Én is köszönöm a tippeket, javaslatokat, szerintem pár napon belül, legalábbis nagyon remélem most már, hogy kiderül mi a gond. Igen , azzal én is tisztában vagyok, hogy az égés kimaradás az csak duma, ennek oka van, hogy miért kapcsolja le azt a hengert.
A hengerfej levétel az utolsó dolog lesz asszem :)
Én pár hete csináltam egy Opelt "égéskimaradásos" hibakóddal, háromhengerezve járt.
Leszedtem az injektor hidat és a hibás hengernél volt egy kis pirosas trutyi a befecskendező szelep végén. Lepucoltam, megjárattam valami tisztítóval a szelepet és visszaraktam. Azóta szépen egyenletesen jár a motor hibakód nélkül, akár egy pénzérmét élére lehetne rakni rajta és nem dölne el, miközben az alapjáraton megy.
Ezt a szelep korom dolgot én is hallottam már, mondjuk főként az 1.6 osoknál. Ezt kiszűrendő többször is mértünk kompressziót, és a 4 henger között semmi különbség nincs, ha megragadna a koromtól, akkor ezt nem lehetne látni egy ilyen mérésnél?
A szelepszárakra felrakódott olajkoksztól időnként megszorulhatnak a szelepek.Ez kompresszióhiányhoz és ezáltal égéskimaradáshoz vezethet.
Tehát hengerfej le,szelepek ki,szelepszárak letakarít.(ha már egyszer le van szedve,akkor a szelepek,szelepvezetők és szelepszárszimmeringek cseréjével az esetleges olajfogyasztást is csökkenteni lehet)
igazából tényleg fura, mert az eredeti gyári ( legalábbis azzal vettem a kocsit) computer annó égés kimaradást írt ki.
mikor ez a computer bekerült, a legfrissebb GM software lett rátöltve, mert nem ment vele a klíma. Amúgy a compter GM és Siemens kódja sem stimmel az eredetivel, de eddig ment hibátlanul.
Ez egy rögeszme!!!! Ilyen hibakód nincs, és az a rendszer nem is képes ilyen hibát felismerni!! _Égéskimaradás_ az van, de ennek csak _egy lehetséges oka_ a gyújtás hiba.
Opeles problémám lenne, ami kb 3 hónapja kezdődött, menet közben a computer lekapcsolta az 1 es hengert, néha még vissza visza kapcsolta, aztán már nem, hiba kiolvasás, gyujtás kimaradás. Próba trafó, mérések, ecu hiba, z18xe , sajnos tipus hiba, szivósorra van szerelve, hideg meleg, rázkódás. Bontottra le cserélve, sajnos az új ecu ára kb a kocsi árának a fele :( fel lett programozva, működött is, majd elkezdte kiírni a vezérműtengyely jeladó hibát. Kicseréltem, mert a kábele elég rossz volt, sajnos a hiba meg maradt. Gariba ki lett cserélve az ecu, szintén bontottra, ezzel is megmaradt a vezérmű tengely jeladó hiba, viszont egy idő után most bejött olyan, hogy ez a 2. hengert kapcsolja le :( Újabb mérések, kábelenként, plusz testelés bekötés stb, hiba megvan, nem lehet semmihez kötni, hideg - meleg, megtett út, vagy beindítástól mért idő, van hogy 1-2 napig jó, utána napokig csak rossz, aztán össze vissza. Sajnos valószínű ez is ecu hiba lesz, jó tudom bontott került bele, szerény a kassza, ha nem az lenne, nem 10 éves kocsival járnék. Az lenne a kérdésem, áthúzó trafón kivül létezik e olyan esetleg rossz alkatrész, kábelhiba ( elméletileg mind kimérve, összes testelés, motor - akksi- kaszni között max 0.03 volt különbség járó motornál) ami talán tönkre teszi az ecu kat, vagy csak simán belenyulok ismét rosszba, mert ugye tipushiba ez, tehát ami belekerül az is ki tudja hány km et utazott a szivósoron :(
Nagyon köszönöm a segítséget és sorry a regényért :(
Egy kicsi segítséget szeretnék kérni egy 2004-es Audi A4 V6 tdi BDG motorkódos autó előtöltésével kapcsolatban. Most hogy bejöttek a hideg reggelek szenvedek vele mert nehezen indul.
Csatoltam egy képet a TDI timing értékekről de nem tudom hogy jó-e?
Mi lenne az optimális érték? Vagy máshol is kell nézni valamit?
Tudom, ez itt féloff, de ha valakinek van egy eladó, működőképes 1J5920826A cikkszámú műszeregysége (vagy tud valakit, akinél leledzik), keressen már meg legyen szíves (akár itt, akár a publikus e-mail címemen).
Én nem a "lopást" részesitem előnyben , nem buzditok senkit a könnyü haszonszerzésre mert én szeretek nyugodtan aludni többek között. Csak egy hozzászolást egészitettem ki az én és ugy látszik más véleménye szerint is .
Az ominozus "cipőlopás" ügyben meg nem értek egyet!
Leirtam már azt hiszem erről a véleményemet de megismétlem:
Én csak egy átlagos villamossászerelő vagyok én is ott kezdtem mint azt hiszem sokan közülünk , és mintha Te is irtad volna régen neked is volt régen tört verzios vag-od./ha rosszul emkékszem bocsánat/
Az első adando alkalommal egy USA-ban lako ismerős által inkább megvettem egy ererdeti csatolot. Itt igaz "loptam" mert nem fizettem vámot például.
Mindenki ágál az árképzések miatt holott van választási lehetősége mindenkinek és igy nem kellene mindig egy adott témát feszegetni: Miért drága a magyar válltozatu.
Lehetne akkor a sportolokat is kritizálnimert ha olimpiai aranyat nyernek akkor járadékot kapnak meg millios jutalmat. Abban is van munka amit nem látunk és nem profitálunk belőle személy szerint semmit sem csak egy elismerés a világtol esetleg. Lehetne sorolni tovább.
Az a baj hogy mi magyarok mindig csak az okokat boncolgatjuk és kötekszünk másokkal.
Most lehet sok ellenséget szerzek magamnak de aki dolgozni akar egy Diagnosztikai eszközzel az fizesse meg az árát . A hardweres és a szoftveres részét is. El kellene dönteni , hogy mindenki munkaeszköznek veszio, venné és nem minden honapban ujabb "segreeső" kis sárgátol számazo szarral akar ...opni.
Azt mondják nálunk mindent nagyban kell csinálni abból nincs baj. (látjuk halljuk nap mint nap a médiában) Ezt a saját bőrömön is tapasztaltam de nem tudtam mit tenni ellene. Sajnos tényleg ez van Magyarországon.
Csak annyit hozzá: Ha Te vagy Én vagy bárkit a forumrol megcsipnének egy piti ügy miatt akkor felene érte , de a Nagyokat hiába csipik el ők mindig jol jö9nnek ki belőle !
VCDS-sel a 10.6.2vel elkezdi tisztíttani de le is áll egy idő után valami hibával, (nem emlékszem mit mondott haver) de valami olyat, hogy a motor érdekében a vezérlő leállítja-vagyis mintha próbálná megvédeni.-Nekem ez jött le.
Namost. Megpróbálja a VAS-sal újra feltanítani mintha új lenne.
Frissíteni nem akarta elmondása szerint, pedig van rá újabb frissítés-azt majd a legutolsó esetben szeretné.
Szerintem jövő héten elvélik mit sikerült-de leet be is ír majd ide-bár elég kevés ideje van.
Na-na, nem annyira biztos az!! Nem mindegy ki viszi el azt a cipőt. A múltkori bizsus lányok kapcsán már háborognak az onybucmanyusok, szerintük nem szabad az ilyet komolyan venni. :-/ Persze, ha Te viszed el, az más, akkor kijár a kéz-láb bilincsbeverés és a pellengér. :-PP
Természetesen a cipőlopást is büntetik, de itt olyan világot élünk, ahol a szellemi munkát alsó szinten nem ismerik el.
Egyszerű példa: ügyfél bejön, ez-az a baja az autójának, elmondom mi a baja, mit kell megcsinálni....és ezt itt úgy értik, hogy én nem nyújtottam szolgáltatást, "hisz nem is csináltam semmit" és ekkor felháborodnak, ha azt mondom: xezer ft lesz.
Ha bemész egy ügyvédhez, 10perc beszélgetés, és a tanács is pénzbe kerül.....azt ott zokszó nélkül kifizetik.
Azt sem tudják ebben az országban, hogy miről beszélsz.
Weboldalam részletei keringenek a neten, írásaimat lopkodják....embert nem hallottam, akit ez miatt valaha is felelősségre vontak volna, de mindenhol a szerzői jogokra hivatkoznak, és fenyegetőznek. Lásd, itt az index-en a creativ commons is csak egy jópofa vicc.
