Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55534

Nem azonos, teljesen más. Tedd a két képet egymás mellé!

Ráadásul mindkét kép a budi felől van fényképezve, és az egyiknél jobbra van az 1. osztály, a másiknál balra.

Előzmény: D F T (55524)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.12 -1 0 55533

Ez eredetileg is román volt szerintem: lásd a pályaszámot. Román felirat, ottani betűtípussal, és a h-nak nyoma sincs.

 

A múltkor én is belinkeltem sok mással egyetemben, aztán elküldtem Lovász Gyurinak, és azt mondta, hogy több külföldi kocsi is volt közötte.

Előzmény: gumidani (55532)
gumidani Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55532

A következő kérdésem:

alkotasu Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55531

Meg kéne nézni az eredetit kinagyítva, mert az alvázon látszanak a feliratok. Meg talán az oldlán is látszik az eredeti vasúttársaság.

(De most nincs időm keresgélni, mert szeretném befejezni a Da 6101-es kocsimat, és azt bűvölöm. Mindjárt teszek is fel kérdést a modellvasúti járműépítésbe.)

Előzmény: Zsivany2 (55528)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55530
Előzmény: Zsivany2 (55529)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55529

Vettek. A képtárban láttam 2 tengelyes kocsikat (talán AB meg C kocsik).

Előzmény: gumidani (55527)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55528

Az, hogy ott van rajta a CFR felirat, nem bizonyít semmit, mert az összes kocsi, amit felújítottak CFR felirattal ment ki a gyárból. Ebből nem állapítható meg az eredete.

 

És ezért sem gondolnám, hogy eredeti CFR kocsi a 7013-as:

Előzmény: alkotasu (55523)
gumidani Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55527

"De azt is el tudom képzelni, hogy az oláhok még a háború előtt vettek kocsikat...."

 

Ez jó.

Előzmény: alkotasu (55523)
BahnScorper Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55526

Jól látszik, hogy eltér az ablakkiosztás, és nincs fékállás sem. Ettől függetlenül viszont lehet a Déli Vasút kocsija...

Előzmény: D F T (55525)
D F T Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55525

Előzmény: gumidani (55521)
D F T Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55524

Nézd meg az ablak kiosztást, az a ABaü 630-asé.

 

Előzmény: alkotasu (55523)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55523

Ezen két kocsi egyike sem az ABaü 630-as, mert ezek alvázán ott virít a CFR felirat. Az ablak- és fülkekiosztás is más. Ráadásul az egyik 1. osztályú kocsi.

 

Formára DV eredetre tippelnék, de nem tudom, hogy melyik sorozatból lehet. Sőt, azt sem tudom, hogy volt-e a DV-nek Aa kocsija. Ráadásul a lanterna is ráhajlik a kocsi tetejére, ami még a DV eredetet is megkérdőjelezi.

 

A MÁV-os eredetet kizárnám, mert az ablakok formája más, a tetővég az ajtók fölött ezeknél begörbül - a MÁV-nál akkoriban egyenes volt. A lanterna is egyenesen ért véget - már ameddig volt - nem hajlott rá a tetőre.

 

Szóval még abban a tekintetben is vannak kétségeim, hogy ez magyar eredetű lenne. Sőt! Ha abból indulok ki, hogy mind a CFR, mint a CSD pár évig megtartotta az eredeti pályaszámot, akkor a pályaszám sem illik egyetlen MÁV/DV kocsihoz. Mivel azonban zabráltak az oláhok más kocsikat is, így el tudom azt is képzelni, hogy ez eredetileg egy KkStB kocsi volt (amikhez hasonlókat gyártatott a DV is). A koprivnicei gyár fotói között mintha láttam volna ilyen rendszerbe illő pályaszámokat. De erre nem esküszöm meg. De azt is el tudom képzelni, hogy az oláhok még a háború előtt vettek kocsikat valamelyik osztrák gyárból.

 

Itt van pl egy nem MÁV eredetű Koprivnicei felújítású CFR kocsi (az eredeti vasúttársaságról fogalmam sincs):

 

Előzmény: D F T (55522)
D F T Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55522

Abaü 630 párnás személykocsi

A Déli vasút ABaü I–II. osztályú személykocsi egy vasúti személykocsi-típus volt.

