Ajkán az upsolute is csinál chipet az omegába kb 70eFt. 130-ból 173Le-t ígérnek és 250Nm-ből 320Nm-t.
Csináltattam már ott autót 1-2-t és jó lett.
Nemsokára az 1,9TDi passatomat viszem oda.
Egy barátomnak vásárolt egy dizel Toyota Rav4-et. Gondolkodik egy csip okosításon. Van valakinek tapasztalata ezügyben, illetve kit ajánlanátok e tett elkövetésére?
Kilépett az oldalán a fabrikállt 1.9Tdi golf motorunk.Keresek 1.9 tdi III-as golfhoz motort 90 lovast, de lehet 110-es is. Minden megoldás érdekel. Ajánlatokat emailba kérnék.
HDImi
Fülig ér a szám, mert sikerült lefoglalóznom a 320d-s Bömöst, így most a szeretett Golf GTD Speciálomtól fájó szívvel, de meg kell, hogy váljak :-))) :-(((
Ha valakit érdekel a gép, jelezzen, ha segítetek abban, hogy hogy lehet ide képet berakni, szivesen fel is rakom a fotóit.
Fiat Marea. Sajna most a fesz csapágy is ront a helyzeten, de általánosságban kijelenthetem, hogy hangos. Ezért szeretném csillapítani. Maga a motor szerintem állat és megvagyok vele elégedve.
Közkincsé teszek egy hasznos oldalt, típusra kattintva lehet látni hány fajta computerrel is szerelték....
Vannak eprom adatok stb. Felvettem velük a kapcsolatot, creditet kell vásárolni, és le lehet tölteni eprom tartalmakat stb.
Lehet meglepödni hogy egy típust hány fajta vezérlővel szerelték:
Ja a databanci csak az olaszon működik!
igen igen, és meglepően olcsón is lehet találni ilyen adagolókat :-) Nemrég majdnem felraktam egy ilyet, de egyenlőre csak az adagolóelemet cseréltem át, azóta hidegen melegen egy pöccre indul.
A motorban nem tud semmit tönkretenni, ezekben a motorokban a vezérlő csak a töltés mennyiségét és az előtöltést tudja vezérelni. Még a turbonyomáshoz sincs az égvilágon semmi köze, az mechanikusan van korlátozva. Szóval az elektronikus gázpedálról vett jel és a fordulatszám, hőmérséklet, szívócsőnyomás (légmennyiség '96-tól) alapján egy táblázatból kiveszi a megfelelő töltés értéket erre állítja az adagolót és kész. A tunigchipben ez a táblázat van átirva, nagyobb töltést ad. ha rossz a chip, nem stimmel a cheksum érték akkor égve marad a műszerfalon az a "spricni" jel, be se indul. Ha rosszúl van megírva és túl nagy töltést ad és füstöl azt amugy is észreveszed. Szóval tönkretenni nem tudja szerintem.
Igazi extrém tuninghoz egy 20 éves hagyományos mechanikus bowdenes 524td adagoló kell rá (elárulom jó rá), meg emelt turbonyomás mechanikusan, és mehet. Na igy igen jól ki lehet nyirni a motort.
Elvileg a regi chip-szam alapjan küldik az ujat, es miutan rengeteg sorozat van forgalomban, tenyleg kizatrtnak tünik az egybeeses..
Am engem aggaszt az egeszben, hogy ha mondjuk a chip egyszerüen rosszz, nem megfelelö adatokat tartalmaz, esetleg tönkretehetem a gep motorjat... az meg eleg xar poen lenne...
Szoval nem tudom mekkora ariziko.. A 40 euro nem akkora kockaztat , de ha ez a motorban kinyir valamit, az kicsit többe kerül mint 10 K HUF.
ilyen 35-40 Euros chipeket én is nézegettem tds-hez, bár valahogy mégsem vágtam bele a rendelésbe.
