Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 2004.01.11 0 0 5225
A Budapest a gyerekhajó volt tegnap, minden szombat-vasárnap megy (tegnap tudtam meg, hogy télen-nyáron folyamatosan:)), sőt, az Európa is mozgott sokat! Gigabursch szolgál majd róla gyönyörű felvételekkel. Délelőtt, amikor még jókora darabok úsztak le, a folyás sebességénél alig gyorssaban csusszant lefelé a Carrera 4, két üressel. Nem a jéggel vannak itt a nagyobb gondok.
Előzmény: zjakabfi (5223)
gigabursch Creative Commons License 2004.01.11 0 0 5224
Urak!

Készítettem egy jó csomó felvételt szombaton a Sopronról, a Duna zajlásáról, az Európáról, valamit egy kisfilmet ez Európa Margit-híd alatti haladásáról. Kinek adhatnám le CD-n és hogyan juttathatnám el, hogy gazdagodjon a "kincstárunk"

Akkor most hov kell mennem orvosi vizsgáléatra?

zjakabfi Creative Commons License 2004.01.11 0 0 5223
Tegnap Pestről megnéztem mennyire komoly a Duna zajlása. Nem volt túlságosan az. Szerintem ennél volt már sokkal durvább. Nagyobb hajók ilyenkor biztosan tudnak menni! Bizopnyíték erre, hogy a Budapest m/s éppen akkor üresen a Vigadó térről felfelé valahova, igaz nagyon lassan.
gumidani Creative Commons License 2004.01.11 0 0 5222
I. Postai képeslap.
II. A képek alatt levő egy-két betű utal a kép származására. Nem biztos, hogy mindig helyesen, mert utólag, emlékezetből írtam alájuk.
Jelmagyarázat:
i =internetről
k =könyvből
kl =képeslap
p =prospektus
s =saját felvétel
A saját képeket eddig egy primitív kényszermegoldással tudtam feltenni. Ezeket most lecserélem szkenneltekre.
Visszatérve a gombosi gőzkompra, annak idején elég sok képeslap készült rőla. Különféle vasúttörténeti könyvekben bőségesen van róla kép és szöveg. Ha Téged, vagy Attilát, vagy a t. Társaságot érdekel/érdekli, kivonatolhatom őket.
Előzmény: Bócman (5220)
Bócman Creative Commons License 2004.01.11 0 0 5221
Kedves Mindenki!

Ezúton szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik tegnap ismét hatalmas mennyiségű munkával segítették a Sopron felkészítését az indulásra, illetve az utazásra!

A tegnapi napon emberi arculatot kapott a konyhánk, hála egy tüneményes Angyalka :-) tevékenységének!
A jobb gépről bebizonyosodott, hogy egen makacs szerzet. A számos indítási kísérletből egyszer - természetesen kizárólag a bosszantásunkra - mintegy 3 másodperc erejéig beindult, de aztán nyema nyista! Így Tayfun, Riversea és Jakyg bizony meglehetősen csalódottan másztak fel a Csomolungma oldalán is kevés helyen megfigyelhető meredekségű járón! Némileg deríti a gépház borongós hangulatát, hogy a gépraktár és a gépműhely kaotikus állapotát sikerült jelentős mértékben rendezni. PL.: be lehet lépni a gépraktárba! :-)))
Na jó, Jakyg hangulatát jelentős mértékben sikerült rendezni, némi whisky és jelentős mennyiségű mátrai bor (undorító, szőlőből készült) segítségével.
Gigabursch, Viking Star, Zoli66 és Lőrinc (Zoltika "apróbbik" gyermeke) keze munkája nyomán a hátsó lakótér lakhatóvá tétele is szépen haladt. Hála a szorgos kezeknek, porszívózás után jöhet a csutakolás, és a lakótér ismét régi pompájában ragyog majd! A zöldségesraktárból lekerültek a ponyvák a matrózkabinba, a még szanaszét heverő apróságok összerendeződtek. Az egyik telegráfból sikerült két ép jelzőlapot kibontani. Tayfun mester így magáévá teheti - a züzemes kabin asztalán nyugszanak -, újragyártás céljából.
A csapat elszántságát és lelkességét nagyon szépen mutatta a tegnapi nap, mert bizony akkora kavalkád volt a hajón, hogy tényleg nem tudtam megjegyezni, hogy ki mindenki volt jelen!
Már csak Péter és Zoltika ketten is képes volt megtölteni a hajót. Zoltika belépett a hátsó lakótér ajtaján, becsukta maga mögött az ajtót, majd a következő pillanatban kidugta a fejét a konyha ablakán, és megkérdezte, hogy "Bócman, ez a cső itt honnan is jön?". Péter meg egy alkalommal egyszerre ment el fedélzeten a tiszti lakótér folyosó bal oldali és jobb oldali ajtaja előtt is. Először azt hittem, tükröz az üveg, de aztán észre vettem, hogy az egyik oldalon fúrógép van a kezében, a másik oldalon viszont a bibó lóg a válláról!! Állítólag többen is látták, amint lead saját magának egy zseblámpát a fenéktérbe!!
Elészült a vízhálózat felmérése is, a javításhoz szükséges anyagok listája szépen kerekedik.
Rövid, hivatalos látogatásra a fedélzetre érkezett Karcsú és Pedró sógor is!
Biztos akad olyan, akit - a rövid eszemmel - kifelejtettem! Tőlük ezennel elnézését kérek, nem a tiszteletlenség, hanem a bőség zavara miatt történt!