Az egykori cs. és kir. szabadalmazott Déli Vasút (k. k. priv. Südbahn) a századforduló idején a gyorsvonati forgalom korszerűsítésére 14 darab I–II. osztályú és 10 darab III. osztályú, 19 m hosszú forgóvázas személykocsit szerzett be, ezekből öt-öt darabot a magyarországi üzletigazgatóság számára. A három utolsó, ABaü 628–630 pályaszámú I–II. osztályú kocsit a budapesti Ganz és Társa vasúti kocsigyár építette. A magyarországi kocsikat az 1909. évi átszámozáskor ABaü 11801–11805, illetve Caü 14801–14805 pályaszámokkal látták el. A kocsikat, a MÁV átvételt követően, az 1930-as években dongatetős kivitelre építették át.

Az SB/DV ABaü 630 pályaszámú kocsi

Az SB/DV ABaü 630 pályaszámú kocsi 1903-ban készült a Ganz és Társa vasúti kocsigyárban. Pályaszáma a Déli Vasút magyarországi vonalain üzemelő személykocsik 1909–1910-ben végrehajtott átszámozása során ABaü 11805 lett. A DSA államosításakor, 1932-ben a kocsi MÁV ABa 2404 pályaszámot kapott. Későbbi pályaszámai: 1935 - BCa 3519, 1959 - ABa 2651. 1969-ben szakszolgálati járművé minősítették át 30 55 117 3090-8 számmal.

Gyorsvonati nosztalgiaforgalomra alkalmassá téve a Millenniumi Kormánybiztosság támogatásával újjáépítette a szombathelyi MÁV Vasjármű Járműjavító és Gyártó Kft. a millennium évében.


Gyártó Ganz és Társa vasúti kocsigyár 
Gyártásban 1903 
Darabszám 24 db 
Műszaki adatok 
Nyomtávolság 1435 mm 
Engedélyezett legnagyobb sebesség 120 (eredetileg 100) km/h 
Hossz 19000 mm 
Forgócsaptávolság 12900 mm 
Üres tömeg 37 (eredetileg 34,7) t 
Kocsi / Motorkocsi 
Ülőhelyek száma 18 + 21 (eredetileg 15 + 24) 

 

Bemásolva a MÁV Nosztalgia honlapjáról.

 

Előzmény: gumidani (55521)
gumidani Creative Commons License 2018.01.12 0 0 55521

Segítene-e valaki ezek kategórizálásában? Feltételezésem szerint ezek is a MÁV-tól származnak, de egyik általam ismert típushoz sem illenek. Úgy vélem, hogy két egyforma kocsi, csak más-más oldalukról fényképezték őket.

z.kabai Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55520

Üdvözöllek!

 

Gumidani megírta a pályaszukat és az általad linkelt oldalin is oravicai kocsi látható, de már román vasvázasított kivitelben.

 

A MÁV ABak Bak kocsikhoz csak a fő méretében hasonlított (teljes hossz: 15.430mm, forgócsaptáv 9.300/2000mm, de a szélessége csak 2820 mm volt, a szekrényhossz - a nyitott peronra figyelemmel - a Cn/Bn kocsival egyezően 12.400mm volt.

Az ABCao 6 I. oszt., 16 II. oszt és 28 III. oszt. ülőhellyel, a Cao 59 III. oszt. ülőhellyel rendelkezett.

 

z.kabai

Előzmény: alkotasu (55506)
Felek Ferenc Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55519

Át van húzva a MÁV  felirat, de krétával. A kocsi nem "zabrált", mert Szeged-Rókus honállomású volt, ott meg nem jártak csehszlovákok sosem.

Maradt fenn vajon személykocsi állomásítás, vagy rovancs Trianon előttről?

Előzmény: fantal (55518)
fantal Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55518

Át van húzva a MÁV  felirat, de krétával. A kocsi nem "zabrált", mert Szeged-Rókus honállomású volt, ott meg nem jártak csehszlovákok sosem.

A békeszerződés kötelezte Mo-ot a MÁV a járműállomány területarányos megosztására az utódállamok között, ez is átadott jármű lehet.

 

A kocsi oldalán a Deponováli ve staníci 14.11.23. felirat van  (Állomási tárolásra (19)23.11.14.), a kocsi alatti tartályon a Vrútky (Ruttka) felirat krétával. Ezek szerint a CSD se nagyon akarta üzemeltetni...

 

A deklasszálást a MÁV végezhette, biztosan, egyrészt a I. osztályú utazási igény csökkenése miatt, másrészt a kocsi már elavult lett a ABak, Bmn, Cmn kocsik megjelenésével.