Kicsomagoltam, a dobozban volt egy CD, a csatoló, egy miniUSB kábel, és egy leírás a telepítésről. Feltelepítettem és nem találtam a magyar nyelvet, de azt gondoltam peu ekkorát biztosan nem tévedett, így felmentem a weboldalukra és letöltöttem a legfrissebbet. Itt már gyanús lett a dolog, mert volt egy English és egy Angol választási lehetőség. Mit tesz Isten az angol volt a magyar :-))) Amit aztán hamar visszaállítottam angolra, mert a magyar fordítás címkéi nem férnek el a gombokban. Sajnos egy csomó kifejezésre nincs rövid, frappáns magyar megfelelő. De ezen hamar túlléptem. A telepítés könnyen ment, Windows7-re telepítettem és pici rábeszélés után gond nélkül működött. A csatolót ezek után csatlakoztattam, és telepedett egy soros port, COM19. Gondoltam ebből még baj lesz, mert a programok ritkán szeretik a 4-esnél magasabb portszámot, de megette csont nélkül. Nyomtam egy interfész tesztet és jó USB-s szokás szerint, mivel a tápot a digit rész az USB portról kapja, felismerte. A firmware upgrade érdekes, figyelmeztet, hogy van frissebb, felrakom, tesztelek, majd figyelmezet, hogy van frissebb, majd frissítek, majd tesztelek, majd figyelmeztet......pici bug, de gondolom, hamar javítják majd.
Picit hideg volt mostanában odakint, így a cég mélygarázsában folyt a teszt ezért tartott tovább, mint igértem. Az autoscan hamar felismerte a vezérlőket, de érdekes módon azonosítani nekem kellett. Nem egy nagy probléma, de kényelmetlen. Miért nem kérdezi meg az elején a típust és utánna már egyértelmű kellene, hogy legyen miről is van szó. Az azonosított vezérlők mellé kiírja, hogy hány hibát tárol az adott vezérlő, ami kényelmessé teszi a problémás vezérlők megtalálását. Miután belemásztam a motorvezérlőbe, először az élőadatokra voltam kíváncsi. 3 lehetőség van.
- Látok 2 élőadatot grafikonnal, hihetetlen sebességgel frissítve, még nem láttam ilyen gyorsan megjelenített élőadatot.
- Látok 3x3=9 élődataot, egyszerre! A frissítés lassabb, de elmegy.
- Látok egy áttekintő ablakot az összes adattal lassú frissítéssel.
Ami zavar az akívánt adat kiválasztása. Több élőadat többször szerepel azonos néven pl. motor hűtőfolyadék hőmérséklete, kipróbálva érthetővé válik, hogy pl a hőfokot adja feszültségértékkel, ami lejön az érzékelőről, és adja a mért érték mértékegységében pl. Celsius fokban. Szokni kell, a 9 adatos módban sokáig tart összekészíteni mit is akarok látni. Jó funkció, hogy CSV-ben logolja, mint a VCDS és nem kell a képernyőt bámulni vezetés közben, a végén kielemezhető kényelmesen sztal mögött ülve.
Sok vezérlőből, pl. az enyémből is - ilyen a szerencsém- hiányoznak a bevatakozóteszt elemei, ez a későbbi verziókban lesz hozzáadva.
A kábel stabilan működött 1 órás folyamatos log-olásnál sem szakadt meg a kommunikáció. Persze, hogy kinyitottam a csatoló házát, nincs leragsztva, és nem csavaros, nagyon igényesen kivitelezett profi PCB, PIC18F2455-tel épített, ELM -klónnak tűnő csatoló, de nincs rajta az ELM gyári matricája, lehet, hogy az OEM gyártóknak nem kell rátenni, így még nem veszem le a keresztvizet róluk.
A VCDS-t akkor vettem, mikor még csak igéret volt a 409-es verzió, remélem ez is kikupálódik hamarosan. Ennyi pénzért egy magamfajta hobbistának megéri, pár szervízen visszahoz(hatj)a az árát.
Mi volt az eltömődés oka az már meg van? Rail motoron nem szokot csak úgy eltömődni( persze vannak extrém felhasználók akiknél igen)
Véletlenűl nem írt előtte folytószelep csappantyú hibát?
Ha igen akkor nincs eltömődve csak a VAS műszerrel írjátok be neki ,hogy új részecskeszűrő van felrakva.Vezetett funkciókban találjátok meg szilárd égéstermék kiegyenlítés alatt.
A másik megoldás ha a nyomáskülönbség jeladó mindkét csövét lehúzod és úgy mész vele addig amig nem kezd el jól menni.Ha egyik sem vezet a megoldásra akkor motorelektronika frissítés!
Nem tudom neked milyen hozzáférésed van.Alapból ez csak egy OBD olvasó,az nagyjából annyit tud,amit te leírtál.A különböző autókhoz való kódot külön lehet megvenni,és akkor fog sokkal többet tudni.A honlapjukon le vannak írva különböző funkciók,nem akarom ide bekopizni.
1998-up Contour 1997-up Crown Victoria 1999-up Escort 2000-up Focus 1996-up Mustang and Taurus 1998-up Windstar 1998-up 2000-up Lincoln LS 1998-up Lincoln Mark VIII, Lincoln Continental and Lincoln Town Car 1997-up Mercury Grand Marquis 1998-up Mercury Mystique 1996-up Mercury Sable
Kb. 5 nap alatt hozta a királyi posta, intelligens VHS kazetta tok szerű dobozban kábellel, csatolóval, és egy CD-vel amin nem a legfrissebb program volt, de az letölthető.
Most ELM327-re épített egyedi csatolóval megy, magyar nyelvű, és holnap kiderül...igyekszem részletesen tesztelni, de mazdám nincs, úgyhogy azt a részt passzolom ...
Ha egy légzsákvezérlőt át akarok verni kivéve az autóból, hogy úgy érezze mintha benne lenne akkor a légzsákos lábakra és a oldaló ütközés érékelő lábakra milyen ellenállást kell hogy tegyek hogy úgy érezze mintha az autóban lenne? Köszi.
A múltkori hibakóddal kapcsolatban meglett a hiba forrássa.
A hibakód 18048.
Kocsi nem indult, és ezt írta be. Az egészben az volt a szop.s, hogy pont fejleszteni akartam a chiptuningot azaz kapcsolható chiptuningot akartam készíteni és azt hittem hogy én rontottam el valamit, pedig dehogy.
Valójában az eeprom volt rossz.
Hihetetlen, hogy ki lehet olvasni, vissza lehet írni-fájlokat összehasonlítva jót olvasok ki és berakva a vezérlőbe még sem megy.
24C04 es eeprom-az volt a gyanús, hogy nem írja ki az SKZ-t és a többi azonosítót.
Áttraktam más vezérlőbe azzal sem indult a kocsi. Amit kiolvastam ebből a rosszból-beégettem egy új eepromba(vagyis használtba) és azal meg megy a kocsi.
Számomra ez érthetetlen, hogy ki lehet olvasni és vissza is lehet írni és még sem megy a rohadék.
Forrasztás kizárva, 3vezérlőben próbáltam le 1ben sem ment. Újraírás után sem.
Várom a postát, ha megjön írok majd egy kis tapasztalatot a saját Fordom javítása kapcsán. Amit eddig a neten olvastam, hogy a régebbi '96 előtti vezérlőkkel, amik még DCL ( CART ) használnak nem működik egyelőre, de gondolkodnak a megoldásán. Engem nem érint nincsen ilyen öreg Ford a családban, neked meg kulcs szempontból ezek a 96 előtti Ford-ok szerintem egyszerűek mint a faék.
A cseh kábeleket régóta ismerem, szeretnék egy-két tévhitet eloszlatni.
A csehek nem gyártanak VCDS kábeleket. A VCDS kábelei Dél-Afrikában készülnek a HEX Microsystem cégnél (VCDS telepítőben is ott van a név). Vannak olyan disztribútorok, akik alkatrészenként veszik meg, és vagy maguk, vagy mással rakatják össze, de a licencet mindenki a Ross-Tech-ttől veszi.
Az USA-ból megrendelni a kábelt nem éri meg, ha valaki magyarosítani akarja, mert az árra még rájön kb 100 dollár csomagolási, posta díj, itthon meg az (ár + díj) Áfája, valamint 5-10 ezer ft vámügyintézési díj. A magyarosítás ára, és a postaköltség biztosítással sok tízezer forint, és akkor még nem beszéltünk az utalási díjakról.
A magyar kábelek ára nem azért drága, mert kompletten rendelik az USA-ból, hanem mert a magyar és a román adórendszer ilyen. Nem hallottam róla, hogy Jocó a karibi térségben nyaralna 2 havonta, és a legújabb luxusautóval járna, de nyilván való nekik is kell rajta keresni valamit. Nekik ez az üzletpolitikájuk, ezt tudomásul kell venni. Amúgy meg érdemes megtanulni angolul, mert szinte az összes leírás, irodalom angol nyelvű.
Ha pedig azt nézzük vannak műszerek, amik a vcds itthoni árának a sokszorosába kerülnek, és a vcds tudása közelébe sincsenek.
Mellesleg sok műszergyártó, forgalmazó örülne, ha az ár lenne a legnagyobb gond, mert sok nagynevű drága műszernél, bizony előfordul, hoyg ezt, vagy azt a típust csak felületesen, vagy sehogy nem viszi.
Ha valaki kábelt szeretne venni, nyugodtan keressen meg, szívesen adok tanácsot, időnként van eredeti VCDS kábelem (boltbezárás, cégfelszámolás stb.), de ezek jogilag mind HASZNÁLT-nak mínősülnek, még akkor is, ha esetleg nem is használták őket. a www.ckvi.hu -n megtalálható az elérhetőségem.
