Keresés

Részletes keresés

buszter Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1139
igan a Kisdunán hajózok :D:D és nem vagyok lent mindig most nyáron szereztem a hajóm és még csak 5 ször voltam vele a vizen :) és figyelek ne botoljak a rendőrbácsiba :):) amugy akit érdekel a 46 és a 47 fojamkilóméter közötti szakaszon ;) és nem fogok járkálni papirok nélkül többet mert márciusban iratkozom be vmejik suliba és lesz jogsi és a hajót már addig nem viszem vizre amig nem lesz teljesen kész és levizsgázva. azért is mert nem kis tortura kihámozni abból a lukból ezt a nagy motort. a szerelőnek könnyű volt neki van daruja :) nekem meg csak kezem van .... nem kell gondolom mondani mit erőlködtem mire kiemeltem onnan persze egyedül ehhez nem férek oda ... de megoldottam :D:D
buszter Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1138
egyszerre nem tudok az összes üzire reagálni de a horpadást megmutatom szakemmbernek azt vagy megtudja csinálni rendesen vagy igy marad ... nem gányolok mert ehhez nem értek .... a lakatosnak mewg ez a dolga :D ..... a hajó jobb hátsó oldalára ez vany irva : SPEE BOOT ez van naggyal irva alatta kicsiben Thaifun ... ha a http://buszter.cjb.hu oldalról a teljes videot nézitek ott közelről látszik ;) ... Kérdés :: ha a rotor fölötti lapát (nem emlékszem hogy neveztétek) a hajó aljától nagyobb távolságra van mint 2cm akor mi fog történni ? .... már mint hogy mik a tünetek ? és a hajógerinc mejik pontjához mérjem ? ami a motornál van vagy amikor a vizen van a hajó nem ül benne senki csak a motor van fent és a legméjebb ponthoz ? csak mert nem ugyan az a kettő !
buszter Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1137
BB nek válaszolva a 1110 es üzenetére .... igazad van ;) lehet két sokr halgatással többet érek :D
Előzmény: Barbabianka (1110)
Cirusz Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1136

Uraim!

Meglehetősen kezdő hajós vagyok, de elméletben már évek óta csinálom. Gyakorlat is kevés van még a vízen. Már több éve gondolkozom saját "ladik" beszerzésén, de eddig nem vettem rá magamat. Mérlegelnem kell, hogy mennyi időt fogok tudni vízen tölteni. Nyaranta déli szomszédainknál bérelünk motoros hajót, ami elég gazdaságos (20-30 eFt/nap) mert nem kell a sok ügyintézés/hajó vontatás/drágább autópálya/tárolás stb. Itthon lehet ilyen csinálni. Kérdeztem Verőcén, de ott nem adnak bérbe hajót. A rómain valahol lehet bérelni, de az 50e körül van egy napra. Vagy tényleg vennem kell? Egy kisebb hajó fenntartása már nem olyan sok. Egy ilyen már viszonylag kevés üzemórás használattal is megérné talán. Mit javasoltok?

Barbabianka Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1135

Na még valami. a chrastest-eknél a kocsi sebessége nem több mint 60km/h (ha jól emlékszem) aztán nézd meg az eredményét.  Azért mert vizen vagyunk

60km/h = 60kn/h -val

Senkit se tévesszen meg a puha viz!! az akkor már nem puha.

Bizony jajjj, jajjj

bb

Előzmény: blueye (1133)
Barbabianka Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1134

Nyertél!! ;0)

Azt próbáld meg kikalapálni!  ;0)

Javitok puki=pukli

Előzmény: blueye (1133)
blueye Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1133

Bocs, de gondolom puklira gondoltál. A puki más... :o)

 

Én is aggódom néha 60 nál, ahogy pl. tengeren egy másik hajó hullámán keresztülmegyek az én hajóm is szép nagyot üt leérkezéskor, gondolom engem csúnyán megütne ha kirepülnék. Ilyenkor szvsz (egy ütközésnél) a kapaszkodás sem mentene meg és mivel a mienk orrkiülős, el tudom képzelni, hogy a kint ülőkkel mi történne. Jajjjj.

