Keresés

Részletes keresés

occseb Creative Commons License 2020.11.01 0 0 37982

Hasonló cipőben voltam egy éve én is, meg még vagyok is valamennyire, megírom a meglátásaimat.

 

  • A betütött 29-nek semmi köze 1929-hez, ez szinte 100% biztos. Valakinek, valamilyen jelölése,de tutira nem évszám.
  • A keresztszán rögzítés hiénya szerintem nem nagy hiba lehet, ha nincs törve semmi. Nézd meg hogyan kéne működnie, mi hiányozhat onnan. Az előd gépen egy csavaron lévő anyával lehet megszorítani az ágyra az alapszánt.
  • Szegnyereg hüvelyt mérd ki mekkora a lógása a legjobban kiengedett pozícióban. Ha nagy a kottyanása akkor lehet hogy egy új hüvely és a szegnyereg felújítása kellene, de ha még elfogadható akkor dörzsárral érdemes rámenni, felszabályozni.
  • 100 éves festék, csodát ne várj. :)
  • Cserekerék kapható a Powerbeltnél is, igaz a gépre kell hangolni. Nem biztos hogy egyből kell az egész cserekerék készlet, szerintem számold ki hogy kb. mekkora előtolásokra volna szükséged és az ahhoz tartozókat vedd meg. Ha menetet kell majd vágni ahhoz szerintem ráér akkor is amikor porondra kerül. (Érdemes utánakérdezni hol van helyben a PowerBelt-nek viszonteladója, mert általánosságban olcsóbbra jön ki mintha közvetlenül tőlük veszed)
  • Szerintem ne akard megtalálni minden egyes meglévő furat, rögzítőhely funkcióját, mert az elmúlt 100 év alatt bárkinek bármilyen megoldásához kapcsolódhatnak. Azt nézd meg mi az a funkció amit szeretnél használni, de nincs, és hogy ahhoz a meglévőket fel lehet-e használni.
  • Ha így is stabil akkor szerintem ne erőlködj a kecskelábak beszerzésével mert kb. esélytelen kategória hogy pont erre valót találsz.
  • Gyárilag laposszíjas megoldás volt ratja, az ékszíj biztosan utólagos kreálmány.

Egy pár régebbi infó ebből a fórumból:

https://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9131104&aq_ext=1&aq_text=hve-125

 

Előzmény: Fairlane155 (37979)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.01 0 0 37981

Köszi 

Előzmény: joco81 (37977)
Csuhás Creative Commons License 2020.11.01 0 0 37980

"- A főorsó mögött van egy excenteresen bebillenthető tengely ami rákapcsol két eltérő méretű fogaskereket a főorsón levőkre. Jelenleg ez fixálja is a főorsót adott pozícióban, mivel mindegyik fogaskerék mindegyik tengelyre rögzítve van..."

 

Az előtét tengelyről írsz. Ez úgy működik hogy van egy csavaros pöcök ami a főorsón a nagy fogaskereket összeköti a szíjtárcsával. Azt kivéve és a segédtengelyt bebillentve így alakul a lassú fordulat: Szíjtárcsa - főorsó kis kerék - segédtengely kerekei - nagy kerék a főorsón - tokmány

Előzmény: Fairlane155 (37979)
Fairlane155 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37979

No, megvolt a szombati sport, délután összelegóztam a gépet.

A nagyobb darabok egymásra voltak téve, de kaptam mellé egy doboz csavart, hogy abban minden benne van... emiatt volt egy kis félsz, de tényleg minden benne volt :)

 

Lespakniztam, drótkeféztem egy negyed vödör olajsarat. Előkerültek az olajzó furatok, azokat is kipiszkáltam, megitattam.

Minden szépen forog-mozog, aminek kell. Ennek vagy 100 évig mindig volt gazdája, vagy épp hogy nem nyúlt hozzá senki az olaj alatt. :)

A tokmánytárcsában találtam egy beütött 29-et. 1929 lenne? 

 

Tettem pár friss képet az albumba.

 

Hibák, megfigyelések, kérdések:

- Keresztszán lerögzítés nem működik. 

- Szegnyereg hüvely fel van verődve belül.

- Festék és gitt málik mindenhol.

- 22 db cserekerék hiányzik.

- A bal alsó kar kapcsolja a vonóorsó hajtást. Három állása van, ebből egynél mindkét orsó forog, a másik kettőben csak a vezérorsó. Ennek hogy kell működnie?

- A lakatszekrény bal oldalán az orsók előtt van egymás alatt három csavar. Onnan hiányzik valami, amit tartottak?

- A főorsó mögött van egy excenteresen bebillenthető tengely ami rákapcsol két eltérő méretű fogaskereket a főorsón levőkre. Jelenleg ez fixálja is a főorsót adott pozícióban, mivel mindegyik fogaskerék mindegyik tengelyre rögzítve van... Ennek így kell működnie? Vagy mi a aszerepe a főorsón a nagyobb modulú fogaskerekeknek? A kihajtás a kisebbről megy...

