Keresés

Részletes keresés

Barbabianka Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1100

Valószinüleg már érted mit jelentenek a számok.

Ha csiga eredeti, akkor az átméröt nem tudod változtatni mert nagyobb csiga már nem fér el. Csak az emelkedésen tudsz változtatni.

Szerintem elöször is állitsd be a motort a csónakhoz.

A kavitácios lapnak kb. 2 centivel a gerinc alá kell érni.

állitsd be a dölésszöget. A feltámasztó rud az utolso elött lyukba kell legyen.

tegyél rá egy 11 3/8 x 16 os propellert. Szerintem nem kell több.

Tedd le a vizsgát!

Vizsgáztasd le a hajót.

és sok szerencsével de nyugisan hajtsad. Nagyon boldog leszel vele. Mert ez a hajó még igy is a környék egyik leggyorsabb hajója lesz.

Üdv.

bb

ps. milyen nyelven érted meg a szakirodalmat?

Előzmény: buszter (1087)
Barbabianka Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1099

Mit jelent hogy tribbelni??

Trimmelés jelenti a menetközbeni hajó gerincének az vizszintjével bezárt szögének változtatását azonos körülmények között.

Vagyis a csizma és ahátfal közötti szög változtatását, vagy trimmlapokkal a hajó fekvésének megváltoztatását. A motor normális körülmények között a lentröl a második lukba berakott pálcára kell támazkodjon.

Ha túlzuttan kiemeled a motort a vizböl ( apálca a felsö lukban van), vagy a motor magasra van szerelve az-az a csizma és ahátfal nem azonos méretü akkor a Kavitációs lap magasabbra kerül mint a gerinc és a csiga levegöt sziv.

Ekkor lüktetni kezd a motor.( felpörög lelassul)

Előzmény: buszter (1083)
Barbabianka Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1098

19 2/4"x21"

 

Az elsö szám az átmérö a második az egy fordulatnál megtett távolság. a tört szám azért van mert az amik a nem tizedest irnak ki hanem törtszámo.

Előzmény: süger (1082)
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1097
ennyire nem ismerem ;) csak amit nekem mondtak ... de a Frölich et ism. mérmint a nevét sajna. de nem vitatkozom .... ugysem ő a téma itt csak felhoztam ;) hogy nekem ő segit a motort csinálgatni ... meg ö szerellte fel a hajómra :D
Előzmény: Thernitibi (1095)
ede111 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1096
OK.
Előzmény: Thernitibi (1095)
Thernitibi Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1095
Maradjunk annyiban, hogy a Szántó egy lelkes amatőr volt.
Legfeljebb szegény Frölich Józsi árnyékában próbált fontoskodni. Viszont tény (és maradjunk ennyiben), hogy a hazai viszonyok között elegendő a szakmai ismerete.
Előzmény: buszter (1083)
ede111 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1094
Egy csomós sebesség= 1 tengeri mérföld/óra
1 tengeri mérföld=1852méter
pl. 30 csomós sebesség= 1.852x30 azaz 55.56Km/h, üdv,,,,,,ede
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1092
hali aladin ;) tök jó teccik amit irtál :D:D a bovdenre kitérve szerencsére nekem merev rudas kormányom van vagy hogy a fenébe hivják :D:D de abban igazad van hogy ésszel és hogy a rendőr ne lásson meg :D
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1090
páp süger ! a csigaszámozást ki ismeri ? .....
süger Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1089
Keress a barátok között akik próbára kölcsön adják.
De szerintem te már úgyis eldöntötted, hogy új mocit veszel.
A többit majd holnap,sajna mennem kell.
S.
Előzmény: buszter (1085)
süger Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1088
Szerintem ezek rád akarnak sózni egy drága mocit. mert amiről beszéltünk,semmi köze a tribbeléshez. Nagyon sokan megvagyunk automata,úgynevezett powertrib nélkül.
De ez megint egy hosszú fejezet.
Üdv:S.
Előzmény: buszter (1083)
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1087
11 3/8 x 14 << ez van irva a csigára ... lécci segitsetek mit jelentenek a számok .....
blueye Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1086
Értem. Kösz.
Előzmény: süger (1084)
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1085
beszerezni nem fogom mindet mert darabja 50 ezer :( de most lemegyek megnézem mi a csigaszámom és mondjátok meg lécci mi mit jelent mert mostmár teljes a képzavar :( mindenki mást mond :( .... a következő üzimben a csigaszámommal térek vissza :)
süger Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1084
Nem. A saját közegében haszontalan fordulatot tesz,nem szállít,nem sűríti be a vizet.
Előzmény: blueye (1080)
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1083
evvel a motorrral az a nagy baj a SzántóBéla Mo. legnagyobb motorcsónak versenyzője is megmondta hiba egy Euróőpabajnok gyorsasági motor hogy ha az idő elszállt folötte és evvel nem lehet tribbelni. És ez miatt van a lüktető menet ... és emiatt is kéne egy modernebb motor
süger Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1082
14x1/4"----14x3/8"-----14x3/4" stb Az x utáni szám utal az emelkedésre.
Szerezzél be különbözőeket,és próbálgassad.Lehet,sőt biztos találsz más típusú motorhoz tartozó srófot,aminek megfelelő a tengelymérete,borda száma,felfogatása.
Próbálgatni kell őket,különböző terheléseknél,melyik az optimális. Hidd el megéri.
Üdv:S.
Előzmény: buszter (1078)
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1081
akkor most mijen csigát kéne rá tenni ?
blueye Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1080

