Keresés

Részletes keresés

sualsidal Creative Commons License 2018.04.05 0 0 93355

Az általad említett Thunderbirds-katapultálás esetén az volt a kiváltó ok, hogy a kötelék egy másik, tengerszint szerint alacsonyabban fekvő bázisról települt át a hétvégi bemutató helyszínére. Ez többszáz m-el magasabban volt, de a pilóta (Stricklin szds.)elfelejtette start előtt átállítani a helyi értékre a magasságmérőt, így túl alacsonyról kezdte a manővert. Mindenesetre vasidegzetű volt a fickó, mert mikor értékelte hogy túl gyorsan közelít a föld, még bemondta a rádióba hogy: "Number six out!", vagyishogy a hatos számú "kiszáll" a műsorból, és csak ezután katapultált, mindössze kb. 1 másodperccel a gép becsapódása előtt!! Nem tudom mi van vele azóta de a kitüntetést kizártnak tartom, lehet hogy szerelőként az olajcseréket és a hangársöprést csinálja azóta is.

Előzmény: Pomber Béla (93354)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.04.05 0 0 93354

Ööö... igen, erről van szó, beállítja a reptéren, majd odébb repül 5 km-t és ott már 400 méterrel magasabb a talaj. Vagy állandóan tekergetni kell a gombot, mint egy afféle humán földradar?

Előzmény: XANTIi (93352)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.04.05 0 0 93353

A hatvanas évek második felében M.o.-on volt hasonló okból katasztrófa. Két vit. rep.gép ütközött, az egyik vezethetetlenné vált. Rgv. ránézett a mag.mérőre, 200m. Ugrott. A 200m igaz is volt a reptérhez képest. Helyszínen csak kb. 80m volt. Nem volt elég.

Előzmény: XANTIi (93352)
XANTIi Creative Commons License 2018.04.05 0 0 93352

Nem fejben kell korrigálni, hanem felszállás elött a helyi QNH-t be kell állítani a magasságmérőn. Ahogy a kezdő PPL-es növendékbe is beleverik.

Előzmény: Pomber Béla (93350)
elemes Creative Commons License 2018.04.05 0 0 93351

ott az volt szerintem hogy nem sokkal korábban tengerparton gyakoroltak, a bemutató meg magasabban volt és a loop felső pontjánál ezt nem vette figyelembe. nagyon-nagyon-nagyon utolsó pillanatban katapultált.

Előzmény: Pomber Béla (93350)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.04.05 0 0 93350

Egyszer már volt ilyen, akkor valami egészen aberrált magyarázat született rá, hogy a műszer a tengerszint felettit méri és a pilótának fejben kéne korrigálnia az aktuális földfelszín magassággal és ezt kaffantotta el anno a pilóta és egy fordulóban túl mélyre süllyedt, majd katapultált.

 

Jól emlékszem?

Előzmény: sualsidal (93348)
sualsidal Creative Commons License 2018.04.05 0 0 93349
sualsidal Creative Commons License 2018.04.05 0 0 93348

Az USA Nevada államában gyakorló repülés közben lezuhant a Thunderbirds bemutató kötelékének egyik F-16 gépe,  pilótája meghalt.

V.Gy. Creative Commons License 2018.04.04 0 4 93347

(Mondjuk szerintem egy ilyen hozzánk közeli és viszonylag súlyos reptéri incidensnek, még ha nem is kimondottan repülőgépes, el kéne itt férnie a topikban, némi szódával. Bár ezt Az Ujj is így láthatta, mert nem törölt.)

Előzmény: Hammer (93346)
Hammer Creative Commons License 2018.04.03 0 1 93346

OFF - Sry, előbb írtam, mint kattintottam. Azt hittem, még a vészkiürítéses balesetről van szó, ezt a buszosról nem is hallottam.

Előzmény: Ec pec kimehecc a (93341)
Hammer Creative Commons License 2018.04.03 0 0 93345

OFF - a topik címének "szerencsétlenségét" már húsz éve is vita tárgya volt, (egy laikus indította a topikot) de így maradt. Bőven be szoktak férni a reptéri események is. Ugye, Leszállópálya?

Előzmény: Ec pec kimehecc a (93341)
_Berci Creative Commons License 2018.04.02 -8 1 93344

OFF

 

Abbol indulok ki, hogy ezen technologiak fejlödese soran sokkal több pozitiv dolog törtenik, mint negativ ... ami a rendszerek tökeletesedesehez vezet ... nem kicsit, hanem nagyon (gyorsan).

 

Előzmény: etomcat (93342)
PZL106 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 93343

Megint OFFolsz? A konteó topik máshol van!

Előzmény: etomcat (93342)
etomcat Creative Commons License 2018.04.01 -7 0 93342

> Mondjuk mar nincs tul messze az idöpont, hogy katonai (harci)gepek pilota nelkül röpködhessenek

 

Hackerek! Például az amerikai RQ-170 drónnak sem Iránban kellett volna leszállnia a titkos lopakodó technológiával, hanem visszarepülni az afgán területen lévő bázisára - de az oroszok meghackelték és úgy járt, azóta a kínaiak köszönik, már gyártják a másolatát.

