Hasonló cipőben voltam egy éve én is, meg még vagyok is valamennyire, megírom a meglátásaimat.
A betütött 29-nek semmi köze 1929-hez, ez szinte 100% biztos. Valakinek, valamilyen jelölése,de tutira nem évszám.
A keresztszán rögzítés hiénya szerintem nem nagy hiba lehet, ha nincs törve semmi. Nézd meg hogyan kéne működnie, mi hiányozhat onnan. Az előd gépen egy csavaron lévő anyával lehet megszorítani az ágyra az alapszánt.
Szegnyereg hüvelyt mérd ki mekkora a lógása a legjobban kiengedett pozícióban. Ha nagy a kottyanása akkor lehet hogy egy új hüvely és a szegnyereg felújítása kellene, de ha még elfogadható akkor dörzsárral érdemes rámenni, felszabályozni.
100 éves festék, csodát ne várj. :)
Cserekerék kapható a Powerbeltnél is, igaz a gépre kell hangolni. Nem biztos hogy egyből kell az egész cserekerék készlet, szerintem számold ki hogy kb. mekkora előtolásokra volna szükséged és az ahhoz tartozókat vedd meg. Ha menetet kell majd vágni ahhoz szerintem ráér akkor is amikor porondra kerül. (Érdemes utánakérdezni hol van helyben a PowerBelt-nek viszonteladója, mert általánosságban olcsóbbra jön ki mintha közvetlenül tőlük veszed)
Szerintem ne akard megtalálni minden egyes meglévő furat, rögzítőhely funkcióját, mert az elmúlt 100 év alatt bárkinek bármilyen megoldásához kapcsolódhatnak. Azt nézd meg mi az a funkció amit szeretnél használni, de nincs, és hogy ahhoz a meglévőket fel lehet-e használni.
Ha így is stabil akkor szerintem ne erőlködj a kecskelábak beszerzésével mert kb. esélytelen kategória hogy pont erre valót találsz.
Gyárilag laposszíjas megoldás volt ratja, az ékszíj biztosan utólagos kreálmány.
"- A főorsó mögött van egy excenteresen bebillenthető tengely ami rákapcsol két eltérő méretű fogaskereket a főorsón levőkre. Jelenleg ez fixálja is a főorsót adott pozícióban, mivel mindegyik fogaskerék mindegyik tengelyre rögzítve van..."
Az előtét tengelyről írsz. Ez úgy működik hogy van egy csavaros pöcök ami a főorsón a nagy fogaskereket összeköti a szíjtárcsával. Azt kivéve és a segédtengelyt bebillentve így alakul a lassú fordulat: Szíjtárcsa - főorsó kis kerék - segédtengely kerekei - nagy kerék a főorsón - tokmány
No, megvolt a szombati sport, délután összelegóztam a gépet.
A nagyobb darabok egymásra voltak téve, de kaptam mellé egy doboz csavart, hogy abban minden benne van... emiatt volt egy kis félsz, de tényleg minden benne volt :)
Lespakniztam, drótkeféztem egy negyed vödör olajsarat. Előkerültek az olajzó furatok, azokat is kipiszkáltam, megitattam.
Minden szépen forog-mozog, aminek kell. Ennek vagy 100 évig mindig volt gazdája, vagy épp hogy nem nyúlt hozzá senki az olaj alatt. :)
A tokmánytárcsában találtam egy beütött 29-et. 1929 lenne?
- A bal alsó kar kapcsolja a vonóorsó hajtást. Három állása van, ebből egynél mindkét orsó forog, a másik kettőben csak a vezérorsó. Ennek hogy kell működnie?
- A lakatszekrény bal oldalán az orsók előtt van egymás alatt három csavar. Onnan hiányzik valami, amit tartottak?
- A főorsó mögött van egy excenteresen bebillenthető tengely ami rákapcsol két eltérő méretű fogaskereket a főorsón levőkre. Jelenleg ez fixálja is a főorsót adott pozícióban, mivel mindegyik fogaskerék mindegyik tengelyre rögzítve van... Ennek így kell működnie? Vagy mi a aszerepe a főorsón a nagyobb modulú fogaskerekeknek? A kihajtás a kisebbről megy...
- Maradt pár csavar és alkatrész. Valaki felismeri, hova tartozhanak, ha egyáltalán ehhez valók?