"Írtam már, az ár egy olyan tényező amit nem lehet számonkérni, ennyi és kész."
Ez igaz, nem is ebből lett a vita hanem abból hogy megakarja magyarázni hogy ez így jó ahogy van. Nemtudom miért épitett le téged is mikor kiszámoltad neki mennyiből lehet elöállítani egy kábelt. Nagyon sok embert talált volna a gyártásra. Talán rájöttél volna mennyi marad rajt azért. De ök tudják milyen áron adják. Egy biztos, ha hasonló áron adná mint a környező országok biztos többen vennék. Igy voltam a ford csatival. Nem is gondolkodtam kellett megvettem. De ha azis 200felett lett volna akkor nem veszek szerintem mert más megoldással is megoldható a kulcs hozzá. Tényleg tiéd megjött már? Vevö lennék reális áron egy VCDS-re is de nem akarják hogy tőlük vegyem. Ez van.
Félreértesz, én nem akarom, és soha nem is volt szándékom számonkérni az árat! Én is úgy gondolom, hogy annyiért árulják amennyiért akarják. A többiben meg eddig is Veled értettem egyet. :-)
Írtam már, az ár egy olyan tényező amit nem lehet számonkérni, ennyi és kész. Nem ezt kell venni , ha van olcsóbb. Még mindig vallom, hogy a különbözetet angol tanfolyamra költve előbbre jutsz! Én is eladnám magam dupla ennyiért is, ha lenne rám annyiért kereslet, és még lelkiismeretfurdalásom sem lenne :-P ( ennek olyan 18-as karika szaga lett, de a lényeg ez :-)) )
A gyártást tekintve érdekes infó! Ezek szerint nem csak a földrajzi elhelyezkedés dominál. Érdekes lenne látni, ha a ross-tech valaha is publikálja, a klón csatolók területi megoszlását és az eredeti tulajdonos nemzetiségét.
"Európa keleti vége, valljuk be, nem a jogtiszta termékek használatáról híres."
Ezek szerint, mi vagyunk a "legkeletibbek". Mivel a tőlünk /földrajzilag/ keletebbre lévőknél nagyjából a Cseh ára a jellemző. Monjuk a kinai árát nem sikerült megfejtenem, de csak ott olvastam olyat, hogy ők nem gyáthatják a kábelt, az USA termék. :-))
"A maradékot vond ki a HGJ árából..."
Háááát, a maradék még mindig 50%-kal több mint az angol kisker ára. No igen, a válasz megvan. Eddig is megvolt. :-/
Te igen, de már csak itthon, mert azon a héten én már szeretnék játszóházban üldögélve KV-t szürcsölgetni amíg a csemetém leesik innen-onnan......( bár néha az élet jobbról beelőz )
Soha sem olvasod el amit irnak neked vagy nem értedmeg, mert már leirták kb. a hét elején.
Nem a személyeddel van baj csak az érthetetlenkedésed idegesitő.
Leirták neked részletesen hogy a VCDS négy márka-csoportot kezel gyári szinten ill. az OBD-II csak hab a tortán amit szintén egészen jol lekezel, diagol.
A program nyelvezete pedig a müködési tudásban egyforma.
Nézd meg alaposan! Ráirva hogy 908! Ez azt jelenti hogy a 908-as verzióval megy, amit ha jól tudom adják mellé. Ha nem frissited ezzel a verzióval müködik elvileg örök élet, Ha netközelbe kerül és frissül, akkor vége az interfésznek. Mondjuk ki lehet kapcsolni az automatikus frissitést. Hát... nagyon sokan használnak ilyen kínai kábelt, angol nyelvű, hogy elektronikusan mennyire stabil, (forditottpolaritás, túláram, müködési stabilitás, erről C20NE tudna talán nyilatkozni) lelked rajta ha klónt veszel. Sokan mondják ha kétévente vesznek egy újat, még mindig bőven pénzüknél vannak...
Az autodiag-kinai klón témával kapcsolatban olvastam valahol: ha Mindenki klónt vesz mi lesz a dagnosztikával? KI fog fejleszteni? Tudom-tudom Téged ez nem érdekel! :-)
Lényeg: ez is müködik a saját korlátai között. Meg tudsz vele csinálni gyakorlatilag mindent...
Kösz a választ,de nekem nem jár az ujság akkor hagytam abba az elöfizetést,mikor összevontak mindent és az éves elöfizetést meg tagdijat kelett volna fizetni 36-ezret csak akkor kapram volna ujságot!!
igazábol azt nem érem miért kénne ennyiért megvennem itt és még magyaritásra is költeni amikor megveszem az angoloktol és a magyaritást simán kimásolom egy magyarverziojubol,merthogy eredeti kábelhez ugye használhatom a letöltött verziokat is amit a rosstech-nél ki vannak rakva?csak kérdezem mint laikus.mi a munka egy magyaritásban?ctrlc+c,ctrl+v?
Tiszteletem a Hölgyeknek,Uraknak!! És minden egyébnek!!!
Lenne egy kérésem mivel nem igazán tudtam ehez a kinai OP-COM meg kereskedelem témához hozzá férni,de érdekelne a cikk ha valaki tudja küldje el nekem az E-mil cimem publikus!!
Szerintem a Ross-tech ezzel a netes spyware programmal, amit beépítettek a VCDS-be, pontosan tudja, hol mennyi klón adapter van, szerintem még azt is vissza tudják keresni, az eredetit kinek adták el. Ez alapján, gondolom, megvonhatják a gyártási jogokat, vagy eleve meg sem adják. Európa keleti vége, valljuk be, nem a jogtiszta termékek használatáról híres.
Csak a nagyon nagy cégek teszik közzé a pénzügyi eredményeiket, beleértve a hasznot, erre kicsiket nem tudsz kötelezni, de vedd az angol árat, számolj le belőle mondjuk 20%-ot, nem hiszem, hogy nagyobb discount-ot kapna ez a piac. A maradékot vond ki a HGJ árából és oszd el , szerintem 50-50 százalékban a forgalmazó és a fordító között ( de a megosztás biztosan nem rosszabb, mint 1/3-2/3) és meg is van a válasz a kérdésre. Ezután azt kell végig gondolni, megérei-e ennyiért. A Csehek példáúl okosan gondolkodtak, de a Németek is, ha olcsó az adapter országhatárokon át is vinni fogják, ha a helyi lényegesen drágább, ezzel meg tudják növelni a lehetséges vásárlókört, és minnél többet adsz el, annál olcsóbb tudsz lenni tisztes bevétel mellett is....innen meg már a 22-es csapdája a drágább csatoló/termék helyzete.
Az én gyerekem már gond nélkül fog használni egy angol nyelvű terméket az unokámról ne is beszéljünk, a nemzeti verziók ideje lassan lejár. Amivel életben lehet tartani a support, de ha nincs nyelvi akadály ez sem gond és a Ross-Tech supportja példaértékű! A fordítást is lehet központosítani, mint pl. a Nokia, van egy adatbázis ahol minden lehetséges menüponthoz ott van az összes elérhető nyelvre a fordítás. Innen a magyar szoftver 2 kattintás és 5 perc :-) és egyszerre készül el az összes támogatott nyelvre, nem kell várni.
Nem, nem felejtettem el, csak nem látom "értelmes" válasznak.
"A cseh kábel nem az usaból jön, ott gyártják."
De gondolom, a licenszet ők is megveszik, ehhez képest a hardver ára elenyésző, úgyhogy mindegy hol gyártják.
Ezek szerint, "rajtunk" kívül egész Európa képes egy ilyet legyártani, csak mi nem.
(Tudom, már mondtad, bennünk /benned???/nem bízik Uve. Ne vedd zokon, de ezt valahogy nehéz elhinnem)
Oké, az USA-ból jön, de bizonyára nem annyiért veszed mintha én rendelek egyet, meg talán nem is darabonként, azaz a járulékos költségek eloszlanak. Ha meg igen, akkor valamit nem jól csinálsz. (vagy a forgalmazó)
De félreértesz, nem kötekedem sem veled, sem az áraiddal, tudomásul vettem, hogy ennyiért áruljátok, (ez jogotok) mint ahogy azt is tudomásul vettem, hogy máshol közel feléből megvehető, így lemondtam a hazai verzióról és inkább megtanultam megérteni az angol nyelvűt. (nem igényelt sok időt! :-D )
Amúgy meg, ez egy nyílt fórum, bárkinek joga van leírni a véleményét, ha azt emberi keretek között teszi. Nem gondolom, hogy ezt a határt átléptem volna, ráadásul nem is Neked volt címezve a hsz, ami csak egy korábbi hsz-re volt "válasz".
Nem tudod? Csak arra emlékszel amire akarsz? Skype-n nem is voltunk kapcsolatban? Korral jár hogy az ember feledékeny énis tapasztalom. De ennyire? Te Jocó! Már egyszer irtam neked összekeversz valakive.
Kit érdekel, hol a legdrágább? Legyen, árulja 2x ennyiért-míg megveszik tőle fogja is és az a szomorú, hogy jól csinálja. Mindenki ott szerez pénzt ahol csak tud.
Kár feszegetni ezt a témát-rengeteg dolog olcsóbb kint mint itthon, de tök mindegy. Az embernek van esze, tehát gondolkodjon-hogy körülnézzen kint is vagy tanuljon nyelvet és akkor nem kell neki a magyar mert az angol olcsóbb.
