Hát ez az ATC ne mvalami komoly cég... küldtem nekik emailt, hogy mit tudnak javasolni és mennyiért az 1.9TD motorra (AAZ 55Kw) tuningot. Mindezt csak kíváncsiságból, mert egyik kedves topictárs, "Vento TD" írta nekem, hogy ő náluk csináltatott az ugyanilyen motorjára tuningot az ATC-nél. Szóval megírom a levelet, jön a válasz, hogy chip-tuningot javasolnak, amivel nyerek 20-25% plusz teljesítményt és 40-50Nm-t. Mindezt kb 100eFt-ért.
Visszaírtam, hogy mégis melyik chipet akarják tuningolni :-)) Erre, visszaír, hogy bocs, téves a chip tuning, de a több igaz, és hogy ezeket a teljesítménytöbbleteket mindössze a mechanikus elemek beállításával érik el, az ár meg a többi is stimmel. Azt írta 3-4 óra alatt megvan. Nos, azért ez 25000Ft-os órabérre jön ki, amit kicsit pofátlannak tartok...
JAAAAAAA! Voltam ma egy adagolósnál, Hanolfe topictárs is eljött velem. Beállította az OPEL szerviz által elállított adagolómat és most úgy megy, hogy ihajj! Nagyon fasza lett, nagyon jól belőtte! Azt is mondta, hogy nagyon jó állapotban van a motorja (mondjuk ezt tudtam is, de egy mestertől jövő dícsérő szavak... :-)))))
Szóval AWOLLFMAN! Ne Halogasd az adagolós szakember látogatását!!! Amúgy csak egy ezrest kért az öreg a beállításért, ami szerintem nagyon baráti...
A_Feri! Hova tűntél? Akarok kérdezni!!! :-)) Azt mondta at öreg, hogy az én adagolómban ha kicserélnek valami nyomótárcsa szerűséget (mutatta is hogy mit egy rossz adagolón), akkor több anyagot és gyorsabban tud juttatni az égéstérbe. Mi is ez, amiről beszélt az öreg?
Hát ez az... Ezt nem tudom, de asszem a héten utánajárok. Írtam mélbe is, egy perce küldtem el... :o)
Apám biztos, hogy nem hajtotta, csak ezért reménykedem, és addig is, amíg meg nem bizonyosodom, próbálok következtetni a mások tapasztalataiból... :o)
Ha kompresszió, akkor valszeg falnak megyek. De akkor sem hiszem, hogy meg fogom csináltatni, mert 100-ból nem jönne ki. Olyankor szokott az lenni, hogy hát igen, ezt még nem kéne cserélni/javítani, de ha már így szét van szedve...
Amikor meleg a motorom, akkor gyönyörű hangja van, egyenletes. Hidegen vannak gondjaim, az is 0 fokon és alatta. Olyankor köhög, meg minden baja van. -8 fokon egyszer 4-szer kellett újraindítanom. Ez mi lehet?
A_Feri: Az "adatok" között megadott E-mail címedről visszapattant a levelem. Kérlek, adj meg egy működő E-mail címet, szeretnék kérni/kérdezni valamit Tőled privátban (egyelőre).
Egy dízelnél szerintem az egyik legalapvetőbb dolog a porlasztók megfelelő műkődése. Sok hibát vonzhat maga után, ha nem megfelelő.
Pl az öcsém régi GI 1.6D-jénél az egyik porlasztó felől hülye hangok jöttek, leszarta, járt vele még egy évet, amikor valamiért szét kellett szedni a motort. Három henger szinte még tökéletes volt, de a negyediknek akkor válla volt, mint állat. Szarrá volt kopva az a henger. Hogy miért? Mert az a porlsztócsúcs elszaródott, és nem porlasztotta csak "behuggyozta" az anyagot a hengerbe, és állandóan lemosta a kenőfim réteget hengerfalról és sitty-sutty elkopott.
Tanulság: bármi hüyle hangot hallasz, vidd adagolóshoz. Évente nézesd át a rendszert adagolóssal!
Itt Pakson az adagolós egy teljes átnézésért, ha nem kell semmi különöset csinálni 2500Ft-ot kért. Ebben benne van a porlsztókép ellenőrzése, porlasztási nyomás beállítása, adagoló ellenőrzés, beállítás, izzítórész ellenőrzése. Tehát nagyjából minden.