Délben - hála az m/s Európa konyhaszemélyzetének - finom szendvicsekkel csillapítottuk éhségünket.

A hajón dolgozó csapatot meglátogatott a Zoltán Alapítvány vezetősége is. Az Egyesület és az Alapítvány együttműködéséről, hosszas eszmecserét folytattunk. Az elhangzottakról majd az erre nálam hivatottabbak beszámolnak. (Remélem, most tényleg, nem úgy, mint legutóbb!)

Bócman Creative Commons License 2004.01.11 0 0 5220
Gumidani bátyó, a gombosi gőzkompos kép minek a szkennelete, papírkép, újság, vagy valami képeslap??
Előzmény: gumidani (5219)
gumidani Creative Commons License 2004.01.11 0 0 5219
Rászabadultam egy olyan szkennerre, amely diát is fel tud dolgozni. A ma esti termés innentől látható.
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27552949&pid=4211430&beginnum=132
Majd később feliratozom őket.
gumidani Creative Commons License 2004.01.10 0 0 5218
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27552949&pid=2403177&beginnum=48
http://hajokanno.freeweb.hu/index.html
A fenti képeken a Pajtás testvérhajói látszanak. A sétafedélzet felett tető volt. A fedélzeten a korlát és a felépítmény között keskeny volt a hely. Gyerekkoromban utaztam a LV és a LIV valamelyikén. (ezek a Dunán maradtak) Úgy emlékszem, hogy az előbb emlitett keskeny helyen két ember csak egymáshoz dörgölődzve tudott elmenni egymás mellett. Ha ezen a szakaszon összezsúfolódva bámulták a vitorlásversenyt, akkor nekik a vízbecsobbanáskor semmi esélyük nem lehetett. Korabeli szóbeszéd szerint jelentősen túlterhelték a hajót.
A történtekről való tisztességes tájékoztatásról pedig abban az időben szó sem lehetett. Az illetékesek a rendszer kudarcaként éltek meg minden nagyobb balesetet. Általános gyakorlat volt az elhallgatás. "Amiről nem írnak az újságok, az nincs is." képzelték. Persze, így meg a rémhíreknek adtak alapot. De legfeljebb bekasztlizták a rémhírterjesztőket. Néha még mostanában is fel-fel tűnik ez a mentalitás, csak ma már eredménytelen.
Előzmény: Mad Scientist (5214)
Bócman Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5217
Szinte biztosra merem mondani, hogy itt még hosszú hetekig nem megyünk Bajára. Amíg a sváboknál hideg van, addig víz itt nem lesz...
MALWIN Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5216
Kösz, máris jobban vagyok...:-)))
Előzmény: Zoltika (5215)
Zoltika Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5215
Biztosan van valami megoldás:)... ahogy a dolog, meg a víz most áll, lesz még idő a közreműködésedre a gyógyulás után is! Szóval korai még elszomorodni. Mielőbbi gyógyulást!
Előzmény: MALWIN (5210)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5214
Pajtás-ügy:

Felmenőim szemtanúi voltak az esetnek, sokat meséltek róla.

Zoltika jól mondja.
A hatalmas pánikban több úszni valószínűleg tudó ember is meghalt, ahogy "rájuk dőlt" a hajó, a halottak közt több kisgyerek is volt, és a hajó oldalán később vágott lyukon is emeltek még ki beszorult holttesteket.

A parton lévő hatalmas tömeg meg nem csak magának a szerencsétlenségnek, ill. a vitorlásversenynek volt köszönhető, hanem annak is, hogy kinn volt a Beloiannisz is Balatonfüred összes diákjával (gyermeknapi hajókázás volt), és a futótűzként terjedő hír úgy torzult, hogy a "gyerekhajó" borult fel... Hatalmas pánik tört ki egész Füreden és környékén...
Aztán a Beloiannisz egy ideig körözgetett kinn a gyerekekkel, majd kikötött a kikötőnél, ahol már sorakoztak a fekete lepellel letakart holttestek... A gyerekeket meg igyekeztek a kikötő másik oldalán gyorsan elterelni a színhelyről, de hát ők is sok mindent láttak...

