Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.02 0 0 110

itt 43 méter széles lesz és mélyvezetésű, részben fedett...

de minek a 43m?

egy ap. korona szélessége 26,5m...

 

4x3,5m/sáv + 3x1,5m/betonfal + 2x1m/járda = 20m

 

ennyi hely meg bőven van...

Előzmény: Törölt nick (70)
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 109

 

 

Íme: egyelőre a bejelölt útszakasz a legfontosabb (2009 végéig?!); a Hunyadi-Kettős-Kőrös rész pedig már egyben a Külső Keleti Körút része (is) lenne.

Kazi2 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 108

Bent voltam a Városháza utcában, a Közlekedésfejlesztési Alosztálynál (Városház utca 9-11., II. em/266/d., Györkös Gábor) ahol megkaptam a tervezetet: nos ez egyelőre csak a csepeli szennyvíztisztitóból érkező "anyagra" koncentrál, ugyanis a Csepelen 2009-ig felépülő szenyviztisztitó galvániszapját(?) valahol az Ipacsfa utca mellett "tárolnák", éppen ezért - hogy ne a Méta utcát terheljék mégjobban - az M5-ről a Hunyadi és a Kettős-Körös utcát érintve az Ipacsfáig építenének utat.

 

A Hunyadi-Kettős Körös szakasza lenne a későbbiekben a KKK itteni része, de hogy innen hogyan tovább?

A 18. kerület mutatott erről terveket (ahogy ezt korábban már írtam), de a most megkérdezett hozzáértő szerint még több ötlet "áll", felszín alatti például kettő is!

Dash 9 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 107

Üdv!

 

Nemrég még volt szálítás azon az ip.vágányon. Lakókonténereket gyártott ott egy cég. A Nagykőrösin vezetett régen keresztül Soroksár vá-ra. Most már nincs összeköttetés, mert kiszedték a lajosmizsei vonalnál a keresztet.

 

 

Előzmény: Törölt nick (104)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.01 0 0 106
Előzmény: Rooger Preed (105)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.01 0 0 105
Egy '87-es térkép szerint ez egy átkötés a Ceglédi vonal felé...
Előzmény: Törölt nick (104)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 104
Javítanám magamat:

A gyártelepi vágány csak leágazás, valóban továbbmegy a Nagykőrösi úton keresztül. Azt viszont nem tudom, arra mi van.

Jan
Előzmény: Törölt nick (103)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 103
Ez biztos vicc volt a vasútról, de ez nem az a vonal...

Valójában ez egy ipari vágány, ami a Péterhalmi útnál lévő gyártelepre megy be. Egykoron hadi fontosságú besorolású volt, a régen ittlakók szerint szegélyezte is sok bombatölcsér a környékét (ez még okozhat gondot az építkezésnél!!), de valójában havonta max. egy vonat mozgott itt. Az elmúlt években már annyi sem. A gyártelepeket is feldarabolták, mára csak kisebb cégek bérelnek ott épületeket.

Jan
urál Creative Commons License 2007.10.01 0 0 102
Válaszoljon erre a kérdésre Legát Tibor!
Előzmény: Rooger Preed (100)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.01 0 0 101
Szerintem sűrűn lakott területen vezetett utaknál a költség másodlagos a lakossági igényekhez képest.
Az utat meg kell építeni egy kertvárosias övezetben, és nem kettévágni egy városi autópályával. Ilyen szempontból a KKK egy fokkal körnnyebb, mint a távlati Munkás körút egyes részei...
Előzmény: Kazi2 (97)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.01 0 0 100
urál!

Az a vasúti vágány használva van valamire? Vagy fel fogják számolni?
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 99
Próbáltam világos lenni, hogy konkrétan a Sallai-Halomi-Flór Ferenc közötti szakaszon, a Fiume-Körös utca területére értem, hogy nem lesz elég széles hely...

Ha úgy érted, hogy a két végén csinálják a munkaterületet és onnan már csak fúrnak, akkor biztosan kivitelezhető a dolog. De a fúrt alagút a legdrágább, ezért vagyok szkeptikus...