Gondoltam hogy megmagyarázza. Látod ő ilyen agytudásu ember. Kész tények elé van állítva és hülyének néz mindenkit. Ki a fasz érdekli hogy hol gyártják. A végösszeg viszonz ugy látom a fórumozók többségét igenis érdekli.
Fáj az igazság? Te az összes fórunozót hülyének nézed hogy nem tudunk számolni? Én nem személyeskedtem veled, de ezek tények hogy magyarországon a legdrágább. Uniós ország anglia nincs vám nincs áfa. Ha esetleg matekból gyenge lennél: mostani magasabb GBP-vel számolva 86000.-Ft. Szállítás ingyenes. De ha már így előhoztad a személyeskedést tisztázzunk pár dolgot. Tudod neked csak azok az emberek jók akik nem mernek neked ellent mondani hanem tolják a szekeredet. Sajnálom szegényeket. Mit gondolnak ki vagy Te? Semmivel nem vagy más ember mint mi. Engem emlékszel mennyi kérdéssel bombáztál mikor szükséged volt rám? Kinából hozattad a transponder olvasót zárnyitókat meg had ne soroljam még miket. Ja de tudom ""akkor robbant a világ"" neked lehetett. Mindig adni akartál valamit a Vag-Com-hoz. Talán címkéket már nem tudom. Sokadik unszolásodra mondtam jó akkor küld el. Következő kérdésed az volt mit adsz érte. Semmit mondtam nem adok olyanért pénzt amit ugysem használok. Aztán itt véget is ért rövid kapcsolatunk. Száljál már le a magas lóról és ne legyél ilyen beképzelt. Azt hiszed csak Te tudsz angolról lefordítani egy programot? Vagy mire másra?
A kulcs illesztést meg akkor hozd szóba ha jártál nálam kulcsot készíttetni vagy legalább megkérdezted egynek is az árát mennyibe kerül. Te nem tudod milyen áron dolgozunk, de ide merem irni az országban a többi kulcsos árait ismerve úgy talán a középmezőnybe vagyunk. A pesti árakról még csak nem is álmodozom. Jut eszembe jártak nálam romániából BMW kulcsot csináltatni. Szerinted miért? Ez a kulcsillesztéses hasonlat olyan mikor az ovodába mondja az egyik kisgyerek a másiknak hogy az én tesóm erössebb. Ezzel a kulcs illesztéses témával minősitetted magadd.
Januárban megveszem a csatolót az angoloktól ha lejebb megy afont. Sajnos szükség lesz rá az új autókhoz. És hogy ezért valaki megorrol rám, ránk hogy nem ott vesszük ahol a legdrágább? Kit érdekel. Ott veszem az azonos minőségű csavarhúzót a munkámhoz az én pénzemen ahol a legjobb áron adják. Nem ellenségeket akarok szerezni de ez egy fórum és úgy gondolom a véleményét leirhatja az ember.
Na most aztán lehet támadni meg mellém állni de ez az igazság. Itt a legdrágább a VCDS.
Szerintem az ár nem kérdés! Annyiért adja mindenki a termékét amennyiért akarja. A piac meg úgy mond felette ítéletet, hogy nem veszi meg, ha van helyette azonos tudású olcsóbb, megveszed azt. Mivel egyik cég sem ebből él egyedül, ez csak az egyik lába, nem hiszem, hogy csökkenni fog az ár, mert legfeljebb ebből az üzletágból nem jön be annyi. Persze véleménye mindenkinek lehet az árról, de ha megnézed az összes magyarítást, más programoknál, kb. ilyen mértékben növeli az árat, gondolom, mindenki a piachoz képest árazza be a termékét, nem a valós benne megtestesülő értéket fizeted csak meg. Az üzletpolitika mifelénk néha érdekesen eltér a nemzetközi trendektől, de hát ez egy ilyen ország...
_Szerintem_ nem erről van szó! Az a kérdés, hogy pl. a Cseh kábel, aminek a fordításával szintén dolgoztak, és az árában bizonyára haszon is van, és mégcsak arra sem számíthatnak, hogy sokkal többet tudnak eladni belőle mint nálunk, (illetve az ára miatt megeshet, hogy többet adnak el) mitől olcsóbb lényegesen????
Ez a kérdés már elhangzott itt nem egyszer, többektől, de érthető válasz sosem jött rá. Addig meg kénytelen a nagyérdemű azt gondolni, azért ennyi, mert ennyiért van "kedve" árulni a forgalmazónak. Tudom, kapitalizmus, meg szabadpiac, és nem kötelező a magyart megvenni.
Én hobbista lennék, és nem az a gond, hogy pénzbe kerül a " csavarhúzó", hanem az, hogy itt csak egy helyen lehet megvenni és az mennyivel drágább mint Európában!! Németországban, Szlovákiában és a többi országban is fordítják az adott nyelvre, szállítják stb.
Magyarországon nincs választási lehetősége a vevőnek! Gondolom a szervizek mielőtt megvásárolnak bármilyen szerszámot, előtte körülnéznek a piacon, és ár-érték arányban a legjobbat veszik meg.
Megint csak azt kell mondanom: ha egy szerviz nem bír el 200e ft-ot egy "csavarhúzóra" az ne akarjon javítani. Egy vezérlésrögzítő adott esetben is többe kerül. Itt több szerviznek (embernek) sok millió fekszik elektronikában + a célszerszámok.
A hobbisták más kérdés......a Merci gyárhoz se megy az ember nyavajogni, hogy legyen olcsóbb, mert én is Mercivel akarok járni.
A feketén/szürkén behozott diag cuccokkal nehéz hivatalaosan felvenni a versenyt. Volt egy cikk erről nemrég az Autotechnika újságban a "kinai" Op-Com kapcsán. Tanulságos.
Tuidja valaki ennek a hibakódnak a körülbelüli okát?
18048.
Valami hibát ír az eepromra.
De most az eeprom vagy a flash rom az ami nem tetszik neki. Mert ha jól emlékszem találkoztam olyannal, hogy a flash volt rossz és ott is eepromot írt a vcds.
A program ingyenesen letölthető, az interfészt kell megvenni, a müködtetéséhez. Ezzel a hivatalos interfésszel teljes körüen használható a VAG csoporton belül, plussz az EOBD-t tudó autók motorjait vizsgálhatod. (Az EOBD korlátai között!) Ha a VCDS-HGJ-t veszed meg, magyarul diagnosztizálhatsz. Ha máshonnan veszel akkor más nyelven. De angolul mindegyik interfész megy! Ha az árakat nézed, gondolj arra hogy ingyenesen frissül a program évente biztosan, de van hogy gyakrabban is. A Ross-Tech honlapon kimeritő információt találsz. Azok az interfészek amelyeket számjelöléssel árulnak (feltünően olcsón) mind kínai klónok, de ez már lerágott csont sztm. Ha megvetted az interfészt, a letöltött progit feltelepited a gépedre, (USB drivert is) kis beállitás, és már mehet is . (bolondbiztos )
Ja igen, a letöltött és a megvásárolt progi: ha az ingyenesen letöltött progit a klónnal próbálod használni, megöli a clón interfészt!
Távol állt tőlem a vádaskodás, tiszteletre méltó a munkád amit a program forditásában csináltál. Világos hogy kéred az ellenértékét. Aki ragaszkodik a magyar nyelvü programhoz meg is veszi, ez biztos. De.. a VCDS nagyon jó, ajánlható eszköz! Bármely nyelven :-)))
Természetesen látom hogy a kérdezőket a megfelelő oldalra irányitod. A segitségadást erre a lapra mondtam Miért ne lehetnék hivatalos felhasználó,legfeljebb VCDS és nem HGJ-VCDS-s Liszenszes kábelom van, csak angol nyelvü. Ne keress ellenséget ott, ahol nincs! :-)))
A VCDS lefed négy csoportot, plussz tudja az EOBD-t is, tehát szinte az összes 2000 utáni autó motorvezérlőjét vizsgálhatod! Ráadásul kiválló a segitség a Ross-tech-nél ! Mondjuk Jocó nem kényezteti az érdeklődőket! :-))) (Nekem angol nyelvü van, ( ckvi-Jani hozta) nagyon elégedett vagyok vele. Ár-értékben a legjobb vételem volt diagnosztikában. Persze az unik is tudják az EOBD, de nagyon drágák. Ne foglalkozz az olcsó soros portos csatolókkal, én is azokkal kezdtem most ott porosodnak a fiókban... A progik meg---tudod hogy ami ingyen van, az olyan is! Ha a haveroknak van különböző kiolvasójuk akkor már van is rálátásod a témára! Egy biztos, ha egyszer elkezded, soha nincs vége, mindig akarsz jobb, teljesebb diagműszert!
Értem máre ilég is lesz a interfészekböl ezeket az infokat meg kellene emészteni :))))ugy érzem az elhanyagolt 10évet nem lehet 10perc alatt bepotolni :((((
Akkor ugy kérdezném hogy melyik interfészt kell megvennem ha a netröl akarok letöltött programot hozzá és ne csak a vag csoporthoz legyen jo? esetleg opelhez ,renaulthoz...stb
Az USB-s elektronikai hulladék! Tudomásul kell venni, hogy a sima szintillesztős kábelből az USB-s sosem fog rendesen működni. Tudom-tudom, a szomszéd az egyetlen autóján sikerrel használ egy ilyet....