Az a szíjáttétel-feszítő egységet már látszólag valaki mókolta... ezt majd újra gondolom, hogy kevesebb helyet kelljen elhagyni a faltól.
Ha valakinél lapul elérhető árú M1 cserekerék készlet, esetleg kecskeláb, az szóljon nyugodtan :)
Én pl a melóhelyemnek egy műszak alatt termelek több, mint 1milliót. Általában többet is. Esetleg elszámolok valamit, elk.rom a darabot, több százezer kár lesz. Megzúzom a gépet, milliós a kár. Megcsúszok az asztalon, beleesek a forgács kihordóba összetöröm magam... Engem ezért fizetnek. Stessz, veszély...stb.
Míg Ő olvas, tanul, gondolkodik.... Tudom nekik köszönhetem, hogy van mérnök aki tervez, van orvos aki engem összefoltoz... Én mindig azt mondom, hogy nem én keresek sokat, hanem ő keveset.
Az én problémám az volt, hogy picit alul becsültem az árakat, ami a szerszámgépeket illeti. Szépen lefestett, szakértelem nélkül összerakott lom sok százezerért, vagy nepper által lemellesztett hulladék. Szerintem ők még a csapágyakból is kiszednek egy golyót, hogy külön eladják. Csalódtam egy picit, hogy még várnom kell. Remélem nem dől be az ipar és akkor talán nyárra meglesz a tőke.
Összehasonlításképpen: egy egyetemi adjunktus bruttó 277eFt-t keres. Hogy valaki adjunktus lehyen, ahhoz az illető elvégezte az egyetemet (tipikusan kiváló eredménnyel), és ezután még 4-6 év tanulással és kutatómunkával doktori fokozatot szerzett.
Ha még habilitál is, akkor újabb pár év után docens lesz belőle és akkor már egészen bruttó 388eFt-ig kúszik fel a fizetése.
Még a végén nekem is el kellene jutnom arra a piacra. Azért pár dolgot el tudnék még képzelni a szerszámos polcon. Holnap nem lesz piac? - épp arra megyek.
Mérőeszköz már van jó par darab. A motorszereléshez sok mindent megvettem. Mikro/furatmikro 150-ig megvannak, tolómérő is van pár darab. Kések, nagyobb fúrók nem tétel. Vasárnapi piacra kimegyek és megveszem fillérekért. Termeli a Rába és a többi cég :) Nem szép dolog tudom, de ha én nem veszem meg, majd más megteszi.
Nálunk pályakezdő, ügyes esztergályost vették fel bruttó 300-ért. Gépi forgácsolóként végzett, most cnc-t tanul estin. Nálunk volt gyakorlaton, alapból cnc esztergán dolgozik, de nem fél a marógéptől sem mikor oda küldik.
A fenti összeg nettóban, pótlékok nélkül 199.500Ft.
199.500Ft x 8 = 1.596.000Ft
Ez alapján még egy picit gyűjtögetek :)
Korábban úgy gondoltam, hogy 500-ból megvan a gép, 200 a szállítás, 200 a villany fejlesztés, 100 meg tartalék váratlan kiadásokra. Sajnos nem jött össze a matek :(
Mióta lett divat felújítás címén szétbarmolni egy szerszámgépet? Nagypapa meghal, unoka szétkapja a gépet lefesti és felújítottként árulja milliós áron. Szomorú, amit a használt gép piac mutat :( A nepperek még rosszabbak. Szerettem volna venni egy használható 16k20-at, de az anyagi lehetőségek az igények és a piaci árak messze vannak egymástól. Gondoltam 500 körül már elfogadható állapotú gépek vannak, de sajnos nem így van. Nagyon hiányzik a esztergálás, de egyenlőre még el kell engednem. Az előző melóhelyemen délután, éjjel heti rendszerességgel használtam egy ilyen gépet, ami nagyon hiányzik. Még gyűjtögetek egy kicsit, de nem adom fel.
Ilyen volt az első gépem és jobban szerettem mint az őt követő emu-t!Mai napig használja az illető aki tőlem vette!Gratula és sokáig használd egészséggel!
Ja, és a Brigéciol is le tudja szedni a festéket. Egy emulziószivattyú tartályát akartam kivakarni a dzsuvából, emiatt beleöntöttem egy flakonnal. Másnapra belül teljesen fémtiszta volt.
Aztán kívülről fektettem bele a lébe, egy nap, és levette azon az oldalán a festéket.