ezt persze tudom hogy evvel nem csábitom el a csaokat .... nha de egy szép csöndes motor melet akár beszélgetni is lehet ... ez a kétütemü melett max orditani :D:D nha mondjuk ennek is van előnya ha nem én vezetnék legalább nem hallanák mit csinálok :D:D kár hogy ojan kicsi igy monnyuk láccik csak :D:D:D
Jó dolog a hajózás, de a barátokat nem pótolja, s barátnő is kell, lesz is ha nem ijesztgeted 100Le-s száguldozásokkal!!A lányok nem igazán értékelik az ilyen irányu halálfélelmet, sokkal jobban a lassú,. romantikus, tájnézős csorgást. ede
:) igaz .... de mivel nem járok bulizni nem iszok nem dohányozok nincsenek barátaim ... nicsncsbarátnőm .... vmit kell csinálni kezdem unni hogy 21 éve iskolába járok nha jó nem mert 7 évesen kezdtem :D akkor csak 14 ...
az az amit temondasz bb csak b vel irják ;) legalábbis eddig mindenhol tribbelés nek láttam .... de aztán ettől még lehet hogy trimmelés .... de szerintem b :)
Nagyon egyszerüen: ha nagyobb a szög, felemeled a motort(3.4.5.luk) persze terheléstől függően,felemelkedik a hajó eleje, túl kicsi szögnél belefurodik a vizbe. Ezért fontos a jó beállitás, komolyabb hajokon ez nem mechanikusan kézzel történik(power trim) üdv,ede
Trimmelés jelenti a menetközbeni hajó gerincének az vizszintjével bezárt szögének változtatását azonos körülmények között.
Vagyis a csizma és ahátfal közötti szög változtatását, vagy trimmlapokkal a hajó fekvésének megváltoztatását. A motor normális körülmények között a lentröl a második lukba berakott pálcára kell támazkodjon.
Ha túlzuttan kiemeled a motort a vizböl ( apálca a felsö lukban van), vagy a motor magasra van szerelve az-az a csizma és ahátfal nem azonos méretü akkor a Kavitációs lap magasabbra kerül mint a gerinc és a csiga levegöt sziv.
ennyire nem ismerem ;) csak amit nekem mondtak ... de a Frölich et ism. mérmint a nevét sajna. de nem vitatkozom .... ugysem ő a téma itt csak felhoztam ;) hogy nekem ő segit a motort csinálgatni ... meg ö szerellte fel a hajómra :D
Maradjunk annyiban, hogy a Szántó egy lelkes amatőr volt. Legfeljebb szegény Frölich Józsi árnyékában próbált fontoskodni. Viszont tény (és maradjunk ennyiben), hogy a hazai viszonyok között elegendő a szakmai ismerete.
hali aladin ;) tök jó teccik amit irtál :D:D a bovdenre kitérve szerencsére nekem merev rudas kormányom van vagy hogy a fenébe hivják :D:D de abban igazad van hogy ésszel és hogy a rendőr ne lásson meg :D
Keress a barátok között akik próbára kölcsön adják. De szerintem te már úgyis eldöntötted, hogy új mocit veszel. A többit majd holnap,sajna mennem kell. S.
Szerintem ezek rád akarnak sózni egy drága mocit. mert amiről beszéltünk,semmi köze a tribbeléshez. Nagyon sokan megvagyunk automata,úgynevezett powertrib nélkül. De ez megint egy hosszú fejezet. Üdv:S.
beszerezni nem fogom mindet mert darabja 50 ezer :( de most lemegyek megnézem mi a csigaszámom és mondjátok meg lécci mi mit jelent mert mostmár teljes a képzavar :( mindenki mást mond :( .... a következő üzimben a csigaszámommal térek vissza :)
evvel a motorrral az a nagy baj a SzántóBéla Mo. legnagyobb motorcsónak versenyzője is megmondta hiba egy Euróőpabajnok gyorsasági motor hogy ha az idő elszállt folötte és evvel nem lehet tribbelni. És ez miatt van a lüktető menet ... és emiatt is kéne egy modernebb motor
14x1/4"----14x3/8"-----14x3/4" stb Az x utáni szám utal az emelkedésre. Szerezzél be különbözőeket,és próbálgassad.Lehet,sőt biztos találsz más típusú motorhoz tartozó srófot,aminek megfelelő a tengelymérete,borda száma,felfogatása. Próbálgatni kell őket,különböző terheléseknél,melyik az optimális. Hidd el megéri. Üdv:S.
Nem ezt mondják. A kavitálásnál levegőt szív be a csiga,és ezáltal kapkod a moci.Ennél a jelenségnél nem szállít elegendő vizet,nincs ami terhelje a motort. A kis csiga akkor jó,ha megvan pakolva a csónak,és méllyen ül a vízben.
Igen, ez a túlpörgés is ismerős (erre mondják, hogy kavitál?). De azért a mostani jóval nagyobb nyomatékú motornál nálunk ez most nem fordul elő kanyarban, csak pl. hullámzásban.