Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9564
Ráadásul szerencsére ezzel se kellett foglalkoznom.
Előzmény: aruzsi (9563)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9563
Én az elmúlt 5-6 évet vettem figyelembe. Azóta nem tudok semmi komoly dologról.
Előzmény: perszy (9561)
perszy Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9562

Mint R kollega mondta, a kezelőfelület, és a biztber az két külön rendszer Tatán. 99-ben még igen csak ismerkedtünk az ottani berendezés lélektanával, de nem eredménytelenül. Szinte az összes előforduló hibát ismerjük, és azokat általában a TM jelfogók okozzák. Azóta azt is tudjuk, hogyan lehet a berendezésből a tiltásokat nagyon gyorsan kiszedni. El telt 10 év, nem jellemző a falrengető leállás.
A kezelőfelület meg szegény öreg, ilyen a számítástechnika.
P

 

Előzmény: Svrend (9548)
perszy Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9561

'97 marc 23. Tata.

De nagyon sok javítás történt az eltelt évek alatt. Nem a hibaelhárításról beszélek, hanem a rendszer jobbításáról. A lényegi javítások megtörténtek, több lépcsőben, az aktuális tapasztalatok és hozzáértések tükrében, csak Ruzsi kollega pesszimizmusa erre nem tér ki.
P

Előzmény: Svrend (9559)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9560
Remélem a tatai berendezést is kicsit rendbe tették 99 óta.
Nem jellemző.
Előzmény: Svrend (9559)
Svrend Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9559
Persze,hogy nem ez a jobb módszer egy kicsit ironizáltam ;-)
Úgy van ahogy mondod,nem lenne szabad ilyen gyakran leállnia.
Remélem a tatai berendezést is kicsit rendbe tették 99 óta.

Előzmény: aruzsi (9550)
kkklaci Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9558
Üdv!
Kössz az infókat. A héten sztem megnézem vmelyiket.

Laci
Előzmény: aruzsi (9557)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9557
Fót, Csomád, Veres, és még valamelyik. Talán Őrbottyán?
Előzmény: kkklaci (9554)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9556
Nem értik, tehát rossz.
Akkor mi az elve az egésznek? És a működése az ilyen-olyan Hz-eknek?
Előzmény: cs1014 (9552)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.09 0 0 9555
"NE induljon újra, csak pl. havonta, félévente, vagy még ritkábban, hiszen ha már Dísz Eszter megjelenik és int a varázspálcájával, akkor ott valahol baj van! Nagy baj."

Na látod pont erre próbáltam rávilágítani a Dominos példálózással. Azt kb. 5 évente kell újranidítani, és azt is az áramellátás miatt...
Előzmény: aruzsi (9550)
kkklaci Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9554
Üdv!
Ezeket a KÖFI-s állomásokat lehet kicsit pontosítani, hogy melyeken van WSSB? Mert felénk Mezőzombor-Nyíregyháza közt dominó van. A jelfogós képeket el tudnád küldeni mailben?

Laci
Előzmény: aruzsi (9530)
cs1014 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9553
a 2. személyt helyettesíti elöl. Semmi mást nem csinál. De próbáljuk belebeszélni.

Igen.
Előzmény: aruzsi (9551)
cs1014 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9552
Amíg nem látjuk az elveket a rendszerek mögött csak vitatkozunk a dolgokon és kiragadunk pontokat.

