Beszeltem a tulajjal, allitolag a Bahart nem engedi kitenni a menetrendet a deli parti ket kikotoben, ahova atjar. Akaliban kint van. Parszor voltam vele menetrendin, hat nem tolongtak az utasok rajta. De a naplemente meg strandhajos meneteken vannak. Egyebkent meg iden van (volt?) A St. Benedek Fenyves-Szigliget kozott, arrol sincs kint semmi Szigligeten.
Jó lenne megőrizni nosztalgiahajónak, hiszen a 301-es vízibusz is képvisel egy korszakot. Viszont a Bahart elmondása szerint, nem kívánja bővíteni a nosztalgiaflottát.
A Bahart nagyon komoly nosztalgia flottát működtet - tkp az egyedüliként az országban, amiért dicséret illeti.
(Mert hogy a Dunán nincs kb. semmi... boldog boldogtalan levetett német hajókat hozott ide az elmúlt 20 évben - ami tisztán üzletileg sajnos nagyjából érthető, bár nem hiszem, hogy ne érte volna meg egy-egy esetben az "egyéb" szempontokat is figyelembe venni egy hajós cégnek, mint ahogy úgy tudom, az ATTILA és a PANNÓNIA is megbecsült, keresett tagja az üzemeltető flottájának.)
De a Bahart a nosztalgia flotta a 19-20 századfordulónak ill. 20. század első felének nosztalgiája, és lássuk be, abból a korszakból már senki nem él, az nem annyira a "miénk".
Ami a nagyközönségnek a "retró", ami annyira megy manapság mindenben, az a 60-70-80-as évek.
Na most ebből a korszakból lassan sikerül az összes hajót kinyírni - Balatonon, Dunán, mindenhol.
És ez az ami engem mélységesen elszomorít, mert ez (60-as évek) volt a magyar hajógyártás fénykora, és egyáltalán nem kéne ennek így lennie...
Kenese volt az. Utána átkerült a Dunára, Veránka III néven teljesített szolgálatot Baja környékén. 2017 május elején lett leállítva, azóta ugyan ott áll, szerintem hozzá sem nyúltak. És elég szépen romlik az állapota. Mondhatni hamarosan ugyan úgy fog kinézni, mint amikor 2005-ben elhozták a Balatonról. Szerintem Baján lenne igény egyébként sétahajóra. Pár éve még járt a Gemenc Zrt. hajója, a GEMENC, ami egy 301-es vízibusz volt. De a Gemenc Zrt. megszüntette minden hajózással kapcsolatos tevékenységét 2020 elején, ezáltal eladásra került a hajó.
Gondolom, azért nem látszik az eleje, mert ki sem kötött.
Kérdeztem a partikormányost Tihanyrévben, hogyan kötött ki a próbaúton, mire közölte, hogy: " sehogy, merthogy nem tudott kikötni, valami gond volt a rámpa magasságával" .
FÖLDVÁR (ex-LEÁNYFALU, az utolsó teljesen eredeti állapotú 301-es volt Magyarországon) - eladva Csehországba, ahol teljes felújítás után felrobbantották
ALMÁDI - eladva Macedóniába, és felismerhetetlenné átalakítva
JÉGMADÁR (ex-AKALI, ex-MEGYER) tetőteraszos 301 - eladva a Drávára, onnan a Tisza tóra került magánkézbe, Kiskörén áll, nem jár.
AKALI (ex-EDERICS, ex-HORÁNY) tetőteraszos 301 - leállítva, eladásra vár
3011-3012-3015-3017-esek:
SZABADI - eladva Budapestre, majd Macedónába, felismerhetetlenné átalakítva
SZÁRSZÓ - eladva Csehországba, hátsó tetőteraszt kapott
GYÖRÖK - eladva magányszemélynek, 10 éve felújítás alatt áll egy ipartelepen, 4 éve hozzá se nyúltak
RÉVFÜLÖP - eladva a BKV-nak, átalakítva vízsugár-hajtásúvá
ARÁCS - eladva, felújított, külsőleg eredeti állapotú, menetrend szerint közlekedik hétvégenként a Balatonon
KENESE - eladva a Dunára, felújítva, majd ismét lerohasztva áll
ZÁNKA (ex-SZABADSÁG, Kádár János egykori protokollhajója) - évek óta használaton kívül, tavasszal a Dunára került átépítésre vagy ki tudja minek és hova.
A Balatonon az ARÁCS és az AKALI maradt csak, utóbbi nagyobb részben eredeti, a felépítmény hátsó harmada a tetőterasz miatt erősen átalakított. Indokolt lenne az utolsók egyikét legalább ilyen formában megőrizni, nosztalgiának vagy tartaléknak, de erre nem mutatkozik semmi szándék.
Illetve, ha elbúcsúztatják a 303-as vízibuszokat, akkor vélhetően az orosz hajók valamelyike járna majd Máriafürdőre? Vagy az meg tudna egyáltalán fordulni ott?
Én rengeteg variációt hallottam. Olyat is hallottam, hogy elméletileg jövőre is a flotta tagja lesz, csak tartalék formában. A Keszthely meg elméletileg 1-2 évig maradna még. Viszont számomra az a nagy kérdés, hogy vajon mi lesz az Akali vízibusz sorsa? Hiszen nem látnám, hogy lenne bármiféle érdeklődés iránta, mivel eladó. Jó lenne megőrizni nosztalgiahajónak, hiszen a 301-es vízibusz is képvisel egy korszakot. Viszont a Bahart elmondása szerint, nem kívánja bővíteni a nosztalgiaflottát.
A Badacsony és a Siófok testét miért nem hosszabbították meg olyanra, mint a Füredé?
A kompokat '87, '88-ban hosszabbították. Akkor már 7-8 éve megvolt a Füred jó tapasztalata, de a mai napig maradt a döcögés. (úgy hallottam, de esélyem sincs leellenőrizni), hogy a két faros sokkal nagyobb fogyasztással döcög, mint a Füred utazik.
Lehet, hogy végleges búcsú, vasárnap az egyik hajón szolgáló kapitány szerint, Hévíz és Kisfaludy kuka, a Badacsony egy évig nem fog járni, mert teljes felújítást kap, mig jövőre a Fonyód - Badacsony útvonalon az új hajó mellet a Füred is megmarad és ketten járnak. Aztán meglátjuk így lesz e ?