(Nem tudom más hogy van vele, sok tragédiát láttam már képen, TV-ben stb., de valahogy kirázott a hideg a képek láttán... Úgy elképzeltem, ahogy az emberek alatt, hatalmas tömeg szeme láttára megbillen a hajó, és............. (Brrrrrrrrrr))

Előzmény: Zoltika (5207)
viking star Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5213
Nyertél! :))
Egyébként nem lestem ám!
Olyan lassú mostanság nálam az index szervere...
Előzmény: Pedrofon (5211)
viking star Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5212
Esetleg a "Szigliget" motorost viharban?:)
Előzmény: guberavera (5209)
Pedrofon Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5211
Ő a Szigliget, jelenleg Pannonia a Dunán.
Előzmény: guberavera (5209)
MALWIN Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5210
Szevasztok!

Bajára az jön, aki dolgozik a hajón ( A tulajdonos jelentette ki)

Akkor én lemaradtam, egy ostoba vírus megakadályoz minden értelmes tevékenységben.:-((
Ha holnapig nem jövök rendbe, csak innnen követem az utatokat......:-(((((((((

Előzmény: TAYFUN (5206)
guberavera Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5209
Tisztelt Elnök úr, Gépüzemvezető úr és fedélzetmester ...
Sajnálattal jelentem, a szombati behajózáson nem tudok megjelenni sielésből kifolyólag. (A légkürt bekötésben mindenképpen szerettem volna segédkezni.) Hétfőn már pestközelben leszek, addig a legjobbakat.
Tisztelettel Gubera De Vera AB sailmen.
U.I
Találós kérdés: mit látunk a képen?





Zoltika Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5208
Előzmény: Zoltika (5207)
Zoltika Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5207
Szerintem a borulás következménye volt a sok halott (a kényes stabilitású hajó felborult, amikor az utasok mind azonos oldalra mentek egy vitorlásversenyt szemlélni): aki nem tudott úszni, még akkor sem volt esélye, ha nem szorult a hajó, vagy valamilyen felépítménye alá. A borulásnál már többen súlyosan megsérülhettek (egymásra zuhanó testek), a pánikban pedig az úszni tudók a maguk mentésével voltak elfoglalva. Meg családtagjaikéval, minek következtében más családok tagjai kerülhettek hosszabban a víz alá. Az emberek egymásba gabalyodva, rugkapálva próbáltak a víz fölé jutni: még az úszni jól tudók esélyei sem voltak egyértelműek. Borzalmas lehetett, az biztos.

Feltettem néhány képet a "Sopron"-ról és személyzetéről< href="http://host.epgep.bme.hu/cgi-bin/shinji?SID=qcU3EwiYbrxVu0Nc6Smm&group=epgep&project=node&node=1073">ide. Kedvcsinálónak három kép, hogyan ment XII. 20-án tankolni a Rendező I. a Csepeli Szabadkikötőben.


Itt meg a gépészek figyelik, melegszenek-e a hengerek:

Előzmény: gigabursch (5203)
TAYFUN Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5206
Tisztelt Giga és Luczi !

1. A Sopron akkor megy Bajára ha: 1 beindul a jobb főgép is, 2. a segédüzemet átnéztük, a lelopott, vagy működésképtelen dolgokat megcsináltuk, 3. Van víz a Dunában.

Bajára az jön, aki dolgozik a hajón ( A tulajdonos jelentette ki)

A SOPRON építésekor 10 cm jégben tudott a műleírás szerint közlekedni.

TAY

Előzmény: LUCzI FERencz (5205)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5205
Csak azt tudnám, hogy egy ilyen dolgot miért kell titkosítani? Hiszen egyik politikus szennyes ügyei sincsenek benne!

Irigylem a dunai hajós urakat!

Topicgazda, a szárazföldi patkány

Ui. Mikor megy a Sopron Bajára?

Előzmény: gigabursch (5203)
gigabursch Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5204
más:

Urak!
1) Mekkora zajlásban lehet még hajózni pl. a Sopronnal?
2) A tervezett Bp-Baja-Bp-Neszmély út az mennyi időt vesz igénybe?
3) hétköznap-hétvége, is-is? avagy pontosabb tervek alapján mikor?
4) Ha így befagyott a neszmélyi holtág, akkor hogyan hajózunk be oda?
5) Ugye jöhetek én is segédmatróznak?
6) Ugye szombaton hozhatom a pénzt, fényképet?
7) Azt látom, hogy az Óbudai-szigethez van kikötve a Sopron, de a HÉV megállótól hogy jutok el oda?
8) A zajlás nem teszi-e tönkre a Sopront, ill mekkor zajlásnál kell bemenekíteni valamilyen öbölbe a Sopront?
9) Mi a jobb: Öböl vagy az Óbudai sziget kis ága? Nagyon régen a flotilla téli kikötőnek használta, mert erős és kacskaringós folyása, valamint nagy vízmélysége miatt nem volt gond a jég, mert az magamagát törte össze. (Sok Csonkaréti Károly által gyűjtött képen lehet látni a Duna-ág ilyen jellegű használatát)
10) Szombaton ugye sokat dolgozunk a Sopronon?