Van valamelyikőtöknek tapasztalata 115-ös, 130-as PDTDI-vel? Szebb a 115-ös nyomatékgörbéje, de erősebb a 130-as. Húzva (nem vezettem, csak a méréseket láttam) szintén jobban néz ki a 115-ös.
Az is lehet, hogy a garancia miatt nem akarnék belepiszkálni...
Nem hinném, hogy csak érzem, mert nagyon határozott a különbség, pedig az öcsi gofján szarok a porlasztócsúcsok. Meg kéne eccer mutatnom A_Ferinek a golfomat...
Vagy valamelyik tisztes golf 1.9 TD tulaj autójával kellene összevetni.
Nekem a fateré sokkal jobban megy. Mondjuk lehet, hogy lesz még mit állítani rajta, mert most szerény 8 litert eszik, az meg kicsit sok.
Nem csak úgy érzed pont emiatt a rúgás miatt, hogy jobban megy? Vagy netán gyorsultatok is egyet?
Eléggé el lennék keseredve, ha kompressziógondom lenne, pláne 240000 km-rrel. Bár az utal valamire, hogy az olajpumpa ceréjénél körömnyi csapágydarabokat szedtünk ki az előszűrőből. A csapágyak egyébként rendben voltak, szal ez valami korábbi gond lehetett, de ha csapágyasra hajtották, az nem érintette a kompressziót. Vagy igen?
Öcsémnek van egy 1.6GTD-je, nekem meg egy 1.9 TD-m. Rettenetesen megy a kettes golf, alul gyenge és 1800-nál indul a turbó és kb 2000-nél "seggbe rúgják" rendesen. Ezzel szemben az én golfom mindenütt tök egyformán megy, nem is megy közel sem olyan jól, mint a kettes. És tényleg 2-3-ban érezni a legjobban.
Szóval határozottan szarabbul megy az 1.9TD, vajon a súlykülönbségek miatt?
Egy kérdés, bár biztos választ úgyis csak a mérés fog hozni, de a téma lázban tart: normális az, hogy egy Golf II GTD alul nem igazán húz? Pontosabban húz, de amikor elkezd tölteni a turbó, akkor olyan, mintha seggbe rúgták volna? Főleg 2-ben és 3-ban jelentkezik. Fater 1.9 GTD-je alul is majdnem ugyanolyan erős, mint a magas tartományokban. Ott is érezni persze a turbót, de nem olyan határozottan, és valahogy rugalmasabb is a motor (persze azért is, mert 1.9-es).
Ha nem normális a dolog, mi lehet a gondja? Okozhatja esetleg porlasztócsúcs, vagy egyértelműen kompresszió? (Valaki nyugtasson meg plíz, hogy nem nézek hatszámjegyű javítási munkálatok elé...!)
Korábban említettem hidegindítási gondokat is. Eddig még mindig sikerült életet lehelni bele, de senki ne mondja, hogy 2-3 indítás-leállás természetes mínusz 8 fokban...
Ja, izzítógyertyákat cseréltem (eszembe jutott a nőgyógyászból lett autószerelő vicce...), a helyzet nem javult számottevően, bár kicsit jobb...
hamvasat!
Pest felé menet 1x én is találkoztam vele! De nekem sikerült is utolérnem, persze TDI-vel mégiscsak könnyebb volt :)) A telszámot is le tudtam olvasni: 70/3143735
Tényleg nagyon állatul ment (és füstölt) a gép, nem is bírtam sokáig tartani az iramot.
Mentem reggel Dunaújvárosba és Földvár után utólértünk egy fehér kettes golfot. Külsőre kicsit lezsibbadtnak tűnt, de lehet csak a kosz miatt. Sárga matricával rá volt írva: "Krézi tuning--dízel tuning az ésszerű határokon túl is" meg a telszám. Egy legalább 80-as cső sasolt ki alóla (nem design-vég!), ami sejtetett valamit. Gondoltam kicsit felpiszkálom. Nem kellett erőlködnöm, odalépett neki...először egy adag fekete füst (de nem vészes), majd iszonyat hanghatással üvölteni kezdett a motorja (gyönyörű volt), majd kb 90-ről egy olyat gyorsult, mintha álló rajtot nyomott volna. Egyszerűem így menni autót nem láttam, nagyobbat lépett mint a haverom G feltöltős Corradója. Egyszerűen őrület volt. 170-el mentem utána, hogy felírjam a telszámot, hátha jó lesz valamire, de pár perc után feladtam, mert úgy elviharzott, hogy ihajj. Ilyet még nem láttam. Azt gondoltam, hogy jól megy egy meghúzott dízel, de ez mindenen túltett...