Jan
Előzmény: urál (95)
urál Creative Commons License 2007.10.01 0 0 98
Nem én csak érdeklődök Budapest és agglomerációja mindenfajta fejlesztése iránt.
Előzmény: Kazi2 (97)
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 97

Csak hát ez pénz kérdés...

Az alagút nem csekély plusz költséget jelentene.

Mindenesetre legyen igazad.

 

Amúgy te érintett vagy, azaz ott laksz, vagy "csak" szakértője vagy a témának?

Előzmény: urál (96)
urál Creative Commons License 2007.10.01 0 0 96
Igen, de azzal az a baj, hogy csak 2x1 sáv férne el kényelmesen a felszínen a két szervizúttal együtt, az pedig mind közül a legrosszabb megoldás lenne a csekély keresztmetszet miatt hacsak nem sajátítanának ki egy teljes házsort. De az meg macerás, végtelenségig elhúzódik, szal jobb az alagút mindenkinek.
Előzmény: Kazi2 (94)
urál Creative Commons License 2007.10.01 0 0 95

Hol nincs, a lakatlan pusztában a Flór Ferenc utcán túl, vagy a Pakuratavak környékén???

 

Amúgy még itt van néhány illusztratív kép, ezúttal egy metróalagút épül ezzel a technológiával dettó Prágában:

 

A föld kiszállítása az alagútból. A kerület lakott területét nem fogja érinteni, mivel az alagutat a lakott terület határáról indítják:

http://www.metroweb.cz/metro/IVC/IVC-stavba25/051001-157.jpg

 

Az öntőgép, amely a belső héjat készíti:

http://www.metroweb.cz/metro/IVC/IVC-stavba25/051001-251.jpg

 

A kibetonozott alagút a végleges héjjal:

http://www.metroweb.cz/metro/IVC/IVC-stavba25/051001-208.jpg

Előzmény: Törölt nick (93)
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 94

Köszi a képeket; tény: ez a kisebbik rossz...

A másik megoldásra pedig gondolom a legközelebbi példa a Gyorsforgalmi pl. a Felsőcsatári útnál + esetlegesen zajvédő falak is.

Előzmény: urál (91)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 93
Kösz a képeket. Sajnos, ekkora hely nincsen ott. Ha eljössz, láthatod magad is.

Jan
Előzmény: urál (92)
urál Creative Commons License 2007.10.01 0 0 92
Most is ez a terv.
Előzmény: Törölt nick (87)
urál Creative Commons License 2007.10.01 0 0 91

Az egyszerűség kedvéért, tegyük fel, hogy építik a második ütemet. Az építkezés így fog kinézni (prágai példák alapján).

 

Munkagöröd építésének kezdete a Flór Ferenc utca előtt:

http://kaprok.y.cz/galerie/MOTroja070922/070922_095904.jpg

 

A kész munkagödör:

http://www.ceskedalnice.cz/foto/r1f5/070914/slides/514_0709069.jpg

 

Az alagút építésének a kezdete:

http://kaprok.y.cz/galerie/R1-514_070306/070306_130331.jpg

http://mo.ttnz.cz/fotogalerie/2007_07_08-Troja/slides/IMG_0027.JPG

http://img222.imageshack.us/img222/3391/061108152046bf1.jpg

 

Az épülő alagút a munkagödör felől nézve:

http://kaprok.y.cz/galerie/MOTroja070922/070922_105007.jpg

 

A mélyvezetésű alagút építése:

http://kaprok.y.cz/galerie/MOTroja070922/070922_103014.jpg

 

Itt látható a lőttbetonos technika lényege, miszerint kiásnak egy kissebb egy-két méteres szakasz, a kiásott részt acélhálóval borítják, amire betont fecskendeznek, az megköt és jöhet a következő szakasz. Így épül az alagút külső ideiglenes falazata:

http://www.izdoprava.cz/storage/200704241922_007.jpg

 

Ez a sokkarú gép fecskendezi a betont a falra (Budapesten a Gellért hegy oldalát is így erősítették meg):

http://img212.imageshack.us/img212/1305/061203150148ia6.jpg

 

