Én is hallottam már azt a szlogent, hogy merjünk nagyot álmodni! DE képzel el magad salesguy: állsz egy 34 lábas hajó fedélzetén és gözöd sincs hogyan kell vezetni, az-az csak simogathatod mert még nincs meg a tengeri jogsid!
Ha a horvátoknál akarod letenni a jogsit, az gyorsan megy de nem tanulsz meg semmit, mert nincs igazán gyakorlati oktatás.
Ugrottunk! megcsináltad a horvát jogsit és állsz a 34lábas hajód fedélzetén és azon töröd a fejed, hogy ki merjek menni a kikötöböl vagy nem. Mert vezetni még nem tudsz nem ismered a helyi idöjárási viszonyokat és nem tudsz navigálni.
Ezért azt ajálanám elöször a jogsi. Több hajósiskola is van Bp-n akik elökészitenek elméletben és gyakorlatban. Télen még meg tudsz csinálni egy tanfolyamot.
Aztán ismerd meg a tengert egy 20-24-es hajóval. Ha már mennek az alapfogalmak akkor elkezdhetsz állmodni egy 100.000 hajóról.
Nem bántani akarlak! de a hajózáshoz szamárlépcsön a fokok kihagyása is veszélyel jár nem hogy az egész szamárlépcsö kihagyása.
Kék éve találkoztam egy német palival a Losinjban. friss német jogsival bérelt egy 32lábas vitorlást. A délutáni maistrálnal már nem mert bekötni a kikötöbe. igy kint horgonyzott melettünk egy öbölben. Mi elindultunk reggel 6kor az Isztria felé de félórai út után megláttam felhöbe takart Istria felett az elsö villámokat. Azonnal visszafordultunk és bemenekültünk egy biztos öbölbe. Délutánra meg is érkezett a vihar. Nem tudom mi történt a németekkel. ha nem pucoltak be délelött a városi kikötöbe délutánra nagyon megszivták mert horgonyzó helyük nem volt alkalmas egy vihart áthúzni.
Főleg javítom, bár némelyik már kimeríti a javítás fogalmát, és inkább építésnek nevezhető. Gondolkodom az építésen, de csak valami nagyon különlegesset csinálnék, és főleg fából. Ha nem, akkor a restaurálás nekem elég.
Nálunk az üzembehelyezéssel nincs gond,ha van: 1, anyag árlista vásárlási igazoló szelvénnyel. 2, Tervrajz a hajó méreteivel. 3 Járműtervező mérnöki jóváhagyás,regisztrált bélyegzővel. 4 Esetleges jogi megoldás a koppintásról, de ez a hajó kis átalakításával megoldható. Nos ha ez mind a birtokodban van,elszántan meg is építetted, A róla készített fényképpel együtt bemutathatod vizsgára a hajózási főfelügyelethez a dokumentumokat, befizeted a díjat, és majd jönnek vizsgáztatni. Lehet hogy valami apróságot kihagytam,de a lényegese ez. Ha utánna átalakítást végzel rajta, kezdheted előröl. S.
Pont most olvastam a legújabb (ha jól emléxem) Aqua magazinban erről a retro hajóról. Hát tényleg bitang szép darab. Úgy jellemezték, hogy a tengerek terepjárója.
Hasonló forma az is ami van. Majd neki állok méricskélni aztán majd meglátom. Egyenlőre meg kell csinálnom még 6 hajót májusig. Aztán meg ki sem jövök a vízből/ről.:))))
Az izlésed nem rossz. megnézted az adatlapját is? Csak az anyagköltség 2,5 Mille.
és akkor még honnan veszed a formát.
Ajánlatom.
az ebayon rendszeresen kaphatsz tengeri mentöcsónakot. Vegyél egyet, arrol csináld meg a formát, azután eladod a hajót és ha van idöd és türelmed elkezdhetsz gyártani a hasonló tipusu hajókat.
Elfelejtettem mondani, hogy van egy 18lábas sablon. Kicsit kisebb, de olcsóbb, és hamarabb kész is lenne. Műhely, és szerszám van. Hozzáállás is! Na?????
0881 Te koop: motorboot Bekro, 1982, 25PK, in goede staat, trailer incl. Lengte 390 cm, breete 110 cm, Weg wegens uitbreiding gezin. Prijs 1250 eur. Info: 0032 50 78.19.54 Mobiel: 0032 473 53.06.83 of mail