115Le-s, vagy 140Le-s verzió?
Quattro vagy fronthajtásos?
Nekem a 140es van Quattro,csippezve,nem megy rosszul,de e megbízhatóság oltárán feláldozok pár lóerőt,szóval én megelégszem 170Le-vel és kb. 330-340Nm-el...
Egyes emberek szerint ebből a mociból kijön 200Le is,nos nekem ez a kocsi arra kell hogy ha menni akarok valahova,akkor oda is érjek motorgenerál nélkül.
Fogyaztás picit változott max 0.5L, de azt meg lehet kompenzálni sportszűrővel, és a katalizátor kiiktatásával.
Sőőőt kell is!
Pár dolog:adagolótető állítással NEM lehet előtöltést állítani, max. az adagoló forgatásával!
Adagolótető állítással a befecskendezett mennyiséget lehet módosítani,bár eléggé barbár dolog,a gyárban általában le is festik az adagolót.
Olyan ez mint a csip tuning,csak mégse,mert a turbónyomást nem tudod így emelni,csak füstölni fog mint a barom...
A "tarakírozás" pedig ugyanennek a dolognak (sok,elégetetlen üzemanyag) a következménye!
Javítása adagoló le -> beszabájozás, aki mást mond az hazudik!!!
A hidegen nehezen indulás lehet sok dolog következménye,de a legcélravezetőbb kopott motornál ha a gyári érték fölé állítják az előtöltést.Baja nem lesz,csak könnyebben indul és jobban veszi a fordulatot.
Dino
Jéghidegen nem ugrik fel 1000re az alapjárat?
Mert fel kellene, és szépen visszaengedi 750-800ra.
Lánc, az jó kérdés, én nem cseréltem, én meg azt hallottam hogy megnyúlik...
De hamarosan leveszem a hengerfejet mert folyik az olaj egy helyen, lehet hogy akkor kicserélem. Holnap megkérdem mibe kerűl egy új lánc. (h.fej tömités, Elring kb 25e)
chiptuning, na igen, régebben én is akartam, legolcsóbb megoldás chipet rendelni e-bay-ről, kb 100 eur. a gond az hogy az enyémhez vagy 4 fajta dme létezett. itthon kb 80-100-ért csinálják szerintem. Csak befecsi mennyiségét módosítják, de igy is tud 170Le-t, turbo nyomásnövelést mechanikusan lehet, de nem kell, hacsak nincs otthon egykét elfekvő főtengelyed :-))
Igazság szerint kicsit nehezen indult (izzítógyertyák cseréjével ez orvosolva lett).
Erőtlen volt kis fordulaton (alapjáraton nem tudtam elindulni vele) ezért vittem el "beállítatni". Ez végülis megszűnt, de cserébe pontatlan fogyasztásmérőm és hidegen mintha egyenetlenül járna a motor. Nem vészes, olyan mint amikor az ingaóra sántít (nem teljesen szabályosan ketyeg), de alig hallani.
Ja, néha hidegen feltekeri 1000 körülire az alapjáratot (ez esetleg lehet egy hőmérséklet jeladó hibája).
Akarok egy chiptuningot, gondoltam előtte jó lenne leellenőrizni, hogy minden rendben van-e (ne lehessen erre fogna ha utána valami nem klappol).
Még egy, ettől független dolog: a lánccseréről mit gondolsz? Van aki azt mondta 200e km-enként csere, más 4-500e után cserélte, megint más azt mondta, hogy örökké tart :o)
Audi 5 hengeres 2.5 TDI moci van a gépemben. Érdekelne azok véleménye (persze másoké is) akik rendelkeznek tapasztalattal ezen a téren. Járáskultúra, fogyasztás, dinamika, tartósság satöbbi.
ja, mégegy, a jól indulás azt jelenti hogy lehet hogy egyet kettőt körbeforog a motor indulás elött mig a jelet leveszi a főtengelyről és a csúcsról, szóval nem hiba ha nem mindig pöcc röff.
a hibák ott kezdődnek ha tarakírozik alapjáraton, vagy gázolajszagot érzel a motor körűl, stb. meg az "out" csavar néha elengedi a nyomást.
Mesélek neked a Váci Bosch szervizről. Nyáron vettem egy bömöst, 525tds, ugyanaz a moci mint a tied. Átvétel után elkezdett ömleni a gázolaj a jeladós porlasztócsúcsnál, jelet sem adott mert lehetetlenűl nehezen indult. visszavittem a kereskedésebe, ők meg elvitték a fent nevezett szervízbe, pár nap után odatelefonáltam, a szaki közölte hogy állított az előtöltésen, (kalapáccsal) most jobban indul. Lementem megnéztem, a hibás csúcshoz nem nyultak, nehezen indult továbbra is. Nem vettem át, közöltem hogy az a porlasztó szar, cseréljék ki, 3 nap mulva mentem érte, nocsak kicserélve, pöcc-röff indult.
Szóval hatni kell rájuk.
Nos ez a vezérlés a főtengelyen lévő szöghelyzet jeladó és a nevezett jeladós porlasztócsucs jeléből autómatikusan állítja az előtöltést. Szóval aki adagolódöntögetéssel akar előtöltést állítani az felejtős.
Ha az autód jól indul, és sehol nem látsz gázolaj folyást, akkor eszedbe se jusson holmi vizsgálatért leszereltetni. A leszerelés azért drága mert láncos vezérlés, és szét kell bontani az egészet. felesleges. ne bántsd.
