Trimmelés jelenti a menetközbeni hajó gerincének az vizszintjével bezárt szögének változtatását azonos körülmények között.
Vagyis a csizma és ahátfal közötti szög változtatását, vagy trimmlapokkal a hajó fekvésének megváltoztatását. A motor normális körülmények között a lentröl a második lukba berakott pálcára kell támazkodjon.
Ha túlzuttan kiemeled a motort a vizböl ( apálca a felsö lukban van), vagy a motor magasra van szerelve az-az a csizma és ahátfal nem azonos méretü akkor a Kavitációs lap magasabbra kerül mint a gerinc és a csiga levegöt sziv.
ennyire nem ismerem ;) csak amit nekem mondtak ... de a Frölich et ism. mérmint a nevét sajna. de nem vitatkozom .... ugysem ő a téma itt csak felhoztam ;) hogy nekem ő segit a motort csinálgatni ... meg ö szerellte fel a hajómra :D
Maradjunk annyiban, hogy a Szántó egy lelkes amatőr volt. Legfeljebb szegény Frölich Józsi árnyékában próbált fontoskodni. Viszont tény (és maradjunk ennyiben), hogy a hazai viszonyok között elegendő a szakmai ismerete.
hali aladin ;) tök jó teccik amit irtál :D:D a bovdenre kitérve szerencsére nekem merev rudas kormányom van vagy hogy a fenébe hivják :D:D de abban igazad van hogy ésszel és hogy a rendőr ne lásson meg :D
Keress a barátok között akik próbára kölcsön adják. De szerintem te már úgyis eldöntötted, hogy új mocit veszel. A többit majd holnap,sajna mennem kell. S.
Szerintem ezek rád akarnak sózni egy drága mocit. mert amiről beszéltünk,semmi köze a tribbeléshez. Nagyon sokan megvagyunk automata,úgynevezett powertrib nélkül. De ez megint egy hosszú fejezet. Üdv:S.
beszerezni nem fogom mindet mert darabja 50 ezer :( de most lemegyek megnézem mi a csigaszámom és mondjátok meg lécci mi mit jelent mert mostmár teljes a képzavar :( mindenki mást mond :( .... a következő üzimben a csigaszámommal térek vissza :)
evvel a motorrral az a nagy baj a SzántóBéla Mo. legnagyobb motorcsónak versenyzője is megmondta hiba egy Euróőpabajnok gyorsasági motor hogy ha az idő elszállt folötte és evvel nem lehet tribbelni. És ez miatt van a lüktető menet ... és emiatt is kéne egy modernebb motor
14x1/4"----14x3/8"-----14x3/4" stb Az x utáni szám utal az emelkedésre. Szerezzél be különbözőeket,és próbálgassad.Lehet,sőt biztos találsz más típusú motorhoz tartozó srófot,aminek megfelelő a tengelymérete,borda száma,felfogatása. Próbálgatni kell őket,különböző terheléseknél,melyik az optimális. Hidd el megéri. Üdv:S.
Nem ezt mondják. A kavitálásnál levegőt szív be a csiga,és ezáltal kapkod a moci.Ennél a jelenségnél nem szállít elegendő vizet,nincs ami terhelje a motort. A kis csiga akkor jó,ha megvan pakolva a csónak,és méllyen ül a vízben.
Igen, ez a túlpörgés is ismerős (erre mondják, hogy kavitál?). De azért a mostani jóval nagyobb nyomatékú motornál nálunk ez most nem fordul elő kanyarban, csak pl. hullámzásban.
Még a verseny csónakoknál is ez a jelenség. Szerintem Buszter azért nem veszített a sebességéből, mert kis emelkedésű úgynevezett tehercsigát használ. Fogyasztása magas,mert nagy a fordulat,lehet túl is pörög,kevés a súly. Megkéne próbálnia magasabb emelkedésű csigát használnia kevés súlyterhelésnél.Gyorsabban is menne kevesebb üzemanyag fogyasztással. Legalábbis szerintem a leírt jelenség erre vall. Üdv:S
Én elhiszem. Csak a korábbi hajónkon fullgázas teljesen betekert kormányos fordulónál nem volt elég a nyomaték és egy pár pillanatra leállt a motor, de akkor nálad ez nem fordul elő.
a kanyarban azért vettem le a sebességet mert öcsém most ült elősször melettem és parázott ... és hogy érezze mijen egy kanyar .... sajna a srác kamerája lemerült de ha hiszitek ha nem (lehet azt hiszitek csak nagyzolok ;) DE NEM ) 60km/h val meg fordulok ... és itt előttünk 60-70 méter széles kb a duna és ebből a fele se kell a kanyar hoz ;) egy ilyet kanyarodtam öcsémmel és szerencsére ugy ültünk hogy az iv külsején én voltam igy öcsém nem kirepült a hajóból hanem nekem repült .... nem lett semmi baleset ;) ... arra mindsig figyelek hogy biztonságosan menjek ;) mondjuk kanyarban mindig le ér a könyököm a vizre ha egy rendeset kanyarodok :D