Igen!
Sajnos ezt érzem a magyar hatóság PZB-hez (és még sok egyébhez) történő hozzáállásán is.
Nem értik, tehát rossz.
Előzmény: aruzsi (9549)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9551
És el ne kezd, hogy mi van ködben, mert akkor én meg elkezdem, hogy itthon mehetünk 100-zal VB nélkül, ködben is.
Utasítás kontra berendezés kezelési, műszaki leírása. Hagyjuk ezt, mert F1, F2, E1 kb. hármasban zavaros és kevés köze van a 75Hz-es, ütemezett sínáramkörök telepítési, beszabályozási és üzemeltetési előírásaival. Szerencsére legalább kolleráció van közöttük, ami azért nem baj.
Azzal értek egyet, hogy a jelen MÁV-os jelfeladás a 2. személyt helyettesíti elöl. Semmi mást nem csinál. De próbáljuk belebeszélni.
Előzmény: cs1014 (9546)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9550
Ez a jobb módszer? Kétlem.
Attól, hogy már negyed annyi idő alatt indul újra, nem a biztber miatt, hanem Moore törvénye miatt van (1,5 évente 2x-esre nő az IC-k összetettsége és ezáltal kb. számítási teljesítménye). Ha mondjuk 10s alatt indulna újra, de naponta 100x, akkor az jó lenne? NE induljon újra, csak pl. havonta, félévente, vagy még ritkábban, hiszen ha már Dísz Eszter megjelenik és int a varázspálcájával, akkor ott valahol baj van! Nagy baj.

A tatai sötétség mit jelent? A térköz, AS biztosan nem különbözik. A kezelő felület elsötétedése nem jár feltétlenül a biztber leállásával, sőt adott esetben hibátlanul működhet.
Előzmény: Svrend (9548)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9549
Nekem ez kb. olyan megoldás, mint Alcatelnél a nincs dinamikus jelzési kép váltás csak az előjelző részen.
Amíg nem látjuk az elveket a rendszerek mögött csak vitatkozunk a dolgokon és kiragadunk pontokat.
Kintről szivárog be a bekövetkezési valószínűség, míg itthon az abszolút biztonság a lényeg.
Előzmény: cs1014 (9545)
Svrend Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9548

Egy teljes leállásnál milyen jobb módszert tudnál arra, hogy teljesüljenek a biztonsági elvek?

 

Bocs, lehet hogy félreértettél.

Ez a jobb módszer.

Jobb mint a tatai ,amikor tisztképzőn kiment a társaság és megnézte.(1999-ben)

Ott sötét volt minden.

És több mint 20 percig épült fel a rendszer.

Azóta sokat fejlődtünk......

Előzmény: aruzsi (9521)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9547
Hétfőn volt alkalmam utazni a német ETCS pilot szakasz egy részén, már ha ez volt a Lipcse-Berlin szakasz (Jüterbog-Ludwigsfelde).
Azt hogy ez most már -L2-e, nem tudom, látni nem láttam a GSM-R adókat.
A pályaelem Euroloop+Siemens balízok voltak. A sugárzó hurkok szekrényei simán a pálya mellett lettek elhelyezve, védőcsőben. Semmi extra kialakítás.
A balízok sárgák voltak és duplák. Gondolom, a fix infókat (hely) adták.
A jelzők a mi jelzési rendszerünkhöz hasonlóak, nem a régi, klasszikus német 1000 fényűek. Most azt mondanám, hogy két jelző között 2-3 hurok lehetett, de nem számoltam.
A vonat kb. 140 km/h-val ment. Piros, régi DB-s mozdony vitte a 7 kocsis Metropolt. (E-11x, tehervonatban láttam régen)
Váltókörzetben mintha duplázva lenne a feladó hurok, van keveredés rendesen ebből.
cs1014 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9546
Ha elhaladt az utolsó pontszerű cucc felett?

Ami 200-250m-re van a visszahullott főjelző előtt?
Onnét már igazán illik látni, hogy vörös. Különben is, elsősorban a pályát illik figyelni, nem a DVJ-t.
És el ne kezd, hogy mi van ködben, mert akkor én meg elkezdem, hogy itthon mehetünk 100-zal VB nélkül, ködben is. :))

ez picit előbb,mert a jelző előtt van pár méterrel

200-250 méterrel.
Visszaesett jelző meg mit vált ki az EVM-mel? Semmit. Csiripel. A nyomáskapcsolósnál is van 3x180 méterem, amíg el kell kezdenem fékezni, amíg nem avatkozik be a rendszer.

