Üdvözlök minden gázolaj rajongót. Biztosan van közöttetek olyan, aki tájékozott az újabban egyre jobban terjedő kis dieselek világában. Most szeretnék megrendelni egy 1.4 TDCI Fordot, de ismerőseim óva intettek tőle. Azt mondják, hogy ezek az újonnan kifejlesztett kis dieselek nem eléggé kiforrottak, ezért sok velük a probléma. Azért szeretnék ilyet venni, hogy spóroljak és nem azért, hogy szervizre költsek. Mi a véleményetek, esetleg a tapasztalatotok? Ha van közöttetek olyan, aki márkaszervizben dolgozik, biztosan van az elmúlt néhány évből tapasztalata, pl. garanciális javítások, cserék. Még új vagyok a dieseles világban. Korszerű hadseregünkben egy T55-öst vezettem, az nem volt túl pörgős, viszont cserében sokat fogyasztott:)
Üdv, Molinó
mgy:
Most csinalt egy leont, ahn motorkod, asszem, gyarilag 110lo es 235nm, ebbol lett 140lo, es valami 305, vagy 315nm... es sztem nem volt draga mert 80ert akarta csinalni, de az ember lealkudta 67re.. :))
Csak PD!
Báár,nem olcsó hozzá a cucc,de még nem sok rosszról hallottam.
Viszont mennek mint a veszedelem,adagoló hiányában még kevesebb idő alatt indul meg a kocsi,egyszerűen hihetetlen hogy ez Dízel!
Egy baja van hogy a kipörgésgátló a kerekeket fékezgeti.
Ha csippelve van a kocsi akkor olajcserénél féktárcsa csere is kell!
Haverom épített az öccsének egy 115Le-s ből egy 167Le-s et,418Nm-el.
400cc-s motorokat állítólag lazán alázza.
Beszéltem a sráccal, úgy tűnik hajlandó engedményt adni, így nyélbe üthetjük vele a dolgot ha jön szerdán.. :) Neked meg (előre is) köszi a közreműködést!
Hy all
nemsoká esedékes lesz a 16 éves peugeottom motorjának a felujítása:)
bár még szépen ketyeg (250.000km el a háta mögött) már vannak érezhető és látható jelei a motor elhasználodásának(olaj folyások, nehézkes indulás,teljesítmény hiány,magas olaj és gázolaj fogyazstás stb)
a kérdésem az lenne hogy porlasztó csucsokból lehet e kapni valami jobb fajtát?
az csiripelték nekem a verebek hogy ezen is mulhat pár lovacska, no meg életartam
egyenlőre teljes csapágyazás szimering tömités csere és gyürüzés vezérmű és ékszij ami teritéken van
ezen felül porlasztó csucsok cseréje,
az adaglolról még semmit nem tudok,azt nem merem szétszedni,azt tudom hogy egyszer benzin lett bele töltve és ugy ment a kocsi 20kmet, nem tudom ez menyire károsította,avagy nem.
a szelepekel se mtudom mi lesz,majd ha szét lesz szedve ez is kederül :)
addig is tanácsot szeretnék kérni nálam tapasztaltab dizel guruktol hogy mire figyeljek,mit lenne érdemes ilyenkor még cserélni, illetve miből mit érdemes venni
előre is köszönöm
Árban a PDTDI kb. fél millióval drágább. A TDI kb 3,5M a PDTDI kb. 4M és 2000 körüli évjáratok.
Sokat fogok vele menni, ezért fontos a megbízhatóság is.
ha holnap elhozod hozzam az autod akor meg tudja csippelni az emberem, csak akkor meg ma este ra kell szoljak hogy hozzon hozza cuccot... holnap jon le szegedre hozzam.
:) Nekem is volt kicsit hasonló dilemmám: 100-as PD, vagy 110-es sima. Skodába csak ilyet szereltek akkoriban.
A 110-es mellett döntöttem (mert a 100-ast elvitték...). Van a két motor között másfél generáció különbség. Sztem úgysem várod meg, hogy 200ekm kerüljön bele, így - tartósság szempontjából - gyakorlatilag mindegy melyiket veszed. A PD (hengerfej, befecskendező) újabb, bonyolultabb, szerelni mindenképpen drágább. Viszont alapból annyi a nyomatéka, mint a simának csipelve...
Én már nem vennék 110-est, a PD-t jobban (tovább) lehet húzni. Smerősnek van 170LE körüli PD-je 400-as nyomatékkal, a 110-nél ez már nagyon gáz lenne.
Mennyi a különbség árban?
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok és szóba jöhet a VW Golf IV 110 lóerős TDI-je, vagy a 115-LE-s PDTDI. Már majdnem rámozdultam egy PDTDI-re, aztán hallottam egy olyat, hogy ez nem túl jó motor és inkább ne vegyek ilyet. Tudtok a témáról valamit? Tuning szempontjából melyik a jobb választás?
Bevallom én szórakoztam vele, és levettem azt a bizonyos tetőt, a csúszóellenáláson ténleg ki van kopva, ott az alapjárat környékén szép fényes. Rossz megoldás volt ez, 94-96 környékén száműzték, helyette jött a forgókondis jeladó, amiben nincsenek surlódó alkatrészek.