Előzmény: alkotasu (55517)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55517

Én nem vagyok biztos abban, hogy nem a MÁV-nál fokozták le. Annyira még az eredeti feliratnak tűnik minden (lásd még a MÁV feliratot sem húzták át), hogy szerintem már így zabrálták el. Okként pedig azt tudom elképzelni, hogy nem volt igény annyi magasabb osztályú kocsira, valamint lehet, hogy a régebbi kocsik egy része mellékvonalra került - ott meg végképp nem volt ilyen igény a háború végén.

 

Csak nézzünk manapság is körül: hány kocsit fokoztak le, a pályaszámmal meg nem követték.

Előzmény: gumidani (55516)
gumidani Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55516

A boldog új tulajdonos saját belátása szerint változtatott a kocsiosztályon. Vagyis ezt a kocsit pl. lefokozta. Több képen is látható, hogy a MÁV-os pályaszámhoz nem illő a kocsiosztály jelzése.

Előzmény: Zsivany2 (55515)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55515

A pályaszám és osztályjelzés különbségére tud valaki magyarázatot adni?

 

http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=E456D144D18A11E5AB77001167D6B623&scan=199

C50 Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55514

Gyanús is volt gyorsvonati kocsin a kézifékes üzem.....

Egyébként érdekes ott fenn ülni és végignézni a vonat tetején csak a gőzösök teleköpködték az üveget, nem lehet rendesen kilátni.

Előzmény: fantal (55507)
nazareth Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55513

Egy kis infómorzsa az oravicai témához: http://farm8.staticflickr.com/7150/6756032599_9fcbfb201f_b.jpg

Illetve ebben a gyűjteményben is van egy-két (sajnos elég alacsony felbontású, többszörösen lopott) kép: https://www.slideshare.net/McGogoo/calea-ferata-oravitaanina

Előzmény: alkotasu (55506)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.08 0 1 55512

Szerintem a hosszú Schlierenre hajaz.

Előzmény: hkv (55509)
gumidani Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55511

Szerintem egyiket sem. Az 50 55 20-17 xxx-x By kocsikon nincs távműködtetésű ajtó és az ajtók egészen a kocsivégeknél vannak.

Előzmény: hkv (55509)
gumidani Creative Commons License 2018.01.08 0 0 55510

Tudtommal ezek készültek az Oravica-Anína vonalra.

VII a’ jelleg             ABCao 3512 – 3514   Weitzer 1914

VIII O jelleg            Cao 105416-105420   Schlick-Nicholson 1915

Előzmény: alkotasu (55506)
hkv Creative Commons License 2018.01.07 0 0 55509

Ez a modell mely hazai kocsitípust ábrázolhatja szerintetek By?

 

rm40 Creative Commons License 2018.01.07 0 0 55508
fantal Creative Commons License 2018.01.07 0 1 55507

Nyilvánvalóan nem "passzol" a noszis kocsin a festés, mert nem jó. Az archiv képen világoszöld vonalkázásnak kéne lennie a 2. osztályú szakasznál. Ez vagy nem látszik a kép minősége miatt, vagy a Déli vasút más rendszert követett, de a MÁV-nál világoszölddel kellett volna kivonalazni a 2. osztályt.

A kézifékállás a noszis kocsin szimpla hamisítás, mert igy "érdekesebb" a jármű.  (Mikor tanuljátok meg: egy noszis jármű nem "történeti forrás", az üzemeltető-felújító akkori  izlését tükrözik a járművek, és mindig ott volt ennek igazolására a Jolly Joker érv: a "nosztalgiaüzem kivánalmai miatt van szükség az átalakításokra" (Teljes járműszekrény hegesztett acélvázasítás, előbb 140-re felspécizett, aztán 120-ra visszavett, emiatt átkonstruált, réginek kinéző de full modern forgóváz, megerősített főkeret, villamos vonatfűtés, Webasto légjavító,  két fülkéből egybenyitott üzleti dohányzó-tárgyalófülke stb. stb.)

Előzmény: Zsivany2 (55492)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.07 0 0 55506

Forgatom a Magyar vasúttörténet 4. kötetét, ahol a 365. oldalon 1914-es Weitzer gyártású kocsiként szerepel az ABCao 3512-3514-ként. Ezek lettek volna az Oravicza-Anina vasút kocsijai - az ABak és Bak kocsihoz hasonló kivitelben?

 

Tud valaki erről valami többet?

 

 

Ezek egyike lenne esetleg a felső képen?

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?t=4494

alkotasu Creative Commons License 2018.01.07 0 0 55505

Fedvény:

általad

általam

Előzmény: alkotasu (55504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!