a pullmonológia helyett egyiket belgyógyra, másikat neurológiára vitték
Akkor pl. Finnországban (ahol a betegek magasan a leges-leg-elégedettebbek az eü-vel) MINDEN hospitalizálandó pulmonológiai eset meghal, mert ott nincs külön ilyen osztály/ szakterület. MINDEN pulmo. esetet belgyógyászatra visznek. (Esetleg Infektológiára.)
Sztem nem ukrán pilcsik voltak - tapasztalatból mondom.....:-))))
(Réges régen, egy messzi galaxisban, valahol a nagy homokozóban repültem ukrán pilcsikkel, az ancsa kétszámjegyű verziójában, egy éven át. Ott nem szabott határt a fel- és leszállásoknak némi hepe-hupa, sőt...., volt, hogy egy nagyobbra nőtt bucka “valamiért” belekapott a légcsavarba. Jött a kalapács, meg a továbbrepülés.)
off ezt csak a gyerekorvoson vettem észre, amikor benézte a lányom tüdőgyusziját, és majdnem belehalt. Anyám és apám orvosai nem különösebben idegeskedtek, amikor eltették őket láb alól, konkrétan a pullmonológia helyett egyiket belgyógyra, másikat neurológiára vitték, egyik három nap, a másik hat óra alatt halt bele.
Lezuhant a délnyugat-törökországi Isparta tartományban egy török katonai oktatógép. A repülőn lévő két pilóta és a technikus is meghalt .
A hadsereg közleménye szerint a CASA CN-235 típusú szállítógép az eskisehiri légi támaszpontról szállt fel, és 12 óra 50 perckor a Yalvac körzethez tartozó Kirkbas falunál tűnt el a radarképernyőről.
A mentők a közeli Egirdir-tótól északra találták meg a repülő roncsát és a három katona holttestét. Sehmus Günaydin, Isparta tartomány kormányzója az NTV-nek azt mondta, hogy a baleset pontos oka egyelőre nem ismert, de a térséget sűrű köd borítja.
közeli hozzátartozóm ezt másként érzékeli. a szakmán belül évi 5-10 ezerre teszik az úgynevezett műhibák számát. egy-egy ilyen eset akkor is megterheli az orvos lelkiismeretét és egészségét, ha a beteg vagy a hozzátartozók csak az esetek 10%-ban indítanak pert. és ha egyszer eljárás indult, akkor derül ki, hogy az orvosnál nem szempont, hogy hányadik órája volt ügyeletben, amikor az infúzió felírása előtt benézte a vérképet, vagy az ekg-n nem vette észre a fenyegető infarktust.
Kies hazánkban a gonosz körülmények igencsak fatális összejátszása kell ahhoz, hogy egy doki egy harmadfokú szóbeli ejnyebejnyénél súlyosabb retorziónak nézzen elébe. (személyes ismeretek!)
egyébként tényleg érdekes, teherautósofőröknél veszik legszigorúbban a munkaidőt (4 óra menet 1 óra pihenés 4 óra menet, és aznap többet nem vezethet -- asszem ez a most érvényes korlátozás), pilótákat sokkal jobban lehet terhelni, a műtőasztalnál dolgozó szakorvosoktól meg simán elvárják, hogy 48 órás ügyeletben akár végig talpon legyen és ha az utolsó órában elkövet egy hibát, mehet börtönbe.
Irennek (rip) igaza volt, csak nem fogalmazott pontosan: nem attol hat valamire centripetalis ero, hogy korpalyan megy, hanem azert megy korpalyan, mert hat ra egy centripetalis (az adott iv minden pillanatbeli kozeppontja fele mutato) ero. Centriffugalis viszont azert hat ra, mert korpalyan megy.
Pontosan ebbol kovetkezoen centrifugalis erovel akkor kell szamolni, amikor a repulo viszonyitasi rendszerebol szamolod a dolgokat, pl adott forduloban adott bedontesnel es adott sebessegnel valamint toloeronel a pilotara hato erok (pl hany G-s a fordulo vagy ha csuszik a gep, akkor az oldaliranyu komponens, stb), ha viszont kulso pontbol akarod felirni a gepre hato eroket, akkor a (feluletek legellenallasa es fel(le-)hajtoereje valamint a gep hossztengelyenek az adott pillanatban a mozgassal bezart szoge altal generalt) centripetalis erovel kell szamolni.
Kedden lezuhant Kolumbiában egy katonai helikopter az ország északnyugati részén, tízen meghaltak - közölte a hadsereg. Juan Manuel Santos államfő Twitter-üzenetben nyilvánította ki részvétét a katonák hozzátartozóinak.
A védelmi tárca által kiadott hivatalos közlemény szerint az Mi-17-es típusú helikopter Antioquia tartomány Caucasia településéről tartott Segoviába. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a balesetet - írja az MTI.
A helikopteren négyfős személyzet tartózkodott, valamint hat utas. Az utasok között négy katona és két civil volt. Az utasok a szárazföldi erők egyik logisztikai csoportjának voltak tagjai, akiknek az volt a feladatuk, hogy a csapatok harckészültségének erősítése érdekében számba vegyék a térségbeli üzemanyag utánpótlási pontokat.
A centrifugális erő nem hat külön. Ez kiadódik egyéb erők eredőjeként. Pontosabban attól, hogy körpályán megy valami, nem fog rá hatni egy centrifugális (petális pontosabban) erő. hanem azért fog körpályán menni, mert a rá ható erők eredőjének van egy sugáriirányú komponense. Centrifugális erő az, amit a körpályán mozgó viszonyítási rendszerben érzel, pl. amivel a szék nyomja a fenekedet. De mivel ez gyorsuló viszonyítási rendszer, nem érvényes a Newton 1. Jelen esetben a döntött kép felhajtóerejének vízszintes komponense lesz a centripetális erő.