Visszarakni nekem is izgalmas volt, előszőr kissé rosszúl sikerűlt mert 2000 volt az alapjárat, és az udvar egy pillanat alatt megtelt füsttel :-))
Szóval az a tarakírozás oka hogy alapjáraton kisfordulatszámra szeretné beállítani a vezérlő, figyeli a fordulatszám jelet, egyre csökkenti a "gázt", erről a csúszóellenálásról veszi a jelet hogy hol is áll a gázkar, de ahol ki van kopva hirtelen rossz jelet kap ezért ismét növeli a "gázt", megint nagyobb jelet kap ezért csökkenti, majd ismét rossz jel, és ismét növeli... és így tovább a végtelenségig. Ettől van a tarakírozás. A gond az hogy nem tudom lehet e külön ilyen ellenáláspályát kapni, úgytudom nem. Márpedig az egész adagoló csere drága. Egyébként ki szokták cserélni újabb forgókondisra, csak nem tudom a vezérlés mit szól hozzá.
Egyébként az adagolótető elcsúsztatásával lehet picit segíteni a dolgon, mert az alapjárati állás nem a kikopott részre fog esni, de ténleg csak fél mm-t az adagoló vége felé.
Nekem is volt vagy hat hét évvel ezelött elektromos 524 TD BMW-m szintén ilyen gondjaim voltak, nehezen indult, hidegen melegen egyformán, cseréltek az izzitogyertyákat ugyan az a probléma nem változott semmi. a kompresszio tökéletes volt az elektronika nem jelzett hibát, cseréltünk fötengely jeladot is, semmi változás, végsö megoldás az adagolo elektromos részének cserélye és egyszerre minden megoldodott, onnéttöl kezdve egy pöccre indult hidegen is izzitani sem kellett, de hát nem egy olcso beruházás volt, de megérte.
Bocsi nem mondtam hogy hazudsz,de a régebbi TDI audikban (>94) is ilyen csúszóellenállásos dolog van.
Namost volt nekem olyanom is,és amikor otthon játszottam az adagolótető állásával,akkor az is elkezdett tarakírozni...
Most akkor ez hogy is van?
Szerintem a sok a üzemanyag miatt ugrál az alapjárat.
A másikra, passz, az Audomon mind a 4 csavar imbusz, vagy torks, már rég csesztettem,de is akarom.
mégegyszer átolvastam, adagolódöntögetés-ről volt szó, a adagolótetőről egy szót sem irtam.
Egyébként hogy én is belekössek, adagoló tetőt nem is lehet magában csúsztatni hanem az egész adagoló fejet lehet arrébtolni, de nem érdemes. De az összes Bosch adagolón a negyedik csavar nem hatlapfejű hanem valami speckó 3 lapu csavar, pont ezért hogy senki ne b@szkurálja.
Nem értem ki akart előtöltést állítani adagolótető kalapálással?
Nyilván forgatásról van szó, de ha nem a tetejét üti akkor aligha fog elfordulni.
Igen lehet töltést növelni a tető az adagoló vége felé való elmozdításával, de igy egész ford.szám tertományban többet adagol, és az alapjárat is felmegy.
Tarakirozásban más gond van, ezekben még egy ellenáláspálya adja az adagolóból a gázkar helyzeti jelét, ez kopik ki, emiatt van. Bárkit megkérdezhetsz, ez igy van, nem hazudok (és ezt ki is kérem magamnak) 96-tól forgókondis az nem kopik.
amiket leirtam BMW típusra jellemző hibák, szépen rendre előjönnek minden tds-nél.
115Le-s, vagy 140Le-s verzió?
Quattro vagy fronthajtásos?
Nekem a 140es van Quattro,csippezve,nem megy rosszul,de e megbízhatóság oltárán feláldozok pár lóerőt,szóval én megelégszem 170Le-vel és kb. 330-340Nm-el...
Egyes emberek szerint ebből a mociból kijön 200Le is,nos nekem ez a kocsi arra kell hogy ha menni akarok valahova,akkor oda is érjek motorgenerál nélkül.
Fogyaztás picit változott max 0.5L, de azt meg lehet kompenzálni sportszűrővel, és a katalizátor kiiktatásával.
Sőőőt kell is!
Pár dolog:adagolótető állítással NEM lehet előtöltést állítani, max. az adagoló forgatásával!
Adagolótető állítással a befecskendezett mennyiséget lehet módosítani,bár eléggé barbár dolog,a gyárban általában le is festik az adagolót.
Olyan ez mint a csip tuning,csak mégse,mert a turbónyomást nem tudod így emelni,csak füstölni fog mint a barom...
A "tarakírozás" pedig ugyanennek a dolognak (sok,elégetetlen üzemanyag) a következménye!
Javítása adagoló le -> beszabájozás, aki mást mond az hazudik!!!
A hidegen nehezen indulás lehet sok dolog következménye,de a legcélravezetőbb kopott motornál ha a gyári érték fölé állítják az előtöltést.Baja nem lesz,csak könnyebben indul és jobban veszi a fordulatot.
Dino
Jéghidegen nem ugrik fel 1000re az alapjárat?
Mert fel kellene, és szépen visszaengedi 750-800ra.