Ez a program a teljes verzió, de mindaddig , míg a hardver kulcsot nem csatlakoztatod, ami a hozzá való csatolóba van integrálva, demo módban, vagy leginkább sehogy nem fog működni.
Mer ezek a programok a hozzávaló csatoló nélkül meg sem nyikkanak. A csatoló árában van a licensz és a csatoló maga a hardverkulcs. Az árakat pedig ki tudod keresni , össze tudod hasonlítani, és ezek alapján tudsz dönteni, melyik nyelvű számodra a legjobb.
Sziasztok egy kérdés ha ezt a progit letöltöm akkor egy kábel segitségével tudok hibakodot olvasni törölni s vw csoportnál
Vagy rosszul értelmezem a dolgot ??
Itt a VCDS-HGJ 908.2 verzió!
Új funkciók a 908 ban:
Win 7 kompatibilitás
vezetett készenlét generálása
szervizintervallumok - vezetett eljárások
optikai busz diagnosztika
akkumulátor kódolás
mérőcsoportok kiemelt kezelése
javított kommunikáció a régebbi modellekkel
USB meghajtó automatikus telepítése
segédletek frissített tartalommal
sok új címke
12000 hibakód
dokumentált mérőcsoportok és illesztőcsatornák
intelligens indítás - ki-bekapcsolható
az USB meghajtó frisítésére utaló üzenet elhanyagolandó
a Ross-Tech polítikájának megfelelően 1. évig ingyenes a frissítés. Mostanig viszont semmilyen költséggel nem járt. A cég fenntarja jogát, miszerint ezt bármikor megváltoztathassa.
A 70 valahányezer, már sajnos régen volt, a cseh korona sem 8-9 Ft, hanem majdnem 12, drágult sok más minden, a használt kábeleket is nehezebb beszerezni... A legolcsóbb külföldi disztribútortól való vásárlás is 120 körül fog megállni.
Nem értelek. Még eddig 70 valahányezerért árultál kábelt. Ha ahhoz hozzáteszem a 100 eurot a magyarositásért akkor is 100ezer alatt vagyok. Vagy talán rosszul számolok? Igy is fél ár alatt lenne. Ezt akárhogy csüritek csavarjátok akkor sem értem a 200ezer feletti árat. De igazából nagyon nem is érdekel mert ha ugy döntök hogy nekem kell VCDS akkor megkeresem a legolcsobb hivatalos eladót és tőle vásárolom meg.
Ez így vot ahogy leírtam-láttam a kínai krissz krasszt-semmit sem lehetett a műszerrel kezdeni, mert annyi funkciót fél év alatt nem jegyzel meg, hogy mikor hová kattincs, na meg minden szöveg kínaiul jött ki kivéve a számok :-)
Haver felgyújtotta mielőtt 1hónapig bújta a netet, hogy lehet e valamit kezdeni az ilyennel.
Földhöz vágta majd meggyújtotta :-(
Nem keveset bukott, mert még az árát koránt sem hozta vissza.
Ha letöltödd az szükséges nyelvű vcds-eket, és telepíted mindegyiket, akkor lehet nyelvet váltani - kilépsz az egyikből porgiból, majd belépsz a másikba:-))). Amilyen nyelű csatolód van (érvényes licenc), az teljes verzióban fog menni, a többi pedig csak demo-ban (korlátozott funkciók),
Az USA-ból a HEX-CAN-USB 350 USD + kb 100 USD ( 97 valamennyi) a küldés (Posta + csomagolási, stb díj), erre jön itthon az ÁFA, a vám 0%, és a vámügyintézési díj 6-10 ezer, valamint az utalás díja.
450 USD (1 USD = 200 FT árfolyamon) 90 000 + 22 500 ÁFA + 6 000 vámügyintézési díj min, + utalás az több lesz mint 120 000 Ft. Ha ezt elpostázod (biztosítással) Jocónak (oda vissza min25-30 ezer), plusz a frissítési díj 100 Eur + utalás, akkor már nagyon közel lesz az itthoni árhoz, ami legutolsó infóm szerint 206 000 volt bruttó. Nem szabad megfeletkezni, hogy garanciás probléma esetén az USA-ból vett kábelt oda kell visszaküldeni, és a posta a vevőt terheli. (Egyirányba mindenképpen, de a visszapostát is elkérhetik, mert a gari helyszíni)
Ezzel nem Jocó kábeleinek szeretnék reklámot csinálni, (vegyetek ACTIA-t is :-)))))www.atoma.hu ) de a viccet félretéve érdemes végig gondolni mielőtt kintről vesz az ember valamit, nehogy utólag többe kerüljön a dolog. Nemetországban is a kábelek bruttó 400 Euroba kerülnek, + posta, de itt is a garancia esetén oda kell kiküldeni a kábeleket a saját költségre. Cehországban is hasonló egy VCDS kábel bruttó ára , de erre is még rájön a postaköltség, és itt is a oda kell küldeni postán saját költségre.
A vissza postaköltséget is elkérhetik, mert helyszíni gari van.
Nem hiszem, hogy az itthoni vcds forgalmazó garanciában javít külföldi kábeleket, de erről inkább Jocó-tól kérdezzétek.
Néha ki lehet fogni használt eredeti kábeleket, azok kicsit olcsóbbak.
Az csak a csehországi ross-tech képviseletről lehet, ha eredeti. Azt, hogy melyik cseh, vagy szlovák viszonteladótól van az mindegy. Ha a legújabb cseh verzióval megy, 10.6.1, akkor OK.
Pénteken mesélte egy barátom, ö megvette amerikába a kábelt, kiküldte Jocónak ö 100euróért magyarositotta neki. Szerintem igy is olcsobb bár nem kérdeztem mennyibe volt neki mire bejött. Annyit mondott akkor vette mikor lent volt nagyon a dollár.
Nemrég járt nálunk egy srác (valmikor tavasszal), és árult egy általa készített Suzukis progit. Egy diagműszerekkel foglalkozó cég volt alkalmazottja. Hátha ismeri itt valaki. Az egy elérhtő árú termék. Talán egy harmincast kért volna érte. Sima rs-232-es kábellel ment.
De ha SOS kell egy diag, akkor egy "dugásra" jó vagy nálam. Lőrincen ténykedem.
Nem VCDS_t irtam ha nem Launch-ot azt hogy a VCDS-el mit csinál nem tudom de ez a kék szinü burkolatos nagy nyomtatós Launch volt:))) ameg más mint a VCDS!!
Az igaz hogy rádugtuk,de ha emlékszel nem azonal találta meg és volt vele macera!!
És csak azonositota meg hibatároló lekérdzést törlést ajánlot fel élö adat megtekintést nem!!!
Aztán a sok univerzális mellé még egyet nem akarok azért kérdeztem hátha valaki találkozott önáló Suzuki diag programal!!
Mert amit találtam a Globál utódnál Budaörsön az is csak a kimondotan OBD-s gépeket vite a G13BB motorkódtol a régi G10B -BA stb nem viszi és egyre több van ilyen hibával mint az enyim is amit produkál!!
A csatolók nem Romániából jönnek, hanem az USA-ból. Annak idején a FEDEX 24 óra alatt elintézte a vámhivatali teendőket ( Nem volt választás a Ross-Tech ezzel küldte), és kevesebb mint egy hét alatt a kezemben volt. Ez a 2-4 hét több mint érdekes!
Ha valakinek lenne egy Polo/9N motorcomputere/ECU ami a 036906034GP névre hallgat, akkor lécci támadjon le mert, megvételezném. Valami gyógyegér tartalmat kergettek rá és még szarul is rakták össze, víz folyt belőle amikor kiszedtem. Szárítás, rízsdoboz nem segített. E-mail-re sebtiben jelentkezem ha írsz teleszámot. Thx bárkinek.....
Egyik ismerősöm mesélte, hogy jóbarátja vett kintről valami diag cuccot mert olcsó volt aztán valahogy fél év elteltével az egész csak kínaiul volt hajlandó kiírkálni a dolgokat. Még a menü is kínai lett. Az egész áttváltott kínaira. Visszaküldeni meg drágább mintha másikat rendelne az ember. :-))
Igen. Nekem tört van fent a wateq-on és sosem volt vele gond.
Épp így megy ez a klón nem klón kábelokkal is nagyjából. Jó persze vannak buktatók-veszel egy diag interfészt kínából negyedéért aztán 1 év múlva vagy annyi sem áttvált kínaira aztán azt le nem fordítod :-)))
Vannak ilyenek persze-olyan helyről kell venni ami tuti-valaki ismerős már lepróbálta...
vcds nagy előnye, hogy frissíthető ingyen. Engem ez fogott meg a legjobban na meg lett rá keret így megvehettem. :-)
Tiszteletem a hölgyeknek,uraknak,kontároknak,és sufni tuningosoknak!!!
Utolérte a hóhért az akasztás!!
Van egy hamutartóm (Suzuki Swift 1.3-as:) 1999-es G13BA motorkód!!
Na idáig csak régeben próba képen néztem mivel komunikál de semmi más nem volt csak a TECH-2 suzuki kártya és az nincs a közelembe élöadt megnézésbe mivel gondjaim vanak!!