Üdv. Remélem segítettem. Egyébként váci vagyok, ha gond van segítek.
A segítségeteket kérem. Egy Omega 2.5TD (a BMW féle) adagolóját és porlasztócsúcsait szeretném átnézetni valakivel. Csomádon jártam már, de ott túl sok változást nem tudtak/akartak elérni (csak a fogyasztásmérőm csal azóta). Nem szedték le az adagolót csak a computeren keresztül kimérték és a fejen állítottak (kalapálással :o) ) egy kicsit.
Olyan csapatot keresek, akik:
- leszedik, átnézik és beállítják az adagolót,
- van műszerük a computeren keresztüli állításhoz és értenek is hozzá
- valahol Pesten vagy a környékén vannak.
Van valami tippetek? Vácon javasoltak egy Merci szalont, ahol állítólag a környék legprofibb Bosch adagolósa van, de ott kellene hagyni a kocsit (ezt nehéz megszerveznm, messze van). Ők telefonba 25e körüli összeget mondtak egyébként. Ez reális?
Tudna esetleg valaki délbudán megbízható, nem túl drága adagolóst, aki belőné az előbefecskendezést, megnézné a p.csúcsokat, beállítaná a nyitási nyomást? Kb. mibe fáj egy ilyen mérés, ellenőrzés? Az autó egy 1.0l-es szívódízel, Bosch forgóelosztós adagolóval.
Köszi a segítséget! Persze én vagyok az amatőr, hiszen nem a 100.000-et pörgő turbinalapátokat, hanem a körülötte lévő terelőlapátokat változtatja a terhelés függvényében. Ez olyan mint mikor a műhelyben szórakoztunk a golyóscsapággyal hogy mennyire bírjuk felpörgetni a sűrített levegővel.Ha jó szögben kapta a kiáramló levegőt, frankón fütyült a csapágy olyan fordulaton pörgött.
VNT: de de ténleg a lapátok fordulnak el, de nem azok a lapátok amire gondolsz, a turbina körűl van sok kis terelőlapát ami kis fordulaton a megfelelő szögbe befordulva a turbina lapátjaira irányítják a kiármaló kipuf. gázt.
Oké, már nagyon várjuk, ugy néz ki hogy nem kell postázni, hanem leruccanunk érte, szegedre, ha neked is megfelel majd.
Kérdésünk is lenne legalább ezer, de személyes beszélgetés és a vizuális dolog sokkal többet segitene, mint bármi más.
Hivjatok nyugodtan 20/463-89-78, vagy 20/555-99-60
Kat okbol vagyok eltunve... uj muhelyem van, es nagyon sokat dolgozom. A masik problema, hogy megromlott az apam egeszsege, es eddig sem volt valami jo a szuleim egeszsege, de most egyenesen pocsek... szoval sajna nem sok mindenre jut idom. Annyi munkam van, hogy a bmw-hez meg hozza sem sikerult nyulni. Ezen a heten most ultem le elszor a sz.gep ele... es vasarnap van.
HDImi:
nem felejtettelek el!!! Az emberem e heten korhazban volt, servvel mutottek. Hetfotol mar elerheto, ugyhogy intezem nektek az alkatreszt.
Ez nem így van. Csak a 110 pacis TDI motoron van VNT. Az közvetlen befecskendezéses motor, intercoolerrel, meg elektornikus vezérléssel, meg miegymás. A TD az előkamrás, és "sima" turbós, minden elektronika nélkül.
hááát, izé, nem egészen...
A VNT-s turbókban valami tényleg változik, de nem a lapátok. Helyette változik a keresztmetszet, amin a kipufogógáz áramlik a tubinára. Kis motorfordulatszám, kevés kipuf. gáz, szűk "luk", nagyobb sebességgel áramló (a fentiek miatt kevesebb) kipuf. gáz. Ez már 1400-1500 (motor fordszám) körül meg tudja forgatni a turbót, az gyorsan reagál, gyorsan felpörög. (1) gyorsabban reagál, (2) már alacsonyabb fordulatszámon.
Nem tudom milyen turbó volt az 1.6-os dízelen, de a kisebb hengerürtartalom miatt sokkal nagyobb nem lehetett.
Szevasztok!
Régóta olvasgatom a topikot, egy két dolgot azért leírok hátha segít. Az 1,6-os Golfokon a nagy turbó van, ami nem tud a turbina lapátok beállításán változtatni a terhelés hatására. Ezért van a seggberúgás 2000 környékén. Az 1,9-es motorra a kisebb, változtatható geometriájú turbót szerelték, ez kis fordulaton is tekintélyes mennyiségű levegőt szállít, a fordulatszám és a terhelés emelkedésekor a turbina lapátjai egy kicsit elmozdulnak,/rontanak a hatásfokon, hogy ne nyomjon sok levegőt/ és a besűrített levegő közel állandó nyomáson áramlik a hengerbe az alacsony fordulatszámtartománytól.Így a levegő mennyiséghez egyenletesebb üzemanyag mennyiséget tud szállítani az adagoló. Ezért nem venni észre markáns nyomaték emelkedést 2000-es fordulatszám környékén. Persze ez többlet levegő és üzemanyag hozzáadással javítható.
Szeva Rage...ha sikerült lemérni a Turbonyomásodat akkor szeretettel várom a jelentkezésedet,mert van kp-s vevő akinek kellene a nyomásmérőóra...köszi...