Bent voltam a Városháza utcában, a Közlekedésfejlesztési Alosztálynál (Városház utca 9-11., II. em/266/d., Györkös Gábor) ahol megkaptam a tervezetet: nos ez egyelőre csak a csepeli szennyvíztisztitóból érkező "anyagra" koncentrál, ugyanis a Csepelen 2009-ig felépülő szenyviztisztitó galvániszapját(?) valahol az Ipacsfa utca mellett "tárolnák", éppen ezért - hogy ne a Méta utcát terheljék mégjobban - az M5-ről a Hunyadi és a Kettős-Körös utcát érintve az Ipacsfáig építenének utat.
A Hunyadi-Kettős Körös szakasza lenne a későbbiekben a KKK itteni része, de hogy innen hogyan tovább?
A 18. kerület mutatott erről terveket (ahogy ezt korábban már írtam), de a most megkérdezett hozzáértő szerint még több ötlet "áll", felszín alatti például kettő is!
Nemrég még volt szálítás azon az ip.vágányon. Lakókonténereket gyártott ott egy cég. A Nagykőrösin vezetett régen keresztül Soroksár vá-ra. Most már nincs összeköttetés, mert kiszedték a lajosmizsei vonalnál a keresztet.
Ez biztos vicc volt a vasútról, de ez nem az a vonal...
Valójában ez egy ipari vágány, ami a Péterhalmi útnál lévő gyártelepre megy be. Egykoron hadi fontosságú besorolású volt, a régen ittlakók szerint szegélyezte is sok bombatölcsér a környékét (ez még okozhat gondot az építkezésnél!!), de valójában havonta max. egy vonat mozgott itt. Az elmúlt években már annyi sem. A gyártelepeket is feldarabolták, mára csak kisebb cégek bérelnek ott épületeket.
Szerintem sűrűn lakott területen vezetett utaknál a költség másodlagos a lakossági igényekhez képest. Az utat meg kell építeni egy kertvárosias övezetben, és nem kettévágni egy városi autópályával. Ilyen szempontból a KKK egy fokkal körnnyebb, mint a távlati Munkás körút egyes részei...
Próbáltam világos lenni, hogy konkrétan a Sallai-Halomi-Flór Ferenc közötti szakaszon, a Fiume-Körös utca területére értem, hogy nem lesz elég széles hely...
Ha úgy érted, hogy a két végén csinálják a munkaterületet és onnan már csak fúrnak, akkor biztosan kivitelezhető a dolog. De a fúrt alagút a legdrágább, ezért vagyok szkeptikus...
Igen, de azzal az a baj, hogy csak 2x1 sáv férne el kényelmesen a felszínen a két szervizúttal együtt, az pedig mind közül a legrosszabb megoldás lenne a csekély keresztmetszet miatt hacsak nem sajátítanának ki egy teljes házsort. De az meg macerás, végtelenségig elhúzódik, szal jobb az alagút mindenkinek.
Itt látható a lőttbetonos technika lényege, miszerint kiásnak egy kissebb egy-két méteres szakasz, a kiásott részt acélhálóval borítják, amire betont fecskendeznek, az megköt és jöhet a következő szakasz. Így épül az alagút külső ideiglenes falazata:
Miután ez elkészült nekilátnak a végleges falazatnak, amely fél méter vastagságú lesz, ahhoz egy ilyen, lényegében öntőformát tolnak végig az alagúton, amely szakaszonként kibetonozza azt:
Szerencsére nekem sincsen ilyen tapasztalatom, de hallomásból úgy sejtem, nem akarnak majd az akkori piaci ár felett adni érte. A hangsúly az akkorin van. Aztán az értékvesztés miatt perelhető valaki.
Szerinted milyen módszerrel építhető meg egy "mélyvezetésű, részben fedett" 43 méter széles út? Milyen széles munkaterület kell neki? Mennyi beton kell neki? Milyen munkagépek fognak itt dolgozni? Hány teherautó fog itt megfordulni nap, mint nap? Milyen hatással lesz ez az itt lakókra, a házaik állagára?
Mert az te sem hiszed, hogy egyszer csak bent lesz a földben az út.
Milyen negyvenhárom méter szélességű mélyvezetésű út amit felűről építenek? Ott van alább az alagút UVATER-es paramétere belinkelve és az is, hogy lövellt betonból készül a falazata, magyarán bányászati módszerrel alakítják ki!
Az alagút szerepel a tervekben, eleve alagutat terveztek ide. Semmilyen felszíni szakaszról nincs szó a városrészben. Ezért fel nem foghatom mi a gondod!
ui. Az út akkor is megépül, ha az únió nem támogatja.
Biztosan igazad van, mert olyam magabiztos vagy. :-)
Én nem értek hozzá, de miképpen lehetne megépíteni egy 43 méter széles mélyvezetésű utat, ha nem felülről. Ehhez pedig hely kell. Kivéve, ha fúrják, mint a metrót, de az a mély alagút.
Az építés alatt pedig nem jól viselik az ott álló házak, hogy kiássák alóluk a talajt... ez már többször, több helyen bebizonyosodott.