 

Persze gyakran az embert is meg lehet hackelni (pénzzel és egyéb p betűs dologgal), de sokkal több kémfilmekbe illő macera van vele, mint írni 3 sor gonosz javascript kódot, meg két adathalász e-mailt.

Előzmény: _Berci (93319)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2018.04.01 -5 0 93341

Nem kellene repülőtéri baleseteket "Repülőszerencsétlenség" alá hozni...

Előzmény: martinaxe7 (93340)
martinaxe7 Creative Commons License 2018.04.01 -2 1 93340
PZL106 Creative Commons License 2018.04.01 0 1 93339

Itt az ideje az utasokat is robotokra cserélni.

Előzmény: Pomber Béla (93338)
Pomber Béla Creative Commons License 2018.04.01 0 0 93338

A jelek szerint pár másodpercen múlt az életük...

 

És megint a lukas sajtszeletek, egy rakás emberi hülyeség, csak most az utasoktól.

Előzmény: még1MbR (93335)
Időkapszula Creative Commons License 2018.03.31 0 0 93337

Pár napon belül két repülőgép szerencsétlenség is történik a nagyvilágban.

http://valogatott.blog.hu/2018/03/31/idokapszula_1982_spanyolorszagi_labdarugo_vilagbajnoksag_elodontok_es_a_donto

elemes Creative Commons License 2018.03.30 0 0 93336

mondanám, hogy karma, de hát nem csak magát nyírta ki...

Előzmény: még1MbR (93335)
még1MbR Creative Commons License 2018.03.30 0 0 93335

http://iho.hu/hir/east-river-helikopterbaleset-halalos-hevederek-180330

 

"A kényszerleszállás előtti teendők közepette akarta működtetni az üzemanyag-rendszer vészleállítóját, de ez már lekapcsolt helyzetben volt, és az elöl ülő utas hevederének egy darabja volt hozzá szorulva."

 

Hm...

elemes Creative Commons License 2018.03.30 0 0 93334

a youtube videó 19. másodpercében van egy közelkép

Előzmény: Kenny___ (93328)
elemes Creative Commons License 2018.03.30 0 0 93333

nade melyiket melyikbe?

Előzmény: trizs77 (93329)
V.Gy. Creative Commons License 2018.03.30 0 0 93332

Ez a hosszabb írás volt már a februári ügyben?

 

Nem először hibásodott meg a lezuhant An–148-as

Előzmény: Bieux (92982)
_Berci Creative Commons License 2018.03.29 -9 0 93331

 

Itt lehet nezni a repülö "koccanast" (a masodik perc kezdetetöl):

 

https://www.n-tv.de/mediathek/videos/panorama/Germania-Boeing-rammt-israelisches-Flugzeug-article20361166.html

 

Biga Cubensis Creative Commons License 2018.03.29 0 0 93330

Pont a flydubai-os esetnél gondolkoztam azon, hogy hiába mondják, hogy jobb az átstartolás a halálnál, attól még az emberre általánosan jellemző, hogy egyre jobban stresszeli magát, ha nem sikerül valami. Egy átstartolás nyilván sok pilótával megesik, de egymás után 2-3 már eléggé próbára teheti az ember tűrőképességét. ("Már megint nem sikerült...") Míg egy gépet/szoftvert nem érdekli, hogy harmadszorra vagy tizedszerre próbálkozik, neki ugyanolyan minden próbálkozás. Ha van elég szenzor/adat, akkor pont a rossz időben történő leszállást lehetne géppel jobban támogatni, sőt talán a szoftver a széllökések erejéből/szélirányból meg is tudná mondani, hogy egyáltalán érdemes-e próbálkozni vagy rögtön irány egy másik reptér. (Persze gondolom a toronytól most is kap sok időjárási infót a pilóta, de végső soron rá van bízva, hogy megpróbál-e leszállni vagy sem.)

Előzmény: Töck Jenő (93322)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.28 0 0 93329

Máshogy nem lehetett.

 

Egyiket beletolták a másikba.

 

 

Előzmény: még1MbR (93327)
Kenny___ Creative Commons License 2018.03.28 0 0 93328

Haaretz linkekert nincs penz, bar legalabb Bibi barati mar, miota o is a sorost meg a migriket szidja.

 

https://www.haaretz.com/israel-news/watch-german-plane-collides-with-el-al-jet-at-israeli-airport-1.5956447

 

https://www.youtube.com/watch?v=ip6ddH6e2o8

még1MbR Creative Commons License 2018.03.28 0 0 93327

Ezt meg hogyan? Beletolták hátrafelé??

Előzmény: trizs77 (93326)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.28 0 0 93326

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!