Nem. Egy huzalon van kifeszítve a felvízen felett. Szvsz azért így, mert többször is láttam már, hogy a felvízi kaput vízszint alá húzva hagyják, viszont az alvízi nyitva van. Magyarul eresztik át a vizet folyamatosan. Ha fentről jösz, mesziről úgy látod, nyitva a kapu, és csak egészen közelről látod meg, hogy nem hajózhatsz be. Szóval nem árt, ha valamilyen módon felhívják az áthaladási tilalomra a figyelmet.
Hakapcei bocsi de én válaszoltam akkor ezek szerinte nem kaptad meg a levelemet :( azt kérdeztem a levélben van e msn ed vagy ijesmid .... a kisdunáról a vizmájságről annyit hogy itt születtem a duna melett és azon a részen ahol én lakom ugy ismerem a dunát mint a tenyeremet ;) sőt a hargászokat is :D és itt nem a rendőrt hivja a horgász hanem fatert aki leveri a fejem :D
Na. A Kwassai-zsilipen, lámpák szabályozzák a ki és behalyózást. Egyik alkalommal
megyek zsilipelni, itt csengővel kell jelezni a zsilipelési szándékot. Nyomom a csengőt, mint süket a wc ajtót, semmi. Szerencsére, telefonálni is lehet, felhívom
a zsilip kezelőt, hogy mi van, miért nem nyitja a zsilipet? Mire ő, azt válaszolja,
hogy nem látja a behajtani tilos táblát? Akkor nézem, hogy a kapun tényleg kint
van az ominózus tábla. És, kérdezem, mire ő, a zsilip ideiglenesen zárva van az
alacsony vízállás miatt. Na, azóta figyelem ezt a táblát, a zsilipeken.
Mi a bajod a képpel? Teljesen normális zsiliprendszer. Alulról van éppen kinyitva. >=? Nincs ott semmilyen tábla. a jobb oldalon a zsilipföre rakott kétszinü lámpa jelzi a bemenetet.
Csak önmagam tudom ismételni. A hivatkozott szabályban a helyről nem esik szó több helyen. Én is várom szakértő hozzászólását, mert a sebességre vonatkozólag sem tudom levezetni a korlátozást. Ha gondolod, a rendeletet elküldöm mélben.
Visszatérve az én kérdésemre: 10 KW feletti motorteljesítménnyel szabad-e az RSD-n (egyéb szabályok betartása mellett) közlekedni?Ez nem hit kérdése, hanem leírt szabályra vagyok kíváncsi
Lehet hogy kissebb a hulláma de más a lélekteni hatása egy száguldó 3t hajónak.
Ott a hullám amplitudóját még szorozd meg az irigységi faktorral és az hat a pecásra. Amúgy tényleg keskeny a Kisduna száguldozni. Kikötött hajók közé én se megyek be 1-2km/h-nál gyorsabban.
Buszter keveri a tengeri és szárazföldi mérföldet a km-el. De az ís lehet hogy megint csak morikálja magát.
;-))) A kérdés jó, de fkm-ben sebességet ellenőrizni kicsit nehéz volna.
Na most én túrom a HSZ-t, (39/2003. (VI. 13.) GKM rendelet a vízi közlekedés rendjéről), abba ezt találtam:
7.4 Ráckevei-Duna-ág 7.41 cikk - Rádióhasználat A Duna-ágban a rádióhasználat az e rész 2.05 cikkének 4. bekezdése szerint kötelező. 7.42 cikk - Vízi járművek közlekedése A vízi jármű vezetője a Szabályzatban foglaltakon túlmenően köteles megtartani a védett vízterületeken való közlekedés külön jogszabályban foglalt szabályait is.
Más vízre, pl a Keleti főcsatornára van pontos sebességmeghatározás, ott úgy fogalmaz, hogy a parthoz viszonyított sebesség. Ide én nem találtam. Hmmm?
szia buszter megkerestelek a megadott címen de nem jelentkeztél .hol laksz pontosan? én lacházán vettem egy vízparti telket...-más a kisdunán a vízmélységgel vigyázni a hajóútban is van ahol csak 100 cm a hajó alatt mérve hajóúton kívül állandoan iszapban jár a csiga
szevasztok a kilóméter az 1000 m vízen is meg szárazon is /ora az meg a sebesség nyugodtan mehettek a soroksári dunán de ha gyorsabban mentek a pecások küldik a rendőrt , volt már traffipax is egy stégen rendör meg a bokorban az más kérdes hogy 15 km/ó sebességnél nagyobb a hullámkeltés mintha gyenge siklásban mennék a 3 tonnás hajóval
Jézuska meghozta az Adriai kikötők című könyvet nekem is.Ha valakit érdekel az Alexandria Online-nál csak 7500 Ft.A gáz csak hogy 3 hét alatt jött meg...
szevasztok mindenki régiek és ujak egyaránt ;) ... én is a soroksári dunánál lakom :D a 46 fkm nél .... egy kérdésem volna ... itt a soroksári dunán a km/h korlátozás az a országuti km/h vagy a vizikm/h szerinte van megadva