Sziasztok! Szerintetek ilyen http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=ELM-327&_sop=15 bluetooth ketyerét érdemes rendelni.Filléres cucc,de érdekelne mire érdemes odafigyelni.Illetve a Xsara II -ben hol helyezkedik el az OBD csatlakozó? Androidos telefonnal használnám.
No, én szívesen megnézném majd mindkét műveletet (o-gyűrű csere a fűtéscsapban és a radiátor csere műszerfal kivétel nélkül) ha csinálod, esetleg szóljál, ha aktuális ! :-)
elolvastam az írásod és egyre jobban nem értem az összefüggést vagy nem tudod elmagyarázni.
Azért mert egyedi konzolt csinál miért kéne radiátort cserélni ráér akkor ha tönkremegy.
Mondjuk ti radiátort cseréltek én meg egy tömítést 200 Ft-ért, úgy hívják ÓÓÓÓ gyűrű egyszerűbb és olcsóbb, ha a csap tengelye folyik akkor csapot, illetve a csapot meg lehet perselyezni, a citroenét még nem láttam de hasonló lehet az összes többihez.
De olyat pl. én még sosem hallottam láttam hogy a műszerfalat ki kell szerelni a radiátor végett. A pedálnál a takaró lemezt le kell venni és a pedálok irányába kihúzható a radiátor, mivel eddig minden autón így volt nem hinném hogy itt nem ehhez hasonló lenne a megoldás.
Azért annyira nem gyakori, de 10-15 év alatt egyszer szinte biztosan cserélni kell.
Más típusnál is hasonló a helyzet és nem csak mi vagyunk "megáldva" a radiátor helyével (hogy műszerfalat ki kell venni), amit biztosan tudok: régi audi 80-nál, Ford Mondeo-nál, régi Swift-nél is ki kell venni. :-(
Cseréltél már fűtőradiátort custom műszerfalas 306-on, Xsarán? Amúgy sem a világ legkönnyebb dolga, de a gyári kábelezés legalább valamelyest logikusan van elvezetve, csatornázva. Az egyedi dolgoknál ez nem annyira van így. Nameg az egyedi panelek eddigi példákon okulva könnyebben törnek. És pótolni őket nem éppen triviális feladat.
Tehát nem azért, mert ha hozzányúlsz, fűtőradiátort _kell_ cserélni. Csak és kizárólag előrelátás.
Sajnos tönkrement a bal első ablakemelőm (Xsara II 2002).
Végig telefonáltam a fél országot, de sehol sincs bontott.
Hol érdemes felújjítatni?
A nyáron már vettem felújjító készletet hozzá ami mérethibás volt, plussz jobb oldali kötéltárcsát adtak hozzá. Kicsit átalakítottam a bowdent, plussz felhasználtam a sérült eredeti kötéltárcsát. Eddig bírta.
Érdemes utángyártottban gondolkodni (20360Ft motor nélkül), vagy küldjem el felújjítani.
Ha csak a tartályból engedem le az olajat, akkor a rendszerben bent marad, onnan hogy lehet kiengedni? Ha beindítom a motort a szivattyú nem pumpálja ki? Vagy ez árt a szivattyúnak?
Szerintem lekötöd a csövet a szervóról,olaj kifolyik. Feltöltöd a megfelelő mennyiségű olajjal, és járó motornál ütközésig tekered a kormányt mind két irányba. Ezzel légteleníted a rendszert.
Nem rég került a birtokomba egy 2001-es 1.6-os Xsara. Nem volt korábban autóm így a téli gumi választás is feladta a leckét. Kis google után arra jutottam, hogy a 185/60R15 jó lesz a kocsira, szerviznek pedig az Automax tűnt jónak. A rendelés után felhívtak, hogy nem jó a méret, csak a 185/65R15-öt tudják feltenni. Naivan belementem. Ma este további keresés után, azt találtam, hogy a gyári méret 195/55R15 és ehhez sehol se írják váltónak a 185/60-at, valamint rá akadtam erre a fórumra, hogy BallyS16 hasonlóan járt az Automaxszal.
Mit lenne érdemes ezután tennem? Hívjam fel őket és válasszak inkább 195/55-ös gumit? Vagy mondjam vissza az egészet és rakassak fel máshol 185/60-as gumikat?