- Maradt pár csavar és alkatrész. Valaki felismeri, hova tartozhanak, ha egyáltalán ehhez valók? 

 

Az a szíjáttétel-feszítő egységet már látszólag valaki mókolta... ezt majd újra gondolom, hogy kevesebb helyet kelljen elhagyni a faltól. 

 

 

Ha valakinél lapul elérhető árú M1 cserekerék készlet, esetleg kecskeláb, az szóljon nyugodtan :)

Előzmény: Fairlane155 (37959)
joco81 Creative Commons License 2020.10.31 -1 0 37978

Nem lehet összehasonlítani a kettőt.

Én pl a melóhelyemnek egy műszak alatt termelek több, mint 1milliót. Általában többet is.
Esetleg elszámolok valamit, elk.rom a darabot, több százezer kár lesz. Megzúzom a gépet, milliós a kár. Megcsúszok az asztalon, beleesek a forgács kihordóba összetöröm magam...
Engem ezért fizetnek. Stessz, veszély...stb.

Míg Ő olvas, tanul, gondolkodik....
Tudom nekik köszönhetem, hogy van mérnök aki tervez, van orvos aki engem összefoltoz...
Én mindig azt mondom, hogy nem én keresek sokat, hanem ő keveset.

Az én problémám az volt, hogy picit alul becsültem az árakat, ami a szerszámgépeket illeti.
Szépen lefestett, szakértelem nélkül összerakott lom sok százezerért, vagy nepper által lemellesztett hulladék. Szerintem ők még a csapágyakból is kiszednek egy golyót, hogy külön eladják.
Csalódtam egy picit, hogy még várnom kell. Remélem nem dől be az ipar és akkor talán nyárra meglesz a tőke.

Előzmény: jalpar (37976)
joco81 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37977

Győr, ETOpark parkoló, elvileg lesz.

 

Előzmény: Törölt nick (37973)
jalpar Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37976

Összehasonlításképpen: egy egyetemi adjunktus bruttó 277eFt-t keres. Hogy valaki adjunktus lehyen, ahhoz az illető elvégezte az egyetemet (tipikusan kiváló eredménnyel), és ezután még 4-6 év tanulással és kutatómunkával doktori fokozatot szerzett.

 

Ha még habilitál is, akkor újabb pár év után docens lesz belőle és akkor már egészen bruttó 388eFt-ig kúszik fel a fizetése.

 

Előzmény: joco81 (37970)
Fairlane155 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37975

Köszi, tényleg az lesz.

Vajon gyárilag ékszíjas?

Előzmény: occseb (37965)
Fairlane155 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37974

Igaz, 3mm-es, benéztem tegnap :)

Előzmény: jalpar (37963)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37973

Még a végén nekem is el kellene jutnom arra a piacra. Azért pár dolgot el tudnék még képzelni a szerszámos polcon. Holnap nem lesz piac? - épp arra megyek. 

Előzmény: joco81 (37972)
joco81 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37972

Mérőeszköz már van jó par darab. A motorszereléshez sok mindent megvettem. Mikro/furatmikro 150-ig megvannak, tolómérő is van pár darab.
Kések, nagyobb fúrók nem tétel. Vasárnapi piacra kimegyek és megveszem fillérekért. Termeli a Rába és a többi cég :) Nem szép dolog tudom, de ha én nem veszem meg, majd más megteszi.

Előzmény: Törölt nick (37971)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37971

és a szerszámok meg a mérő eszközök ? - elég komoly summa elmegy ám arra is. - de nem akarom a kedved elvenni....

Előzmény: joco81 (37970)
joco81 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37970

Nálunk pályakezdő, ügyes esztergályost vették fel bruttó 300-ért.
Gépi forgácsolóként végzett, most cnc-t tanul estin.
Nálunk volt gyakorlaton, alapból cnc esztergán dolgozik, de nem fél a marógéptől sem mikor oda küldik.

A fenti összeg nettóban, pótlékok nélkül 199.500Ft.

199.500Ft x 8 = 1.596.000Ft

Ez alapján még egy picit gyűjtögetek :)

Korábban úgy gondoltam, hogy 500-ból megvan a gép, 200 a szállítás, 200 a villany fejlesztés, 100 meg tartalék váratlan kiadásokra. Sajnos nem jött össze a matek :( 

Előzmény: jalpar (37968)
Jani301 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37969

Nem tudom . Nem állok alkalmazásban .

De vegyük legalább az átlagbért , akkor .

Előzmény: jalpar (37968)
jalpar Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37968

Manapság mennyi a ,,[havi] jó szakmunkás fizetés''?

Előzmény: Jani301 (37967)
Jani301 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37967

Szia !

 

Egy tanműhelyi EAN volt az első gépem .

8 havi jó szakmunkás fizetés volt az ára  , 82  környékén .