Ez a 100km-es dolog érdekes, tudtommal ez nem "öntanulós" vezérlő, de valóban annyi az egész hogy régi chip ki másik be és rajta. inditásgátló nem a vezérlő computerben van. Ha azonos lenne a vezérlőnk (ami kizárt) rendelhetnénk felesben, nekem csak a tartalma kéne.
nincs ott valami gond annál a motornál? sajnos élőben közelről még nem talállkoztam jtd-vel, de eddig csak jókat olvastam róla, halk meg stb. érdekes, lehet hogy mégsem?
Szabad tudni egyébként milyen típus, 156,166,Kappa,Marea... ?
Bár most nem tuningolással kapcsolatos kérdést tennék fel, mégis biztos vagyok benne, hogy tudtok segíteni.
Adott egy 2.4 JTD motor, ami alapjában nem egy csendes egység és soxor zavaró is. Pedig van motorháztakaró és felső műanyagtakaró is mégis zakatol rendesen.
Van valakinek ötlete mivel lehetne csillapítani a kályhakerrregést?
Pedig tényleg annyi!
Viszont az a 100km tényleg mókusvakításnak hangzik...
Nincs nagy gáz max visszarakod a régit és azzal megy,legfeljebb a 40eur-t buktad.
hummel8
Kicsit furcsának tartom azt a chippet amit be kell járatni, de lehet hogy van ilyen.
A nyomatékot viszont igen kevésnek találom, egy ekkora motornál.
A Pugnál volt köze az inditásgátlonak a chiphez az biztos.
Szvsz 10 rugobol még kint németeknél sem adnak jo dolgot.
eddig nagyreszt read-only voltam, de lenne par kerdesem...94-es Omegam van 146E-km-rel. Kinalnak hozza Nemetorszagban chipet 40EUR-ert (elektronika es chipszamot kernek, es par nap mulva jön az uj)... Allitolag +30 LE es 40 NM.... Ugy tudom a chip foglalatos, nem forrasztott. Az elado szerint annyi az egesz, regi chip ki, uj be, es kesz... Ennyi lenne az egesz ???? Nekem eleg hihetetlenül hangzik... Allitolag 100-150 km mukva leadja az uj maximalis teljesitmenyt.... De mire kell az a 100 km ??? Ha a chip ki lesz cserelve, nem fogja az valahogy az inditasgatlot megzavarni ???
Ahhoz nincs kedvem, hogy kiveszem a chipet, berakom az ujat, az auto meg meg sem mekken.... Pls help !!!
Tegnap osszeferceltek, mostmar ugy nez ki hogy megmaradok. Meg hatra van nemi kellemetlenseg, de csak tul leszek rajta.
Hetfotol gozerovel dolgozom a diesel bmw-n. Remenyeim szerint aprilis elejere mar az is zakatolni fog:)
Nem tudjátok véletlenül, hogy hogy lehet egyszerűen megtudni azt, hogy a kocsim (Golf3 1.9TDi) chipelve van-e vagy sem? Kipróbáltunk ugyanis a haverommal, akinek szintén ugyanilyen autója van, és az én kocsim már olyan 1400-1500 tól húz az övé meg csak 1800-tól. Illetve még mitől lehet, hogy az enyémen erősen lehet hallani a turbo fütyülését??
En itt megint szabira bentem, begyulladt a fogam, aztan kiderult hogy nagyobb a baj, jovoheten mutenek.. a gaz csak annyi hogy ez a legelso metszofogam... :(((
Ne aggódj, ez így a jó, eddig nem volt jó a beállításod. Ne felejtsd el, hogy ez nem automata dúsítós. Azért van ott az a kar, hogy húzd ki minden indításkor. Ezen nincs semmi csodálkozni való.
Sikerült összeállitani a golfot a gt 17-es turboval.
Megy a gép mint az állat!
Elkövettem azt a hibát, hogy a gruplabdában a menetes szárat körmös alátéttel rögzitettem ezért engedte el a nyomást, ki kellett cserélni lapos és rugosra, majd a következönél már nem követem el ezt a hibát.
A turbonyomást még csak saccra állitottuk be, mert szerkeszteni kell ehhez is egy csatlakozást.
Nagyon elégedett vele a haver.
Lassan eljön majd a csucsok cseréje is.
Van itt néhány kép az összerakásrol:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] HDImi