Úgy a legjobb ha veszel egy nagyobb méretű kartonlapot,felteszed a falra és kb egy arasznyira 15-20 cm-ről teljesen kinyitott sugárral ráfújsz a lapra. Ha jól van beállítva a pisztoly akkor egy nagyjából ellipszis alakú formát kell látnod!Leginkább neten böngéssz keress rá a pisztoly típusára ,és biztos talélsz róla leírást.
Köszönöm, ilyesmire gondoltam én is irodalmat hol találok erre, milyennek kell lenni a szórásképnek stb... Pisztoly keveset használt, Devilbiss Flg-5 az én felhasználásomra szerintem megfelelő minőségű.
Valószínű,hogy pisztoly,vagy pisztolybeállítási probléma lesz. Lehet,hogy kopott a fúvóka ,tű kombó,és ezért nem tud teríteni rendesen.Próbáld úgy tartani a pisztolyt,hogy az egymásra kerülő rétegek kb. felében fedjék egymást. Érdemes ellenőrizni fújás előtt /próbaszórással/,hogy nincs e torzulás a szórási képben. Továbbmenve az előforduló hibák óriási tárházán megemlítendő még a szórási nyomás,ill. a higító fajtája,tulajdonsága, a higítás mértéke,stb,stb..........
Nagyon megállt itt az élet. Írja le nekem valaki, hogy mit csinálok rosszul, mikor ezüstöt fújva nagy felületen árnyalat csíkok kerülnek a felületre. Gondolom valami alapvető dolog nem működik nálam pisztoly beállítás, fújási technika stb... Csak saját részre dolgozom és autodidakta módon tanúltam. Tudom könyvből nem lehet, de kis irodalom jó lenne, tudtok segíteni?
Trabi kasznimat forgattam meg alapozóval felöntött küszöbökkel.
Fáradt olajjal is fújkáltunk ha igény volt rá.
1 hét múlva jött a gazdasszony orcsíkolva, hogy a kisfia fehér nadrágja olajos lett!!! :-DD letérdelt az a rosszcsont kölök:-)
Még emlékszem amikor apuék zsírral kenték le az üvegeket festés előtt. 2 nap múlva meg pengével vakargattuk. Szigszalag csak a vásznas volt amivel a vezetékeket bandázsolták, de ragasztani nem lehetett velük.
Nitróval pótkocsikat fújtam a tsz-es időkben, viszont motorok idomait azzal lehetett megvadítani. Porozni kellett és tiszta rücskös hatása lett.
Nitróval egy géptetőt lefújni nem volt semmi, mondjuk hamar rá lehetett menni másik sorral ha nem volt szép.
Neoluxba ezüst vagy aranyporfesték keverve adta a metált.
Katepox hígítóval pedig totál matt lett.
Áldott, békés és szeretetteljes karácsonyt kívánok mindenkinek.
Régen ledugózgattuk, majd Tiszakorrral feltöltöttük az üregeket, ami kifolyt azt meg elkenegettük, elfújkáltuk.
Volt hová, belső küszöbtől a kardánalagútig alul/felül meg a négy ajtó/borítás, hegesztések stb.
Az üregvédő csak azután jött.
Mikor mi volt jó áron: olvikor, dinitrol, volt szegényebb időkben fáradt olaj is.:-)
A katepox az tényleg utálatos volt, mert ha még nem száradt ki, akár lángra lobbanhatott az egész fenéklemez is, ha lánggal hegesztettünk, ha meg jól kiszáradt, akkor táskásan jött le.
Ha még egy picit visszább megyünk, autójavítókitt, és neolux sem volt még.
Volt nitro késtapasz, meg nitro festék. Vagy a tizedik sor fúvása után már nézett is ki valahogy. Mondjuk nitróval én már nem nagyon dolgoztam, csak inkább láttam, a hogyant.
Majd a Co-s idő, meg a lakkos 2k, az már más (volt):-)
Nem vagyok már csitri az biztos,Harminc éve vagyok kasznis.Fújtam én már sokféle autóra sokféle festéket.Én a katepoxot utáltam nagyon.Kétkomponensű volt, mindent felmart,hamar evált a felülettől,bár ahol jól megtapadt onnan nem jött le.Mostanában azt csinálom,ha új lemezt építek be,akkor nagyon híg,ha van, nitrós festékkel átecsetelem,az új lemezt és a lezárandó üreget is.Olyan vékony a festék,hogy a Co-m ívet tud fogni rajta,a rozsda mégsem alakul ki hetek alatt sem,restaurálásnál ez fontos.Ha kész a meló,mehet az üregvédő festék,vagy zsír.
Elárultad a korod, abban az időben ,,csak,, olvikor üregvédőt lehetett kapni , alvázvédő volt többfajta, olvikor, katepox (fújj) tivetex (arany színű) és volt valami ami úgy szállt mint a békanyál, nem jut eszembe a neve:(
Na ez leleményes,és a melegítés is jó ötlet.De az üregvédő anyag használata jobb mert az kúszik felfelé is, egy kicsit.Persze,ha épp nincs üregvédő,bármilyen festék jó csak ne érje légnedvesség a lemezt.
Kérdezném a szakiktól, hogy létezik-e olyan ragasztó, amelyel megragasztható egy PuntoII-es kiegyenlítőtartály nyaka (amely eltörve még nincs csak meg van repedve)