Én is drágállom a gépeket , de az sem lenne jó ha egy egyhavi átlagfizetést érne csak egy jó gép .

Előzmény: joco81 (37966)
joco81 Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37966

Sziasztok!

Mióta lett divat felújítás címén szétbarmolni egy szerszámgépet?
Nagypapa meghal, unoka szétkapja a gépet lefesti és felújítottként árulja milliós áron. 
Szomorú, amit a használt gép piac mutat :(  A nepperek még rosszabbak.
Szerettem volna venni egy használható 16k20-at, de az anyagi lehetőségek az igények és a piaci árak messze vannak egymástól. Gondoltam 500 körül már elfogadható állapotú gépek vannak, de sajnos nem így van.
Nagyon hiányzik a esztergálás, de egyenlőre még el kell engednem. Az előző melóhelyemen délután, éjjel heti rendszerességgel használtam egy ilyen gépet, ami nagyon hiányzik.
Még gyűjtögetek egy kicsit, de nem adom fel.

occseb Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37965

Ennek a gépnek egy korábbi, vonóorsó nélküli verziója egy pár fórumtársnak van, velem együtt.  Pofás kis gép.

HVE-125nek nézem, és mint akkoriban úgy tűnik bevett szokásként, létezik Szabó Lajos által készített verzióban is.

Várjuk a további képeket infókat!

Előzmény: Fairlane155 (37959)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37964

Ezen még gondolkodom egy keveset :)

Előzmény: bigyusz3 (37961)
jalpar Creative Commons License 2020.10.31 0 0 37963

Szép gép.

 

A menettábla alapján a vezérorsó nem colos, hanem 3 mm emelkedésű metrikus.

 

Előzmény: Fairlane155 (37959)
bigyusz3 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 37962

Ilyen volt az első gépem és jobban szerettem mint az őt követő emu-t!Mai napig használja az illető aki tőlem vette!Gratula és sokáig használd egészséggel!

Előzmény: Fairlane155 (37959)
bigyusz3 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 37961

Nem mondtam,hogy fizetnék érte!Azért dünnyögve elfogadnám ajándékba.:)

Előzmény: Törölt nick (37956)
ksanyi52 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 37960

Ez igen! Gratulálok hozzá! Használd egészséggel! 

Előzmény: Fairlane155 (37959)
Fairlane155 Creative Commons License 2020.10.30 0 1 37959

Sziasztok!

 

Ma boldog tulajdonosa lettem egy "Kemény és Társa" kisesztergának.

Felismeri valaki esetleg, hogy milyen típus lehet?

A név alapján az 1920-30-as években gyárthatták, még a "KART" előtt. 

 

Az eladó szerint kecskelábú gép lehetett, de sajnos ez már nincs meg hozzá. Illetve elvileg honvédségi műhelykocsiban szolgált!? 

Egy vaskos öntvény tálca van alatta, van vezér és vonó órsó, gépi hossz és kereszt előtolás, irányváltás.

A vezérorsó colos, illetve witworth? csavarok vannak benne.

 

A képekért előre is elnézést, ezeket még én is így kaptam, jelenleg szállítás után, darabokban várja a megtisztulást. 

Még nem tudtunk tüzetesen megismerkedni, de 100 éves kora ellenére nem rozsdás, nincs semmi összeállva, szépnek tűnik az ágy :) 

jalpar Creative Commons License 2020.10.30 0 0 37958

Az ilyen háztartási spriccelős tisztítókkal nem érdemes próbálkozni?

Előzmény: Csuhás (37957)
Csuhás Creative Commons License 2020.10.30 0 1 37957

Forró trisós vízzel szoktam lemosni. Száradás után rögtön kell egy kis olaj (wd40) rá mert hamar megkapja a rozsda.

Előzmény: jalpar (37952)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.30 0 0 37956

Most vettem és már adjam is el ? 

Előzmény: bigyusz3 (37953)
rferi Creative Commons License 2020.10.30 0 0 37955

Ja, és a Brigéciol is le tudja szedni a festéket. Egy emulziószivattyú tartályát akartam kivakarni a dzsuvából, emiatt beleöntöttem egy flakonnal. Másnapra belül teljesen fémtiszta volt.

Aztán kívülről fektettem bele a lébe, egy nap, és levette azon az oldalán a festéket.

Előzmény: jalpar (37952)
rferi Creative Commons License 2020.10.30 0 0 37954

Mivel nem lehet utána vízzel kezelni, ezért a Brigéciol nem nagyon jön szóba, ahogy a hideg zsíroldó sem.

Emiatt én petróleumot javasolnék, meg erős kefét.

Előzmény: jalpar (37952)
bigyusz3 Creative Commons License 2020.10.30 0 1 37953

Nagyon egyszerű a megoldás!

Nekem adod a gépedet és megszűnik a gondod!:)

Előzmény: Törölt nick (37950)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!