Betonacél hálók halmokban, ezeket építik be az alagút falába:

http://kaprok.y.cz/galerie/R1-514_070306/070306_124009.jpg

 

Miután ez elkészült nekilátnak a végleges falazatnak, amely fél méter vastagságú lesz, ahhoz egy ilyen, lényegében öntőformát tolnak végig az alagúton, amely szakaszonként kibetonozza azt:

http://groower.rajce.idnes.cz/Okruh_Prahy_stavba_514/images/DSC05659.JPG

 

Ilyen lesz, ha kész lesz:

http://imgs.idnes.cz/hardware/A040824_MRAZOVKA15_N.JPG

 

És így nézne ki egy lehajtó a mélyalagútba, ha a kerület lakói kiharcolnák őket az Üllői útnál:

http://imgs.idnes.cz/hardware/A040824_MRAZOVKA10_N.JPG

Előzmény: urál (85)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 90
Szerencsére nekem sincsen ilyen tapasztalatom, de hallomásból úgy sejtem, nem akarnak majd az akkori piaci ár felett adni érte. A hangsúly az akkorin van. Aztán az értékvesztés miatt perelhető valaki.
Előzmény: Kazi2 (88)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 89
Én nem kívánok a toovábbiakban felesleges vitákba folyni itt.

Akinek van érdemi hozzászólása, úgyis ír majd ide.

Jan
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 88

Egyébként egy kisajáítás hogyan zajlik?

Jön az állam/önkormányzat és a napi árfolyam szerint megajánl egy bizonyos összeget a telekrészedért/házadért stb.?

Nincs még ilyen tapasztalatom...

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 87
Arra te magad írtad, hogy az a mélyalagút terve volt 2002-ben.
Előzmény: urál (85)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 86
Szerinted milyen módszerrel építhető meg egy "mélyvezetésű, részben fedett" 43 méter széles út? Milyen széles munkaterület kell neki? Mennyi beton kell neki? Milyen munkagépek fognak itt dolgozni? Hány teherautó fog itt megfordulni nap, mint nap? Milyen hatással lesz ez az itt lakókra, a házaik állagára?

Mert az te sem hiszed, hogy egyszer csak bent lesz a földben az út.

Jan
Előzmény: urál (84)
urál Creative Commons License 2007.10.01 0 0 85

Milyen negyvenhárom méter szélességű mélyvezetésű út amit felűről építenek? Ott van alább az alagút UVATER-es paramétere belinkelve és az is, hogy lövellt betonból készül a falazata, magyarán bányászati módszerrel alakítják ki!

Előzmény: Törölt nick (81)
urál Creative Commons License 2007.10.01 0 0 84

Az alagút szerepel a tervekben, eleve alagutat terveztek ide. Semmilyen felszíni szakaszról nincs szó a városrészben. Ezért fel nem foghatom mi a gondod!

 

ui. Az út akkor is megépül, ha az únió nem támogatja.

Előzmény: Kazi2 (82)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 83
Az a baj, hogy akkor meg elhozzák a felszínen.

Urál kolléga egyfelől nagyon tájékozott, másfelől mintha nem mondna el mindent, amit tud. Többet tud, mint a Főépítész asszony itt a kerületben.

Vagy tévedeK?
Előzmény: Kazi2 (82)
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 82

Pedig a legkisebb rossz kategóriájában én is az alagutat támogatnám, de ez nagyon megdobná a költségeket.

Egyetlen reménysugarunk az lehet, hogy az Unió nem ad erre támogatást, de ez szinte kizárt!

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 81
Biztosan igazad van, mert olyam magabiztos vagy. :-)

Én nem értek hozzá, de miképpen lehetne megépíteni egy 43 méter széles mélyvezetésű utat, ha nem felülről. Ehhez pedig hely kell. Kivéve, ha fúrják, mint a metrót, de az a mély alagút.

Az építés alatt pedig nem jól viselik az ott álló házak, hogy kiássák alóluk a talajt... ez már többször, több helyen bebizonyosodott.
Előzmény: urál (80)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!