És ne feledd, hogy 110 fék% alatt szigorúbbak a sebességhatárok, 66% alatt pedig még inkább. Nincs fővezetéknyomás, nincs oldópedál, meg egyéb huncutságok, lassítani kell, akárhogyan.
És nem mellékes, hogy egy kilométerre a főjelzőtől nem kell belecsapolni a 45-tel poroszkáló tehervonatnál...
Előzmény: aruzsi (9544)
cs1014 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9545
Azzal a vonattal, amivel "O"-ba kapcsolva közlekedsz, min. 111 az tényleges fékszázalék. Fékezési folyamat közben vagy, tehát nem is kell azt bevezetni. Hamar megáll.
De ahhoz, hogy 44,9-cel nekigurulj a vörösnek, az kell, hogy törekedj a rendszer kijátszására, hiszen az előjelzőtől kezdve a PZB figyeli a sebességgörbédet, illetve az előjelzőnél be is kell avatkoznod.

Annyira hülyének meg csak a magyar hatóság nézi a vasutast, hogy a következő történjen:
1. Elhaladjon a megálljra utaló előjelzőnél, kezelje a Wachsam gombot, megfelelően fékezzen,
2. Az 500 Hz-esre ne érkezzen 65-nél gyorsabban, és ügyeljen arra, hogy aaz után 153 méterrel a sebessége ne legyen 45 felett,
3. Ezek után 44.9-cel meghaladja a vöröset, és ütközzön.

Ez teoretikus baromság. Ha psychopata vagyok, akkor kiiktatok mindent, és 160-nal lemegyek a keleti aluljáróba.
Ha nem vagyok psychopata, és szeretek élni, meg nem hűsön ülni, de neadjisten elbambulok, a PZB többszörösen alkalmas arra, hogy a fedezendő pont előtt megállítson (sokkal-sokkal inkább, mint az EVM, még ha nyomáskapcsolós is).
Előzmény: aruzsi (9542)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9544
Ha elhaladt az utolsó pontszerű cucc felett?
Akkor visszavezettük magyar VB-re ami jelző után kezdi a vészfékezést? (jó, ez picit előbb,mert a jelző előtt van pár méterrel)
Előzmény: cs1014 (9543)
cs1014 Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9543
miért nem a magyar VB-t akarják telepíteni...

Drága is, sz*r is...

ami zöld volt. Közben visszaveszik a zöldet követő jelzőt, akkor a PZB honnan tudja, hogy vörös következik?

Sehonnan. Illetve ha van a főjelző előtt 500 Hz-es, akkor onnét. 60 km/h felett, új telepítésű biztbernél van.
Előzmény: Törölt nick (8917)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9542
OK.
Akkor 45km/h-ról 0-ra mennyi a fékút?
Előzmény: Törölt nick (9540)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9541

Itt találsz rá tárgyi bizonyítékot.

 

http://members.aon.at/sig/asr/desigazspzb.html

 

Neked az "Überwachungskurven nach 1000Hz-Beeinflussung" fejezet nagy és az alatta levő első kis ábrája kell, annak is az "O"-val jelölt görbéje.

Előzmény: Törölt nick (9540)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9540

tehát nem tud a jelző mögé (a védett váltó biztonsági határjelzőjén belülre) csúszni.

Dehogy is nem!

 

A PZB "O" állásában a jelzőtől visszafelé mért 250-re levő 500Hz-es mágnes felett max. 65km/h-val, 153m út megtétele után max. 45 km/h sebességgel közlekedhetem. Tehát a vörös jelzőt max. 45-tel azonnali kényszerfékezés terhe mellett "nyugodtan" meg tudom haladni.

Előzmény: aruzsi (9519)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9539
Kb. ezekre.
Előzmény: Törölt nick (9538)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9538
Igen. De rendszerint az áramellátó újraindítása miatt kell vészlekapcsolózni, vagy tűzeset, egyéb ok miatt. Milyen máshogyra gondoltál?
Előzmény: aruzsi (9537)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9537
Dehogynem! Csak máshogy. Láttál már vészlekapcsolást?
Előzmény: Törölt nick (9536)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9536
Na látod, de a Domino-t nem kell újraindítani.
Előzmény: aruzsi (9535)
aruzsi Creative Commons License 2009.03.08 0 0 9535
Elektrát vészlekapcsolóval állítják le és indítják újra?
Nem, de lehet úgy is.
Előzmény: Törölt nick (9534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!