Nincs villogó kódal hiba nem világit a lámpa!! De olyant csinál melegen is ha motorfékel álok meg vagy ha csak kinyomom a kuplungot a motorfordulat nem csöken söt inkáb nö ,de nem rendszeresen van ilyen,áló helyzetbe nem csak üzem közbe!!
Sajnos az a gond,hogy hiába van OBD csati a 9-es lábon komunikál nem a 7-esen!!
Van Multi Diag Actia,X-CAR 431 Pc változat,KTS,Mega MACS semmi nem viszi!!
Valakinek van valami jó ötlete mivel tudom megnézni vagy estleg hoszab idöt felvenni amiböl lehet következtetni mi a gond az egységek magukba mind jók és a végeredmény még se az igazi!Vagy tud valaki valami okoságot elérhetö áru Suzuki tesztert ami viszi a MAGYAR Suzukit is nem csak a külföldön gyártotakat,és az OBD elötieket mert ami már G13BB 16-szelepes motoral van azt bármi viszi,csak a 8-szelepes,mono jetronikost nem!!
És gondolom ez nettó ár. Három hónapja vettem egy hivatalos ford diag kábelt kevesebb mint a felébe került. Nem klón nem kínai a gyártótól vettem. Magyar nyelvü. Várom az illetékes magyarázatát. Biztos vagyok bent lesz köpködés rá.
És arra nem gondolsz hogy nem a kábel a rossz hanem aki használja nem ért hozzá? Azt hogy elront valamit még mástól nem hallottam csak töled. De ez igy természetes, még jó hogy véded az eredetit.
Aki egy klónnal hazavágja az autóját az hazavágná egy nem klónnal is => Magánvélemény.
Volt a múltban - valahol egy messzi-messzi galaxisban - egy orosz fórum, ahol nekiálltak megfejteni a titkot, és sikerült is nekik. Mára ez a fórum eltűnt, de szerintem a fellelhető klónok 90%-át az Ő "munkásságuknak köszönhetjük". Erre alapozva mondtam amit mondtam. Amíg a Ross-Tech marad ennél a védelemnél, lesznek klónok. Megoldhatná, hogy ne legyenek, de legnagyobb meglepetésemre, nem akarja. ( Bár a nem frissülő, és folyamatosan tönkremenő kábelek, plusz a - világ legnagyobb részén - rendkívül barátságos ár, megoldja ezt, komolyabb védelem nélkül is. )
Lehet, hogy meglep, de én Uwe-nak szurkolok, persze a műszaki tények ettől még műszaki tények :-P
OFF:Nyilvánvaló, hogy a "vas" töredéke a teljes termékben megtestesülő értéknek. A piaci ár pedig bizonyos mértékben egy fikció, hiszen minden marketinges a konkurenciához képest (is) árazza a termékét. Ha a "középkategóriás autó" egy szimbólum, akkor az ipar szinte minden (szimbólikus:-) termékére igaz amit írtál.
..Valószínű...jobban tudod...nem vágja haza? ezért kapunk naponta e-mailt, telefont, amiben a segítségünket kérik a becses klón....uzerek a klóncsatolók "eredményiből" származott problémákkal! És hogy mit klónol be a kínai, hadd ne találjuk ki....tudjuk azt pontosan. Annyit tennék hozzá, hogy nincs két egyforma alma még ízre sem, csak aki sokat eszik az az érzése, hogy minden citromalma ugyanolyan.
OFF - Egy középkategóriás autó előállítási ára 2000 dolcsi alatt van. A többit témát meg ezerévig lehet boncolni.
Nem vágja haza, a lökött ferdeszemű, mit tesz Isten, pont az eredeti programot rakja bele, ami ha az eredetiben nem okoz gondot, ebben sem fog. Azonban elektronikai hulladék a legtöbbnek a bele, ha nem üti ki frissítéssel, ám nyugodj meg, a 90%-át kiütik, akkor is hamar tönkre megy ;-)
A múltkor rákerestem, mikor téma volt, hogy mennyiből áll az alkatrészoldal és azt tapasztaltam, hogy olcsóbban árulja a kínai a klónját, mint amennyiből hivatalos disztriknél kiskeráron be lehet szerezni az alkatrészt. Nem kis tételben gyárthatja, illetve megvesz bele mindent nem nagyon válogathat :-)
Ha megnézed melyik Topic-ba keveredtél, meg is van a válasz! A KTS, elvileg, kezelheti, de van annak is egy pár verzója, nem tudom mindegyik jó-e ehhez.
Köszi, mi a minimum ami képes ezt törölni? Egyenlöre úgyis megyek átíratni, és útba esik egy KTS,az biztos viszi, legalább is remélem, utána meglátom mi legyen.
Magáta airbag-et nem akarom piszkálni csak megnézni kitörölni a hibát, tehát nem volt lufi működés, nem káreseményt kell törölni csak hibát. Valószínű csak az aksi miatt lett hiba ezért nem akarok hozzáértőhöz szaladgálni hogy nyomjon egy entert meg fizetni 3ezret.
Az ELM326 kábel a héten elkerül hozzám, remélem az jó lesz erre.
Találni a neten elég vcds-t öreget pl. 312est kínait. Hibatárlóra jó meg pár apróságra de az airbaggal vigyázz, mert van pár vezérlő amit el tud rontani.
Sziasztok, ajánlanátok valami nem túl drága kábelt és progit 98-as B5 passathoz, ELM326-os kábelt tudok szerezni, de nemtom jó e.
Bele akarnék nézni a hibatárolókba, meg a lufi lámpát törölni kellene, 3napja van meg nemtudom mi lett vele, lehet hogy megmerítettem az aksit azért maradt égve, ezt kellene törölni, meg jó lenne ha lenne úgy is meg lesz pár évig a vas.
Van egy cimbim azt mondja már 12ezer ft-tól kapni faszát ami profi a Vaghoz. mi a véleményetek?
Itt meg tudod nézni, bár (tudomásom szerint) a VCDS is kiírja a kódolási lehetőségeket. Nem lehet, hogy ABS-es alapból CAN jelként kapta a sebességjelet?
Nem rendeltem még ilyet de gondolkodom rajta. Csak ott írja, hogy érdemes a programot letölteni abból kiderül minden. De hibaüzenetet dob állandóan ha meg akarom nyitni a feltelepített programot.
Valami nem kóser a progrmmal szerintem, de még 1x majd megpróbálom.
Lehet,hogy meg van a probléma!40 Cfokos hűtöviznél a befecskendezés kezdete FHPután 1,2 fok.Szerintem ez elég későn van!Üzemmeleg motornál ez bele fér a tűrésbe,de szerintem ilyen hőmérsékletnél későn van.Ezt hogyan lehet orvosolni?
én a pd elem állapatát néztem,ott mindegyik 0 !A füstölés kb 40 C foknál kezdődik és 60 fok körül kezd csökkeni!Ha minden igaz át van írva a szoft!Ez okozhatja?
Sziasztok!Ismét segítségre lenne szükségem!Van egy Passat 1.9 PDTDI,hidegindítás után pár percel rettenetesen el kezd füstölni,aztán melegen elhagyja.Még sok időm nem volt vele foglalkozni.A hibatároló üres.Mi okozhatja?
Rakták volna vissza a gyári szoftot, pénzt vissza és csókolom, ha már nem értenek hozzá.
Vagy legalább próbáltak volna meg T. nyomást emelni, vagy előtöltést vagy befecsiből visszavenni hátha elhagyja a füstölést, de még ez sem. Kóklerek, csak a tudásukat minősítti.
Lehet neten rendelnték a szoftot és felrakni meg már megy. :-(
sziasztok.olyan gondom volna hogy:anno meg lett vásárolva a bosch kps540 diagprogi.nem emlékszem hogy mi volt az eljárás menete de telefonon lett aktiválva.most a laposba kevés lett a 80gigás vinyo-vettem nagyobbat bele,de nem merem lecserélni mert a diagprogramot nem fogom tudni átvinni rá.hogy hol és milyen modon lehet ezt ujra aktivvá tenni?van valami ügyfélszolgálat?köszönöm a válaszokat elöre is..
Nem is az a poén hanem a Rózsadomb autóügynökségnél vette anó az ember a kocsit,ott ajánloták neki hogy erösebre tudják csináltatni mert kivül belül tetszett neki csak a 90-lovast tartota gyengének mivel hegyre járós!!
Ott ajálták neki hogy megcsináltatják a tuningot plusz 70-ezerért!!!
Aztán mikor visza ment reklamálni a füstölést elhajtoták és egy ismerös révén került hozzám!!
Olyan gondom van egy 2006 -os 170le PD TDI Passatom Dsg váltos , 2000-3000 fordulaton rángat hidegen melegen , de van amikor abba marad oljban 20000km van mi lehet a gond?
Ez nagy kib.szás. Hogyan ellenőrizze az ember, hogy minden érték a helyén van e?
Ilyet azért már tényleg minek kell? a reklámot még megértem valamelyest, de hogy se írni se olvasni ne lehessen. Ez mind azért van, hogy az ember megfogja magának a kuncsaftot.
Lásd a jó multkor kérdeztem mit lehet csinálni olyan Golf PDTDI-vel amit chip-chip-csókáztak okádja a füstöt és ha meg akarod nézni a Szoft kód helyén az van irva HOSSZÚ KÓDOLÁS és nem enged be sehova se méröcsoportba sehova!!!
