A műszerfal testproblémája ezt csak akkór tudja okozni, ha a tompított világításnak is vam visszajelzője a műszerfalba. Ha nincs akkór 95%-ban a motor és a karosszéria közötti összekötő kábel okozza a problémát mert ilyenkor a jelző gomba a motorrol a műszer pedig a kaszniról kap testet. Ha nem boldogulsz, és Pest közelében vagy tudok segíteni.
Hát reménykedem, hogy nem kell leszedni az adagolót. Eddig még nem volt és még nem is szeretném egy darabig javíttatni. Picit tartok tőle.
Az a poén, hogy mind a két '92es évjáratú Transiton van ez a vízhőfokmutató probléma. Majdnem egyidőben jött elő rajtuk. Talán valami téli vírus lehet ez? :)
Egyiken csak picit tér el a normálistól, de a másikon mint írtam nagyon.
Hány helyen van testelés?
A műszerfalat már próbáltam kiszedni, de nem változott semmi.
A fémforgács az gyanús jel,pont ezt irtam ha találsz az nem jó de talán szerencséd lesz.A hőfokmérőt csak tippelem,nézd meg a test kábeleket a motor és a kaszni közt,illetve szedd ki a műszercsoportot,ott is ellenőrizd a vezetékeket.
Ha tényleg ugyanaz a motor és egy gyűrűzésen kívül komoly baja nincs, akkor érdekelhet. Mennyi az ár és hol vagy helyileg? Ha esetleg veteránbörzejáró ember vagy, akkor szombaton Szigetszentmiklóson összefuthatunk.
De először is még a múltkori téma: a leállitó szelep.
Úgy néz ki mégis csak azzal volt a gond, nem az adagolóval.
Kivettem megint és a pár hetes új leállítónak a szelepe, teljesen össze volt "karcolva", meg volt kopva. (ha kell teszek fel képet) Elkezdtem méregetni tolómérővel és azt tapasztaltam, hogy az utángyártott (Cargo) szelep nagyobb, mint a régi Bosch volt. Elképzelhető, hogy emiatt szorulhatott meg néha az adagolóban. Visszaraktam a régi szelepet az új mágnessel és azóta azzal megy. Lekopogom (KOPP-KOPP-KOPP), azóta tökéletesen működik. :-)
Remélem ez így is marad. Volt fémforgács is beszorulva a szelep szára mellé, az is befolyásolhatta, de azóta nem volt gond vele.
Kérdésem: Találkoztál már olyan hibával, hogy a világítás felkapcsolására felmegy a vízhőfokmutató?
Ha nincs semmi világítás, jó helyen áll. Helyzetjelző mellett picit mozdul feljebb. Tompítottnál pedig majdnem a pirosig felmegy. A víznek jó a hőmérséklete!
Gondolom testhiba lehet. De megkérdézlek először, hátha tudsz mondani valamit, hol kezdjem keresni a hibát.
Ehhe.Az enyém dettó ez.72 es elsőszériás ford diesel még soros adagolóval,és mechanikus billenőplatóval.Ha a mocihoz kell cucc én eladom az enyémet mert másik motor megy bele.A motor nem sokat ment,működik de valszeg gyűrüzni kellene mert az előző gazdája (aki egy igazi szellemóriás volt)megfőzte a motort és csak a hf tömítést cserélte ki,sztm a gyűrük kilágyultak és ez miatt nagy a kartergáz.
Ez a darab. Most nem így áll, atomjaira lett szedve, lakatolás, karpitozás, polírozás, stb kész van. A héten lesz fényezve gyári kékre. A motorja nem tudom milyen, annak most állok neki. Be van állva. Alvázszám szerint 1972 márciusi, úgyhogy gyakorlatilag a dieselek legelejéről való. Egy csomó papír van hozzá, ezekből ki lehet hámozni, hogy újkorában platós volt, amit később lakófelépítményre cseréltek. Visszaalakítom platóssá, szereztem egy szép Meiller-Kipper billenő faplatót hozzá. Óra szerint 54000 van benne, ami hihető, mert szerkezetileg igen jó állapotban volt, és a lakatosmunka zömét is a barbár lakóautósítás helyrehozása tette ki. Ha fotózható szinten áll az összeszerelés akkor még rakok fel képet.
Ha érdekel, akkor még küldök képet e-mailben. Van egy csomó a motortérről, részletekről, stb.
Komoly kérdésem lenne: Honnan tudhatnám meg, hogy egy kb. 90-es évek eleji Ford Transitnak mennyi a belső magassága? Semmi extra: nem magasított, meg ilyenek. Kerestem gugli tanárúrban, de eddig semmire sem jutottam Amiért kellene: Költözünk és hűtővásárlás is történt... A cég vezetése rám bízott egy ilyet. Maga hűtő magassága 160 cm. Biztosan tudjátok az a fajta, amin felül van egy külön nyílós kis fagyasztó, alul meg egy rendes 140 L-es hüttő... A kérdés adja magát: vajon befér állítva? Köszönettel, tisztelettel
Köszi az infót. Persze mennek a javítások irodalom nélkül is, mert elég egyszerű szerkezet. Azért kell a szakirodalom, hogy minél pontosabban megközelíthessem az eredeti állapotot. Mindig van némi okosság, ami megkönnyíti a melót, a fotók segítenek pl a vezetékek eredeti helyen történő rögzítésében, stb. Ha esetleg alkatrészforrást tudsz az nagyon jó lenne. Még hiányzik egy-két dolog: angol légszűrőház, külső tükör...
Á ez csak egy 130 oldalas haynes könyvből van,mindössze csak alap dolgok vannak benne.Az elektromos rendszer egyszerű mint a faék,nem hiszem hogy ne menne rajz nélkül.Itt nézelődhetsz,láthatsz pár okosságot http://www.oldcars.de/sites/kataloge_de.htm
Igen, erről van szó. Tárcsafék kizárva, veteránvizsgán nem megy át vele. Remélem tudsz szerezni, nekem nem sikerült. A robbantott ábrás alkatrészjegyzék megvan az egész autóhoz? Lehet belőle kapni egy másolatot? Nagyon jó szolgálatot tenne az összeszerelésnél, hiszen az egész autó atomjaira szedve hever. Esetleg ha van kapcsolási rajzod, azt is megköszönném. A vezetékelést is újra kell csinálni, mert ordenáré módon szét volt barmolva.
itt látod?Az a kicsi c formáju rugó lesz 10 es számmal?Megkérdem hogy hátha kapható új.Vagy tegyél be tárcsafékes tengelyt.Nemsokára javítok egy ilyet,meglátom lehet nélkülözhető
Dobfékes az eleje. A pofafelújítás során elhagytak két rugót, amit nem lehet beszerezni. Ez az a rugó, ami a pofa munkahenger felőli végében egymagában áll. Nem köt össze semmit semmivel, csak úgy áll a fékpofában. Bontva átnéztünk vagy 100 pofát, egyikben sem volt. A bontós személyesen bontotta le őket és azt állítja, hogy nem ő szedte ki, hanem benne sem voltak. Az lenne a kérdésem, hogy mire való az a rugó (eddig mindenki csak vakarózott, pedig már Ford szakszervízben is jártam), illetve kihagyható-e? Esetleg mivel pótolható?
Merre lehet alkatrészt szerezni ehhez a típusoz (a bakonyai emberen kívül)?
Köszönöm szépen, de akkor (ahogy azt olvashatod lejjebb) Trafo kollegával megoldjuk, hiszen úgyis le kell hogy haladjak hozzá egy csomó minden miatt... De köszönöm mégegyszer.