Igen tényleg, így már emlékszem. 

De ha nem szállít elég vizet, akkor nem levegőt szállít?

Előzmény: süger (1079)
süger Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1079
Nem ezt mondják. A kavitálásnál levegőt szív be a csiga,és ezáltal kapkod a moci.Ennél a jelenségnél nem szállít elegendő vizet,nincs ami terhelje a motort. A kis csiga akkor jó,ha megvan pakolva a csónak,és méllyen ül a vízben.
Előzmény: blueye (1077)
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1078
14" os csiga van rajta
blueye Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1077
Igen, ez a túlpörgés is ismerős (erre mondják, hogy kavitál?). De azért a mostani jóval nagyobb nyomatékú motornál nálunk ez most nem fordul elő kanyarban, csak pl. hullámzásban.
Előzmény: süger (1076)
süger Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1076
Még a verseny csónakoknál is ez a jelenség. Szerintem Buszter azért nem veszített a sebességéből, mert kis emelkedésű úgynevezett tehercsigát használ. Fogyasztása magas,mert nagy a fordulat,lehet túl is pörög,kevés a súly. Megkéne próbálnia magasabb emelkedésű csigát használnia kevés súlyterhelésnél.Gyorsabban is menne kevesebb üzemanyag fogyasztással. Legalábbis szerintem a leírt jelenség erre vall.
Üdv:S
Előzmény: blueye (1072)
blueye Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1075
Nem tippeltem, utánanéztem. :o)
Előzmény: buszter (1074)
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1074
te vagy eddig az első aki megtippelte :D szal neked hiszek :D
Előzmény: blueye (1072)
blueye Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1073

Ha jól  tudom egy csomó 1.85 km/h.

 

De ha nem, akkor javítsatok ki.

Előzmény: buszter (1061)
blueye Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1072

Én elhiszem. Csak a korábbi hajónkon fullgázas teljesen betekert kormányos fordulónál nem volt elég a nyomaték és egy pár pillanatra leállt a motor, de akkor nálad ez nem fordul elő.

Előzmény: buszter (1070)
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1071
szerintetek miből lehetne trepnit (ami a hajó alja amin járok csak nem tom jól irom e ;)) csinálni ? ami könnyű de ugyanakkor erős :)
buszter Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1070
a kanyarban azért vettem le a sebességet mert öcsém most ült elősször melettem és parázott ... és hogy érezze mijen egy kanyar .... sajna a srác kamerája lemerült de ha hiszitek ha nem (lehet azt hiszitek csak nagyzolok ;) DE NEM ) 60km/h val meg fordulok ... és itt előttünk 60-70 méter széles kb a duna és ebből a fele se kell a kanyar hoz ;) egy ilyet kanyarodtam öcsémmel és szerencsére ugy ültünk hogy az iv külsején én voltam igy öcsém nem kirepült a hajóból hanem nekem repült .... nem lett semmi baleset ;) ... arra mindsig figyelek hogy biztonságosan menjek ;) mondjuk kanyarban mindig le ér a könyököm a vizre ha egy rendeset kanyarodok :D
Előzmény: blueye (1067)
kutya56 Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1069

Buszter !

 

Megnéztem a videódat, igen érdekes megoldású hajó.

Nem kell arra nagyobb motor, hacsak a fogyasztásban igazad van.

A versenyezni vágyók meg csak menjenek.

Zsolt

Előzmény: buszter (1066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!