaki megmondja miképp lehet jpegben menteni éppen azt amit a képernyőn látok (régebben ment, de most nem jön össze), akkor felteszem, mert nagyon jópofák.
Mondjuk igazából ugyanazt mondjuk csak egy kicsit másképp... Lényeg egy jó dizel (tdi) felét se fogyasztja egy jenki V8-nak ugyanabban a hajóban, ez kipróbált tény.
Vizre nem való a sok felesleges kacat, főleg egy elektronikus motorvezérlő... A volvo.com-on nézegettem az új dizeleiket: common rail technikával készülnek... Ha ugyanaz a minőség mint az autóké, akkor nem nagy karrier. Egyébként ezen az oldalon is találhatóak szép teljesitmény-fogyasztás-propellerteljesitmény görbék.
Nem kéne ebbe ennyire belebonyolódni, nem akarnám bemásolni a hajóépitéstankönyvemet...:-))(feleslegesen, mert nem a hajóformákról értekezünk) Azt gondoltam mindenki érzi bonyolult képletek nélkül is hogy egy kishajó azonos propellerteljesitmény mellett gyorsabban halad. De azonos motor, azonos teljesitmény leadása mellett különböző hajókban is ugyanannyit fog fogyasztani óránként. (más hogy mekkora lesz az elért sebesség , de ez szóba se került...). Ezért jó adat a fajlagos fogyasztás, vagy egy fogyasztás-fordulat görbe mert a propeller teljesitménygörbéje és az alapján kiszámolható hogy az adott gép mikor mit fog pusztitani. Akár siklóhajóba teszed akár egy batár merüléses hajóba. Gondolom ha ez nem igy lenne akkor neves gyártók nem adnának ki ilyen görbéket, mert nem akarnának nevetségesek lenni. A fajlagos fogyasztási adatokból kiszámolható egy adott erőforrás effektiv hatásfoka is, meg motorcsere esetén(ha ismertek az adatok) jól megsaccolhatóak a fogyasztásbeni változások. Jellemző adatok: közvetlen befecskendezéses dizelekre 190-220g/kWh (a feltöltött motorok jobbak a szivóknál, és meglepő, de általában a sokszelepesek többet fogyasztanak, mint a hengerenkénti két szelepes motorok) kamrás dizelek:230-250g/kWh befecskendezéses négyütemű benzinmotorok: 300-350g/kWh karburátoros jenki V8-ak :340-380g/kWh kétüteműek:450- 600(szgyelaju vö eszeszeszer) :-) A gázolaj fajsúlya: 0,83-0,85, a benziné 0,76-0,78 kg/liter, tehát 1l gázolaj nehezebb, és ebből is adódik a literben mért fogyasztásnál még+ valamennyi előnye a dizelnek, (közel 10%!) és a kúton literben mérnek amire sokan nem is gondolnak...!!!