Én kiszedtem volna a flest tuti és a vezérlőhöz való szoftot kapott volna majd írtam volna rá egy chippet az embernek csak hogy megnyugodjon-persze mindezt az Ő beleegyezésével.
Pontosan. Okos német betesz a flash alá egy kódolót, így csak ő tudja visszaolvasni, ha meg kiveszed a flash-t, egy nagy hablagyot olvasol ki. A fordítója fordítja a procinak...meg a német tunernek, így azt le is öntheti. Magyaroknál meg látod....a kóklerség a divat.
Akkor a lényeg. Amint olvastam is az irásodban , hogy a programban amikor élő adatokat nézel a bal felső sarokban nem találsz cimkézést. Az lenne a labbels. fájl.
"A comp vezérlő programjában vanak kitörölve a kérdéses paraméterek. Valószínű, h vki programozta( csippelte) és kitörölte" Olvasd el ezt a mondatot párszor!
Hát lehet, mert te vagy itt a nemtudoménkicsoda, aki olyan hatalmas tudással rendelkezik, h az szinte hihetetlen. Én a saját tapasztalatomat írtam le, és amíg a csippes ki nem törölte a szóbanforgó dolgokat, addig ha rávittem az egeret egy adott négyzetre kiírta , h mennyi a min-max érték. Azóta pedig semmit nem ír ki, na erre legyen valami okos magyarázatod. Várom...
brake switch ki lett cserelve, jelenseg ugyanaz maradt:
Feklampak a fek benyomasara mukodnek, viszont a bal elso helyzetjelzo is vilagit. Helyzetjelzo/tompitott bekapcsolasara folyamatosan vilagitanak a feklampak is.
Bal parking light bekapcsolasakor feklampak vilagitanak, jobb parking light-nal nem.
Az egy klón 805ös cseh volt.-nem volt jobb. Amire én használtam elég volt, csakhát ha jött volna egy új 2010es verda nem tudom, hogyan diagoltam volna vagy egyáltalán rá e mertem volna dugni.
Címkék volt benne minden féle 2010es is.
Megtartottam az összes eredetit ami az eredeti csatiban volt-van csak ami nem szerepelt közötte azt másoltam átt.
Az én kocsimhoz (octi 1.9tdi) nem volt címke. Így hibát írt. Most van és megy szépen írja a dolgokat ahogy a klón kábellal is.
Nem volt semmi gondom a klónnal sem, csak mivel jött egy jó vevő-hát vigye. Raktam hozzá még egy kevés pénzt és vettem eredetit- az a tuti mindíg.
Így nyugodt vagyok tudom hogy a kábel rendben van és nem okozat nagy hibát-vagyis bízom benne. Több bizalmat fektetek az eredetibe mint a klónba az tuti :-)
Már fogásra is komolyabb az eredeti és mintha gyorsabban komunikálna-szóval elégedett vagyok az erdetivel így most már teljes mértékben.
Nem kábel hiba. A comp vezérlő programjában vanak kitörölve a kérdéses paraméterek. Valószínű, h vki programozta( csippelte) és kitörölte. És ez tuti, mert az enyém is ilyen...
Az mitől lehet, hogy egy eredeti vcds nem írja ki azokat a dolgokat, amiket pl. ha rámegyek a motor-mérőblokk és valamelyik ablakra, hogy kidobja hogy mi a helyes érték.-Vagyis hogy mibe kéne beleférni.
A bal felső sarokban sem tudom megnyitni azt a fájlt-súgót ami leírná az egyes ablakokat hogy mire van.
Kösz, a testpontokat még nem ellenőriztem, jó ötlet.
A jeladók jelei megérkeznek az ECU-hoz,egyenként megmértem a csatlakozónál, (a kiolvasó értékei is valós értékeket jeleznek), a kábelkötegeket csatlakozókat mozgattam,kontatktspray-vel átfújogattam.
Az ECU-t szétszedtem, nem találtam rajta beázás nyomot, fólia repedést, vagy csatlakozó tüske forrasztásának a törését.
A tulaj szerint nem, sőt elsőre nem is tudta mi az az etanol.Hihető egy idősebb úré, alig jár vele, a hiba pedig szép fokozatosan jött elő.Újonnan vette évek óta használja.
Értem én, hogy lehetne rendszernyomás is, de egy csomó dolgot nem magyaráz.
Közepes terhelés körül, felett teljesen jól működik.
A gyorsítási dúsítás is mérhető a szondafeszültségen.
Az alapjárat meg olyan szegény, hogy folyamatos égésmimaradásokkal épp csak meg a fojtószelep nem győz szabályozni.
Egy nagytengelyes versenymotor megirigyelhetné a járáskultúrát :)
Az etanollal üzemelő motoroknál én is sok problémás pumpával találkoztam.
Szűrőcsere volt? Próbapumpa bele lett rakva? A Fabia pumpákat (főleg, ha nem mai darab) gyilkolja az etanol. Nem kevésről tudok, ami etanolos üzemben pár ezer km után meghalt. Nyomásszabályzás a szűrőben van, az általad leírt nyomás elég kevés.
Én is megpróbáltam etanollal hajtani hasonló (AQW) motort, de nekem nem vált be. Baromi magasra szökött a fogyasztás, pedig csak 50:50-be volt keverve. Tiszta benzinnél sem csökkent le utána, motorvezérlő reset megoldotta.
Mivel nem tudtam mit kezdeni azzal a ténnyel, hogy a nagy szelephézaggal a motor szinte teljesen normálisan viselkedett, visszaállítottam a hidrotőke működési tartományába.Természetesen elromlott a hiba fennáll.
Egy ismerős kereskedésben végre találtam egy ilyen motorral szerelt Fabiat, elvittem a nyomásmérőt és tizedre pontosan ugynazokat az értékeket mértem.Benzint már korábban lecseréltem, így a pumpa,szűrő,benzin,nyomásszabályzót hibát kizártam.
A szelephézagos kisérlet sikere miatt újra mértem végnyomást (egyenletes 14Bar) és veszteséget (ezt mérni nem tudtam,de gáztömör, sehol nem hallottam szivárgást a karteren kivül, talán 5% körüli érték lehet).
Ha mégsem a hidrotőkék támasztanak ki üzem közben, akkor a szelepállítás utáni javulás csak attól lehet, hogy kisebb szelepnyitvatartási időkkel, gyakorlatilag összenyitás nélkül stabil az alapjárat...
A gyújtás időpontját még nem ellenőrizem, bár a kiolvasó 5-10 fok körüli előgyújtást mér, folyamtosan változik az érték, de ilyen döcögő,épp üzemelő motornál ez normális lehet.Kedden hozzák vissza akkor ráakasztom a strobit.Teljesen magyarázná a hibákat a túl kis előgyújtás, vagy a holtpont utáni gyujtásidőpont.
"Abból gondolnám azt,hogy az üzemanyagnyomás nem okozhatja a hibát, hogy a többi üzemmódban teljesen jól működik a rendszer."
Inkább ne gondolgodjál, ha a nyomásmérőd _pontos_!! ~30%-kal alacsonyabb nyomás ugyanennyivel csökkenti a befecskendezett mennyiséget. Ez már nem az elhanyagolható kategória. Szerintem cserélj üzaszűrőt a benne lévő nyomásszabályozóval együtt.
igen, írtam,hogy nem emlékszem a pontos értékre, de nem néztem utána mennyi a rendszernyomás.
Azért nem foglakoztam ezzel,mert terheléstől függetlenül tartja az értéket, a pumpa szállítási mennyisége nyomástól függetlenül közel azonos, 2 liter/perc körüli.
A nyomásszabályzást egyébként pontosan nem tudom hogy oldják itt meg,nincs visszafolyó ág, és a benzinhídnál sincs nyomásszabályzó.
Gondolom egyszerűsítettek és már a pumpánál szabályozzák a nyomást a relatív nyomásértéket (változtó szívócsőnyomás/rendszernyomás) pedig szoftverből korrigálják.
Abból gondolnám azt,hogy az üzemanyagnyomás nem okozhatja a hibát, hogy a többi üzemmódban teljesen jól működik a rendszer.
1/3-ad terhelés fölött minden rendben, gyorsítási dúsításkor megvan a kellően dús keverék a lambda jelfeszültség 800mV körüli.
Persze lehet, holnap utánanézek, ennek a tippnek, megmérem újra.
Tudnál segíteni abban, hogy szabályozzák a rendszernyomást,hogy lehetne kideríteni a nyomásszabályzó hibát ?
Ha a hőmérséklet szabályozást maxra állítod akkor sem fúj meleget? Mert ha a belső hőmérséklet szenzor fals adatot (meleget) érzékel akkor ha "csak" 20-25 fokra állítod a klímát akkor nem fog fűteni mivel szerinte meleg van az autóban. Viszont ha "HI" állásba teszed akkor tolja a meleget.
A négy henger egyenletesen szegény keveréket kap.Körbefújkáltam alaposan féktisztítóval, nem találom (nincs) falsh levegő.
Viszont óvatosan féktiszítóval "etetve" az alapjárat kisimul a szondafeszültségen is látszik a változás.
Hasonlóan tudok javítani a dolgon,ha kézzel annyira befogom a fojtószelepházat, így tovább növelve a fojtást.
