Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Viccet félretéve talán az lehet a fő probléma ,hogy a füstgázt nem tudják "biztonságosan" elvezetni.Pl: 2 kw teljsítménynél , kb 2mm es vízoszlop nyomásának megfelelő nyomás juttatja el az égésterméket a szabadba....Már ez is olyan picike nyomás ,hogy talán ez alatt már nagyon nagyon bizonytalanná válna....
Alapvető probléma :a fűtő és kombi kazánok elektronikája totál más.
"ezzel meg nem tudok 50 fokos melegvizet készíteni :-)" de 5-10 fokkal melegebb csőkígyóval sem!ahhoz hogy 50 fokos víz legyen a tárolóban ,a csőkígyót 75-85 fokos vízzel kell fűtened....
És a kazánt mi indítaná el ? -HMV termelés-azaz csőkígyó fűtéskor. És feltételezem Vaillant szabályzód (termosztátod) van ...és az mit szólna ehhez.....indul a fűtés (kazán) de Ő nem adott rá parancsot,továbbá érzékeli ,hogy kint nem minusz 10 van és 80 fok az előremenő....értem az elekronikáddal becsapod a kazánt ...Viszont érdemes tudni,a Vaillantoknak saját Vaillant szabályozó esetén egy különleges semmi más kazángyártó által nem alkalmazott automatikus teljesítmény szabályzásuk van.Tehát véleményem szerint egy két ...több? helyen is összeakadna a rendszer és a kazán hibaüzenettel OFF-olná magát.
Összeségében szerintem a 2.terved Nem működne....de ha van kisérletezős kedved építsd meg és számolj be róla ,hogy mi történik működike? Érdekelne.
"így költséghatékonyabbnak látom a váltószelepeb beépítését a szivattyú beépítésével szemben." azért ezt számold át újra:-) mert becsapós csak a váltószelep és a szivattyú árát összehasonlítani....és akkor kérdeznék: és az elektronikád mennyibe fog kerülni? és a csőkígyós tárolód dupla csőkígyóval mennyibe fog kerülni ?És hosszabb távon energetikailag összeségében mennyivel jársz rosszabbul egy csőkígyós tárolóval vs rétegtárolóval? És a dupla csőkígyód felületéről ,hogyan távolítod majd el a vízkövet?-hogy ne kapj egyre csökkenő és csökkenő teljesítményt?
Nemrég megjelent épületgépész szaklapban pont volt egy ilyen téma ,hogy most jutottak el oda ,hogy (azt hiszem a műegyetem mérnőkei) mérésekkel is igazolták ,hogy össz energetikailag mennyivel jobb a rétegtároló elve.
Az első átalakítási terv , az életben 100% ig működőképes....havi 2-3 ilyen kombi kazánt alakítok át ilyen megoldássá...
Sziasztok .270 nm es viszonylag új ,szigetelt épület tetőtérbeépitéssel.meglévő központi fűtés fele ,kb 100 nm padlófűtés másik rész acélradiátorok thermoszelepekkel 13db ,kissebb-nagyobb+indirekt 150 literes villanybojlerre is rákötve.Vegyes kazán volt,most ki lett cserélve egy immergas vitrix tera 24 re. Két napja megy.padófűtés külön körön hőcserélővel.Előremenő beállitva 40 fokra .Visszatérő 36 fok.Padlófűtés előremenője a hőcserélő után 30-32 fok felmelegedett állapotban .jelenleg nem áll le ,de teljesen le van modulálva a kazán és kb egységes 22,5 fok van az egész házban.Szobatermosztát még nincs .Kérdésem,hogy mennyire érdemes komoly termosztátot venni??Mert látok 10 ért rádiófrekvenciás programozhatókat ,de 100 ért is lehet venni csodákat.A másik kérdésem hogy a napi gázfogyasztás 15 köbm/ nap lett e két nap alatt úgy hogy éjjel nappal megy ezen a beállitott hőfokon.Szerintetek mennyire reális ez,ezen a kinti hőmérsékleten???
Kerüld messziröl ! Igaz , hogy egyes szerelök szerint olcsó , akár 3-at is vehetsz a kazán gyártó saját termosztátja árából . Nálam csak egy gyújtást vezérlö elektronika bánta , ami 70 euró volt , plusz az új termosztát ára amivel lecseréltem . :(
Nálam a szervizes bekente valami felirat nélküli flakonban lévő folyadékkal. Aztán sima vízzel leöblítette. Jó pénzért... Akkor gondoltam, hogy megnézem mit lehet kapni ilyen célra.
Ha kipróbáltad, légy szíves írd majd meg a véleményed. Elvileg van egy passziváló is "CH THERMOCLEAN", amit ez után kellene használni és akkor kevésbé koszolódik el a következő karbantartásig.
A 2. elméletem az lenne, hogy egy csőkígyós tároló csőkígyójára kötném a kazán fűtési előremenő és visszatérő csatlakozásait, vagy is ugyanúgy mint egy fűtő kazánnál. Igaz hogy van váltószelep a kazánban, de ezt nem tudom felhasználni mert kombi kazánnál a váltáskor a HMV hőcserélőt fűti, így egy külső váltószelepet tennék be. A tárolóba tennék egy hőmérséklet érzékelőt. Az egészet egy PLC-s szabályozó rendszer vezérelné, vagyis ha a beállítottnál alacsonyabb a tároló hőmérséklete, akkor a váltószelepet átváltja a tároló fűtési irányba. Az előremenő vízhőfokot szintén a PLC szabályozza, ezt megemelném a tárolt víz hőmérsékleténél 5...10 fokkal magasabb értékre (vagyis ha 50 fokosra állítom a tárolót, akkor 55...60 fokos vízzel fűteném a csőkígyót), ez azért kell mert a fűtés időjáráskövető szabályozása miatt a fűtővíz hőmérséklete átmeneti időszakban lehet hogy csak 40 fokos, ezzel meg nem tudok 50 fokos melegvizet készíteni :-)
Mivel a PLC-s szabályozást ígyis-úgyis megcsinálnám, illetve mindenképp csőkígyós tárolót vennék (szilárdtüzeléssel is fűteném), így költséghatékonyabbnak látom a váltószelepeb beépítését a szivattyú beépítésével szemben.
Nálunk kb. 300 lég m3 fűtünk, most lett kazán csere, és a komplett fűtési rendszer felújítva. Ez is kérdés, hogy nálad pl. milyen a rendszered többi része a kazánon kívül.
Házunk szigeteletlen, B30-as fal, 35 éves nyílászárók. 21 °C a földszinten és 21,5 °C az emeleten. Egy hete üzemelték be a rendszert, akkor az első nap kb. 10 m3 gáz fogyott. Utána kb. 4-5 m3-t fogyasztunk naponta és a használati melegvizet is a kazán melegíti egy indirekt tárolóban.
2.5 Bar-nál működésbe kellett volna lépnie a tulnyomás szelepnek-azaz magától leengedné a kazán a "többletet"---úgyhogy az sem működik a kazánodban....