Előzmény: Barbabianka (1132)
Barbabianka Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1132

Nem szabad a pukihoz nyulni. Ha benntröl megnyomatod hydraulikával a peremet talán kijön. De nincs hova támasszál. igazából az a perem a legerösebb resze a hajónak.

Kismiki ne feledd el hogy a viz 60km/h nál már kemény és a hajó nincs úgy kiképezve mint egy autó. Mire kiérsz belöle szétszabta a lábaid.

Na feletsük el a témát, már most szüköl a fe.....m.

bb

kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1131

itt előttünk 60-70 méter széles kb a duna

 

buszter

 

Az meik Duna?

Ha a Sorin megfognak 60km/h sebességgel, vezetői engedély és hajólevél nélkül, akkor 100 000Ft nem lesz elég a bírságra és pár évre bukod a hazai vizsga lehetőségét is. 

Előzmény: buszter (1070)
ibigi Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1130

Sziasztok!

 

Nem tudom szó nélkül hagyni a csigáról folytatott eszmecseréteket. Tudja valaki, hogy Viharhoz hol találok csigát. Egyáltalán létezik más emelkedésű/méretű csiga?

 

kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1129

kismiki nézd meg a horpadást

 

lekkorábban maeste tom nézni

 

formája után itélve ez egy gyönyörü Bösch utánzat vagy eredeiti Bösch

 

A videón láccik vmi felirat a jobb hátsó részen, de nem lehet elolvasni.

Buszter, mi van odaírva???

 

60km/h nál a elszállsz mint egy fecske ha valamivel találkozol és ráadásul a viz olyan kemény lesz mint a beton. Szóval inkább NE!

 

60 a mostani hajóm vége. Max 1-2 percig tolom csumán, télleg jobb olyankor ülni. Az utazó 40 és bukóslussz kötelező. A hajóútban nyugodtan lehet veretni, a víz elég mély, csak az uszadékot kell sasolni.

 

U.i: Cimbora+1utas versenyzet Tiszafürednél helyi erővel. Tolták mint az állat, úgy 70 körül. A tiszai tudta hol a tuskós, a cimbi nem. Adtak némi munkát a megyei kórháznak, szabták-varrták őket.    

Előzmény: Barbabianka (1127)
süger Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1128
Nekimentek valaminek. A perem alatt fával betudja ütni a puplit óvatosan nehogy túlmenjen.Utánna a tetejét is így. A peremhez meg nem nyúlnék,mert le kéne venni a tetejét.
Az egyik barátom GécziII 65ös Mercury val nem ült bele a székbe, hanem a támlájára, nagyhajó hulláma,és már repült is.Szerencsére le tudta kapni reptében a gázt,mert rajta volt a keze. Meggondolatlan virtuózás volt.
S.
Előzmény: Barbabianka (1127)
Barbabianka Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1127

kismiki nézd meg: http://buszter.cjb.hu/horpadas.jpg a horpadást.

Az elején úgy láttam, hogy a beszorult valami alá de valószinüleg tévedtem:

Ez a csónak egyszerüen nagyobb sebességgel nekiment valaminek és a perem benyomódott. Még igy is kétlem, hogy roncsolás nélkül ki lehetne javitan. Erre szoktam mondani "viseld büszkén" más nem segit.

Különben a formája után itélve ez egy gyönyörü Bösch utánzat vagy eredeiti Bösch. Igaz Bösch a hajóit fábol készitette de lehet hogy csináltak próbaként néhány darabot aluból.

Az álva vezetésröl meg annyit! 60km/h nál a elszállsz mint egy fecske ha valamivel találkozol és ráadásul a viz olyan kemény lesz mint a beton. Szóval inkább NE!

Már láttam hajót ahol a szélvédön keresztül közlekedett ki a kapitány, egy sziklával való szabálytalan találkozásakor ;0)

Előzmény: kismiki (1121)
blueye Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1126
A napszemüveg (vagy a munkavédelmi szemüveg) viselése is kötelező számomra, pont ezért. Így is kaptam a Tiszán akkora ütést a homlokomra, hogy szinte megszédültem, ha ez a szemembe ment volna, már félig vak lennék.
Előzmény: Barbabianka (1118)
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1125

Ha csiga eredeti, akkor az átméröt nem tudod változtatni mert nagyobb csiga már nem fér el. Csak az emelkedésen tudsz változtatni.