Feri, félreértettél. Én azt akartam felajánlani, hogy ha éppen építed a motorodat és szívesen megörökítenéd, de éppen nincsen nálad fényk.gép, akkor szólsz és ha ráérek (ami ritkán van :-), kiugrok és megörökítem Neked segítségképpen, hiszen Te is sokat segítesz nekem.
Az olajjelző felvillanása jellemző a VW-k újabb modelljeire. A hiba az olajgombánál keresendő. Helyesebben annak cseréjével megszűnik, olajdermedésről szó sincs.
Az izzítás miatt viheted dízeleshez, de ez inkább elektromos probléma. Én izzítórelére gyanakodnék, de azt mondtad, hogy az cserélve van. Vidd inkább el egy jó maszek elektromos szakemberhez. Esetleg fordulj bizalommal a Golf topicban Mozsohoz, ő biztos ad tanácsot, bár mostnaában nem nagyon szólt hozzá.
A_Feri
Ha jol értelmezen akkor mindenféle képpen a hechanikussá alakitást kellene bevállalnunk.
Most akkor melyik tipusu turbó kellene a kocsinkhoz? Az átalakitás nem lenne gond azt megoldom majd.
De az érdekelne még, hogy most ha nem hagyjuk elektronikusan akkor melyik turbo és milyen adagolo kellene, és igy milyen teljesitményt érünk el vele?
hanolfe
Ami golfunk 94-es és szintén rángat kis fordulaton, ami igencsak zavaro.
Sajnos a rángatást nem sikerült megszüntetni, tuti, hogy az adagoló a ludas. Azóta beszéltem egy emberrel, neki egy '94-es Passat TDi-je van és hasonló problémái vannak, 1400-1600-as ford.szám tartományban 4. sebességben enyhébben viszont 5.-ben elég zavaróan rángat az autó, de csak akkor amikor nagyon finoman adagolja a gázt. Ha odalép neki nincs semmi probléma, az autó gyorsul rendesen. Ez valami tipushiba lehet, mert akkor már te vagy a 3. akinek ugyanez a problémája. A helyi adagoló guru szerint az adagoló elektronikus része a hiba oka, külön csak azt cserélni nem érdemes. Most ott tartok, hogy keresek elérhető áron egy bontott adagolót, viszont ekkor fennáll az a lehetőség, hogy egy még szarabbat sikerül kifogni. A legjobb egy új lenne, de elég húzós az ára (600-700e Ft). Egy haver tudna szerezni zsír újat 150-200e körül (gondolom kamionról leesett), de én még ezt is soknak találom.
Szóval marad a mérgelődés egy darabig :(
Sajnos nem tudom mi a különbség az 1Z és AHU között.
HDImi:
Ha a turbo uj akkor gt17, vagy vnt17, de mar az ujfajta TDi motor-e. Akkor az mar nem megy fel ra, mert nem fer el a motortartobaktol. mindenfelekeppen at kell alakitgatni a kipuff ontvenyt, de ha elektronikusan marad akkor nem tudom mit fog az elektronika szolni hozza.
A_Feri
Most értem haza sopon-pécs-sopron jo kis havas utakon 600km, ki vagyok dögölve.
Beszéltam a sráccal és azt szeretné ha legalább a porlasztokhoz nem lenne nyulva, mert azok jok és nem szorulnak mindenképpen cserére.
Tehát ugy néz ki a dolog, hogy csak azokat a dolgokat szeretné modositani ami mindenképpen javitásra vagy cserére szorul(turbo, adagolo).
Lenne egy 110-es változogeometriás turbo ujonnan 30 rugoért. Ezt fel lehetne-e épiteni a régi helyére vagy eleve halott gondolat?
Egyenlöre csak ez érdekelné.