A fordulat nem csökken, a járás is kisimul, egyértelműen dúsul a keverék, a mi a szondafeszültségen is látszik.(3-4-600mV)
megpróbáltam normalizálni ezt az állapotot 500mV körül tartani a szondafeszültséget azaz lambda 1 körül a keveréket, de a szabályzási ciklus nem indult el így sem.Bár lehet ez nem jelent így semmit, ebből nem vontam le következtetést.
A lambda szinuszos szabályzása 3-4000-es üresjárati fordulat körül indul el, és jól működik 1 másodperces periódisban 2-800mV közt megy rendesen.
Fojtószelep adaptáció megvolt (legalábbis remélem,mert a saját műszeremmel ezt nem tudtam megoldani, így márkaszervíz csinálta.Persze hozzátartozik,hogy ők a hibának a szondát jelölték meg, 90 EFt-os árajánlattal, mert csakagyárijóatöbbiegyévigsemegy.)
Szóval ez sem segített, pedig bíztam benne, olyan,mintha nem lenne jó a fojtószelep helyzete.
Az alajárati szívócsővákuum, 4-450 mBar (mért érték, de a Map is ezt méri), ami elég kevésnek tűnik, pedig a döcögés ellenére a fordulat 800rpm.
Benzinhíd rendszermyomás állandó 2-2.2 Bar (nem emlékszem pontosan), a benzint lecseréltem, nincs benne bioethanol.
Kifogytam az ötletekből, segítsetek légyszives, bármilyen ötlet jól jön.
Szia! Vedd le a két csövet a fütőradiátorról,melegvizes mosóval kezdj bel nyomni forró vizet és közben nézdd meg füt e?Mindig így teszteljük.Általában csak ki kell mosni.Valaki lehet öntött bele hütőtömitőt az dugitotta el. Nézd meg menet közben VCDS-el,hogy tartja e az üzemi hőfokot a motor.Mutató becsaphat!
Passat B6 1.9pd digitklímával, gyengén vagy egyálltalán nem füt. A radiátorra menő mindkét cső meleg ,vizhőfok ok, temosztát ok,vizpumpa ok, hibakód nincs, hideg-meleg csappantyú müxik.
Olyan érzésem van mintha lehülne a radiátor mert lassan fordul meg a víz,de tiszta minden nincs eldugulva stb.
Már én is gondoltam rá, a pumpa elég zajos, de a tankszellőző hibája nem valószínű mert akkor tankoláskor "fújna" a sapka talán.
A fékrásegítő vákumcsöve lyukas volt, de ledugóztam. ott nem szívhat falsot.
Eléggé köhögve jár kihagyogat, fokozatos fordszámemelésnél, VCDS-ben elég kezdő vagyok és a mérőcsoportok leírását nem találom, sztem ott lesz a megfejtés.
Szenvedek egy Polo Classic-kal. AKL 1,6 SR motoros 2001-es a gép, visszarobban a cucc a szívósorba. Lekérdezősködtem és a motorvezérlőt adta időszakos hibára. Járó motornál nem írja újra a vezérlőegység hibát /visszarobbanások közben sem/, csak 15-20 mp alapjárat után. Szívórendszer tömített, vezérlés jelen, gyertyák újak, befecskendező okés, lambda jel 0-0,7V közt. Már alig van ötletem segííííííííííííííííítttttttssseeeeeeeeeettttteeeeekkkk..........
Egy kis segítség kéne login olvasáshoz. Adott egy g4 2000 évj 1J0920825 motometer boo v01 km óra, ehhez tud valaki olyan progit ami tuti megfejti az pin kódot, a vag tacho 3,01 és a vag k commander 1.4 már próbálva lett.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Nemrégiben vásároltam egy Vag-Com ODB2 VW-Audi hibakódolvasót, ami angol nyelvű program. Esetleg nem tudnátok segíteni, hogy honnét tudok beszerezni egy magyar nyelvű kézikönyvet? A korábbi hozzászólások között találtam egy linket, de sajnos az már nem aktív:-( Várom Ötleteiteket, segítségeiteket! Köszönettel: Tamás
Adott egy 2001es polo 1,4 75Lovas, aminek vilagit az ESP lampaja, illetve 'Insp' felirat villog a kilometeroraban .. utobbit lehet nullazni, mint anno a golf3-at, gombokrol, vagy kell hozzá kütyü? ... ESP lámpára ötlet?
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Rádió kódolásnál a segéd buborékra lenne szükségem, mármint ami bele van írva, hogy melyik szám mit kódol.. Fontos lenne! Előre is köszi a segítségeket!!
Segitségre lenne szükségem. Audi A6 előtöltés méréséhez (vezérműszí cserét követő állítás)) kellene egy működő VAG-com. Soros csatim van meg a ODB csati. Ha valaki tudna egy linket megköszönném. 3. valamilyen verzió jó de nem tudom a serialt megadni neki. :(
Most vettem egy TEXA TXT és nem tudom vele megcsinálni (1,5milla az ára) nevetséges.
Igen, ez így van, de itt azt írja, hogy nincs kapcsolat a két vezérlő között. Így meg nem tudja a motvez, hogy kell, vagy sem beavatkozni. Van logika abban amit gondolsz, hogy ilyenkor alapból elveszi a teljesítményt, de ezek az autók lehúzott ABS vezérlővel is rendesen mennek.
És ha az ABS-be integrált a kipörgésgátló, vagy annak egy része? Nekem pont a teljesítményt veszi el, igaz benzinesen, a kipörgésgátló, és az ABS-ből kapja a jeleket.
Elméletileg ha az ECU nem lát valami perifériát amit egyébként látni kellene (és az ABS eléggé fontos) akkor képes vissza venni a kraftból. Mindenek előtt a hibakódot kellene megszüntetni (mármint a kiváltó okot) Azután a turbónyomást kellene monitorozni.
Ti talán tudjátok azt, hogy Golf V-nél ki lehet úgy nullázni a szervíz-intervallum kijelzést, mint a Fabia I-nél, meg a testvér Polonál, a beállító gombokkal? Utóbbiaké benne van a könyvükben, de a Golfnál nem találtunk ilyet. Azt csak műszerről lehet nullázni, vagy mi nem találtuk meg a leírást?
Szia ez, nagyon egyszerű csak vag com kell hozzá. A motorvezérlő 0 as csatornáját kell resetelni majd a km óra 0as csatornáját kell reseteni, elmenteni és kész is.
Sziasztok!Szeretnék egy kis segítséget kérni!Skoda Octavia 1.9 TDI 98-as évjárat AGR motorkód.Motorvezérlőt kell cserélni!Hogyan kell az immot összehangolni az új ECU-val?Előre is köszönöm!
Inverter a köznyelvben minden ami pl. 12V-ból előállít 230V-ot, (esetleg hegesztő berendezés, ami elektronikával lett megoldva). Ezek között valóban sokban, de nem mindben, benne van az a védelem amit említettél.
A notebook tápok, amik szivargyújtó töltőről mennek, nem inverterek, hanem DC-DC konverterek, ezek állítják elő a 12V-ból a 19V-ot. ( Valójában a működési elvükben nincs sok különbség az inverterek és ezek között ). Ezekben nem szokott lenni védelem, ami az autó akkumulátorát védené. Amíg a vezérlő , ha leizzadva is, de elő tudja állítani a bemenő feszültségből a szükséges kimenőt, működnek, majd ha ez alá esik a bemenő, lekapcsolnak. Az, hogy ez az alsó határ hol van, tervezője válogatja, de az igényeseknek 10V alatt szokott lenni. És én botor módon ezekről akartam beszélni, csak valami miatt, lehet az előzmények okán, inverterre állt a szám.
És ezek között van olyan, aminek egy normális autóban meg sem kottyan az indítózás, ha ezen folyamat alatt valami furmány okán a szivargyújtó energiaellátása nem kapcsolódik le.
Próbáld ki hogy működik-e mert motorfék üzemmódban nem ad naftát a motornak, viszont ha kinyomod a kuplungot akkor az alapjárati üzamennyiséget juttatja a motorba. Viszont a kuplung kinyomása leoldja a tempomatot is és ha a jeladó bizonytalankodik akkor a tempomat is összevissza fog működni mert néha úgy érzékeli mintha kinyomnád a kuplungot.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek! Adott egy Seat Ibiza 2000-es évjárat, ASV motorkód. Az autó csiptuningos volt már akkor is mikor hozzám került. Most módosítani akartam a programon, mert nagyon füstölt, és kiolvasva a progit láttam meg, hogy valami f*sz 90 lovas progit töltött rá és azt módosította. A lényeg az, hogy miután a rátöltöttem a saját gyári szoftverét nem lehet bekapcsolni az ASR-t, csak világít a lámpa a műszerfalon és nem reagál a gombra. Ha visszatöltöm a régi progit, akkor működik. Kell az ASR-t aktiválni, vagy mi? Köszi a válaszokat!
Az utóbbi időben motorfék hatása kicsit hullámzik az autómon, ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás kijelző is 0-ról felmegy pár decire vagy akár 1liter/100km értékre is. Vagcommal megnézve semmi élő vagy tárolt hibakód nincs. Az autó AVF-es 1,9 pd. Valakinek esetleg tippje hol keressem a hibát? Elég zavaró ez így, olyan mintha időnként pöcögtetném a gázpedált lejtőn lefele gurulás közben.