Szerintem elöször is állitsd be a motort a csónakhoz.

A kavitácios lapnak kb. 2 centivel a gerinc alá kell érni.

 

A gyártók 0-20 mm-t ajánlnak, kísérletezni kell. Az emeléssel növexik a végsebesség és csökken a fogyasztás. 

 

tegyél rá egy 11 3/8 x 16 os propellert. Szerintem nem kell több.

Tedd le a vizsgát!

Vizsgáztasd le a hajót és sok szerencsével de nyugisan hajtsad. Nagyon boldog leszel vele, mert ez a hajó még igy is a környék egyik leggyorsabb hajója lesz.

 

szívemből szólsz  :)) 

 

milyen nyelven érted meg a szakirodalmat?

 

Naon jó kérdés, angol, német, spanyol, francia nyelven óriási a szakirodalom. A tanfolyamon is nagyon sokat tanulhat az ember. A legnagyobb ön és közveszélyes faszok a "libán vett" papírral vezetők. 

 

 

Előzmény: Barbabianka (1100)
süger Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1124
Buszternak bekéne linkelnie ide a topikba.
Előzmény: kismiki (1121)
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1123

11 3/8 x 14 << ez van irva a csigára ... lécci segitsetek mit jelentenek a számok

 

11 3/8 - külső Átmérő

14 - Emelkedés

méretek coll-ban

 

Á>E - teher csiga

Á=E - nemtomhogyhíjják

Á<E - sport csiga

 

 

 

Előzmény: buszter (1087)
süger Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1122
Barbapapa!
Készül a házad Vecsén?
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1121

Ha jól láttam akkor a horpadás kifele dudorodik.

 

Bocs, a mhelyi hozzáférésem erősen korlátozott, nem láthatom a képet.

 

A szélvédö egy ilyen gyors hajónál szükséges. A viz felett rengeteg a bogár. Hatvannál az nagyot üt, vagy akár csipni. Motoroztál valamikor? Akkor tudhatod!

 

Legjobb a hajót állva vezetni. A bogarak engem sose zavartak, szemüveges vagyok. Sokkal kellemetlenebb a november-decemberi időszak, amikor a könnyeitől nem lát az ember. Akkor nagyon kell a szélvédő.

 

U.i: Motoroztam életemben kb. másfél órát. Tanfolyam+vizsga. 

 

Előzmény: Barbabianka (1118)
süger Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1120
Ja,Buszter!
Barbapapa Gyönyörű és tökéletes ábrát tett fel a csiga méretezésével kapcsolatban.
Énsem tudtam volna jobbat. Nemhiába,öregróka a hajózásban.
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1119

beszerezni nem fogom mindet mert darabja 50 ezer

 

Próbacsigát a Yamaha Budaőrsi úti központjában lehet kölcsönözni, nem kell összevissza vásárolni. A próbához fordulatszámmérő is szükséges. Amelyik csigával a szokott terheléssel 5400-5600-at pörög a Yami, az a nyerő. Az árak tavaly 38-50eFt között voltak. A G sorozat a Honda egyik kéretével csereszabatos, az állítólag olcsóbb.  

Előzmény: buszter (1085)
Barbabianka Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1118

Ha jól láttam akkor a horpadás kifele dudorodik. A hajó orra felülröl kapta az ütést. Valószinüleg aláfutott valaminek.Talán meg lehet nyomatni belülröl de sok értelme nincs.