gigabursch Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5203
Az a beszélgetés vagy két sztendeje volt a Kossuthon este. (vizsgaidőszakom akkor volt utoljára télen, és a helyszín ahol hallottam az adott.)
Erről a beszélgetésről úgy egy esztendeje tettem említést, és még két fontos mozzanatáról.
A hölgy aki beszélt az vasutas forgalmista volt Füreden, és a vonat amelyik hozta a koporsókat 96 db-ot hozott.
A gépész akiről szó volt, annak volt annyi lélekjelénléte, hogy a kazánt azonnal gőztelenítette és így legalább nem robbant fel. Tett egy teljes magnóra mondott valloméást két és fél-három évvel ezelőtt a MAHART vezérigazgatójának, de külön kérése volt, hogy amíg él, ez a hanganyag ne kerüljön nyilvánosságra. (biztos lelkileg tonkretette a katasztrófa). Azért mondta magnóra, mert úgy vélte ő az egyetlen hajós már csak aki hitelesen el tudja mondani mi történt, hisz belülről látta és csak ő él(t), másrészt az összes irat a mai napig titkosítva van, pedig több mint 50 esztendeje történt.
Előzmény: peterakiss (5202)
peterakiss Creative Commons License 2004.01.09 0 0 5202
Nem voltam ott, nem ismerem a részleteket, tehát csak spekulálni tudok.

A fö gond mindenféle katasztófa - tüzvész, ház összedöl, vonat kisiklik, stb - nem a valós veszély, hanem a pánik. Különösen ha szük helyre sok ember préselödik be (hol volt a hajón a bár?), nagy a tolongás és kevés a kijárat. Mikor beüt a krach, mindenki csak magát akarja menteni, félrelökik, letapossák egymást (eröseket is, de a gyengéket különösen). Aki nem halt meg a tolongásban, megfulladt, mert nem tudott mozdulni a sérülései miatt.

Nyilván volt valami vizsgálat - az mit mondott? Volt halottkémi jelentés? Abból kiderülne - és talán sokkal inkább, mint a vizsgálatból.

Még fontosabb, hogy hogy a fenében tudott felborulni a hajó? Túl volt terhelve? Mindenki egy oldalra ment?

Előzmény: jakyg (5194)
Pedrofon Creative Commons License 2004.01.08 0 0 5201
A képek magukért beszélnek, nem is szeretnék semmi kommentárt írni róluk.
Csak annyit, hogy egyszerűen gyönyörű és idilli környezetben vannak a kerekesek.
Pedrofon Creative Commons License 2004.01.08 0 0 5200
Pedrofon Creative Commons License 2004.01.08 0 0 5199
Pedrofon Creative Commons License 2004.01.08 0 0 5198

Zoli66 Creative Commons License 2004.01.08 0 0 5197
Kb. egy éve hallottam egy rádióműsort a Kossuth adón, ahol túlélők, és szemtanuk emlékeztek. Nem tudom milyen alkalomból sugározták, de ismétlésnek tűnt, ráadásul már ment mikor bekapcsoltam.

Az egyik interjúalany számolt be arról, hogy a hajó felborulásakor a kazánházban dolgozónak (gépész?, fűtő?) volt idelye leengedni a gőzt, és kioltani a tüzet (nem tudom hajós volt-e az illető hölgy, de értelmesen, világosan mondta el a dolgot) de amíg ezt megtette, összeéget, bennszorult és meghalt. Tehát a kazánrobbanás veszélye nem fenyegetett, ámde erről rajta kívül senki sem tudott. Ezért a környéken tartozkodó nagyszámú hajó (vitorlásverseny résztvevői, és kb. fél kilómétere a Beloianisz) óvakodott megközelíteni, felborult, és sűllyedő propellert. A mentés e miatt csak lassan indult meg, az uatsok között kitört a pánik.

Ennek "köszönhetően" történt, hogy nyáron, egy részlegesden lemerült, és a parttól mindössze néhány száz méterre levő hajó utasai közzül ennyien lelték halálukat.

Zoli66 - Szárazföldi Patkány

Előzmény: jakyg (5194)
Zoli66 Creative Commons License 2004.01.08 0 0 5196
VÍZÁLLÁS JELENTÉS
dátumilag, és hóhelyzetet tekintve ugyan kicsit elévült, ám sajnos a vízszint változatlan, továbbra is porzik a vízmérce Budafok-Hárosnál :-(





Zoli66 - a Szárazföldi Patkány

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!