Ha esetleg pár éves 1.7-es is szóba jön, akkor érdemes figyelni, hogy az államadósság fejében kapott céges autó-e vagy sem? Ezek sokak szerint sokkal rosszabb minőségben lettek összeszerelve, mint a HungaroLada által akkoriban behozott darabok. Jellemzően 2000-es évjárat környéki autókról van szó. Ez az árakban is megnyilvánul, 2-400 e ft-os különbségek is vannak az 1-1,5 M közötti összegeknél, de láttam már 550 e ft/db-ért is több autós készletet hirdetni, jóval 100 e km feletti futással.
Na bakker, a második link nem megy. Na mindegy, ott kb 20 használt niva van, egy millió alatt, némelyik egész jó állapotban.
Nem elriasztani akarlak, de én nem vennék új nivát, de még 1.7i-t sem, de ez csak az én egyéni véleményem. Biztos vannak akik más véleményen vannak. Tudod, a néma tömegek! :-)))
Egyszerűen szeretne egy terepjárót és már régóta tetszik neki a níva! Új állapotban ez a legolcsóbb! Csak attól fél hogy nem lesz a hétköznapokban megbízható! Viszont ilyen állapotú utak mellett szerinte ez lehet a nyerő vagy egy lánctalpas!
Azt én is bírtam a NIVA-ban, hogy a legnagyobb tömegben is ott mertem hagyni bárhol, nyitott ajtóval, letekert ablakkal. Nyáron jól jött ez, légkondi nélkül! :-))
1.7-es NIVA-t tényleg sokszor kell apró gondok miatt szerelgetni. Az oroszok eltúlozták a fejlesztését, túllőttek a saját korlátaikon. Az 1.6 annyira egyszerű, hogy szinte nincs is hibalehetőség! :-)))))
Üdv mindenkinek! Haverom akar egy vadiúj nívát venni, de csak városi használatra! Azt mondja az már egy elég jó terep! Szerintetek egy ilyen használat mellett mire számíthat hibaügyileg? Persze megfelelő karbantartás mellett?
en vegigbogesztem a nepiteletet es keves kivetellel pozitiv velemenyek vannak az 1.7 rol is. az egygik leg lehuzosabb az aki megcsinaltattam az immobilizer-t 60.000+munkadijert. hat az tokfelesleges volt a niva-kat nem lopjak ha igen akkor a gyari imobilizer kb 2 perc alatt kiiktatva. B.
Itt olvashatsz NIVA-s tapasztalatokat. Az 1.7i majdnem mindenkinek csalódást okoz. Minthogy orosz eszközről van szó, minden fejlesztés több hibával jár, de persze vannak kivételek. Nekem az 1.6 bevált. Igaz nehéz terepen bekapja a 18-22 litert is, de az élmény kellően kárpótol. Olyan dolgokra is képes a NIVA amit a luxusterepjárósok el se tudnak képzelni.
Ár/érték aránya kiváló, terepjáróképessége kifejezetten nem rossz, de engem nagyon bosszant a ma kapható alkatrészek minősége. Itt nem működik az, hogy valamit kicserélek és elfelejtem évekre. Alkatrészenként változó, hogy melyikből milyen gyártmány a jó. Viszont kis érzékkel (ami nekem nincs), szinte mindent meg lehet rajta javítani otthon vagy akár az út szélén. Ez utóbbi nem igaz az injektoros verzió elektronikájára, ezért sokan esküsznek a karburátorra. Amit még hátránynak érzek a komolyabb emelhetőség hiánya.
Fogyasztása nekem gázzal (1600) aszfalton 11-15 (országút-város), terepen 13-17 liter körül alakul (túra jellegű igénybevétel). Benzinből nem tudom, de kb. 20-30 %-kal kevesebb lehet a reális. Ezt csak elmondásból tudom, de az 1.7i az 0,5-1 literrel kevesebbel is beéri és érezhetően erősebb, a hengerenkénti befecskendező tovább javít a fogyasztáson.
Az 1.7-nek előnye még a hátsó ajtó nagysága, de ezért csúnyább is és a belseje is gagyibb, persze ez erősen szubjektív. :-)
Nekem igen tetszenek a Lada Niva tereptulajdonságok. Szeretnék egyet én is de előre még megkérdezném tőletek hogy milyen auto. Bár még nem vezettem , de ismerem. Közuton menyit fogyaszt 90-ben. Terepen is mennyit, külön enyhe, külön nehéz terepen. A karoszériára lennék igen kívácsi, mert én az uj fajtát gondolom ami injektoros. ÉS az a injektoros motor mennyivel mássabb a krabulátorosnál (fogyasztás, menet és erő) Ujabbik fajták tartosak-e?
Jelenteném, hogy a Nívánál a vízfogyasztás proplémám megoldódott.
Amikor a fejpakolást kicseréltük minden rendbe jött, csak a blok oldalán az egyik illesztésnél csepegett. az olajpálca vizesedése pedig azért volt, mert a kartergáz kivezetője el volt dugulva az előző vizesedéstöl.
Szerintem is az lenne a megoldás , csak nem tudom ,hogy azt, hogy lehet meglátni?- De elsőb gondoltam, hogy felrakunk egy bontott fejet, és meglátjuk, hogy lesz- e változás. Mert nekem egy traktornál volt hasonló problémám,(álló helyzetben a kipufogón csepegett a víz) és ott az új fej jó lett.
Az első kérdésedre válaszolom, hogy az olajbeöntő teteje tiszta, de az olajpálca felső része tejfölös, és néha vízcseppes.
A közúti fogyasztását nem tudom mert mióta nálam van a tanyára járok vele, és csak 2- hetente megyek be a városba gázt tölteni. Az előző tulajdonos főleg aszfalton közlekedett, és Ő úgy mondta, hogy 15- 16 l. körül fogyasztott gázt.
Új Níva tulajdonos vagyok.Két hónapja vettem egy 1999- es 1.7-est. 95000 km futott. Jól megy, nincs kartergázza, és állítólag a motor nem volt kibontva. Be van szerelve bele a gáz, nem sokallom a fogyasztását se. Kb.18 - 20l -gázt fogyaszt terepen, sárba- hóba. De van egy problémám:Fogyasztja a hűtő folyadékot! Naponta 8 -10 km.- hajtom, és kb 1- 2 deci vizet elfogyaszt. Nem scepeg sehol. Cseréltünk már fejpakolást, es a fejet leszabályoztattam, de semmi változás!
Tudna - e valaki tanácsot adni, hogy mi lehet a hiba? Volt. e már valakinek hasonló problémája?