A szélvédö egy ilyen gyors hajónál szükséges. A viz felett rengeteg a bogár. Hatvannál az nagyot üt, vagy akár csipni. Motoroztál valamikor? Akkor tudhatod!

bb

 

Előzmény: kismiki (1112)
süger Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1117
Helló Kismiki,Buszter,mindenki!
Az újjabb kiadásuba is K....drága az alkatrész.De legalább kapni,ha kell. Ha nem lenne az lenne még csak drága.
A14" után nem a 24" következik a méretben. 14"ban is gyártanak különböző emelkedésüeket. Nem kell mindjárt a drasztikusuakat választani. Ha meg olyan van biztos találni módot csere berére. Láttam olyat is hogy a levél kilépőjét kurtították.
Én is csináltam. Utánna centír vizsgálni kell.De azért aki még nem csinálta,szakember nélkül nem ajánlom. Egyébként a sérült csigáimat sem teszem nyugdíjba,hanem felhegesztem a sérült leveleket. Nekem neptunom van. 12csigám van hozzá, 6méretben, 3különböző van nálam a csónakban. Mindig az optimálisat használom.Nem vagyok lusta rászánni 5 perc szerelési időt indulás előtt,meghálálja.
Barbapapa!
Hogy TRIB-belésnek,vagy TRIM-melésnek mondjuk,írjuk szerintem mindegy,mert tudjuk hogy miről van szó. Találtam szakirodalmat,prospektust,ami írta ígyis,meg úgyis.
Üdv:Sügér.
Előzmény: kismiki (1111)
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1116

evvel nem lehet tribbelni

 

trimmelni - a motor dőlését (menet közben) változtatni

Előzmény: buszter (1083)
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1115

A másik hogy a 115 ös az figyaszt 7-8 litert óránként

 

A mesében. Ésszel használva 12-15, ész nélkül 20 körül.

Előzmény: buszter (1061)
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1114

majd lemegyek vmikor és lemérem mik a méretei és megnézem mennyire kell átalakitani a hajót

 

Sztem ne farigcsáld a hajódat, valszeg hozzáértő mérnökök tervezték és rontani sokkal könnyebb rajta, mint javítani. Ha van adattábla a testben, azon olvashatod a legnagyobb megengedett teljesítményt. Ha sokkal erősebbet teszel rá, nem lesz hosszú életű a hajód, pár év alatt széthullik.

Előzmény: buszter (1052)
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1113

költségekről annyit hogy ez a motor óránként 15-20 litert fogyaszt

 

Ha ügyes vagy, 25 litert is belenyomhacc óránként. :))

Előzmény: buszter (1033)
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1112

A horpadást nézesd meg lakatossal, talán ki lehet gittelni festés előtt.

 

Padlónak jó az OSB alálécezve.

 

Szélvédő nyáron felesleges, csak szeptember közepétől vág a szél.

Előzmény: buszter (1032)
kismiki Creative Commons License 2006.01.10 0 0 1111

Szervusz Buszter!

 

a motoron egy 14" -os csiga van ... evvel 60 km/h -t megyek, elméletben ha ezt a csigát 21" ra cserélem akor közelitem a 100km/h -t

 

Elméletben, ez a kulcsszó. Most 6000/perc körül szól a motorod és 60ló jön ki. 21-es csigával 4000/perc, 40ló, 40km/h lenne a vége. A Yamaha G sorozatú propellert (ez való a mocidra) 8-17 coll-os emelkedéssel gyárt.

 

22 éves motorhoz nem tudom mennyire kapok alkatréészt  

 

Nagyon könnyen és nagyon drágán.  :))

Előzmény: buszter (1029)
Barbabianka Creative Commons License 2006.01.09 0 0 1110

Hallgattál volna.........

Üsd be a google-be a trimmklappe szót és több száz találtot kapsz.

Az Antrieb szó meghajtást kihajtást jelent! Triebnek hivják a külsö motorok csizmáját.

 

Trimmelésnek hivják amikor csigával vagy hydraulikával változtatják a kihajtás és a hátfal szögét, vagy megemeled/sülyeszted a motort felfelé/lefelé, vagy trimmlapok mozgatásával változtatják a hajó siklásszögét.

 

Trimmeled a vitorlázórepülödet amikor magasságot akarsz nyerni

 

De Trimmelésnek hivják a Foxterrier tavaszi frizurájának elkészitését is.

 

Rád bizom melyik szó passzol szerinted a legjobban ide!!  ;0)

üdv.

bb

Előzmény: buszter (1102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!